Puppy Erbij 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 16:23

Maar werkt het ook? Want heb dit ooit eens gedaan met boeken en dat werkte helaas echt niet. Anders lijkt het idee me wel heel leuk!

Ook voor NL & BE trouwens, aangezien we hier beide hebben.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 16:45

Ja inderdaad. Ale voor mij stoort dat toch niet Nl en BE.
Goh dat is natuurlijk te zien hoeveel mensen er mee doen. Ik heb vorig jaar dus ook 2 cadeautjes gestuurd en heb er 5 gekregen. Ik vond het ook leuk gewoon om te zien wat mensen sturen. Soms zijn het echt dingen waar ik niet aan denk :)

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 17:04

Mij lijkt het ook leuk om mee te doen!
Misschien als er niet "genoeg" mensen zijn om mee te doen het op de 'traditionele' secret santa te doen? Dat je dus één iemand hebt?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 18:12

Ik weet niet of ik er aan mee wil doen. Vind de bedragen best hoog eigenlijk. Want 2x €10= €20 aan cadeautjes en dan nog 2x verzendkosten erbij.....

Want direct vanaf bol.com doorsturen is waarschijnlijk niet de bedoeling :n

Dan ben je in totaal al zn €35 kwijt. En je weet natuurlijk niet wat je ervoor terug krijgt.

Kan je een wishlist invullen? Of is het echt random afwachten wat je krijgt?

Neem aan dat je wél door kan geven met welke diersoort je mee doet en bijvoorbeeld de grote?

Ik heb bijvoorbeeld niets aan een kattenkrappaal, maar ook niet aan ballen maat S (Die in Skip zn keel kunnen schieten als hij probeert de bal te vangen)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 18:40

Hoeft ook helemaal niet. Is niet verplicht he :+ dacht gewoon dat het leuk was om te delen.

Je geeft inderdaad aan welke hondenras of diersoort je hebt :)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 19:30

Hier was t vandaag druk in het bos.
De meeste honden kende ik niet want sie komen 2 keer per jaar in het bos.
Ik was op de fiets, achteraf misschien niet zo slim ivm drukte maar ik kan Jinn zo sturen dat ie niet in de weg loopt zegma.

Afgelopen dagen heel veel gewandeld dus nu even iets meer gas!

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 20:00

Lijkt mij opzich wel leuk, dat honden Secret Santa. Morax is alleen al enorm verwend _O- en ik doe al mee aan veel dingen dit jaar.

Wij waren vandaag lekker vroeg naar het bos. Dan was het in elk geval nog niet zo druk.

Ook wat fotootjes geschoten vandaag.
Afbeelding

Afbeelding

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 20:30

Detroit schreef:
Lijkt mij opzich wel leuk, dat honden Secret Santa. Morax is alleen al enorm verwend _O- en ik doe al mee aan veel dingen dit jaar.

Wij waren vandaag lekker vroeg naar het bos. Dan was het in elk geval nog niet zo druk.

Ook wat fotootjes geschoten vandaag.
[ [url=m/BS51a6.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ei46Dw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat vroeg in het bos en niet druk, dat dacht ik vanmorgen óók te doen.

Maar sinds vorige maand er nieuwe mountainbike paden liggen.....

Het was gewoon echt heel druk al om 09:00 met mountainbiken.

Gelukkig hebben we ontdekt dat Skip met een bal in zn bek de mountainbikers (en andere wandelaars) met rust laat. Ik had dus voor de zekerheid al een balletje bij me. Daar heeft hij de hele wandeling lekker mee gespeeld.

Lekker 1,5 uur gewandeld, in het zonnetje.

Vanmiddag hebben we een relax middag gehouden.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 21:08

Wij hebben echt niks gedaan vandaag, heerlijk := waren wel vanmiddag even het park in gegaan met Otje d’r vriendinnetje, kregen we een mega regenbui op ons kop. Dus Otje had het koud toen we thuiskwamen, mevrouw heeft lekker de rest van de middag in d’r pyjama op de bank gelegen (en ik ook)

Afbeelding

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 07:22

Dat secret santa lijkt mij ontzettend leuk! :o

Cody heeft gisternacht diarree gehad, heb daardoor op de bank geslapen zodat die naar buiten kon als die moet. Nu weigert die het laatste stuk van de nacht in de bench te slapen en blijft die janken. Ik kan daar zo niet tegen :+ Ik blijf sterk want hij kan gewoon nog niet buiten de bench slapen. Het is alleen lastig te bepalen wanneer hij echt naar buiten moet. Ene keer moet die en andere keer maakt die er een spelletje van. Puberteit... :Y)

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 08:26

Hier is het ook al vroeg druk in het bos in het weekend ivm mountainbikers, ze hebben enige tijd geleden hier routes aangelegd en daar wordt veel gebruik van gemaakt. Dus ik ben gisteren lekker naar Bussloo geweest, kon Roetsj lekker in het water spelen.

Dat secret santa, dat zal voor sommige werken, maar er zijn dan ook mensen bij die niets krijgen. Want als iedereen 2 cadeautjes doet en je krijgt er 5 of 6, dan zijn er ook die niets krijgen, lijkt mij. Maar ik doe niet mee. Ik ga al een leuk puppy-pakket samenstellen voor mijn broer en zijn gezin. Want zij krijgen in het nieuwe jaar hun pup.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 08:37

Even een ego post hoor. Ben op dit moment elke avond en weekend aan het werk (naast normale kantoortijden that is) en daarbuiten ben ik met de strikjes bezig of aan het slapen. Net weer even bijgelezen en volg veel van jullie op Insta dus zo blijf ik toch bij :) Straks naar het ZH voor een MRI van mijn schouder, ben heel benieuwd. En omdat het hier over puppies gaat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Doei! :D

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 08:40

Dat is ook zeer lief fannetje ! :D

Oooh de strikjes zijn zo mooi :D Vind diegene met het "wittere" gezicht zo lief en zachte uitstraling hebben <3

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 08:46

Good morning dames, alles bijgelezen wel hoor in het weekend. Maar niet echt de energie gehad om te reageren. Iets met 'door m'n rug gegaan bij het tuinieren', en daardoor pijnlijk en moe. Toby moet het even doen met korte rondjes (vindt hij niet zo heel erg overigens, hij speelt gewoon meer in huis / tuin).

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 11:16

Ik was jullie weer eens kwijt. -O- Zal Straks weer eens bijlezen.

Hier gaat alles zijn gangetje. Jip is wel een kieskeurig hond kwa kvv. :') Het gedrag waarvoor we bij een gedragstherapeut liepen gaat ook steeds meer de goede kant op. Daar ben ik echt ontzettend blij mee.

Afbeelding

Afbeelding

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 13:34

Kiimm_ schreef:
Dat secret santa lijkt mij ontzettend leuk! :o

Cody heeft gisternacht diarree gehad, heb daardoor op de bank geslapen zodat die naar buiten kon als die moet. Nu weigert die het laatste stuk van de nacht in de bench te slapen en blijft die janken. Ik kan daar zo niet tegen :+ Ik blijf sterk want hij kan gewoon nog niet buiten de bench slapen. Het is alleen lastig te bepalen wanneer hij echt naar buiten moet. Ene keer moet die en andere keer maakt die er een spelletje van. Puberteit... :Y)

Ooh wat naar van die diarree. Arme Coby :(:)

CupCakes, hoe kan je ons nou kwijt zijn -O- haha heeft Jip voorkeuren qua smaak? Morax stouwt qua KVV gelukkig alles met liefde naar binnen :'). En leuke fotos weer <3

Strikjes <3

Vandaag was het écht rustig in het bos. Lang leven de maandag *\o/* mijn vriend en ik hebben een dagje vrijgenomen.

Afbeelding

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 13:46

Skippy01 beterschap.

Oh leuke strikies weer.

KimD das wel goed dat je daar geduld mee heb. Mijn man zou zeggen ik dan weer geen geduld heb. :+

Cupcakes wel fijn dat het beter gaat met Jip zijn gedrag. Wat moest je allemaal doen.?

Cody ook beterschap. Beetje puber met gelijk misbruik van je maken.

Detroit lekker naar bos geweest.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 13:53

RoosvanBlue schreef:
Even een ego post hoor. Ben op dit moment elke avond en weekend aan het werk (naast normale kantoortijden that is) en daarbuiten ben ik met de strikjes bezig of aan het slapen. Net weer even bijgelezen en volg veel van jullie op Insta dus zo blijf ik toch bij :) Straks naar het ZH voor een MRI van mijn schouder, ben heel benieuwd. En omdat het hier over puppies gaat:

[ [url=m/9Dg63G.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/NxBs26.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/60klSe.jpg]Afbeelding[/url] ]

Doei! :D

Ohhhh wat een leukerds zeg!! :oo <3

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 15:28

Oshaa schreef:
Wij zijn last-minute opnieuw een paar dagen naar de Ardennen geweest. We zaten maar 30 km van waar we vorige week waren, maar het was totaal anders. Het was zowat nog ontspannener dan vorige week - Beer is echt een geweldige reisgenoot. Zodra zijn dekentje er ligt gaat hij erop liggen alsof hij er al maanden woont. Ook echt meteen diep slapen op zijn zij, helemaal uitstrekken etc. Ook als het dekentje meenamen ergens heen en neerlegde ging hij daar heerlijk slapen. Ook weer heerlijk gewandeld, zelfs 2x 20km. Opnieuw was hij voorbeeldig en moest je hem soms zelf afremmen, omdat hij veel te enthousiast dingen deed.

Al met al een heerlijke vakantie(s) gehad met mijn twee mannen :). Nu begint het 'echte' leven weer. Al zitten we nu wel gedeeltelijk in afstandsonderwijs, waardoor het wat makkelijk wordt om het 'trainingsschema' van Beer aan te houden (qua conditie-, opbouw en onderhoud). Omdat de hondenschool nog wel even dicht is heb ik me aangemeld (naar aanleiding van het actieve honden topic) voor de 'sexier than a squirrel challenge'. Het ziet er heel leuk uit en ik heb er echt zin in. Enkele vd spelletjes uit hun ebook zijn alvast geslaagd (sommige deden we al en die vindt Beer echt super leuk).

Succes iedereen die deze week spannende dierenartsbezoeken heeft (cursebreaker gaat het dinsdag door?).

[ [url=m/2r7WIX.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/FYZMVD.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/eOq0DR.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/nWwIyZ.png]Afbeelding[/url] ]

Wat heerlijk zo samen er op uit gaan <3 <3 <3

Die 'sexier than a squirrel challenge' ben ik via KimD bij terecht gekomen. Wil ik ook heel graag nog eens wat mee doen :j

En wat lief dat je eraan dacht om te vragen naar Arya's operatie. De huidige situatie:
de DA belde ons afgelopen week op, dat het röntgen apparaat nog steeds kapot is en dat ze ook nog steeds niet weten wanneer het gemaakt is. Dus de sterilisatie moeten we dan Of weer verzetten (we hadden 'm naar 24nov gezet nu) met een grote kans dat haar 2e loopsheid binnenkort eraan komt en het heeeeel krap wordt. Of sterilisatie bij hun doen en de foto's een andere keer wat we eigenlijk echt niet willen; apart roesje. Dus nu hebben we toch maar even contact opgenomen met een andere praktijk waar ik tevreden over ben aan de hand van wat ik heb gezien en weet van andere klanten daar die heel tevreden zijn, waar we wel terecht kunnen deze week voor zowel foto's als sterilisatie. Ik vind het aan de ene kant erg onloyaal naar onze eigen praktijk toe, maar we worden echt in een hoekje gedrukt zo. Ik wil echt Geen 2e loopsheid afwachten en ik wil de foto's gewoon echt het liefst samen doen ipv apart, dus er blijven gewoon weinig opties over zo. Ik krijg als het goed is vandaag nog een belletje van onze eigen DA, waar misschien een update dan bij zit over het röntgen apparaat, maar de kans is groot dat die voor 24nog niet gemaakt is.

Ik ben dus vanochtend bij de andere praktijk geweest voor een check up en in principe wordt ze dan a.s. vrijdag daar geholpen + foto's. Ook mag ik dan erbij blijven tot ze slaapt, wat bij onze eigen praktijk ook niet kan. Ik snap wel waarom sommige praktijken dat liever niet willen, maar het is gevoelsmatig voor mij wel ook fijner bij de andere praktijk dat dat daar wel een optie is.

---

Ik zal proberen straks even een bij lees post te doen

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 16:14

Cursebreaker. Mocht je eigen DA het op tijd gemaakt hebben, ga je dan alsnog daarheen of laat je de afspraak vrijdag bij de andere DA staan. Lastige kwestie hea. Ik heb dit met mijn vogelarts gehad, die wist het niet meer en bleef tobben en toen een andere bezocht. Ondanks dat je het beste wilt voor je dier heb ik toch een beetje last van de loyaliteit :+

Ik ben net met Cody in een parkje geweest waar we nog nooit geweest waren. Parkje heeft een waterplas. Cody heeft het hele rondje niet naar het water om gekeken, tot het laatst. Jullie raden het, Cody nam nog even een sprong :') Bleef gelukkig bij pootje/buik baden! :+

Pretkoppie (voordat die het water in dook) <3
Afbeelding

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 16:30

Ik denk dat ik per ongeluk jullie ontstipt had :Y) Maar ik heb jullie gemist hoor <3

Curse Fijn dat het bij een andere praktijk wel kan! En spannend aankomende vrijdag.

Punjab We zijn voornamelijk begonnen met honden ontwijken. Zodat Jip geen negatieve ervaringen meer kreeg. Hierna zijn we in kleine stapjes honden gaan benaderen. Ik geloof dat we op de 500 meter zijn begonnen. En nu (ligt wel aan de situatie) kunnen we soms honden op 10 meter afstand passeren zonder geblaf.

Kimm_ Arme Coby :(:) Heerlijk die puberteit he! Jip had daar een poosje ook een handje van om opeens weer te blaffen in de nacht.

Detroit Jip die vind de paard/konijn mix overduidelijk niks. Heeft het ook echt niet opgegeten. Dus die meng ik nu maar met de andere smaken, zodat het wel opkomt :+
Knappe Morax <3

Ik zag de strikjes voorbij komen <3

KimD en, krijgen jullie gezinsuitbreiding? *\o/*

Skippy01 Pas je wel een beetje op jezelf? :knuffel:

Warboel Otje in pyjama <3

Oke, even een kleine egopost. Ik kwam uit school en ben met Jip gaan wandelen. We zijn 5 honden tegen gekomen en hij heeft alle!! honden genegeerd *\o/* Trots op mijn puber. We komen er wel. Alles gaat wel met ups en downs, maar dit is alweer een overwinning met het monster :):)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 18:15

@cb spannend, zo'n andere dierenarts. Succes alvast!

@cupcakes jeej, progressie dus! Wat goed!
Enne, ja hoor, ik let op mezelf :D maar de tuin onderhoudt zichzelf helaas niet hè :+

@kiimm je zal hoe dan ook weten dat je een retriever hebt hè haha :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 18:24

Ok, even snel van de laatste pagina;

Wij skippen de secret santa, al vind ik het idee ervan echt heel leuk!, omdat onze kerst al heel duur is voor zowel onze eigen dieren en familie, maar we ook altijd met kerst nog doneren (geld en spullen) aan goede doelen, oa lokale asiels enz. Dus dan wordt dit gewoon nog te veel erbij nu. En ik zou zelf ook dan liever iets zien wat gewoon onderling georganiseerd wordt met mensen/dieren die je kent en dan gewoon lootjes trekt bv. zodat je 1 iemand trekt en zodat iedereen ongeveer hetzelfde doet/krijgt en bv. Ook wat wensenlijstjes kan maken (om maar wat te noemen). Maar an zich, is het zeker een leuk idee om iets te doen met kerst zo! Iets waar ik misschien volgend jaar aan mee wil doen.

JesdaJinn
Ohh, bij jullie ook al zo druk dus ih weekend? Hier ook idd.

Detroit
Heerlijke plaatjes van Morax in het bos en ook heerlijk dat jullie even een dagje vrij hadden!

Warboel
Oh, da’s ook een timing zeg; net zo’n regenbui! Gelukkig heb je voor alle situaties wat liggen qua kleding haha!

Kiimm
Wat naar zeg van Cody en z’n diarree :( Hopelijk gaat het ondertussen weer wat beter? In principe laat ik de afspraak voor as vrijdag gewoon staan nu ja. Ik betwijfel of de DA me uitsluitsel kan gaan geven nu over 24nov. Ik zou vandaag nog teruggebeld worden met hopelijk meer informatie, dus zit nog even ongeduldig te wachten haha. Maar ook omdat ik bij de andere praktijk wel erbij kan blijven als ze in slaap gebracht wordt, ga ik denk ik niet meer switchen nu. Dan moet ik idd maar gewoon even over dat nare gevoel heen stappen wat betreft die loyaliteit. Ze hebben me nu ook wel al een paar weken van kastje naar de muur gestuurd. Ik snap dat het voor hun ook rot is dat het apparaat kapot is e.d. maar ik moet gewoon echt een knoop doorhakken als ik bepaalde dingen wil; geen 2e loopsheid afwachten en de foto’s tegelijkertijd ipv apart. Ik ga er vanuit dat ze daar ook begrip voor gaan hebben. Heb het al aangegeven vandaag dat we daarmee bezig waren (te kijken om d’r ergens anders te laten helpen nu) dus ze zijn wel voorbereid als ik dalijk aangeef dat het vrijdag doorgaat. Wil het ook gewoon achter de rug hebben. Zit hier al weken tegenop te kijken en blijf maar onzekerheid krijgen vanuit de praktijk nu - wat ik gedeeltelijk wel snap - maar wil gewoon met sommige dingen even geen concessies doen en dan moet ik dat loyaliteitsgevoel toch maar even aan de kant schuiven. Voor Arya vind ik dit beter nu.

RoosvanBlue
Knappe strikjes!! Succes in het ziekenhuis - al zul je ondertussen wel klaar zijn. Hoe ging het?

skippy
Wat rot zeg van het door de rug gaan :( Veel beterschap en hopelijk is het snel weg! En fijn dat Toobs zich zo goed aanpast, toppertje!

Cupcakes
Haha ja Jip en z’n kvv, verwende lummel, lol. Benieuwd of hij paard/konijn los gaat eten en zo niet, welke van de 2 de boosdoener was hihi. En jaa zo spannend vrijdag pff. Een vriendin van me woont een paar 100m verderop, dus ik ga haar lastig vallen als ik Arya gebracht heb en ben dan ook binnen een halve minuut bij de praktijk mocht het nodig zijn/als ik kan komen. En zoo fijn dat er vooruitgang is; dat geeft zo’n heerlijke boost he?! Toppers! Echt super goed dat hij ze gewoon genegeerd heeft allemaal.

Wij waren na het DA bezoekje nog even naar een kleiner, maar wel leuk losloop stuk geweest vlakbij, waar we een paar hondjes tegenkwamen nog waar Arya het heel goed mee kon vinden, dus dat is altijd genieten als je dan met zo'n eigenaren en honden even een stukje kunt lopen.

En morgen staat nog een rondje heide op de planning met Kim en d'r roedel *\o/*

Net nog een rondje gelopen met de 3 mormeltjes van m'n zusje. Ze is weer aan't werk na d'r bevalling waardoor de hondjes toch wel wat weinig lopen op die dagen, zeker nu het sneller donker wordt. Dus ik ga dan 2x per week iig even een stukje lopen met ze. Maar ze gebruikt dus flexi's en heeft 3 van die kleine hondjes en ik ben dat zo niet gewend he :') :') :') Was dus wel even een uitdaging om daar mee te lopen, vooral op smallere paadjes/langs de weg en als je dus mensen/honden moet passeren - ze zijn braaf hoor, maar dan sta ik gewoon te klooien met die lijnen :'). Maar zal gaandeweg vast makkelijker worden als ik wat meer aan ze gewend ben haha.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 18:29

Cursebreaker, snap ik. Als je nu zeker hebt dat het vrijdag kan zou ik dat zeker doen. Ik weet zeker dat je eigen dierenarts daar ook wel begrip voor heeft:o

Ik heb vandaag een led halsband gekocht. Ik woon in een nieuwbouw wijk waar nog vol op gebouwd wordt, er is nog helemaal geen straat verlichting. De led halsband gelijk uitgeprobeerd in de nog 'schemer'. Cody lijkt wel een kerstboom :') Hij is in ieder geval zichtbaar :o
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 19:51

CupCakes_ schreef:
KimD en, krijgen jullie gezinsuitbreiding? *\o/*

Vrijdag na 18u kan ik meer vertellen! :P