CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 10:59

Ja die heb ik ook! Helemaal niet aan gedacht dat je daar ook wat beloning in kan doen. Die is wel minder praktisch qua bij kunnen denk ik?

Haha ik hoop ooit dat ik met die twee van ons tegelijk kan rennen, maar nu is het nog te veel lol als ze naast elkaar rennen (lees: geklooi met elkaar) dus voorlopig even focus op het oefenen en snappen wat de bedoeling is :)). Vind het hardlopen wel echt een stuk chiller zo met hond

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 11:27

Je hebt ook een trail-gordel van Non-Stop maar ook van Alphadog. Die is iets voordeliger.
In die gordels zijn veel meer opbergmogeljjkheden.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 07:39

Lopen er nog bokkers mee bij de dauw NNT op 29 mei?

Ik zie trouwens dat ik de voeding-vraag over het hoofd heb gezien.
Ik geef Meeko normaal gesproken alleen wat extra voer de avond en dag na een duurloop. Nu heb ik sinds kort wel wat Fastdog energy bites voor tijdens een langere loop, maar eerlijk gezegd vind ik het niet veel toevoegen. Als je ziet wat erin zit valt het wel mee met wat het gaat doen. Die shake heb ik al een paar maanden staan maar geef ik nooit.
Meeko is een hond die enorm goed in zijn bespiering zit, glanst en veel energie heeft. Mijn dierenarts begint te glunderen als hij hem ziet en aanraakt :D Ik heb nooit het idee gehad dat hij iets tekort komt.
Hij leert nu ook wel beter zijn energie te verdelen. Als we lang gaan lopen en het tempo terug moet, heeft hij dat nu rond kilometer 3/4 wel door. Eerder pas na 10 :')
Ik heb voeding ook ooit besproken met een aantal mushers en, hoewel sledehonden wel iets verschillen qua metabolisme, gaf vrijwel niemand wat extra’s tenzij er echt flinke wedstrijden of trainingen gedaan werden. En dat ging dan niet om 20 km hardlopen. Meeko geeft wel altijd 150%, dus die moet ik goed in de gaten houden. Vandaar dat hij wel wat extra voeding krijgt daarna. Ik wil dat zelf ook na een flinke duurloop.

Dit voorjaar gaan we in elk geval terug qua afstand. Vooral voor mij :)) Volgende week loop ik zonder hond 30 km in Zuid Limburg en in juli een 36 km in de Ardennen. Dan heb ik het wel weer even gehad met alle lange trainingen. Denk ik }:0

IMANDRA

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:00

Nou gisteren in Merksplas 5km survival gedaan met Ro, was voor hem de eerste keer maar hij deed het echt super goed! Over 2 weken doen we mee in Ede, en ook die in Hasselt op eind mei gaan we meedoen.

Nu wil m'n partner zelf wat langere afstanden gaan rennen en ik denk dat dat met onze Maisie wel kan (die heeft nu al flink uithoudingsvermogen). Wat zijn nu leuke Canitrails die langer zijn dan 5km die een beetje eind zomer zijn?