CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 10:59

Ja die heb ik ook! Helemaal niet aan gedacht dat je daar ook wat beloning in kan doen. Die is wel minder praktisch qua bij kunnen denk ik?

Haha ik hoop ooit dat ik met die twee van ons tegelijk kan rennen, maar nu is het nog te veel lol als ze naast elkaar rennen (lees: geklooi met elkaar) dus voorlopig even focus op het oefenen en snappen wat de bedoeling is :)). Vind het hardlopen wel echt een stuk chiller zo met hond

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 11:27

Je hebt ook een trail-gordel van Non-Stop maar ook van Alphadog. Die is iets voordeliger.
In die gordels zijn veel meer opbergmogeljjkheden.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 07:39

Lopen er nog bokkers mee bij de dauw NNT op 29 mei?

Ik zie trouwens dat ik de voeding-vraag over het hoofd heb gezien.
Ik geef Meeko normaal gesproken alleen wat extra voer de avond en dag na een duurloop. Nu heb ik sinds kort wel wat Fastdog energy bites voor tijdens een langere loop, maar eerlijk gezegd vind ik het niet veel toevoegen. Als je ziet wat erin zit valt het wel mee met wat het gaat doen. Die shake heb ik al een paar maanden staan maar geef ik nooit.
Meeko is een hond die enorm goed in zijn bespiering zit, glanst en veel energie heeft. Mijn dierenarts begint te glunderen als hij hem ziet en aanraakt :D Ik heb nooit het idee gehad dat hij iets tekort komt.
Hij leert nu ook wel beter zijn energie te verdelen. Als we lang gaan lopen en het tempo terug moet, heeft hij dat nu rond kilometer 3/4 wel door. Eerder pas na 10 :')
Ik heb voeding ook ooit besproken met een aantal mushers en, hoewel sledehonden wel iets verschillen qua metabolisme, gaf vrijwel niemand wat extra’s tenzij er echt flinke wedstrijden of trainingen gedaan werden. En dat ging dan niet om 20 km hardlopen. Meeko geeft wel altijd 150%, dus die moet ik goed in de gaten houden. Vandaar dat hij wel wat extra voeding krijgt daarna. Ik wil dat zelf ook na een flinke duurloop.

Dit voorjaar gaan we in elk geval terug qua afstand. Vooral voor mij :)) Volgende week loop ik zonder hond 30 km in Zuid Limburg en in juli een 36 km in de Ardennen. Dan heb ik het wel weer even gehad met alle lange trainingen. Denk ik }:0

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 15:00

Nou gisteren in Merksplas 5km survival gedaan met Ro, was voor hem de eerste keer maar hij deed het echt super goed! Over 2 weken doen we mee in Ede, en ook die in Hasselt op eind mei gaan we meedoen.

Nu wil m'n partner zelf wat langere afstanden gaan rennen en ik denk dat dat met onze Maisie wel kan (die heeft nu al flink uithoudingsvermogen). Wat zijn nu leuke Canitrails die langer zijn dan 5km die een beetje eind zomer zijn?

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 10:06

Leuk zeg, knap gedaan van jullie!
Leuk dat je partner ook zo enthousiast is! Ik heb even voor je rondgekeken maar het meeste begint oktober pas weer. Wat hij ook kan doen, is bij het zien van een leuke trail even vragen of hij met hond mee mag doen. Soms moet je dan achteraan starten en wordt je uitgesloten van de prijsuitreiking.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 10:10

Iets eind oktober is ook prima! Ik zei vooral eind zomer omdat ze wel tijd moeten krijgen om er naartoe te trainen, zowel partner als Maisie zou niet stel op sprong 15km kunnen rennen haha. Dus eigenlijk bedoelde ik meer, vanaf eind zomer :))

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 11:20

Dan is de Posbanktrail heel leuk, keuze uit 6 of 13 km.
https://cairnadventures.nl/trail/posbank-trail/

Er is in oktober ook vaak een Natte Neuzen trail in Roosendaal. Die zou je even kunnen volgen op Facebook. Als ik wat tegenkom plaats ik het hier. Ik wil zelf ook heel graag weer lekker veel trails gaan lopen komend najaar :)

peer2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 15:26

Ik ben op zoek naar een heuptas/belt voor langere hikes met mijn hond waar een goed bevestigingspunt voor de riem aan zit en liefst 2 vakken/houders voor waterflessen aan weerzijden, en dan natuurlijk nog wat tasruimte voor telefoon ed, hebben jullie tips? :o

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 20:15

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 17:35

Ruim 19 weken na bodi zijn gebroken poot renden we vandaag weer het eerste rondje.
Heel rustig aan opbouwen.
Evy les 1.

Afbeelding

Afbeelding

2,8 km

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 13:23

Fijn dat jullie weer aan de slag kunnen! 19 weken is lang.
Gelukkig zijn de temperaturen langzaamaan weer beter om in de ochtend te gaan lopen. Op de eerste foto lijkt het wel bijna herfst zo met die gele blaadjes.

Zelf heb ik al even niet meer hardgelopen. Ik heb een nieuwe baan waarbij ik fysiek veel bezig ben. Ook wel soms spierpijn en een moe lijf, dan vind ik hardlopen even niet zo lekker. Vidar stept wel met mijn vriend. Ik hoop het dit najaar weer een beetje op te pakken als ik wat meer gewend ben en minder moe. En ik neem mijn canitrail spullen mee op vakantie naar Noorwegen. Misschien heb ik dan ineens motivatie

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 22:30

Wat fijn Horsii! Jullie hebben het vast gemist. Alleen maar fijn dat het straks najaar is en jullie lekker op kunnen bouwen *\o/*

Vidar, een nieuwe baan vraagt mentaal ook veel en dan is het ook nog eens fysiek. Ik snap wel dat je moe bent. Niks moet, lekker even laten dan. Noorwegen <3

Wij zijn op het moment in Frankrijk. Ik had, eigenlijk heb, een lopersknie dus het lopen stond op een laag pitje de afgelopen weken. Ik ben wel blijven lopen maar dat mocht alleen met Meeko los mee. Ik moest zelf goed blijven voelen en rustig aan lopen en Meeko doet daar niet aan :+
Hij jat aldoor eten van de kinderen en hij was echt een beetje mollig geworden :') Maar in Frankrijk wandelt hij lekker veel, ondanks de 36 graden, dus het is er gelukkig weer vanaf. De ochtenden zijn zo heerlijk koel hier. Ik heb al naar huizen gekeken, ik wil hier wonen <3

Qua lopen heb ik zelf vorige maand een trail van ruim 36 km in de Ardennen gelopen met 1400 hoogtemeters. Daarna even rustig aan gedaan en nu wil ik het straks, als mijn zoon weer naar school is, weer rustig aan opbouwen. Hopelijk kan ik dan weer langere trails gaan lopen met Meeko.

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 20:43

Groetjes uit Noorwegen!
Tot nu toe fantastische wandelingen gemaakt en ook lekker met de step op pad geweest. Mijn vriend is gisteren helaas over de kop geslagen met step en hond, maar gelukkig alleen een schaafwond en flink wat schrik. Vidar bleef gelukkig heel braaf wachten. Daarna nog even een stukje gestept om de schrik er uit te halen. Gelukkig niks geks aan overgehouden. Nog 2 weken genieten hier. En zo leuk dat bijna iedereen die je tegenkomt ook canitrail of canicross of bikejoring doet. Het is echt een hondensport land. <3

Ik zag dat de vergunningen voor de NNT Rosendael bijna rond zijn! Hij staat op ons lijstje, nog meer die weer mee gaan doen? :):)

Afbeelding

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 23:32

Oei, dat heb ik ook eens gedaan en had toen een lelijke scheur in mijn kin. Groot gapend gat en nu een lelijk litteken. Gelukkig valt het voor je vriend mee!

NNT Rosendael ga ik zeker mee doen!
Ik heb geloof ik nog geen afstanden gezien. Die lopersknie lijkt opgelost, dus als het weer het toelaat moet Meeko ook maar weer afstand opbouwen.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 07:38

Oef dat is echt schrikken zeg! Gelukkig geen al te grote schade...

Heel veel zin om het trailen weer op te pakken! De NNT Rosendael hoop ik zeker weer mee te lopen <3
Ik overweeg ook eind oktober het Canisport Event mee te pakken, om een workshop stepjöring te gaan doen.

Fitz is deze zomer een paar weken op en af heel ziek geweest, door een bacterie op vakantie en thuis vlak nadat hij weer opgeknapt was een giardia besmetting er bovenop dankzij zijn overhoop geschopte immuunsysteem. In de weken van herstel bleek dat hij ook conditioneel een behoorlijke jas te hebben uitgedaan. Gelukkig gaat hij weer hartstikke goed. En hoewel hij nu nog aan de lange lijn mee gaat hardlopen mag hij snel weer in het tuig als de ochtendtemperaturen fris genoeg zijn.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 11:05

Leo schreef:
Heel veel zin om het trailen weer op te pakken! De NNT Rosendael hoop ik zeker weer mee te lopen <3
Ik overweeg ook eind oktober het Canisport Event mee te pakken, om een workshop stepjöring te gaan doen.

Heb het Canisport event even opgezocht en dat ziet er wel heel leuk uit! Wel een eind rijden (3 uur), maar misschien kan ik er een weekendje van maken. Stepjoring lijkt me heel leuk om eens te proberen en ze hebben nog enkele andere leuke workshops :D

Wat schrikken van Fitz! Fijn dat het weer beter met hem gaat, hopelijk blijft het nu zo!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 19:54

Ooh leuk zeg!! Mooi doel voor een weekendje, de achterhoek is leuk! (Ook om te trailen!)

Was zeker schrikken, ik heb hem nog nooit zo ziek gezien als op vakantie :(:) zijn uiteraard meteen naar huis gegaan, maar was ellende.
Nu gelukkig weer vrij van alles en weer bijna op zijn oude gewicht, hij was in 2 weken tijd ruim 2 kg kwijt.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 20:53

Dat is schrikken Leo. Gelukkig komt hij weer bij :(:)

Ik wil misschien ook dat event eens doen. Is het dan heel druk? Mijn hond is nogal fanatiek en wij kunnen allebei niet zo goed tegen gemuts en drukte. Dat is op sommige NNT’s al lastig :+
Ik wil het steppen nog weleens proberen, zonder vallen dit keer. Meeko is een heel andere hond dan Manu dus wie weet gaat dit beter. Ik vind het te spannend om zelf te gaan denk ik.

Met Meeko weer een rondje gedaan afgelopen week. 6,5 km op 5:49/km gemiddeld. Hij vond het zo gaaf. Ik had het wel gemist. Lekker weer opbouwen straks, ik kijk echt uit naar de winter!

Afbeelding

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 07:36

Ik ben alleen bij de allereerste editie geweest en toen was het super rustig, ruim opgezet en fijn georganiseerd!

Wie weet treffen we elkaar nog! :D

Gister wel direct ingeschreven voor de NNT Rosendael! Heel veel zin in *\o/*

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 16:56

@pippa, wag gaaf noorwegen! Balen van de val. Verder wel een fijne vakantie gehad?

@leo, jeetje. Dat moet schrikken zijn geweest. Gelukkig is hij weer helemaal up and running! Ook hier wachten we op frisser weer.

@lisitano. Meeko is een knapperd! En wat een tempo, mijn hemel. Dat doe ik jullie (nog) niet na.

Na een blessure van vorig jaar ben ik ook eindelijk weer echt een beetje in het ritme aan het komen! Het heeft echt wel een poos geduurd voordat het weer een beetje wat was wbt mijn enkel. Die heeft toch ook nog lang pijn gedaan naderhand, zelfs na maanden rust en dan een klein stukje hardlopen. Maargoed. Nu het lek weer noven, dus ik heb mij ook opgegeven voor de NNT Rosendael! Super leuk! Ik heb er nu al zin in.

Duco heeft de frisse wind ook in zijn neus en kijkt al weer fanatiek naar de plek waar zijn harnas ligt en word enthousiast als hij mij in hardloopkleding ziet. Boft hij even dat hij binnenkort ook weer mee mag nu het weer het meer toelaat :)

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 06:19

Wat vervelend dat het zo lang heeft geduurd, Peelie. Gelukkig kun je nu weer opbouwen.

Deze week is het weer wat frisser, dat betekent Meeko weer mee *\o/*

Ook ik heb me ingeschreven voor de NNT. We gaan voor de 18/20, dus Meeko mag wel even opbouwen. Wat gaan jullie doen?

judenjul

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 14:54

Hallo, ik zag jullie topic en ga graag mee op avontuur! Ik heb twee honden, moeder 7 jaar en dochter 16 maanden. Sinds een klein jaar doe ik ook aan canitrail. Na de eerste privé training was ik al verkocht! Af en toe pakken we een lesje mee en we hebben een paar keer meegedaan aan een NNT. Morgen loop ik de smokkelaars trail met Donna, onze eerste reguliere trail. Zin in! Met Pretzel zal ik de snuffeltrail lopen in Rozendaal
Afbeelding

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 17:57

Welkom! Volgens mij heb ik je in de Facebook canitrail groep ook voorbij zien komen met Donna. Het zijn lagotto's toch? Super leuk, die zie je niet vaak.

Wij hebben voor de rest een fantastisch vakantie gehad zonder nog meer step ongelukjes. Dinsdag weer thuis gekomen en Vidar moet zijn draai weer een beetje vinden. We hebben ons ook ingeschreven voor Rosendael! De snuffeltrail omdat het voor Vidar anders te druk wordt. Dit keer gaat mijn vriend voor het eerst mee als bijloper, heel gezellig.

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 19:45

Wat leuk weer een beetje actie in dit topic! Heerlijk dat het nu weer koeler wordt voor onze vriendjes om te kunnen lopen samen!

@horsii; jeetje wat heeft dat lang geduurd! Wat super fijn dat het nu goed gaat en jullie weer lekker kunnen gaan lopen samen!

@pippa: wat leuk dat je in Noorwegen was! Waar zaten jullie?
Wij zitten nu in de auto terug naar huis na 3 weken rondreizen in Noorwegen, wat een fantastisch land!
Wat schrikken dat ongeluk met de step! Gelukkig allebei ongeschonden maar kan mij voorstellen dat je vriend daarna wel wat trillend op de step stond, goed dat hij gelijk is opgestapt weer!

@Lisitano, ook lekker op vakantie geweest, genoten? wat een heerlijke foto van Meeko, blij koppie! Balen van die lopersknie maar ondanks dat lekkere rondjes gelopen zeg! Die 36 km in de Ardennen daar neem ik echt m’n petje voor af, super knap!

@Leo; leuk dat je de NNT gaat kopen weer, ik genoot van de mooie foto’s die je vorig jaar (?) op je insta deelde!
Echt mega balen van de giardia in je vakantie! Gelukkig heb je veel kennis in huis om hem erdoor te helpen en is hij nu voldoende opgeknapt om weer te kunnen gaan opbouwen!

@Oshaa: het canisport event is heel erg leuk en inderdaad ruim genoeg opgezet om het niet te druk te laten zijn. Leuk dat je steppen wil gaan proberen maar pas op; na onze workshop tijdens het vorige event zijn we er helemaal gek op geworden en nu rijden we regelmatig zo rond;
Afbeelding

Je bent altijd welkom om naar zuid Limburg te komen om het te proberen hoor, mag je mijn step lenen! Dat scheelt een hoop reistijd voor je.

@Peelie; wat heerlijk dat Duco zo enthousiast is, dat helpt een hoop voor je eigen motivatie ook hè! Balen dat het zo lang duurde met je blessure maar tof dat je motivatie terug is en je weer lekker aan het trainen bent! En de NNT is een super mooi doel.

@judenjul; welkom! Leuk dat je mee komt kletsen hier en wat een een leuk duo heb je! Hoe was de smokkelaarstrail?

Hier ook wat canitrail geprobeerd maar wij zijn toch beiden meer van het crossen; kortere afstanden liggen ons beter en Marlo gaat het liefst ook hard (wat ik met langere afstanden gewoon niet vol hou). We zijn nu met een heel leuk doel aan het trainen; we doen mee aan het wk canicross in Tsjechië begin november! Gewoon voor de lol want ik maak mij geen illusies tegen al het geweld daar maar leek mij wel een mooie ervaring om samen te doen.
Tijdens onze vakantie in Noorwegen was het eindelijk koel genoeg om ooo Marlo weer mee te nemen tijdens het trainen. We hebben daar vooral op het strand gelopen, daar hebben we in Nederland de kans niet voor dus leek mij nu wel heel lekker.

Afbeelding

Afbeelding

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 11:51

Hé kanjerroos, leuk om weer een update te lezen! Dat steppen is verslavend hè *\o/*
Leuk dat jullie ook in Noorwegen zijn geweest. Wij gaan elk jaar. In de zomer trekken we rond met de camper en in de winter boeken we een huisje. Vidar altijd gezellig mee.
Afgelopen weken hebben we een beetje in het midden rondgereisd met als noorderlijkste punt Narvik. Dus we zijn wel boven de poolcirkel geweest. We hebben ook veel aan de kust gezeten en dat was echt genieten. En we hebben meer noorderlicht gezien dan afgelopen 2 winters, dat was geweldig! En waar zaten jullie? Fantastisch lekker rennen op dat uitgestrekte strand, heerlijk dat je dan lekker je gang kan gaan hè! In Nederland kom je altijd wel iemand tegen, in Noorwegen is het zo lekker rustig.

Even snel een screenshot van onze reis, ruim 5300 km gereden stukje meer als vorige jaren. Als iemand nog Noorwegen tips nodig heeft let me know, ik kan genoeg hond vriendelijke plekjes aanraden :j

Torghatten wandeling is echt een aanrader met hond! En persoonlijk vond ik deze veel mooier en leuker dan bijvoorbeeld de Preikestolen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding