Show je aquarium III!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 08:21

zo leuk he, die jonge garnaaltjes, een teken dat je goed bezig bent ;)

Melyoramel

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 08:24

Och goudvissies :( Ik denk dat goudvissen, betta's en plecos zo'n beetje de meest mishandelde vissen zijn in de hobby.
Alhoewel ik ook schrijnende gevallen met oscars en andere grote vissen heb gezien.

Wel mooi als quarantainebakje! :D en fijn dat de goudvissen een goed huisje krijgen!

Bumblebee was eergisteren niet in zijn hum, maar hing de hele tijd boven de verwarming en echinodorus (wel zijn favo plekje), had ook het idee dat hij "zwaar" aan het ademhalen was, kieuwen langzaam. Wilde ook geen brine shrimp echt eten, terwijl hij dan meestal als een dolle alles grijpt. Rest van de vissen was normaal.

Gisteren van Bee gelukkig weer zichzelf, lekker actief, goed gegeten :') Maar wat kan je je soms zorgen maken om een visje!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 08:35

Ooh, arme Bumblebee. Gelukkig een tijdelijk dipje.
Deze kleine bakjes worden verkocht als goudvis aquarium en veel mensen bedoelen het niet verkeerd, maar worden niet goed voorgelicht door de winkels of verdiepen zich er zelf niet genoeg in. -O-

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 08:41

Ja dat klopt, en toch krijg je ook heel vaak zelfs in speciaalzaken verkeerde adviezen daar ben ik bewijs van met mn bacteriestart..gelukkig doet alles het prima en heb ik 0 sterfte gehad ook niet bij mn garnalen.
Hoewel dat voor goudvissen natuurlijk niet op gaat want daar is genoeg over te vinden op internet.

Ik geniet echt van jullie verhaaltjes en foto's krijg er ook goeie ideeën van

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 08:50

Ann schreef:
Ooh, arme Bumblebee. Gelukkig een tijdelijk dipje.
Deze kleine bakjes worden verkocht als goudvis aquarium en veel mensen bedoelen het niet verkeerd, maar worden niet goed voorgelicht door de winkels of verdiepen zich er zelf niet genoeg in. -O-

En sommige mensen zijn gewoon echt poepie eigenwijs.

"Ik wil n goudvis, wat kost dat nou! Twee euro? En dan een mega groot aquarium van 400 euro neer zetten? Doe even normaal!"

Is één van de reacties die ik van een klant kreeg, die informatie wilde over goudvissen, want zijn KOM was snel vies.

Super netjes en duidelijk uitgelegd, 50 liter per vis, bla bla. Krijg je zo'n reactie.

Sommige mensen willen helaas ook niet anders.

En vinden het "schattig".

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 08:57

Ja, dat kan ook, Maralyn. Niet alle speciaalzaken geven verkeerde info en dan ligt het gewoon aan de kopers.
Fijn dat jullie ze wel correcte info geven! :-)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 09:48

Ann schreef:
Ja, dat kan ook, Maralyn. Niet alle speciaalzaken geven verkeerde info en dan ligt het gewoon aan de kopers.
Fijn dat jullie ze wel correcte info geven! :-)

Ik in ieder geval wel.
Maar dat komt ook denk ik, omdat ik ze zelf heb en er heeeeel erg mee begaan ben <3

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 09:55

Dames jullie gaan sneeeeel!!
Wanneer moet ik dat alles bijlezen? :+ Afbeelding

Echinodorus moet weer een keer getrimd worden. :D

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 11:15

Oh wat zijn die prachtig dieprood! Wauw!

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 12:51

Arme goudvissen! Kunnen zich net omdraaien.

Wat een prachtige garnaaltjes!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 15:51

Melyoramel schreef:
J0anieke schreef:
Ooh met die plantjes wil dat idd wel! Las in een vorig bericht dat je een shallow ging nemen, mag ik vragen welke? Ik ben ook voor een shallow aan het kijken, maar vind ze behoorlijk prijzig..

Ik laat er eentje op maat maken bij De Maanvis (Nijmegen).

80x35x20 cm (lxbxh), 6mm glas, kitnaden weggewerkt, €74,-. Viel me reuze mee! (Als kitnaden niet weggewerkt zouden worden, dan was het zelfa maar €59,-).
Het is dan geen optic white, zoals veel 'merk' shallow-aquaria zijn, maar het is dan ook een bak voor mezelf, niet om als showmodel ergens neer te zetten, dus dan vind ik niet erg :j

Ann schreef:
Hij denkt redelijk veel. Ik heb wat mos in open bakjes staan en daar moet ik om de paar dagen wel een paar cm water bij doen.

Zeg maar dat een hoge luchtvochtigheid goed is voor je luchtwegen :+
Ik neem een open bak, ik denk dat mijn urban jungle hoekje daar erg blij mee is :P

Ik heb een shallow bij ze in bestelling gedaan, 70 x 30 x 14 cm. Past precies op de blauw gemarkeerde plek, met mijn lengte kijk ik op die hoogte precies in het water. Kan nu al niet meer wachten!! :):)
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 16:19

Over goudvissen, waar ze vandaan komen, hoe ze gekweekt worden en dat ze een puur wegwerp product zijn :)

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 17:14

J0anieke schreef:
Ik heb een shallow bij ze in bestelling gedaan, 70 x 30 x 14 cm. Past precies op de blauw gemarkeerde plek, met mijn lengte kijk ik op die hoogte precies in het water. Kan nu al niet meer wachten!! :):)
[ [url=m/FL9bK2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jaaaa leuk! Ik kan ook niet meer wachten, maar ja, levertijd :')
Ben heel benieuwd wat je ervan gaan maken, Joanieke :D

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 17:14

Ik kende het filmpje al, maar het blijft erg verdrietig om het weer te zien. Bij betta's en veel andere vissen zal het ook zo gaan denk ik. ;( Zolang er vraag naar is, blijft deze handel bestaan. Eigenlijk kun je dus beter vissen kopen van een hobby liefhebber uit Nederland die diervriendelijk met de vissen omgaat...

Wat gaaf, JOanieke! :-)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 18:39

Nou dat wordt geen aquarium in de muur.
Kosten voor alleen de ombouw, 2k zonder BTW. Inclusief aquarium en alles erop en eraan zit je dus al zo aan de 4k. Dat is echt te gek. Geen idee of ik dan uberhaupt een aquarium wil. Zo random in een kamer vind ik echt niet mooi. Jammer. :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 18:51

datnis ook wel heel veel geld, denk dat ik er liever een paard voor kocht :P

zo is het eigenlijk wel ja.
ik heb hier ook wel wildvang vissen zitten. :o

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 19:36

J0anieke schreef:

Gaaf! Komen er daarna dan nog meer bakken bij ook?
Houdt je wel genoeg ruimte over voor het onderhoud dan? Het is er wel echt een mooie kast voor ook!

Weg-werp-vissen... Blijft toch erg sneu dat als het geen haar heeft, het schijnbaar nog minder als "dier" meetelt... (en zelfs de beestjes met haar komen er regelmatig zeer bekaaid vanaf).

Captain schreef:
Kosten voor alleen de ombouw, 2k zonder BTW. Inclusief aquarium en alles erop en eraan zit je dus al zo aan de 4k. Dat is echt te gek. Geen idee of ik dan uberhaupt een aquarium wil. Zo random in een kamer vind ik echt niet mooi. Jammer. :)

Oef.. Dat zijn wel fikse kosten ja! Geen andere opties om het zelf te doen bijvoorbeeld? Al lopen materiaalkosten sowieso vaak wel snel op... Wij hadden het er hier ook al over gehad. Maar eerst maar eens de rest van de verbouwing voor we er weer serieus naar gaan kijken. Wij vinden een los aquarium gelukkig wel ook mooi.

Hier vandaag aan het puzzelen geweest met de inrichting van het aquarium :D Ben nog niet tevreden, maar het gaat de goede kant op. Ken je die uitdrukking "Het oog is groter dan de maag"? Geloof dat ik daar een beetje last van had met het uitzoeken van spulletjes ala "het idee qua inrichting is groter dan het aquarium" :') :') . Mijn man vroeg ook al of ik er er nog een 1.20 aquarium bij had gehaald misschien :')

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 19:50

julius_juut schreef:
Oh wat zijn die prachtig dieprood! Wauw!

Ja ze zijn echt mooi! Alleen heel moeilijk om op de foto te krijgen, omdat mijn camera met dat rood niet scherp kan.

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:15

Wat afschuwelijk zeg, dat filmpje :(

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:46

Captain schreef:

Ik heb hetzelfde. Vandaar dat ik met zo'n wandkast bezig ben met allemaal nanos :D

MarliesR schreef:
J0anieke schreef:

Gaaf! Komen er daarna dan nog meer bakken bij ook?
Houdt je wel genoeg ruimte over voor het onderhoud dan? Het is er wel echt een mooie kast voor ook!

Ja, mijn huidige 30 liter cube en een nieuwe 20 liter komen er iig nog bij. De 20 liter komt pas als de 55, de 30, de 10 en de shallow goed draaien. De 10 heb ik net gestart en de 55 en 30 krijgen (deels) een rescape, dus ik ben nog wel even zoet.. :') Onderhoudt gaat een lastige worden, maar wel mogelijk. Ik moet vooral slim zijn met de planten en alleen langzame groeiers nemen. Er komen ook wat planten in die de bak uit groeien, er komt bijvoorbeeld sowieso pothos in.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 22:07

J0anieke schreef:
Ja, mijn huidige 30 liter cube en een nieuwe 20 liter komen er iig nog bij. De 20 liter komt pas als de 55, de 30, de 10 en de shallow goed draaien. De 10 heb ik net gestart en de 55 en 30 krijgen (deels) een rescape, dus ik ben nog wel even zoet.. :') Onderhoudt gaat een lastige worden, maar wel mogelijk. Ik moet vooral slim zijn met de planten en alleen langzame groeiers nemen. Er komen ook wat planten in die de bak uit groeien, er komt bijvoorbeeld sowieso pothos in.

Klinkt zo echt als een heel tof plan! Ben benieuwd hoe het er uit ziet als het uiteindelijk allemaal staat en draait!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 22:23

Ann schreef:
Ik kende het filmpje al, maar het blijft erg verdrietig om het weer te zien. Bij betta's en veel andere vissen zal het ook zo gaan denk ik. ;( Zolang er vraag naar is, blijft deze handel bestaan. Eigenlijk kun je dus beter vissen kopen van een hobby liefhebber uit Nederland die diervriendelijk met de vissen omgaat...

Wat gaaf, JOanieke! :-)

Nou... inderdaad.

Toen ik het filmpje zag hoorde ik "krack!"

M'n hart brak... :'( zo sneu!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 00:19

Ik ga dat filmpje van het weekend even bekijken. Zo te lezen is het naar.

Captain dat word wel een heel duur grapje inderdaad.

Vandaag appte mijn collega mijn aquarium was na een maand nog niet binnen. Nu blijkt dat het pas 23 februari op voorraad bij de leverancier komt en dan nog 1 a 2 weken levertermijn. Dat werd me te gek. Daarom toch het aquarium bij een andere zaak gekocht die hem wel op voorraad had.

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 00:31

Och jee, dat filmpje over die goudvissen ;( . Wat vreselijk zeg ! Ik vraag mij af hoe dat met tropische siervisjes gaat :(.
Het zal niet veel beter zijn vrees ik ... De volgende keer dat ik in mijn vaste aquariumzaak ga, ga ik het eens vragen waar ze vandaan komen ...

Wat leuk seg die foto's van die garnalen, nu wil ik dat ook :+. Al zal dat geen slim plan zijn met mijn 4 botia's := .

Waar ik om mijn gerief ga, hebben ze daar ook van die witte, kleine kikkers zitten in aquariums :+.
Dat zou mij nu niet veel zeggen om dat in mijn bak te hebben :\ .

Deze zijn het, de dwergklauwkikker:
https://www.gdaquarium.nl/a-45705715/tr ... er-albino/

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 12:04

Ik had dat filmpje al eens gezien. Vreselijk. Ze hebben dit ook uitgezocht met tropische visjes. Maar weet niet of dat terug te vinden is.

Even even vraag. Net de waardes van mijn 2 aquaria getest. De nieuwe staat nu 2 weken maar daar zijn de waardes beter van dan van mijn oude aquarium. Vissen toch overzetten? Ze doen het wel goed in de oude. Maar de nieuwe is een stuk groter