gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 05:47

8 weken jeetje das best lang.
ik hoop dat ze eerder sterk genoeg is want ik weet niet waar ik haar moet laten.
want die stal heb ik 8 sept weer nodig.
Maar dan moet ik maar even iets anders bedenken.Verstoten werd ze trouwens nog niet de andere konijnen lagen tegen haar aan en waste haar.

Gigixponys

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 09:08

Die van mij zit idd ook apart en binnen, rest zit buiten.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 10:15

ze is niet beter dan gisteren.
ligt nog plat maar is fel genoeg om proberen onder haar medicijnen en voeding uit te komen. haar darmen zijn gelukkig wel weer opgang

Afbeelding

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 10:35

Ach, arm ding. Gelukkig kan ze zo heerlijk liggen. Hopelijk slaan de medicijnen straks goed aan. Ik duim voor je :)!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 10:42

Ach arm diertje! Ik duim voor een snel herstel :).

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 13:03

Even een vraag in de groep gooien ;)

Fleur is nogal plukkerig en heeft wat kale plekken op haar vacht. Ze is in het asiel de afgelopen week elke dag geborsteld (heeft daar precies een week gezeten). Het ziet eruit dat ze gewoon heel slecht verhaard in combinatie met slecht voer vroeger vermoed ik....

Iemand tips om haar vacht weer mooi te krijgen?
Ze krijgt nu elke dag Science Selective, paprika, komkommer etc en onbeperkt hooi. Is er nog iets wat ik kan doen?

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 13:12

EC is echt een vervelende ziekte! Veel sterkte voor je konijn! :(:)

Wij vertrekken morgen voor één week op vakantie en de oppas die normaal altijd twee keer per dag komt kan nu enkel 's avonds komen. Ik weet nog wel iemand maar die is niet zeker of ze dat wel "durft" (is nog "maar" 14). Zouden jullie het een probleem vinden dat er enkel 's avonds iemand komt? Ik begin nu al weer zenuwachtig te worden :') . Wat als ze ziek worden? (Hoewel ze nog nooit ziek zijn geweest :') ) Wat als er brand uitbreekt? Wat als... Er zijn niet veel mensen die ik 100% vertrouw met m'n konijnen :') .

Coconut: Sorry, daar kan ik je niet mee helpen. Ik denk dat je er niet veel aan kan doen behalve goed voer dan en regelmatig kammen.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 14:24

Ik zou dat een probleem vinden, zou dan nog liever hebben dat ze enkel 's ochtends komen. Maar met Chester vind ik het nu zeker te gevaarlijk. En Wokkels en Flou zijn soms nogal snel door hun hooi, dat is moeilijk te voorspellen.

Mijn konijn krijgt zonnebloempitten voor haar vacht, lijnzaad gaat ook.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 14:26

Ze zijn volkomen gezond hoor, en ze zijn klein dus eten niet veel hooi. Het is op één dag in ieder geval nooit op. Zou je het dan overwegen?

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 14:34

Mijn oppas komt 1x per dag, ben al super blij dat er iemand is die elke dag mijn beesten wil verzorgen als ik op vakantie ben! Ik werk zelf fulltime en kom soms zelf ook maar 1x per dag bij de konijnen. :=

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 14:36

Oh oké :) . De mijne zitten wel binnen, dus ik kom er wel vaker. Oppas krijgt dan gewoon een sleutel. Maar dan begin ik me weer zorgen te maken over dingen zoals "Wat als er brand uitbreekt..?" := :') De kans dat dat gebeurt is natuurlijk heel klein maar je weet maar nooit hè. Kan natuurlijk ook gebeuren als wij even een uurtje weg zijn...

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 15:03

Gigixponys schreef:
Ik zou dat een probleem vinden, zou dan nog liever hebben dat ze enkel 's ochtends komen. Maar met Chester vind ik het nu zeker te gevaarlijk. En Wokkels en Flou zijn soms nogal snel door hun hooi, dat is moeilijk te voorspellen.

Mijn konijn krijgt zonnebloempitten voor haar vacht, lijnzaad gaat ook.

Geef je gewoon hele lijnzaad en hele zonnebloempitten? (Geen ervaring mee nog, dus hoor er graag meer over :))

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 16:37

Misschien dan wel ja. Maar mijn zus zorgt er nu voor en als die niet kan of meegaat dan doet mijn nicht het (en die woont ook in dezelfde straat). Dus die kan makkelijk altijd wel 2x langs komen. En mijn zus woont natuurlijk gewoon in hetzelfde huis. :P
Maar die van mij zijn gewend 's ochtends brokken te krijgen, dus daarmee dan liever enkel 's ochtends dan 's avonds.

En ze krijgt gepelde zonnebloempitten van de aveve, normaal zijn die voor in brood. Maar het belangrijkste is dat er niet zout ofzo aan toegevoegd is. Gepeld wel of niet maakt niet zoveel uit. Lijnzaad zou nog beter werken heb ik van horen zeggen, maar dat vind je hier enkel in extreem kleine porties en dan zou ik te vaak naar de winkel moeten.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 16:58

Heb mijn beesten naar de loges gebracht :').
Stoffer naar m'n zus en de cavia's naar een vriend van ons. Z'n zusje is gek op ze (ze is 10 en had de halve stoep versierd met leuke teksten enzo) en na onze vakantie halen we ze weer op.
Hebben we elk jaar eigenlijk gedaan, maar heb ook een binnen konijn (nog wel) en de cavia's zaten altijd al binnen.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 17:12

Gigixponys: Dat meisje kan toch ,s ochtends komen *\o/* . Problem solved 8-) . Nu ben ik dus gerust. Ze gaat ook elke dag foto's sturen, altijd leuk vind ik :) .

Esther: Dat doen wij af en toe ook, maar liever niet dan wel. Ze zitten nu in een ruime ren, en anders moeten ze in een klein hok. Dus dat vermijd ik liever. En dan heb ik over de stress nog niks gezegd. Dus als ik het kan vermijden, graag :D .

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 17:17

Jaa snap ik indd! Stoffer maakt t geen reet uit, die huppelt nu de hele dag in de keuken rondt en schooiert om eten als de koelkast los gaat :').

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 17:54

Geweldig! :D Lou bijt nu al op de tralies om te ontsnappen, als ie geen ren heeft bijt ie er nog een stuk af denk ik :') . Ik ga de nijnies toch missen die week. Vind het wel leuk dat ik bijna iedere dag foto's krijg.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 21:43

Oef gelukkig! :D

En ik laat ze ook altijd thuis, mijn konijnen zijn altijd wat onwennig in een nieuwe omgeving. Blijven dus altijd gewoon in hun eigen hok. Chester heeft het er nu al wat makkelijker mee, met zijn ziekzijn zit hij nu al in zijn 4de hok. En het 5de word binnekort besteld, aangezien ik hem mee op kot ga nemen. :P

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 22:49

Gigixponys schreef:
Misschien dan wel ja. Maar mijn zus zorgt er nu voor en als die niet kan of meegaat dan doet mijn nicht het (en die woont ook in dezelfde straat). Dus die kan makkelijk altijd wel 2x langs komen. En mijn zus woont natuurlijk gewoon in hetzelfde huis. :P
Maar die van mij zijn gewend 's ochtends brokken te krijgen, dus daarmee dan liever enkel 's ochtends dan 's avonds.

En ze krijgt gepelde zonnebloempitten van de aveve, normaal zijn die voor in brood. Maar het belangrijkste is dat er niet zout ofzo aan toegevoegd is. Gepeld wel of niet maakt niet zoveel uit. Lijnzaad zou nog beter werken heb ik van horen zeggen, maar dat vind je hier enkel in extreem kleine porties en dan zou ik te vaak naar de winkel moeten.

Dank je wel! Gebroken lijnzaad is dat vaak toch? Hoeveel zonnebloempitten geef je op een dag?

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 22:52

Ongeveer een koffielepel, iets minder.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 23:12

Dank je!

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 03:28

Vertrokken :D . Ik heb er echt zin in maar man wat ga ik die konijnen missen. Echt niet normaal hoeveel ze voor mij betekenen! <3

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 07:52

Veel plezier!

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 09:22

Have fun!

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 10:49

Bedankt beide! :D