Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 00:57

Ziet er netjes uit kiwiwitje!

Ik draag Melle dan inderdaad stukken tussendoor. Hij is nu nog maar 2,7kg, dus dat is prima te doen. Als hij wat zwaarder wordt, ga ik misschien wel zo’n buggy aanschaffen. Wij wonen alleen in een vrij heuvelachtig gebied, dus ik moet even onderzoeken of dat handig is met zo’n buggy. Wij hebben echt flinke hoogteverschillen in het bos. Meneer is het er ook niet helemaal mee eens dat hij nog niet het hele rondje mag lopen, maar ik wil geen risico lopen dat hij zich overbelast.

Wat een luxe, onverwachts privéles, Warboel!

Melle is vandaag even mee geweest naar de stal waar we paarden moesten verzorgen. Hij deed het echt super goed. Hij vond het best spannend, maar bleef goed bij mij in de buurt en heeft zich keurig gedragen. Toen zijn we vanavond nog even naar mijn opa en oma geweest met het hele spul, dus kon hij daar ook nog even met twee honden ‘spelen’, dat zijn al dames op leeftijd. Hij was daarna wel echt voldaan van alle indrukken en heeft zijn gekke uurtje rond half 10 zelfs overgeslagen. :')

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 07:53

kan het niet bijhouden!

Ziet er heerlijk uit CB veel plezier!

Netjes kiwi!

Blijnijn Wat ligt Melle er lekker bij! <3 Heb je ook een foto van zijn bovenkant?

Warboel fijn zulke complimenten!

Zoey hoe gaat het in huis? Doet ze het goed?

Charlie is gisteren meegeweest naar onze caravan. Volgende week gaan we met vakantie. Kon hij mooi vast wennen. Ook moet hij wennen aan het feit dat onze dochter steeds langsloopt en hij niet altijd mee mag. Zal bij wel lastig vinden!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 09:12

Warboel
Het trekken was in dit geval idd ook goed verklaarbaar omdat ze echt gigantisch d’r neus achterna ging icm heel veel markeren/plassen wat geloof ik wel typisch is voor loopsheid bij sommige teven. En idd, de eerste keer zo mee op vakantie met elke dag veel prikkels enz… Is begrijpelijk dat ze idd momenten heeft waarop het gewoon niet 100% gaat - gaat het hier thuis ook overigens nog niet hahaha. Maar idd; voornamelijk een leuke en positieve ervaring voor ons allemaal xD

Haha ja boodschapjes doen mag toch ook niet, vrouwtje!! Wat doet ze het netjes ook in het losloop gebied. Trots mag je zeker zijn ja xD En een groep met grotere honden tegenkomen is ook spannend. Wat fijn dat je zo privéles had ineens haha. En dat werpt idd zeker z’n vruchten af als je er veel mee bezig bent, maar zeker leuk om te horen. Toppers!! Ot groeit ook echt als kool he, jeetje. Die poten gaan echt flink de lucht in. Ze is echt prachtig!

BlijNijn
Je hebt ook van die fietskarren die je ook als wandelwagen kunt gebruiken en die kun je ook in heuvelachtig gebied goed gebruiken. Hier op de Brunssummerheide, met heel wat hoogteverschillen alsook verschillende ondergronden als zand, bos paden e.d., loopt iemand elke dag ermee door het losloop gebied bv. omdat ze een oud hondje heeft en een met 3 poten die ook rust nodig heeft tussendoor. En ook in de rest van zuid-limburg en heuvelland kom ik de karren wel eens tegen - en zuid-lidburg en met name het heuvelland is ook Echt heuvelachtig haha. Oneven paden met boomstronken e.d. is in principe ook prima te doen met zo'n ding, zeker als er geen zwaardere hond in zit. Maar log en lomp kunnen ze wel zijn af en toe, maar te doen is het wel :j Wat leuk dat Melle mee kon naar stal en het zo goed heeft gedaan. Weer een mooie ervaring rijker.

IMJ
Dankje, we kunnen er met veel plezier naar terug kijken. Ohh wat een leuk vooruitzicht zeg; zo’n caravan avontuur. Wat leuk! Waar gaan jullie naartoe? En dat leren dat ze niet altijd mee mogen is idd wel even spannend haha. Dat heeft bij Arya een flinke terugval gekregen nu door het vele thuis zijn tijdens Corona. Die vind het ook echt niet tof als d’r roedel uit elkaar valt, ook als Milan bv. Dan gewoon binnen zicht 5meter verderop is. Draaaaama. := Werken we wel aan, want ik vind het wel vervelend als ze zich zo erg laat horen. Ik kan me goed voorstellen dat ze het niet leuk vind en dat wil laten merken, maar het moet ook wel een keer klaar zijn :') Maar heel veel oefenen de komende tijd. Milan is nu weer veel thuis door vakantie, dus die mogelijkheid is er wel.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 10:40

Hier gaat het heel goed met Lily.
Ze heeft wat dingen die ik makkelijk gecorrigeerd voorlopig. Als ze haar zin niet krijgt gaat ze op dingen bijten. Maar met het aanbieden van een tasty bone, hertengewei of een buffelhoorn neemt ze dat aan.
Ik ben bezig met enz plan van aanpak op te stellen. En vrijdag ga ik naar het gastgezin. Bespreken of ze het plan van aanpak zien zitten. Als ze willen proberen krijgen ze nog de kans om aan de slag te gaan. Lukt het niet blijft ze gewoon hier. Het gaat hier heerlijk in de roedel

Afbeelding

punjab

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 10:45

Cursebeaker snap wat je bedoel met laten horen als iemand 5 meter verder is. Senna ook als Paul met de kleine ff voorrop lopen word Senna ook gek. Blaf dan ook echt als een chiwawa dan. :+

Wat word Otje groot. Moet altijd zo lachen om der ren en spring filmpjes.

Imj lekker met de caravan op pad.

En een lekkere moeie uitgestrekte Melle.

Hier vanmiddag weer les. Heb er weer zin in.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 10:46

Hopen Zoe dat ze het zien zitten maar gelukkig weet je dat het goed zou gaan in je eigen roedel.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 10:48

punjab schreef:
Hopen Zoe dat ze het zien zitten maar gelukkig weet je dat het goed zou gaan in je eigen roedel.

Inderdaad. Wat ik hier zie is echt gewoon normaal puppy/puber gedrag dat nooit consequent op gecorrigeerd is.

Mar_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 13:15

Cursebreaker: Wat een leuke foto's, ziet er uit als een geslaagde vakantie!

Zoe_97: Wat fijn dat het goed gaat met Lily in de roedel. Silke is ook echt een bijter maar dan voornamelijk in mijn handen en niet aan de meubels. Er ligt ook genoeg speelgoed waar ze druk mee in de weer is. Ze bijt ook graag de katten, die laten het gewoon toe dus lastig af te leren..

Blijnijn: Wat een lieve foto van Melle! Silke is al 3,5 kilo, had Melle zo op de foto zwaarder/groter ingeschat. Ik woon gelukkig vlakbij het veld dus ze mag nu zelf daarheen lopen en dan mag ze daar los, optillen vind ze maar niks.

Gister ging het hier helaas wat minder, Silke wordt snel misselijk in de auto maar het ging de afgelopen week heel erg goed. De eerste week krijste ze alles bij elkaar maar inmiddels gaat ze rustig zitten of liggen. Gister werd ze helaas wel weer misselijk en heeft ze op de heen en terug weg overgegeven, nadat ze de hele middag geslapen had ging het gelukkig weer goed. Als ze op schoot mag gaat het vaak wel goed, morgen hebben we een fotoshoot dus dan mag ze op schoot, hopen dat het dan goed gaat.

Het loslopen gaat ook steeds beter, ze komt nu steeds sneller als ik haar roep of fluit. Vanochtend ging ze de dam over het zandpad op en wou snel terugkomen toen ik floot maar ze ging niet via de dam maar rolde door de sloot, gelukkig een heel ondiep slootje dus nu weet ze ook dat die daar zit.

Het eten gaat ook nog steeds goed, ik heb gister een pakje rodi opgehaald om te kijken of ze dat wel wil omdat het zo'n moeilijke eter is, vanochtend ging het niet van harte maar net was de bak snel leeg. Het belonen blijft wel lastig, voor iets nieuws is ze heel fanatiek maar de dag erna is het al niet echt interessant meer. Ik heb nu steeds verschillende dingen bij me zodat ik kan afwisselen.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 15:34

IMJ: Natuurlijk hebben we ook ‘normale’ foto’s. :') Het is wel echt een toverbal, want hij krijgt steeds meer vlekjes. Leuk dat Charlie met jullie mee gaat op vakantie! Het niet constant achter je aan lopen herken ik, dat moet echt slijten denk ik.

Afbeelding
Afbeelding

Cursebreaker: Bedankt voor de tip! Ik ga ook eens naar fietskarren kijken.

Zoe_97: Fijn dat het goed gaat met Lily. Hopelijk wil het gastgezin het nogmaals proberen met jouw plan van aanpak. Het lijkt me in ieder geval wel een geruststelling dat het goed gaat in je eigen roedel. Mocht het dan toch niet werken hoef je je daar geen zorgen om te maken.

Punjab: Succes met je les vanmiddag!

Mar_X: Ik had hem ook zwaarder verwacht hoor, maar hij heeft vooral hele lange stelten en zijn haar vertekend ook wel wat. Fijn dat het met Silke wat betreft eten en loslopen goed gaat. Het bijten herken ik van Melle, maar dat doet hij voornamelijk wanneer zijn emmertje vol zit en hij niet meer weet wat hij moet doen. Inmiddels kan ik dat wel redelijk aan zien komen en daarop anticiperen, maar dat blijft wel lastig. Vervelend dat Silke (ook) last heeft van het autorijden, dat heeft Melle ook. Wij proberen er zoveel mogelijk rekening mee te houden dat als we weg moeten we hem ruim van te voren eten geven, maar laatst kreeg hij bij de dierenarts één snoepje en was het in de auto direct raak. Erg sneu.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 18:20

Oh myyyyy wat een schattige foto’s van Melle, dat bekkie is toch om op te vreten <3

Ot deed weer een prachtige Otje actie vandaag :') we waren aan het wandelen in de polder, ze rende over de weg en wilde het gras in rennen maar dat is daar echt superhoog dus ze had het afstapje iets verkeerd ingeschat :=
Geen zin om via YT te uploaden dus hierbij een samenvatting _O-
Afbeelding
Koprol :):)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 20:00

crusebraker

Weet je heel zeker dat het buiten het Landal park een aanlijn plicht gold?

Want in best veel gemeenten geld de aanlijnplicht alleen binnen de bebouwde kom.

Soms kunnen er wel eens "ongeschreven regels" zijn tussen de handhaving en onderling tussen de hondenbezitters in een gemeente.

Hier in Ossendrecht is het bijvoorbeeld ook binnen en buiten de bebouwde kom aanlijnplicht, maar loslopen wordt hier gedood. Wel aanlijnen als je een andere aangelijnde hond tegenkomt.

Dus alsnog had die reu niet mogen komen buurten, als het echt 100% zeker aanlijngebied zou zijn.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 20:05

Warboel kan Otje ook normaal doen? Nee hè :D

BlijNijn ik vind dat roze neusje wel vreselijk schattig hoor godsiedikkie <3

Mar_X lastig he als ze zo kieskeurig zijn, bij ons werkt de rodi worst goed met trainen voor allebei.

Super netjes zeg Kiwi, hebben jullie dat helemaal zelf gedaan?

IMJ leuk leuk, alvast een fijne vakantie!

Zoe_97 fijn dat het zo goed gaat maar wel balen dat het gezin toch wat kennis dan mist ofzo waardoor ze dit niet zelf hebben kunnen oplossen vooralsnog. Hopelijk lukt dat met jouw hulp wel!

Curse arg vervelend hoor! Kan me ook weer voorstellen dat die reu 'ineens' bananen in zijn oren had doordat hij een loopse teef rook maar dan nog, irritant.

Hoe ging de les Punjab?

Ik ben vandaag toch maar ff naar de DA geweest met Jackie. Ze ging weer meer spugen, zelfs water en medicatie kwam eruit. Dus ze heeft nu even een spuitje Cerenia gehad. Voor een mooi weekend prijsje }:0 Maar ik was blij dat ik terecht kon hoor. Komende 2 weken heb ik een soort van semi-vakantie oftewel het is even iets rustiger op werk dus ga lekker wat minder uren draaien. Helemaal vrij doe ik even niet, corona heeft wel iets van impact gehad en we hebben nu zoveel opdrachten dat we dat kunnen inhalen. Dus dat doen we dan ook maar :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 20:15

mvdende schreef:
crusebraker

Weet je heel zeker dat het buiten het Landal park een aanlijn plicht gold?

Want in best veel gemeenten geld de aanlijnplicht alleen binnen de bebouwde kom.

Soms kunnen er wel eens "ongeschreven regels" zijn tussen de handhaving en onderling tussen de hondenbezitters in een gemeente.

Hier in Ossendrecht is het bijvoorbeeld ook binnen en buiten de bebouwde kom aanlijnplicht, maar loslopen wordt hier gedood. Wel aanlijnen als je een andere aangelijnde hond tegenkomt.

Dus alsnog had die reu niet mogen komen buurten, als het echt 100% zeker aanlijngebied zou zijn.

Even snel.

Hier was idd aanlijn plicht ja, stond aangegeven ook met borden ;) sommige plekken mocht je zelfs niet eens met de hond komen kwam ik tijdens de 6km bos/natuur wandeling achter dmv bordjes en toen moesten we dus omlopen.

Er zijn in de omgeving losloop gebieden die ik vooraf opgezocht had om te gaan lopen voor we wisten dat ze loops zou zijn, maar waar we nu dus niet eens bij in de buurt zijn gekomen- moest je echt met de auto naartoe. Zijn in de nabije omgeving gebleven waar overal aanlijnplicht was - daar sowieso want was vlak naast het park en haventje waar ook auto’s reden ed en fietspaden waren en dus idd borden stonden ook met dat honden aan de lijn moeten.

Vond het vooral jammer dat de eigenaar gewoon niet echt reageerde terwijl ik echt duidelijk maakte met gebaren dat ik iets verwachtte en ik dus een beetje op mezelf aangewezen was met zo’n vreemde hond erbij en dat vond ik even niet prettig. Beetje jammer als ik niet wat langer met dr zou kunnen gaan wandelen nu. We houden verder al rekening ermee dat we niet in de buurt van losloop komen en loslopende honden dus niet tot last zijn, maar meer kan ik ook niet doen naast dr binnen houden Of echt alleen maar blokje om wandelingen doen.

@Roos
Ja snap dat als de reu dr geroken heeft dat zo’n baasje meestal niks meer te vertellen heeft dus begrijp wel dat zoiets kan gebeuren, maar had gehoopt van niet in een aanlijn gebied. Gelukkig nog met een sisser afgelopen haha. In t park hebben de honden aan de lijn niet gereageerd op dr dus dat was telkens prima lopen ook en ze heeft met een aantal nog gesnuffeld, zoals een jongere labradoodle die wilde spelen haha.

En rot dat je nog bent moeten gaan met jackie maar zo te lezen wel goed als er opeens weer gespuugd werd enz. Hopelijk slaan deze medicijnen snel aan en is jackie snel de oude!
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 19-07-20 20:29, in het totaal 8 keer bewerkt

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 20:20

Jeetje, wat vervelend zo in het weekend, RoosvanBlue :(:)

Warboel, die heeft plezier gehad zeg :):)

BlijNijn, ohhh die laatste foto is zo schattig <3

Mar_x fijn om te horen dat het eten en loslopen beter gaat!

Punjab, hoe is les gegaan?

Zoë, fijn dat het nu beter gaat! Hopelijk gaat het straks bij de eigenaar ook weer beter.

Gisteren op bezoek geweest bij een zusje van Zhiva. Ging heel goed! Ook heeft ze vandaag het zwembadje ontdekt, echt een waterrat. :))

Afbeelding
Afbeelding

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 20:48

Nayomie schreef:
Gisteren op bezoek geweest bij een zusje van Zhiva. Ging heel goed! Ook heeft ze vandaag het zwembadje ontdekt, echt een waterrat. :))

[ [url=m/4OYlYH.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TeIGp7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat geweldig! Het is echt een dotje <3

Ps. mijn dieren hebben met elkaar afgesproken dat als ze écht naar de dierenarts moeten, dat altijd in het weekend is. Bij voorkeur ‘s nachts én op een feestdag.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 20:51

Pff, ik zou toch eens om tafel met ze gaan voor nieuwe afspraken :')

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 21:06

Haha de les kon beter. Denk omdat ik te veel mijn best wou doen omdat de baas ook mee was. :+

Zhiva lekker in zwembad.

Balen met Jackie in het weekend. Hopen dat ze wel er snel van opknap.

Melle is echt grappig op die laatste foto.

Haha arme Otje maar volgens mij breng ze echt leven bij jullie met der vrolijke capriolen.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 22:28

RoosvanBlue schreef:
Nayomie schreef:

Ps. mijn dieren hebben met elkaar afgesproken dat als ze écht naar de dierenarts moeten, dat altijd in het weekend is. Bij voorkeur ‘s nachts én op een feestdag.

Die deal hebben ze hier ook, zowel de paarden als de honden.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 10:26

@blijnijn ahhhh, wat een schatje is het echt! Hoeft geen strikje om, kom maar gewoon brengen <3

@warboel haha, Otje heeft echt geen 'normaal' optie he? Heerlijk!

@Zoe fijn dat het in jouw eigen roedel gewoon goed gaat! Ligt het in elk geval niet aan de hond, scheelt alweer!

@roos jeetje niet fijn :( beterschap!

@nayomie blije gup <3

**Ik heb niet iedereen helemaal bijgelezen, excuses daarvoor ;) **

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 10:41

RoosvanBlue schreef:
Nayomie schreef:

1e kerstdag in de avond bijvoorbeeld {:)-:(

Of nét na sluitingstijd zodat ik 30 minuten kan rijden en het spoedtarief mag betalen. Nu al 2x gebeurd in één maand tijd. NOU ja, de 2e x alleen telefonisch en de volgende ochtend naar Roosendaal kunnen rijden.

Mar_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 13:45

RoosvanBlue: Ik heb de rodi worst in de eerste week gebruikt maar was al snel niet interessant meer, maar ga het komende week wel weer proberen, misschien wil ze het nu wel.

Nayomi: Wat een mooie foto van Zhiva!

Wij zijn vanmorgen wezen titeren, Distemper was S6, parvo S0 en hepatitis S2 dus ze is nu geënt met de grote cocktail en over 4 weken gaan we opnieuw titeren.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-20 14:02

Mar_X schreef:
RoosvanBlue: Ik heb de rodi worst in de eerste week gebruikt maar was al snel niet interessant meer, maar ga het komende week wel weer proberen, misschien wil ze het nu wel.

Nayomi: Wat een mooie foto van Zhiva!

Wij zijn vanmorgen wezen titeren, Distemper was S6, parvo S0 en hepatitis S2 dus ze is nu geënt met de grote cocktail en over 4 weken gaan we opnieuw titeren.

Kijk, dat is wel interessant om te zien. Grote kans dat ze van de eerste enting alleen de distemper(die eigenlijk heel weinig voor komt binnen NL) aangeslagen is. En van de andere 2 kun je bijna garanderen dat de eerste enting dus niets gedaan heeft en beide nog maternaal waren. Ofja parvo staat nu op 0 dus is OF niet aangeslagen of was maternaal. En Hepatitis is waarschijnlijk nog maternaal.
Ben benieuwd over 4 weken!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 14:18

Titreren is toch checken naar iets van al aanwezige stoffen toch?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 14:21

Vandaag heeft Otje mijn oma ontmoet! Oma is al 95, en woont al een tijdje in een verzorgingshuis. We konden dus ivm corona niet op bezoek maar het mag weer *\o/* het was een verrassing voor oma en ze vond het helemaal geweldig. Ze houdt maar niet op over dat “lieve spitse snoetje” :+:

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-20 14:22

Nayomie schreef:
Titreren is toch checken naar iets van al aanwezige stoffen toch?

Met de titer test check je inderdaad de antistoffen op de DHP
Maar, ze krijgen van mama al tijdelijke antistoffen. Maternale antistoffen. Deze verdwijnen in de eerste 25 weken. Maar wanneer is dus te testen via de titer. Als je namelijk ent terwijl de maternale antistoffen er nog zijn slaat de enting niet aan. Of de antistoffen moeten heel laag staan. (dus op 1 ongeveer)
Djessey (mijn ''pup'' had pas te weinig antistoffen op 13 weken om te kunnen enten. Parvo is hierin de ziekte die ze als leidraad pakken. In principe enten ze 9/10 keer pas als parvo laag genoeg is. Bij volwassen honden of honden die alle pupentingen gehad hebben dan word er geent als een of meerdere laag staan. ongeacht welke.

wat lief warboel!