Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 17:54

Natasja22 schreef:
KimD schreef:
Sowieso, als de sport op deze manier blijft doorgaan bestaat hij in NL niet meer binnen een aantal jaar.

Wat is er mis dan dat het over een aantal jaar niet meer zou bestaan?
Ik heb nog niet zoveel wedstrijden gelopen en geen flauw idee wat de problemen in deze sport momenteel zijn dus ben wel benieuwd waarom.

De kosten, de organisatie, de parcoursen enz. Gelukkig wordt het wel steeds meer de trend om buitenlandse keurmeesters uit te nodigen die vaak fijnere / betere parcoursen kunnen bouwen. Maar dan nog, vroeger kreeg je best flink prijzen, goodybag + goeie prijs die je ook wilt bewaren.

Bijvoorbeeld de rozetten, een mooi voorbeeld.

WK selectie (en 2 masters) rozetten van verschillende jaren (2021 tot nu):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toen was het inschrijfgeld per wedstrijd ergens rond de €10,- & dit de rozetten die je kreeg.

Nu is het inschrijfgeld rond de €20,- & zijn de grote rozetten alleen de combi's, de Belgische rozet was de individuele rozet van dit jaar, die is echt schandalig beschamend. :=

Mensen kunnen / willen het straks niet meer betalen inclusief het reizen en de tijd die kwijt bent ook. Ze krijgen minder plezier etc.

Nu met de nieuwe regels is het sowieso weer afwachten of het een verbetering gaat zijn of niet.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 18:12

KimD schreef:
De kosten, de organisatie, de parcoursen enz. Gelukkig wordt het wel steeds meer de trend om buitenlandse keurmeesters uit te nodigen die vaak fijnere / betere parcoursen kunnen bouwen. Maar dan nog, vroeger kreeg je best flink prijzen, goodybag + goeie prijs die je ook wilt bewaren.

[ [url=m/oWN4gx.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/2AEYfZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/pTbG6n.jpg]Afbeelding[/url] ]

Toen was het inschrijfgeld per wedstrijd ergens rond de €10,- & dit de rozetten die je kreeg.

Nu is het inschrijfgeld rond de €20,- & zijn de grote rozetten alleen de combi's, de Belgische rozet was de individuele rozet van dit jaar, die is echt schandalig beschamend. :=

Mensen kunnen / willen het straks niet meer betalen inclusief het reizen en de tijd die kwijt bent ook. Ze krijgen minder plezier etc.

Nu met de nieuwe regels is het sowieso weer afwachten of het een verbetering gaat zijn of niet.

Ik kreeg, toen ik met elin derde werd bij een rondje van de WAO selectie (voor wie het niet weet, world agility open) en tegoedbon voor de plaatselijke kantine van 1.50euro.. _/-\o_

Maar goed, mag een gegeven paard niet in de bek kijken. Al denk ik niet dat het over een paar jaar stopt maar de tijd zal het leren.

Ik ben ook geen fan van de nieuwe promotieregels. Zo va je het niveau denk ik niet omhoog halen en volgens mij is dat wel wat we willen als je nederland vergelijkt met andere landen.

Voor nu zie ik ook van het nieuwe inschrijven de voordelen niet maar we gaan zien hoe het loopt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 18:17

XxDiandraxX schreef:
KimD schreef:

[ [url=m/oWN4gx.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/2AEYfZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/pTbG6n.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik kreeg, toen ik met elin derde werd bij een rondje van de WAO selectie (voor wie het niet weet, world agility open) en tegoedbon voor de plaatselijke kantine van 1.50euro.. _/-\o_

Maar goed, mag een gegeven paard niet in de bek kijken. Al denk ik niet dat het over een paar jaar stopt maar de tijd zal het leren.

Ik ben ook geen fan van de nieuwe promotieregels. Zo va je het niveau denk ik niet omhoog halen en volgens mij is dat wel wat we willen als je nederland vergelijkt met andere landen.

Voor nu zie ik ook van het nieuwe inschrijven de voordelen niet maar we gaan zien hoe het loopt

Dit is wel hilarisch! Die had ik nog niet eerder gehoord. _O- Dan waren de rozetten van dit jaar beter.

JesdaJinn

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 19:43

Serieus.. wat een prijs

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 22:36

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik doe agilily met mijn cavalier. <3

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 23:57

KimD het is dan inderdaad wel een stuk duurder geworden. (Alles is tegenwoordig sowieso belachelijk duur).
Ik heb het zelf natuurlijk niet meegemaakt dat er veel leukere prijzen te winnen vielen vroeger.
Tot nu toe kregen we altijd wel wat leuks of lekkers bij een prijs.

Diandra 1,50 euro kan je net een colaatje van halen

Welkom Sevke

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 08:00

Ja de WAO is helemaal matig wat je krijgt.. En het is duuur! Voor deelname moesten we dit jaar ook nog de helft van het inschrijfgeld zelf betalen :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 08:20

Machie schreef:
Ja de WAO is helemaal matig wat je krijgt.. En het is duuur! Voor deelname moesten we dit jaar ook nog de helft van het inschrijfgeld zelf betalen :+

Ook erg jammer dat daar niet meer voor gedaan wordt, je betaald nota bene ook al de selecties zelf (wat logisch is) maar je komt uit voor een land, dan mag je toch wel verwachten dat het land achter je staat. Misschien daarover ook maar eens een 'brandbrief' naar de RVB wagen.

Sevke, leuke foto's, je ziet ze niet heel vaak in de sport! Maar die tunnel onder de schutting, hadden jullie C. Vink al keurmeester? :+ }>

Wij werken nog een halve ochtend tot 8.30u en dan gaan we richting Venlo voor het NK in onze Koemper. *\o/* En het is godzijdank bewolkt dus de temperatuur is flink gezakt, heerlijk! Het mag wel nog steeds gewoon droog blijven asjeblieft! :Y)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 08:59

WAO is niet van de raad he... De WAO is volledig wendy haar feestje :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 09:24

Machie schreef:
WAO is niet van de raad he... De WAO is volledig wendy haar feestje :+

Je hebt gelijk, dat vergeet ik steeds. :Y)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 14:08

Wij hadden vanmorgen weer een training van extern iemand.
Jaxx liep echt fantastisch. We hebben de focus gelegd op de 'om' in verschillende jasjes en dat ging erg goed!

Ook Simba want mee laten doen maar wel lekker op zn baby's. Simba liep echt super leuk!
Jammer genoeg geen filmpjes van beide. We zijn dan druk bezig met opletten en mee kijken enzo en denk dan echt niet aan filmen.

Aanstaande zaterdag workshop bij Ellen Overtoom met Jaxx en daar ook super veel zin in

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 22:30

JJ: Super leuk al die trainingen en workshops. Wat fijn dat het oefenen met om zo goed ging!
‘Om’ daar kunnen wij ook nog wel wat training bij gebruiken. Vooral als ze een stukje voor mij loopt dan gaat ze vaak gewoon rechtdoor ipv om.

Ik zag een wedstrijd in de kalender bij RvB waarbij graad 1 uitgeschreven wordt maar geen graad 0 dat was toch verplicht met de nieuwe regels? Eerst stond graad 0 er wel bij volgens mij (daarom ook opgeslagen) en nu niet meer en het was nog enigszins in de buurt dus was van plan ons in te schrijven.
Zijn er uitzonderingen dat het dan weer niet moet of zou hij eigenlijk wel uitgeschreven moeten worden graad 0?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 07:03

Natasja22 schreef:
JJ: Super leuk al die trainingen en workshops. Wat fijn dat het oefenen met om zo goed ging!
‘Om’ daar kunnen wij ook nog wel wat training bij gebruiken. Vooral als ze een stukje voor mij loopt dan gaat ze vaak gewoon rechtdoor ipv om.

Ik zag een wedstrijd in de kalender bij RvB waarbij graad 1 uitgeschreven wordt maar geen graad 0 dat was toch verplicht met de nieuwe regels? Eerst stond graad 0 er wel bij volgens mij (daarom ook opgeslagen) en nu niet meer en het was nog enigszins in de buurt dus was van plan ons in te schrijven.
Zijn er uitzonderingen dat het dan weer niet moet of zou hij eigenlijk wel uitgeschreven moeten worden graad 0?

Maar ben jij niet al onder graad 1 gestart bij de RVB?

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 08:24

Je kunt je dan toch alsnog eenmalig terug zetten naar graad 0. Ken meer mensen die dat doen.

Is het niet zo dat die betreffende wedstrijd een weekend of meerdere dagen bevat? Dat graad 0 dan bijvoorbeeld op vrijdag avond valt. Dan is er die wedstrijd wel een graad 0 aangeboden. Maar dat is maar een idee van mij hoor. Anders even mailtje sturen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 09:52

XxDiandraxX schreef:
Je kunt je dan toch alsnog eenmalig terug zetten naar graad 0. Ken meer mensen die dat doen.

Is het niet zo dat die betreffende wedstrijd een weekend of meerdere dagen bevat? Dat graad 0 dan bijvoorbeeld op vrijdag avond valt. Dan is er die wedstrijd wel een graad 0 aangeboden. Maar dat is maar een idee van mij hoor. Anders even mailtje sturen.

Ah, dat verklaart! Dat heb ik gemist. Ik heb me verder ook nog niet ingelezen in graad 0, heb er alleen met Wendy over gediscussieerd. Onze puppen van 6 maanden hebben al een actieve licentie juist om graad 0 te skippen dus ik mag sowieso niet meepraten. :Y)

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 10:51

KimD nee wij zijn nog niet gestart in graad 1.
Ik ben in graad 0 gebleven aangezien er meer graad 0 zou zijn ivm met de verplichting graad 1 dan ook graad 0 op een wedstrijd.
We blijven nog hangen op het onderdeel paaltjes anders had ik ons laten promoveren naar graad 1 voor de nieuwe regels ingingen.

Diandra ook geen meerdaagse wedstrijd

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 13:43

Even de commissie mailen. Volgens het reglement hoort bij elke graad 1 wedstrijd een graad 0 wedstrijd…

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 16:37

Machie schreef:
Even de commissie mailen. Volgens het reglement hoort bij elke graad 1 wedstrijd een graad 0 wedstrijd…

Ik heb de commissie gemaild dan kunnen zij er naar kijken.
Bedankt voor de tip!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 17:34

Zou zomaar kunnen zijn dat die wedstrijd nog is aangemeld voor het nieuwe systeem en dat dit voor een foutje zorgt achter de schermen. Niks wat nieuw is kan meteen goed werken. :P

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 14:44

Hij is aangemeld ver voor het nieuwe systeem en daarom hebben ze dispensatie gekregen.
Dus helaas geen graad 0 voor ons 8 september. Jammer want het was tenminste enigszins in de buurt.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 22:55

Ik ben zo ongelooflijk trots op Jaxx. Hij loopt laatste 3 weken zó lekker. Er zullen vast nog 1001 dingen veeeeeeeeeel beter moeten maar hier had ik echt niet van durven dromen.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 22:14

Niemand wat te melden?

Jaxx heeft afgelopen dinsdag voor het laatste gelopen. Lekker weekje vrij. Oke, bijna weekje.
Trots op hem hoe hij vanavond liep.
Laatste tijd wat focus gelegd op de om zoals bij sprong 3. Die gaat nu best lekker.
Insteek palen, tunnel ingang er vlak naast en achter langs wisselen gingen super vanavond! Echt fijn gelopen.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 06:45

Ziet er goed uit!

Wij gaan zaterdag weer eens een wedstrijdje proberen na een paar maanden.
De wip gaat steeds beter, paaltjes de ene keer beter dan de andere keer.
Ben benieuwd hoe het gaat :o

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 22:43

De mijne hebben even agility vakantie, Pixy mag volgende week donderdag weer aan de bak, Roetsj paste woensdag erop weer.

Karin, ga je naar Waddinxveen of Apeldoorn? Veel plezier en succes!

JJ, dat is een flip/twist zo te zien. Fijn dat hij lekker gaat, al zou ik hem dan verder gaan verfijnen dat je zelf in de looprichting kan blijven. Nu ga je helemaal van je lijn af en draai je je lijf volledig in, waardoor je zelf wat stil komt te staan.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 06:47

Ik ga naar Waddinxveen