Hier ook bevroren flesjes water erbij.. maar de een slingert hem het hele hok door, de ander kijkt 1x en de rest negeert hem volledig
Merk dat de kleintjes nu veel meer verspreid in het nest liggen en hele gangen onder het stro/haar/hooi maken
jolmer20
Geplaatst: 24-06-20 20:31
Ah dat was ook een leukie Gigixponys!
Fijn dat ze weer goed gekeurd zijn Coconut!
Jaa voor mn pony’s gebruik ik ook altijd de APK haha. Tandarts, dierenarts en osteopaat haha.
Hier hebben ze heel de dag schaduw, vanaf een uurtje of 11 ‘s ochtends. Toen ik thuis kwam van t werk lagen ze lekker te slapen.
Nu zitten ze weer binnen met een Icepod, lekkerrr.
Even een update, lange tijd geleden. Continue ging t steeds wat minder. Zilver is gewoon ontzettend bang. Nu is t een weekje ongeveer stabiel en vandaag durf ik voorzichtig positief te zijn. Volgende week ergens het hok ontsmetten en dan ga ik de gok wagen. Koekie blijft achter Zilver aan gaan, maar niet continue. Pluk haar eruit en prima, dus dat zoeken ze zelf maar uit in t grote hok haha. Bliksem en Zilver gaan in ieder geval al super samen!
Vanmiddag toch maar met dat jonge konijntje naar de DA.. hij blijft niesen.. heb al een kuurtje geprobeerd om z'n weerstand wat omhoog te krikken, en een AB-kuurtje die ik van de fokster had gekregen 10 dagen lang geprobeerd.. maar schiet niet zoveel op..
laughterline
Geplaatst: 25-06-20 19:10
Spannend Jolmer, hopelijk gaat het goed! Ik had er in het begin zo min mogelijk in staan en moest langzaamaan dingen herintroduceren bij Wombat en Ziggy. Ook al had ik het grondig schoongemaakt, wombat claimde alles en joeg Ziggy weg. Nu kan ik eindelijk de tunnel erin zetten sinds ik de jungle gym heb want dat was toen ineens interessanter.
Hoe ging het bij de DA Utopia?
Kijk wat er -eindelijk- binnen kwam een uur geleden Couple goals, right? Voor de Nederlandse: nu is het net een anwb stelletje het past echt net trouwens haha. Maar veel beter dan de andere die ik had. Dit zijn kitten harnasjes.
Ik haal inderdaad alles eruit, behalve de icepod mocht t nodig zijn haha. En ik heb 1 hooitunnel die ik met koppelen neerleg dus die is van hen allemaal.
Zilver schrok zo hard van Koekie dat ze een heel rondje rende en weer zo eindigde Daarna ging Koekie dr bijten, eerst zachtjes en toen Zilver wegrende harder. Mutsen ook hoor
De DA hoorde gelukkig niets op de longetjes, dus zit in de bovenste luchtwegen Nu andere AB meegekregen om rechtstreeks in het mondje te doen met een spuitje i.p.v. in het water. Mag het gewoon aanhoudend geven tot het over is, binnen het redelijke natuurlijk, ze verwacht toch nog wel een week of 3... dus we gaan het zien! Hoop het zo, vind het zo sneu...
Ze zien er wel al beter uit.. niet meer zo knijpen met de oogjes en ook niet echt meer snot op de neus
En omdat de kleintjes nu toch allemaal het nest durven te verlaten, heb ik ze maar gelijk gekidnapt voor een mini-turbo-fotoshoot
Ah je gaf het in het water? Dat is sowieso minder goed omdat je dan niet precies genoeg kan doseren, goed dat je nu wel orale AB hebt. Ik zie nu ook een duidelijk verschil tussen de 2 witjes! De linkse heeft meer grijze uiteinden en de rechtse meer beige?
Ja precies, dat zei de DA ook.. Konijntje wat naast hen zit, Toff, begint nu ook te niezen.. dus die geef ik nog wel gewoon de poeder in z'n drinken, de kleintjes zijn er toch ook van opgeknapt. En heb genoeg ML van deze vloeistof om hem evt. daarna nog bij te pakken Maar we kijken even aan hoe alles hier op reageert. De kleintjes drinken ook uit 1 flesje, Toff heeft z'n eigen flesje, dus dan kan ik wat beter controleren wat ze binnenkrijgen.
Ja klopt! Dat idee had ik ook, de een wat grijzer en de ander wat meer beige Ben zó benieuwd hoe ze uitkleuren Evenals de beebs Volgens mij gewoon zwart en blauw, maar blauw heeft ook een lichtbruin plukje op z'n voorhoofd! Misschien verdwijnt 't, en misschien wordt ie groter Geen idee haha
Oooh ze zijn zo mooi de blauwe is ook prachtig zeg!
Hier ben ik zó blij dat ze binnen zitten. Gister de hele dag storm gehad. 6 electriciteitspalen omgewaaid dus de hele dag zonder stroom. Ben verrast dat t nu weer aan is want ze verwachtte eerst eigenlijk pas maandag tot 130km per uur wind is er gemeten. Windkracht 12 “orkaan”.
Gister de hele dag op t werk bij de paarden gezeten want t was niet alleen wind maar ook nog regen. Dus de paarden konden lekker binnen blijven en wij ze maar voeren daarna 4 balen door de modder naar buiten geduwd op de kruiwagen, kon de berg niet opkomen whaha ik zat vast. Ik dacht eerst: het is altijd warm weer in zuid afrika. Nee nee blij dat we weer electriciteit hebben
OMG hoe schattig!! Ik vind de blauwe japanner ook het leukste!
Hier ook wel veel regen gehad, de buns vonden de koudere temperaturen wel leuk. Eindelijk waren ze nog eens aan het spelen i.p.v. hele dag maar uitgestrekt liggen.