gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 12:26

Eunomia schreef:
Esther: Dat vind ik inderdaad ook erg sneu en dan hebben ze er nog niet echt iets aan om samen te zitten.

Margaux: Ik had ook al gereageerd, maar wat een schattige konijntjes. <3

Coconut: Ging jij nou vandaag naar de opvang met Guus? Veel succes vandaag en hopelijk vindt hij z'n nieuwe liefde.

Ja klopt. Wat attent!! Dank je wel. Ben best wel zenuwachtig. Ga zo vertrekken :)!

MoppieFilou

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 12:50

Succes! +:)+ Komt allemaal wel goed!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 14:01

Afbeelding

Welkom lieve Fleur! (Heette Fluor, maar vind Fleur leuker ;))
Koppeling ging wel heel makkelijk. Snuffelen en bij elkaar liggen! Ze zitten al lekker samen in de ren :)

Fleur is wat ouder en een beetje "plukkerig". Goed voer erin en dan komt dat vast goed!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 14:04

Ah, wat leuk! Ik hoop dat Guus (en jullie natuurlijk ook) veel plezier van Fleur gaan hebben! :)

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 14:06

Ziet er goed uit zo, dus ben erg benieuwd!!!

Komt vast goed :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 15:28

Ach wat leuk zeg!
Welkom Fleurtje! Kom haar na de vakantie bewonderen :).

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 15:33

Gezellig!!

Guus heeft haar net flink achterna gezeten, maar legde na 10 minuten zijn kop plat op de grond. Ze liggen nu allebei aan een andere kant van de ren :p.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 16:51

Ik ben al een tijdje alleen aan het meelezen en niet meer aan het reageren maar zit hier met een probleempje...
Ik heb een tijd geleden besloten te stoppen met konijnen houden. Ik doe iets goed of niet, en het kost me nu teveel tijd en energie wat ik graag in mn andere dieren en huis zou gaan stoppen. Wat ik hier nog heb zitten, mag hier in principe gewoon nog oud worden, maar nieuwe dieren wil ik niet meer. Ik had twee koppels maar er is nu 1 overleden (eerst miyasis wat goed genas maar toen e.cuniculi waarvoor behandeling niet meer mocht baten...) en nu zit ik dus met een eenzame voedster.
Mijn andere koppel is zeer gelukkig met elkaar en de ram is nogal lastig te koppelen dus dat huwelijk wil ik niet in gaan stoken. Nou was natuurlijk de meest logische keus om de opvang te contacteren en een 'leenram' te regelen. Nou, de enige opvang in de buurt doet daar dus niet aan....en mijn voedster kan ik daar ook niet aan kwijt want het is een halfwildje en die vangen ze niet particulier op...

Voordat ik opvangen verderop ga zoeken, wilde ik hier even polsen of er niet iemand interesse heeft in een hele lieve halfwilde voedster. Leeftijd onbekend, jong is ze zeker niet meer.
Of weet iemand nog een opvang waar ik een leenram vandaan kan halen? Ik zit in oost-groningen.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 00:02

Wat leuk dat het zo goed gaat met Guus en Fleur! Beetje jagen is normaal maar dat wist je denk ik al.

Wat jammer Zwerte :( het is dat wij nog geen eigen tuin hebben en de konijnen bij mijn moeder in de tuin wonen.. Anders had ik haar zo opgenomen in een van mijn groepen!

Wat gek, ieder opvangkonijn is toch een leenkonijn? Ik weet niet of je Joy al geprobeerd hebt? Lastig met een halfwildje vrees ik.. Wat een lastige situatie zeg.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 07:30

Daarom :)! Guus is heel nieuwsgierig, maar Fleur zit lekker in een grote kist in de ren en vindt Guus een beetje spannend ;)

Trekt vanzelf bij :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 07:47

Gefeliciteerd *\o/* !

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 07:58

Gefeliciteerd Coconut!

Ik zit helaas niet echt bij je in de buurt Zwerte, dus kan ook niet echt iets voor je betekenen..

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 09:40

Dank jullie wel :D!!!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 10:45

In principe natuurlijk wel, maar de bedoeling is dan wel dat je ze houd ipv terug brengt zodra de ander is overleden... joy is net de opvang waar ik altijd heen ga. De rest is allemaal minstens een uur rijden jammergenoeg. Supergoede opvang maar dus wel wat kanttekeningen in deze situatie...

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 11:40

Opvang konijnenparadijs dan? Die zit daar ook redelijk in de buurt toch?

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 12:09

Gefeliciteerd Coconut!

Ik kan je ook niet helpen Zwerte... :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 15:46

Van harte Coconut!

Jammer Zwerte :( , idd konijnenparadijs eens bellen? Nynke stond toen ook op de wachtlijst ( tot ik besefde dat ik uit puur verdriet en emotie haar weg deed , niet eerlijk haar met de fles groot brengen even weg toen ik op vakantie ging en gevochten heb haar terug te mogen nemen (woonde nog thuis) . BEn blij dat ik door dit topic Syb op het spoor ben gekomen , eeuwig dankbaar dat die 2 eenzame weduwen die zover weg woonden van elkaar zo enorm goed matchden :D )

Lang verhaal kort ik zou Aniek eens bellen :j , eventueel op de wachtlijst ivm vakantieperiode ;)

Afbeelding

Ze zijn over :D , tijdelijke ren de tegels schots en scheef maar mag trots zijn dat ze er eindelijk wonen :+

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 16:03

Ik ben altijd zo jaloers dat er konijnen zijn die achter zulke hekjes blijven zitten! Die houdinis van mij hebben echt een fort nodig!

Tnx voor het meedenken. Ik zal idd konijnenparadijs eens benaderen, alhoewel die ook al een uur en een kwartier rijden is... dichterbij gaat gewoon niet lukken jammergenoeg. Maar haar nog langer alleen laten zitten is ook niet eerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 16:04

Ze kunnen vanaf het hok er over springen als ze willen := , alleen deze zijn hun wilde haren kwijt :))

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 21:51

mag ik even binnenvallen ;)
ik dacht er zitten hier vast mensen met ervaring met EC.
Ik heb 1 vlaamse reus met EC ze lag vanmorgen plat met een gedraaid hoofd.
Nu behandelding ingezet met antibiotica, metacam, critical care voeding , fenbenddrops en cisaral drops om haar darmen te stimuleren.
Wonderbaarlijk zit ze weer iets rechterop en heeft zelf weer een paar wortelblaadjes gegeten.
Haar zusje heb ik vrijdag in moeten laten inslapen.
Die was er erger aan toe dat was helaas te laat.
ook ineens van het enen op het andere moment.
Paar maanden terug hun andere zus ook verloren waarschijnlijk ook EC dus het was een goed nest NOT
Afgelopen vrijdag voorzorg op advies van de DA de overgebleven vlaamse reus fenbendrops gegeven wat tot gisteravond goed ging.
Ze had geen symtomen tot gisteravond haar ene oor hing ineens iets en vanmorgen lag ze dus plat.
Nu heb ik nog 3 konijnen maar daar durf ik haar nu niet erg bij te laten dus heb haar even apart gezet.
Wat is jullie ervaring kan ze er weer bij als ze weer rondhuppeld of is het besmettelijk en niet verstandig maar wanneer kan ze dan weer bij haar vriendinnen ?
dat is nu mijn dillema de dierenarts vergat ik het te vragen.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 22:27

Ik heb behoorlijk wat ervaring met EC, m'n laatste ECkonijn is vandaag toevallig terug in de groep gegaan :)

Het kan even duren voor je verbetering merkt.. Vaak pas na een week of 2.
Het beste is om ze warm te houden, binnen dus, en niet terug in de groep. EC is wel besmettelijk zegt men, maar zo'n 90% van de konijnen is drager dus besmetten zal niet gebeuren. Wanneer er stress oid is kan het wel tot uiting komen,bijvoorbeeld.

De behandeling/medicijnen zijn in ieder geval al super! Hou minimaal 8 weken aan voor de pijnstilling, AB en fenbendrops. Echt pas stoppen met behandelen als ze beter en stabiel is. Liefst nog even doorgaan met fenbendrops/panacur als je haar terug koppelt bij haar vriendinnen en stoppen wanneer dat rustig en geregeld is onderling.
Het is ook verstandig te behandelen voor een stressvol iets of iets waarvan de weerstand een trigger krijgt, zoals een vaccinatie. Liefst een week van tevoren tot een week erna.

Tijdens de behandeling van Oma heb ik veel hulp gehad van Maryo van SKB. Dit schrijft zij over EC: http://www.konijnen.nl/nieuw/index_ed.php?p=3&q=5&r=0

Sterkte en beterschap! Geef niet zomaar op, het ziet er heel heftig uit maar het kan echt even duren voor ze opknapt. Ik heb 7 konijnen die EC gehad hebben en die doen het allemaal weer super :)

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 22:49

super bedankt voor je tips.
intressante link ook.
fijn om te horen dat je meerdere konijnen hebt gehad die er weer bovenop zijn gekomen.
Echt heel gek ik hem mijn levenlang al konijnen maar dit heb ik nog nooit gehad.
Na hoeveel tijd zou ze terug kunnen bij de andere konijnen.
Als je echt geen symtomen meer ziet ?
Ik heb haar nu binnen in 1 mijn stallen gelegd daar is het lekker warm.
Net haar laatste voeding en medicijnen voor de nacht gegeven ,ze was behoorlijk de stal door gerold maar ze heeft ruimte zat om niet haar hoofd te stoten.
Ben benieuwd hoe ze morgen is gelukkig is ze al een stukje beter dan vanmorgen.

Afbeelding
Zo trof ik haar vanmorgen aan

Afbeelding
zo was ze vanmiddag

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 23:23

Mijne heeft ook EC, is nu ook terug beter. Ik had naast de medicatie die jij opnoemt ook nog vitamine B en dexamethason (maar dat laatste mag niet samen met metacam). Eerste 2 weken kreeg hij dubbele dosis panacur, AB en pijnstilling. Volgende 2-3 maanden enkel nog panacur.

Vind het al positief ogen!

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 23:30

we gaan het afwachten de da zei dat de eerste 48
uur het belangrijkste is , dat ze dan wel al op moet knappen.
dus ik hoop dat het goed komt.
volgende week geef ik haar weer ab kuur deze werkt voor een week.
heb jij je konijn apart zitten of niet.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 02:02

Na 8 weken zou ik kijken in hoeverre ze opgeknapt is :) dat wisselt echt per konijn.
Ziet er inderdaad al een stuk beter uit! Wat schrikken hè als je ze zo vindt..

Het apart zitten heeft ook te maken met het feit dat verzwakte of zieke konijnen verstoten worden. Mijn vlaam Nala, ook EC, werd vrijwel direct verstoten en aangevallen.