Kittenkletstopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 13:56

Ilona wat een leukerds <3

Poetser veel sterkte bij de DA , hopelijk valt het mee

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 13:59

poetser schreef:
Hier gaan we, zodra de auto thuis is, met spoed naar de dierenarts. Ik vond het verontrustend dat Kasper zich vandaag niet laat zien. Uiteindelijk met veel moeite kunnen lokken met snoepjes, die hij liet liggen (dat doet hij dus nooit) en viel om. Na het controleren van zijn pootjes kwam ik er achter dat hij last heeft van zijn linker pootje en we vrezen dat hij gebroken is. Hoe en wanneer weten we niet.

Oeii.. dat klinkt niet best. Beterschap voor Kasper!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 14:43

Ach wat sneu.

Ik hoop het niet.

Mijn opvang kitten had het toen in zijn nieuwe huisje.
Op bed spelen... omdraaien en nagel bleef hangen. Krak.
Heeft 3 weken benchrust gehad en daarna stuitende hij weer door het huis

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 14:50

we overwegen ook een kitten, hebben al 2 van 7 jaar
ik moet me maar goed verdiepen in hoe de introductie het beste te laten verlopen
nog tips?

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 14:53

Wij hebben onze kitten gewoon uit de reismand laten lopen toen hij midden in de woonkamer stond, ze komen elkaar vanzelf tegen denk ik. Kitten leert haar plekje wel hoor alleen wil bij ons te veel spelen.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 15:11

Pootje is niet gebroken gelukkig. Hij heeft waarschijnlijk zijn pootje verdraaid,ofwel verkeerd geland na het springen. Hij verkeerde wel in lichte shock en is uitgedroogd, dus hij mag niet mee naar huis helaas.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 15:12

poetser schreef:
Pootje is niet gebroken gelukkig. Hij heeft waarschijnlijk zijn pootje verdraaid,ofwel verkeerd geland na het springen. Hij verkeerde wel in lichte shock en is uitgedroogd, dus hij mag niet mee naar huis helaas.

:(:) Weet je ook hoe lang 'ie moet blijven? Onze Mimi was echt een keer doodziek en nou ja, 90% uitgedroogd door een griepje die moest 2 nachtjes blijven, naar is dat |(

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 15:13

Poeh, wel pittig dus! Sterkte ermee!

xniieeenke schreef:
Wij hebben onze kitten gewoon uit de reismand laten lopen toen hij midden in de woonkamer stond, ze komen elkaar vanzelf tegen denk ik. Kitten leert haar plekje wel hoor alleen wil bij ons te veel spelen.

En dat is dus eigenlijk gewoon niet de beste manier. Met kittens kom je er vaak wel mee weg, maar beter is een rustige introductie. Met google kom je heel veel informatie tegen hierover, zoals deze link http://www.praktijkvoorkattengedrag.nl/ ... nieuwe-kat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 15:13

:(:) Knuf voor kasper

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 15:17

klopt, die website hebben wij voor de tijd ook uitgebreid doorgenomen, alleen het karaker van onze oudere dame kennen wij al weetikhoeveel jaar en hebben daarom dit besloten. Als je oudje van zichzelf niet te snel bitcht, niet te druk is, lijkt mij dat de aanpak niet snel slecht kan zijn (alleen kitten er boven op gooien is slecht :P )

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 15:34

Als hij morgen weer goed zelf drinkt mag hij misschien morgen naar huis. Maar de da bekijkt het van dag tot dag.
Ook word er nog onderzocht of het niet drinken door de pijn komt of dat hij iets anders onder de leden heeft.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 15:36

He bah wat zielig voor Kasper!!! Beterschap en hopelijk mag hij weer snel mee naar huisje.

Die twee grijsjes, wauw! Raskatten?

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 16:00

Spannend poetser! Hopelijk mag hij morgen weer naar huis :(:)

Kenyada schreef:
He bah wat zielig voor Kasper!!! Beterschap en hopelijk mag hij weer snel mee naar huisje.

Die twee grijsjes, wauw! Raskatten?

Ja het zijn raskatten, wel een kruizing!
Mama is Britse Korthaar en papa is Maine Coon x Pers <3

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 16:06

Ik vind het maar verwarrend al die Kareltjes :')

Sterkte met Kasper! Hopelijk blijft het bij uitdroging en speelt er niet nog iets anders :(:)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 16:33

Ach Kasper niet mee naar huis. Sterkte! :(:)

Vanavond met m'n draken naar de dierenarts voor entingen (als ik ze in de reismanden krijg).

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 16:42

Haha, het zijn inderdaad wel veel Kareltjes :+

Hier in huis binnenkort ook weer kittens <3 Anushka is toch naar een blauwe rus kater gegaan. Naar wat gedoe bij de kater waar Jiala heen was vond ik het wel prettig om Anushka ergens te brengen waar ik de mensen al kende. Daarbij zijn rusjes altijd mooi <3 Ze heeft zich daar prima vermaakt, is vooral super blij met de wasbak in de kattenkamer :') Lekker spelen!

Afbeelding

En de eerste dekking moest daar dus ook plaats vinden :+ Alhoewel ze later toch maar naast de wasbak verder gegaan zijn, in de wasbak was toch wel een beetje krap ;)
Afbeelding

Jiala is in eerste instantie wel naar een siamees gegaan, maar de eigenaresse wist niet dat poesjes ook wel eens sproeien als ze krols zijn. En daar kwam ze bij Jiala dus achter... Was ze niet blij mee omdat ze geen aparte dekkamer had, slecht ingericht dus op dit werk. Maar goed, ze moesten dus op de gang, kater was dat niet gewend dus ontsnapte 2 keer naar de woonkamer, Jiala ontsnapte de derde keer. Daar is ze dus achteraan gaan jagen, ze heeft haar onder de bank uit gehaald door haar te grijpen waarop ze haar bij de heupen vast had. Jiala moet echt enorm in paniek geweest zijn want ze heeft haar tot bloedens toe gebeten. Hierna was ze zo van slag dat ze dus niet meer krols was en zich enkel nog verstopte, probeerde met geweld achter de verwarming te kruipen enzo. Ik wist overigens van niets, had mijn poesje in goed vertrouwen daar achter gelaten en kreeg ineens 2 dagen lang geen updates meer... Woensdag gebracht, donderdag nog wat gehoord maar vrijdag en zaterdag radiostilte, ook na mijn appje op zaterdag. Appje op zondag kreeg ik reactie dat ze na werk zou bellen, uiteindelijk na nog 2 berichtjes werd ik rond half 10 's avonds eindelijk gebeld en kreeg het hele verhaal te horen. Volgende ochtend meteen poesje op gaan halen, broodmager, en gezichtje stuk en zo blij toen ze door had dat ik er was. Eigenaresse verwijt mij dat ik niet heb laten weten dat ze sproeit, maar ik neem dat kater eigenaren weten dat poesjes ook kunnen sproeien. Normaal hebben ze een aparte kamer die goed schoon te maken is en maakt het dus niet uit. Geen moment gedacht dat zij het in de woonkamer zou laten gebeuren. Totaal niet ingericht dus op het goed laten verlopen van dekkingen. dekgeld was 200 euro, maar mar 100 euro terug gekregen, nee, ze had het hele huis schoon moeten maken :roll: Ben er behoorlijk boos over, maar niet echt iets aan te doen. Had het eerst niet in de gaten, pakte het geld aan en telde thuis pas na, stom natuurlijk.
Maar goed, dus ook geen dekking. Op zoek gegaan naar een kater in de buurt, dan maar geen siamees en een mooie ragdoll kater gevonden. Uitgebreid gesproken en daardoor vertrouwen dat het goed zou gaan en dat blijkt, de eerste dekkingen hebben al plaats gevonden :D

Afbeelding

Ook een heel knap heerschap <3
Afbeelding

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 16:53

Illegale post van m'n oudere kat. Ze is zo lief maar heeft amper rust met Mila. Gelukkig ligt ze nu voor het eerst in duizend jaar weer bij me op de bank:
Afbeelding

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 17:00

Aaah :(:) Hier hetzelfde met onze oudere kat. Die komt momenteel alleen binnen om te eten := Maar dat was 12 jaar geleden net zo toen onze poes kittens kreeg. Toen kwam de andere kat wekenlang alleen maar via het keukenraam naar binnen om te eten en ging via het raam weer naar buiten.. Loopt wel los denken we :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 17:02

Wat super slecht Amable :n

Lola woont tegenwoordig in de schuur op het hooi :')

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 17:59

Beterschap wel balen dat hij even moet blijven

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 23:06

Heb m'n beide meisjes mee gekregen naar de dierenarts, echt niet verwacht.
Ze waren doodsbang maar deden het goed.

Mel is véél te dik. Dit wist ik al, want dat was ze al toen ik haar vorig jaar kocht maar wilde eerst qua voer en stress stabiel hebben.
Ga ze vanaf nu 2x per dag apart voeren ipv onbeperkt. Ben benieuwd hoe dat gaat.

Oogjes van Mel moet ik ook in de gaten houden. Zijn vaak vies maar komt vaker voor bij Britten.
Nog een kam gekocht want d'r vacht wordt heel vlokkerig en kreeg dat met andere kammen niet goed.
Als het niet lukt binnenkort een afspraak maken bij een trimster.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 23:57

Kedi gaat wel eens eerder dan ik naar bed. Waarom voel ik me dan altijd als een puber die te laat thuis komt als ze me verontwaardigd toe miauwt als ik ook naar bed ga?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 00:00

Mel op dieet :Y) , succes is enorm lastig!

Boris is een hielenlikker , die rent achter mijn kont aan :')

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 00:08

Roosch schreef:
Kedi gaat wel eens eerder dan ik naar bed. Waarom voel ik me dan altijd als een puber die te laat thuis komt als ze me verontwaardigd toe miauwt als ik ook naar bed ga?

Oh dat is zo leuk, onze andere poes Whoopi is daar ook zo leuk in. Ze gaat altijd samen met m'n vader naar bed, zodra hij naar de keuken loopt voor z'n medicijnen staat zij al bij de trap :') Soms is het ook wel dat ze nog buiten is als hij naar bed gaat en dan weet ze niet hoe snel ze binnen moet komen en dan kan ze echt mopperend naar boven gaan _O- Zwaar beledigd dat ie niet op haar wacht :j

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-16 00:11

Prachtig die routine!

Normaal gaan we tegelijk. Dan stopt ze me nog even in en ploft dan op mijn voeten. Neko knuffelt de hele dag door met me maar trekt zich bij het op bed ploffen even terug. In de loop van de avond ploft ie dan naast me en in de loop van de nacht/ochtend kruipt ie in mijn armen. Als die beschikbaar zijn en ik geen zeester nadoe op dat moment.