Ik train dan wel altijd (al train ik altijd om 20uur) maar pas de intensiteit en de duur wel aan. Verder voldoende water, schaduw mogelijkheden en koelen.
Wij hebben sinds kort een Duitse Pinscher pup van nu ruim 5 maanden, en zou volgend jaar graag starten met agillity of canicross bv. Belangrijkste is dat Mika het leuk gaat vinden en dat we samen actief bezig zijn. Tot die tijd lees ik graag mee met jullie!
Ik meld mij ook weer Inmiddels heb ik ons aangemeld voor agillity. We hebben mogen proeven van de sport tijdens "de dag van de hond" hij werd een aanstormend talent genoemd Nu nog hopen dat er voldoende aanmeldingen zijn om een nieuwe groep te starten..
Met Toby doe ik nu een jaar aan behendigheid. Hij is nu drie en toen hij twee was ben ik begonnen met een cursus gehoorzaamheid (verplicht om met behendigheid te kunnen starten bij mijn hondenschool). Na die korte cursus (6 lessen, de cursus was al begonnen toen ik starttte) zijn we met behendigheid (toen nog behendige zomerspelen) begonnen. Mijn hondenschool traint echter niet voor wedstrijden, het is dus puur recreatief. Gelukkig doen we nu wel meer dan helemaal in het begin, er bleek toch wel redelijk wat belangstelling te zijn voor vooral het behendigheidsgedeelte. Dus nu geen spelletjes meer erbij.
Nu weer in de groep van de kleine honden, leuk en gezellig. Van de winter met de grote honden meegedaan (klein groepje 's winters...). Wel verschil qua training, de trainster van de grote honden is meer met de techniek bezig, wat ik ook wel erg leuk vindt. Alleen niet zo praktisch om met een kleintje tussen de grote mee te doen i.v.m. de hindernissen. Hoewel die van mij daar ook met gemak overheen komt
@MissAnnemijn: Succes!
MissAnnemijn
Geplaatst: 06-06-17 10:05
Gisteren het NK, ging met weinig verwachtingen, hoopte bij de bovenste helft te horen net aan maar ging weg met een 3e prijs! Trots op mijn hondje!
Ja Linda loopt evht super met Doortje daar kunnen we echt niet tegenop.. maar met de nr 2 scheelde het maar 3 puntjes dus ben blij
mandje
Geplaatst: 07-06-17 21:39
Gefeliciteerd Annemijn
Gefeliciteerd Machie super Wij hebben ook in Linde gelopen in de a60 vp 7de met 1 latje, spel 12de en jp 5de foutloos met mijn eerste promo punt
Raakvlakken waren niet echt lekker. Te voorzichtig van mijn kant Hier trainen we op training goed op en dat gaat steeds beter. Nu moet ik het nog op wedstrijd hetzelfde gaan doen/durven als op training. Hieronder mijn filmpje
Machie
Geplaatst: 07-06-17 22:24
Haha, ik zie mezelf op je filmpje Ik heb je zien lopen, je hebt een leuke hond Ik vind alleen wel dat ze niet heel fijn springt. Ze landt redelijk op 4 poten en trekt haar achterhand enorm onder. Doet ze dat altijd? Zit ze vast in haar rug? Bedoel het niet banketstaaf maar het valt me op.
@Machie Dit heb ik al eens vaker gehoord. Hij lijkt dit op wedstrijd meer te doen dan op training. Maar weet het ook niet zeker omdat ik normaal geen camera mee heb met training. Hij gaat jaarlijks voor controle naar de fysio en die vind eigenlijk nooit echt wat heel spannends. Zelfs vorig jaar eerder heen geweest door zo'n reactie maar niks gevonden waar dat van komt. Toch bedankt voor je reactie sta hier altijd heel open in. Je kan overal maar beter vooraan wezen.
Leuke filmpjes. Hoop ook ooit zover te komen. Ziet er heerlijk ontspannen uit.
mandje, misschien is het dan wel gewoon stress. Je hebt natuurlijk wel een bc en die kunnen kruiperig worden bij stress (of druk, spanning) Ik zou het wel in de gaten houden dat niet toch de rug vast gaat zitten wat dat zou jammer zijn
Mandje; Bodhi springt redelijk gelijk zoals jouw hond springt. Bij Bodhi heeft het echter een oorzaak; spondylose in de laatste lendenwervels. Het kan zeker zijn manier van springen zijn hoor, maar misschien voor de zekerheid, gezien de fysio niet veel bijzonders vind, een röntgenfoto laten maken? Om eventuele klachten van daaruit uit te sluiten? De fysio vond bij Bodhi namelijk na 2 behandelingen ook niet veel meer. Ondanks dat de oorzaak er natuurlijk nog is.
Verder wel een net rondje! Nog wat voorzichtig op de raakvlakken maar gaat daarna weer als een speer door!
En toen was de gg1 opeens voorbij voor mij. Ik hoefde nog maar een les of 2 en dan kon ik op voor mijn diploma. Nu heb ik op zondag werk, en heeft mam vanmorgen ineens besloten dat ik de cursus niet meer mag afmaken, omdat mijn werk veel belangrijker is. Ik vind het echt heel, heel, heel jammer. Ik had graag nog dat diploma gehad