Hèt vogeltopic !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lukasje

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 19:45

Oh wauw, die is knap!! Fijn dat het goed gaat zo met zijn 3’tjes.

Ik heb ooit geprobeerd 3 catharina’s te houden nadat eentje gegrepen was door een marter. Toen moest ik met spoed een vriendje zoeken omdat de overgebleven catharina echt aan het wegkwijnen was. Toen dacht ik “ik zet er 2 bij, indien er dan eentje dood gaat, moet ik toch niet holderdebolder een nieuwe zoeken”. Knap idee vond ik zelf, maar het ging niet. De overgebleven catharina palmde 1 nieuwe in en de andere werd echt lelijk gepest.

kies_naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 20:56

Wat fijn Sabine dat het zo goed gaat onderling. Een knap drietal. Ik vind valkjes ook echt heel leuk (die staan nog op mijn 'ooit' lijstje :') ).

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 21:24

OMG, Fable is hier bij mij geboren! Wat leuk dat hij nu bij jou zit! *\o/*
De vorige eigenaresse was inderdaad op zoek naar een nieuw huisje.
Wat leuk om hem hier tegen te komen! Wanneer je op zijn naam zoekt, zul je hier op Bokt nog wel meer foto's tegen komen! :D
Hij was in het nest al heel rustig en tam. Ook eenmaal uitgevlogen was hij altijd heel nieuwsgierig naar mensen.

Wat is de wereld toch klein! :))
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 05-08-24 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 21:29

Fable als baby :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En in het nest samen met Dracarys.
Die woont nog steeds hier :j
Afbeelding

En hier zie je hem in het filmpje :D

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 21:41

Dat is toevallig :D
Ik ga de foto's opslaan _/-\o_
Zal haar een berichtje sturen, kijken wat ze zegt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 21:45

Er staan er nog veel meer op Bokt!
Ik heb dat kweekseizoen toen bijgehouden in een topic en daar kwam Fable ook regelmatig in voorbij :D

Helaas kon ik hem hier niet kwijt, anders had hij terug mogen komen <3
Heel erg leuk om hem hier weer terug te zien en te kunnen blijven volgen!

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 21:47

Dat zal ik van de week in de nachtdienst is rustig opzoeken. Zo leuk dat ik weet waar hij vanaf komt :D

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 21:50

Hij heeft wel een gigantische kuif gekregen zeg! Prachtig! <3

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 21:51

Oh wat enorm grappig dat Fable terug komt in een topic! :D Kleine wereld inderdaad haha.

Dank voor de goede tips en fijne reacties trouwens, dat bedrijf wat vogels overneemt kende ik helemaal niet. Dat is altijd goed om even bij de hand te houden mocht ik daadwerkelijk besluiten dat het beter is. @Lukasje, ik heb nog een vrouwelijke kakariki en een mannelijke valk over. Dat zijn geen dikke vrienden, maar ze laten elkaar met rust en doen hun eigen ding. Die kakariki vind het volgens mij wel best in d'r eentje en de valk is wat mensgerichte. Als 'ie me niet aan valt om de eitjes te beschermen in ieder geval -:(-
Ik hoef niet morgen al te beslissen dus kijk het nog even aan, maar ben echt blij met de tips! :)

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 22:25

Cayenne schreef:
Hij heeft wel een gigantische kuif gekregen zeg! Prachtig! <3

Die is best lang ja

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 22:35

Och seg, wat een toeval ! En ik herinner me het filmpje ook! Ik heb destijds die topics gevolgd!

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 23:42

Zo leuk :D
Herinder dat jaar nog goed, er was toen een valkje weggevlogen |(

horselover22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 11:57

sabine1979 schreef:
Zo leuk :D
Herinder dat jaar nog goed, er was toen een valkje weggevlogen |(

Klop ik heb daar een zoon van
Maar zie net door het filmpje dat ik
Fable's broertje heb willow hihi
Grappig hoor

Hier een foto van broertje willow:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door horselover22 op 06-08-24 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 12:02

Ohh leuk :D

horselover22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 12:11

Ja altijd leuk om familie terug te zien van mijn draakjes heb er 4 bij Cayenne vandaan helaas nu nog maar 3 willow,fuego,fireball,en piccaso(de bonte bovenin op de foto helaas veeeeel te vroeg overleden)

Afbeelding

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 12:53

Zo leuk om ze terug te zien <3
Ik gok dat ik de aankomende paar jaar ook niet kweek, maar het blijft leuk om af en toe een foto te zien! :D
En zo met de foto's van de kleintjes gaat het dan ook wel weer kriebelen :D Misschien in de toekomst weer!

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 15:21

Piccaso lijkt op Pikachu |( |(

Het zijn echt zo'n leuke/ knappe vogels, en sommige kun je echt alles leren :D

Gok..... ben beniewud :=
Laatst bijgewerkt door sabine1979 op 06-08-24 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

horselover22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 17:00

sabine1979 schreef:
Piccaso lijkt op Pikachu |( |(

Het zijn echt zo'n leuke/ knappe vogels, en sommige kun je echt alles leren :D

Gok..... ben beniewud :=

Oke piccaso was de enige die ook 1 woordje kon kiekeboe dat mis ik echt wel

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 17:05

Pikachu deed echt alles na, hoesten, niezen, lachen, deuntjes, wtf, dat was echt een pretletter |(

kies_naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 17:50

Wat toevallig van Fable. Dat lijkt me zo lastig aan het fokken, dat je ze uit handen moet geven.

Net de volière van de duifjes een beetje heringericht. Veel zooi eruit en een laag zand erin. Later in het jaar, als het hier minder droog is, komen er weer levende planten in de potten.

Afbeelding

Nog een poging met duifjes op de foto:

Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 23:29

Dat ziet er meteen veel leuker !

kies_naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 09:07

Ja vind ik ook. Het was zoiets stoms dat dan steeds blijft liggen. Eerst had ik de volière gemaakt, dat was natuurlijk het meeste werk. Ik had ze eerst in een kleinere kooi dat vond ik toch wel erg sneu. Toen ik de volière af had wilde ik ze er natuurlijk meteen indoen. Het aanbouwen van de sluis daar moest ik toen ook nog aan beginnen maar dat had net wat meer prioriteit dan de bodem dus die zat er nu al wel een tijdje aan. Nu is alles zoals ik wil (voor nu :') ), behalve de planten maar die komen later wel weer. Ik vind het wel grappig om steeds weer dingen te veranderen ze zijn dan altijd heel nieuwsgierig en lopen de hele tijd voor m'n voeten en zitten in de weg.

De oude kooi wil iemand met een papegaai misschien hebben. Ik weet niet welke soort ze hebben maar een kooi van 50cm diep bij 200cm lang en ongeveer 120cm hoog (totale hoogte 150cm) is wel een beetje klein denk ik? Volgens mij is de papegaai wel veel los en de kooi is extra. Ik heb niet zoveel verstand van papegaaien...

Ik wil de kooi graag weg hebben zodat ik weer wat ruimte heb. Daarnaast is een lege kooi ook echt heel slecht voor mijn neigingen om er nog meer vogels bij te kopen. Ik ken mezelf, dan stop ik ze (bijvoorbeeld van die grappige zebravinkjes) in de lege kooi en vind ik het na een week zielig en sta ik weer een volière te maken :)) . Ik niet uitsluiten dat dat op een dag toch gebeurt, ook zonder kooi maar het verkleint de kans wel. Nu kijkt die lege kooi steeds zo naar me als ik erlangs loop <<).

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 23:05

Afgelopen nacht zijn de vogels in paniek geweest, kwam vanmorgen thuis en lagen er veren bij de kooi van de valkjes.
Flik zit in een kooi erlangs, hij was er straks ook uit, en liep op de grond, kon niet meer opstijgen. Kon hem pakken en zag dat hij slagpennen van de linkervleugel miste :\ gelukkig alleen veren, hij is 14 +.
Hij kan gelukkig goed klimmen. Er hangt aan allebei van de kooien nood/ nachtverlichting.
Skipper en Blitz zitten samen op een grote stok, dat was afgelopen nacht niet, Fable zit op de stok die ervoor hangt. Iedreen had een eigen stok afgelopen nacht. Denk dat ze van elkaar geschrokken zijn. Net de camera maar aangezet, kan ik ze in de gaten houden en een lamp aanmaken als ze weer in paniek zijn
Laatst bijgewerkt door sabine1979 op 11-08-24 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 23:11

Ja, ze kunnen echt gemeen schrikken en zijn natuurlijk stekeblind in het donker, dus ze verwonden zich snel.
Dat is de reden dat wij sowieso nachtlampjes aan laten bij de voliere.
Het geeft genoeg licht dat ze snel weer rustig worden en zich niet verwonden, maar het is donker genoeg voor ze om toch lekker te gaan slapen.

Je zou ook kunnen overwegen om een nachtlampje in een nabijgelegen stopcontact te doen.
Dan kunnen ze zich beter oriënteren wanneer ze schrikken en vallen er ook minder snel gewonden.

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 23:17

Post ff aangepast :o
Er hangen nachtlampjes, als er stroomuitval is, gaat de zaklamp ervan aan. Vorig jaar deze geplaatst ipv nachtlampjes toen viel s avonds de stroom uit |o