Dat gaaswerk zakte helemaal in op een gegeven moment en ik moest zowat door de opening aan de voorkant kruipen om de hoeken achterin te kunnen bereiken.

Totaal onpraktisch dus.
Nu heb ik aan de voorkant een deel vd panelen aan elkaar, maar los vd panelen die om de rest vd kooi zitten zegmaar, tussendoor zitten ze vast met kleine karabijnhaken waardoor ze ook erg makkelijk los te maken zijn.
Dan moet ik nog zo ongeveer in de kooi kruipen om achterin schoon te maken maar omdat de bovenkant open is heb ik veel meer bewegingsvrijheid.
En de heren hebben meer ruimte dan in een standaard kooi, wat ze erg waarderen want ze hebben ook meer ruimte om elkaar even uit de weg te gaan als ze daar behoefte aan hebben.
Het geheel staat op een oud tv-meubel, dacht van Ikea met wieltjes en open vakken eronder waar planken in kunnen.
Heb in de vakken hun dagelijkse voer, een pak zaagsel (2,5 kg geloof ik), een stoffer en blik etc liggen.
Ik gebruik badmatten als bodembedekking.
Dagelijks even vegen, 1-4x per week helemaal uitkloppen, in een waszak steken en uitwassen.
Scheelt ontzettend veel rommel in huis ook.
Mijn honden hadden ontdekt dat als je de cavia's laat schrikken ze zo leuk wegspringen en dan bij het afzetten het zaagsel naar buiten schoppen.

Dat leverde ook veel poepjes op om te snoepen en voor mij ontzettend veel werk.
Ik kon vegen, het opruimen en dan opnieuw beginnen.

Nu ligt er soms een beetje hooi of rommel voor de kooi, maar na het vegen vd kooi ook even voor de kooi vegen ben je ook klaar.