De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
caro29
Berichten: 8083
Geregistreerd: 15-12-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 21:06

Ja ga zijn eigen voer even weken want misschien vindt hij die dwangvoer wel vreselijk

MoppieFilou

Berichten: 4961
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 09:10

Lukasje, was wel opgelucht inderdaad! Je denkt vaak meteen het ergste natuurlijk :\

Hoe gaat het met Jack?

Heb vanmorgen de appelmoes geprobeerd, nog zonder medicatie, en dat vond ze toch wel héél lekker :D . Heb nu maar een heel klein beetje gegeven, maar ze moet 0,5 mL medicatie krijgen, dus met maar 0,2 mL appelmoes per keer ga ik er niet komen. Ben alleen een beetje bang dat ze te veel krijgt want er zit toch best wat suiker in. Zou het kwaad kunnen dat ze vanaf nu een dikke week iedere dag een beetje appelmoes krijgt? -O-

Gigixponys

Berichten: 2755
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 09:14

Pfoe. Ik vind dat wel een gevaarlijke. Ik had hier 1 konijn dat standaard gas kreeg na het eten van fruit. De rest kunnen er beter tegen, maar dan nog gaf ik echt een mini-hoeveelheid. Jij kent je konijn het best natuurlijk.

jeetje77

Berichten: 3495
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 09:29

Volgens mij als je zelf de appel pureert en geen appelmoes uit een pot gebruikt zit er al de helft minder suiker in.

MoppieFilou

Berichten: 4961
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 09:39

Gigixponys schreef:
Pfoe. Ik vind dat wel een gevaarlijke. Ik had hier 1 konijn dat standaard gas kreeg na het eten van fruit. De rest kunnen er beter tegen, maar dan nog gaf ik echt een mini-hoeveelheid. Jij kent je konijn het best natuurlijk.


Ze hebben hier wel al vaker fruit gekregen en vooralsnog geen problemen mee gehad maar iedere dag is misschien wel wat veel van het goede inderdaad...


jeetje77 schreef:
Volgens mij als je zelf de appel pureert en geen appelmoes uit een pot gebruikt zit er al de helft minder suiker in.


Dat kan ik inderdaad wel proberen! Zal al beter zijn dan appelmoes uit de winkel.

Edit: Zou het kwaad kunnen als ik de medicatie iets op voorhand in de brokjes laat trekken? Als ik het erop doe net voor ik ze geef dan wil ze ze niet hebben, maar als het al wat meer opgedroogd is heeft ze vaak niet meer door dat de medicatie erbij zit.

caro29
Berichten: 8083
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 09:51

Jack heeft vanmorgen ongeveer 2/3 ml voerpapje gehad. Ik heb hem in een deken gewikkeld zodat hij niet kon slaan. Hij likte zijn lippen af. Straks weer een beetje. Hij keutelt wel.

Hier krijgen ze best vaak fruit en groenten. Momenteel aardbeien kroontjes, peren schil, radijs, spruitjes, basilicum, koriander, peterselie, paardenbloemblad, gras, sla en paksoi en witlof. Menu wisselt per dag en per week. Ik haal tgtg boxen van de Lidl. Verwende monsters :D

jeetje77

Berichten: 3495
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 10:02

Paardenbloem, witlof, andijvie, pastinaak, wortel, appel, spinazie, rucola, peterselie. Ach ze eten alles wel.

caro29
Berichten: 8083
Geregistreerd: 15-12-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 11:00

Mijn andere voedster zit vandaag op 33 dagen dus ik ga er vanuit dat zij niet zwanger is. Op zich niet zo erg want dan kan ik de andere 6 straks lekker veel aandacht geven. Kan de kleur er wel opkijken

Lukasje
Berichten: 11446
Geregistreerd: 06-01-15

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 13:06

Mss iets vanuit de oude doos maar wnnr ik vroeger buikgriep had en geen fruit mocht, raspte mijn mama een appel en liet die bruin worden (gewoon even laten staan). Blijkbaar kan dan die moes geen kwaad meer voor de darmen.

pearlie

Berichten: 2432
Geregistreerd: 14-06-07

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 16:11

Yeah, mijn vriend heeft eindelijk de buitenren gesplitst en een extra doorgang gemaakt zodat beide koppeltjes nu lekker buiten kunnen. Ze worden alleen een beetje hyper van elkaar geloof ik.... en onderling is het hier en daar ook even mis geloof ik, maar zal wel even wennen zijn. Gelukkig zitten ze straks binnen nog steeds uit elkaars zicht.

caro29
Berichten: 8083
Geregistreerd: 15-12-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 16:15

Moet zeggen dat het dwang voeren niet zo’n drama is. Bij de da werkte hij niet mee maar ik wikkel hem in een handdoek en krijg het er wel in en likt ook na. Ik maak wel papje van zijn eigen voeren en heb het idee dat hij wel drinkt. Hij ziet er fit en alert uit. Net ruim 5ml erin gekregen. Hopelijk gaat hij na een paar dagen als zijn mondje geen pijn meer doet zelf eten.

Net de baby’s bekeken. Er lijkt in elk geval weer een konijngrijze bij te zitten. Is toch wel een erg dominante kleur. Nu afwachten welke tint gelig of donker bruin.

MoppieFilou

Berichten: 4961
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 21:30

caro29 schreef:
Jack heeft vanmorgen ongeveer 2/3 ml voerpapje gehad. Ik heb hem in een deken gewikkeld zodat hij niet kon slaan. Hij likte zijn lippen af. Straks weer een beetje. Hij keutelt wel.

Hier krijgen ze best vaak fruit en groenten. Momenteel aardbeien kroontjes, peren schil, radijs, spruitjes, basilicum, koriander, peterselie, paardenbloemblad, gras, sla en paksoi en witlof. Menu wisselt per dag en per week. Ik haal tgtg boxen van de Lidl. Verwende monsters :D


Goed dat hij zijn dwangvoer toch lekker lijkt te vinden en keutelt! Lilly heb ik ook een dag of twee moeten dwangvoeren maar op een gegeven moment heeft ze een klik gemaakt en snapte ze opeens hoe ze moest eten haha. Ze kreeg toen nog pijnstillers dus aan de pijn zal het niet gelegen hebben dat ze niet at eerst. Krijgt Jack nog pijnstillers? Dat kan misschien ook helpen om hem weer aan het eten te krijgen?


Lukasje schreef:
Mss iets vanuit de oude doos maar wnnr ik vroeger buikgriep had en geen fruit mocht, raspte mijn mama een appel en liet die bruin worden (gewoon even laten staan). Blijkbaar kan dan die moes geen kwaad meer voor de darmen.


Oh dat ga ik eens opzoeken!



pearlie schreef:
Yeah, mijn vriend heeft eindelijk de buitenren gesplitst en een extra doorgang gemaakt zodat beide koppeltjes nu lekker buiten kunnen. Ze worden alleen een beetje hyper van elkaar geloof ik.... en onderling is het hier en daar ook even mis geloof ik, maar zal wel even wennen zijn. Gelukkig zitten ze straks binnen nog steeds uit elkaars zicht.


Leuk! :) Zal inderdaad wel even wennen zijn voor je nijntjes.



Heb daarstraks gewoon op voorhand de medicatie op de brokjes gedaan en er ook genoeg brokjes tussen gestoken zonder medicatie en ze dan even apart gezet. Net gaan kijken en ze heeft alles op! Dan ga ik het voortaan maar altijd zo doen :) .

caro29
Berichten: 8083
Geregistreerd: 15-12-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 21:34

Jack heeft geen pijnstillers meegekregen. Voeren ging net ook prima. Het is niet dat hij niet wilt. Express hem een beetje vies gemaakt. Kan hij lekker poetsen. Hij moet toch gaan wennen om meer tong te gebruiken en lippen zonder die lelijke tanden. Heb de tandjes ook meegekregen. Echt sneu gewoon

MoppieFilou

Berichten: 4961
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 21:38

caro29 schreef:
Jack heeft geen pijnstillers meegekregen. Voeren ging net ook prima. Het is niet dat hij niet wilt. Express hem een beetje vies gemaakt. Kan hij lekker poetsen. Hij moet toch gaan wennen om meer tong te gebruiken en lippen zonder die lelijke tanden. Heb de tandjes ook meegekregen. Echt sneu gewoon


Fijn dat hij geen pijn lijkt te hebben! Zal gewoon een kwestie van wennen zijn dan inderdaad.

_KiMbErLeY_

Berichten: 7556
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-21 10:54

Caro, oh dat klinkt idd niet heel hoopvol :oo maar tanden eruit? In de zin van... hij heeft geen tanden meer? :oo


Moppiefilou, gelukkig is het niks ernstigs! *\o/*

caro29
Berichten: 8083
Geregistreerd: 15-12-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 11:40

Zijn voortanden boven en onder zijn eruit.
Hij eet weer zelf *\o/* Hij viel aan op zijn voerbak

jeetje77

Berichten: 3495
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 11:48

Oh wat fijn Caro! Vreugdedansje hier.

Ik ben een vijver(tje) Aan het graven. Met mijn trouwe toezichthouder...
Afbeelding

(Aan de buitenkant van hun gedeelte hoor).

immanuela29

Berichten: 655
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 15:24

pearlie schreef:
Yeah, mijn vriend heeft eindelijk de buitenren gesplitst en een extra doorgang gemaakt zodat beide koppeltjes nu lekker buiten kunnen. Ze worden alleen een beetje hyper van elkaar geloof ik.... en onderling is het hier en daar ook even mis geloof ik, maar zal wel even wennen zijn. Gelukkig zitten ze straks binnen nog steeds uit elkaars zicht.


Ah super leuk! Heb je toevallig ook leuke foto's? :) Ik zoek nog naar veel inspiratie voor het verbouwen van mijn konijnen paradijs :D

pearlie

Berichten: 2432
Geregistreerd: 14-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 17:16

immanuela29 schreef:
pearlie schreef:
Yeah, mijn vriend heeft eindelijk de buitenren gesplitst en een extra doorgang gemaakt zodat beide koppeltjes nu lekker buiten kunnen. Ze worden alleen een beetje hyper van elkaar geloof ik.... en onderling is het hier en daar ook even mis geloof ik, maar zal wel even wennen zijn. Gelukkig zitten ze straks binnen nog steeds uit elkaars zicht.


Ah super leuk! Heb je toevallig ook leuke foto's? :) Ik zoek nog naar veel inspiratie voor het verbouwen van mijn konijnen paradijs :D


Ik zal straks even wat foto's maken.
Geloof dat de rust aardig is weergekeerd. Ene ram had wel bloed aan z'n oor gister maar denk dat zijn eigen vriendinnetje dat gedaan heeft. Of hij is ergens achter blijven haken. In ieder geval werd de wond weer door haar schoongelikt,, dus ze hebben wel weer vrede gesloten.

pearlie

Berichten: 2432
Geregistreerd: 14-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 17:17

caro29 schreef:
Jack heeft geen pijnstillers meegekregen. Voeren ging net ook prima. Het is niet dat hij niet wilt. Express hem een beetje vies gemaakt. Kan hij lekker poetsen. Hij moet toch gaan wennen om meer tong te gebruiken en lippen zonder die lelijke tanden. Heb de tandjes ook meegekregen. Echt sneu gewoon


Ochjee ja dat is wel zielig, een konijn zonder voortanden. Het klinkt in ieder geval zielig, maar zolang hij kan eten zal het wel meevallen uiteindelijk!

_KiMbErLeY_

Berichten: 7556
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-21 18:27

Haha jeetje, fijn zo'n toezichthouder!
Kan hij niet meehelpen? <<)


Caro, oh jeetje ik wisr niet dat dat mogelijk was bij konijnen... zonder tanden... fijn dat hij weer eet!


Morgen komt Jolmer MET Lilly EN banjer! <3


De beebs zijn alweer 8 weken :oo
En nog maar 3 over, vind ze wel ONTZETTEND goed gelukt, mooie konijnen geworden! <3 :oo


Oreo
Afbeelding

Puck
Afbeelding

Sientje
Afbeelding

jeetje77

Berichten: 3495
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 18:56

pearlie schreef:
caro29 schreef:
Jack heeft geen pijnstillers meegekregen. Voeren ging net ook prima. Het is niet dat hij niet wilt. Express hem een beetje vies gemaakt. Kan hij lekker poetsen. Hij moet toch gaan wennen om meer tong te gebruiken en lippen zonder die lelijke tanden. Heb de tandjes ook meegekregen. Echt sneu gewoon


Ochjee ja dat is wel zielig, een konijn zonder voortanden. Het klinkt in ieder geval zielig, maar zolang hij kan eten zal het wel meevallen uiteindelijk!


Mijn Nappie heeft sinds vd winter ook geen voortandjes meer. Ze groeide scheef en sleten dus niet meer goed af. Dus eruit. Er schijnen ook wel mensen te zijn die binnenkonijnen houden en specifiek op zoek zijn naar tandloze, ipv knagen aan kabels en bekleding.

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 17:29

Wat fijn zeg Caro!! Lekker aan t eten gelukkig dus! Nog steeds alles goed?

Balen dat je andere voedster niet drachtig is..

Jaa ze zijn super gelukt Kimberley <3
Ik vind Puck zo leuk met zn oren haha

Echt Jeetje? Wat apart.. wel ergens logisch, maar had het nog niet eerder gehoord.

Ik voel me echt een gek..
Toffee en Caramel kenden jullie al, maar sinds gisteren ben ik nog 3 konijnen rijker..
1 vrouwtje en 2 rammetjes..
Helaas zaten de rammen en voedster bij elkaar.. toen ik ze kreeg, kreeg ik 1 ram in een kattenbak mee. Want de rammen gingen elkaar aanvallen. Dat was te verwachten
Rammetjes hebbik hier opnieuw gekoppeld en dame apart gezet. Rammetjes kan ik helaas niet houden, dus die moeten helaas weg.
Dus als iemand nog leuke rammetjes zoekt!
De mannen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En het dametje
Afbeelding
Afbeelding

De kattenbak
Afbeelding

caro29
Berichten: 8083
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 18:07

Wauw een konijn in een kattenbak. Het moet niet gekker worden...
Foto van de tandjes in spoiler gezet. Er zit wat bloed aan. Dit was 3 weken niet knippen.
Spoiler:
Afbeelding


Morgen ga ik weer proberen foto’s van de baby’s te maken. Dan zijn ze een week oud

Gianti

Berichten: 10956
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 18:14

jolmer20 schreef:
Wat fijn zeg Caro!! Lekker aan t eten gelukkig dus! Nog steeds alles goed?

Balen dat je andere voedster niet drachtig is..

Jaa ze zijn super gelukt Kimberley <3
Ik vind Puck zo leuk met zn oren haha

Echt Jeetje? Wat apart.. wel ergens logisch, maar had het nog niet eerder gehoord.

Ik voel me echt een gek..
Toffee en Caramel kenden jullie al, maar sinds gisteren ben ik nog 3 konijnen rijker..
1 vrouwtje en 2 rammetjes..
Helaas zaten de rammen en voedster bij elkaar.. toen ik ze kreeg, kreeg ik 1 ram in een kattenbak mee. Want de rammen gingen elkaar aanvallen. Dat was te verwachten
Rammetjes hebbik hier opnieuw gekoppeld en dame apart gezet. Rammetjes kan ik helaas niet houden, dus die moeten helaas weg.
Dus als iemand nog leuke rammetjes zoekt!
De mannen:

[ [url=m/imnNHW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/M6bqgJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/w5eUmK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/S3GH76.jpg]Afbeelding[/url] ]

En het dametje
[ [url=m/xXgd6f.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/VpizuK.jpg]Afbeelding[/url] ]

De kattenbak
[ [url=m/vRgVfo.jpg]Afbeelding[/url] ]


Het moet niet gekker worden.. gelukkig hebben ze/op weg naar nu een beter huisje <3

_KiMbErLeY_ schreef:
Haha jeetje, fijn zo'n toezichthouder!
Kan hij niet meehelpen? <<)


Caro, oh jeetje ik wisr niet dat dat mogelijk was bij konijnen... zonder tanden... fijn dat hij weer eet!


Morgen komt Jolmer MET Lilly EN banjer! <3


De beebs zijn alweer 8 weken :oo
En nog maar 3 over, vind ze wel ONTZETTEND goed gelukt, mooie konijnen geworden! <3 :oo


Oreo
[ [url=m/0Bt8UY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Puck
[ [url=m/EkDRmH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Sientje
[ [url=m/sIRNpS.jpg]Afbeelding[/url] ]


Smelt smelt smelt <3

jeetje77 schreef:
[
Mijn Nappie heeft sinds vd winter ook geen voortandjes meer. Ze groeide scheef en sleten dus niet meer goed af. Dus eruit. Er schijnen ook wel mensen te zijn die binnenkonijnen houden en specifiek op zoek zijn naar tandloze, ipv knagen aan kabels en bekleding.



Meen je dit -O-


Volgens mij beginnen mijn vriendjes zich al meer op hun gemak te voelen <3


Afbeelding