Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-20 08:36

Natuurlijk mag je die vraag stellen. Normaal gesproken heb je maat S minimaal nodig, maar helaas gaan de maten eruit bij Trixie en gaan ze het op gewicht doen :( Het wordt dan heel lastig inschatten welke maat je nodig hebt en ze schuiven het allemaal op natuurproduct.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 09:03

xDenies schreef:
Natuurlijk mag je die vraag stellen. Normaal gesproken heb je maat S minimaal nodig, maar helaas gaan de maten eruit bij Trixie en gaan ze het op gewicht doen :( Het wordt dan heel lastig inschatten welke maat je nodig hebt en ze schuiven het allemaal op natuurproduct.

Oeii serieus :oo wou binnenkort nog weer wat bestellen. Zodat ik net iets meer om heb om de inrichting keer compleet anders heb.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 09:05

Leuk huisje Denies!

Wat irritant van die tunnels. Ik heb een soort halve kurktunnel, maar die is ook eigenlijk veel te groot en 9 van de 10 keer krijg ik hem niet in mijn scape kwijt. Ga hem dit weekend maar even in stukken breken en dan wat verdelen door de bak. :')

xMarizka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 10:11

Oh, goed om dat dan te weten! Kon in de winkels wel een s vinden (we waren aan het touren ergens) maar die vond ik vrij smal eigenlijk. Ik denk dat ik dan maar voor een M ga want anders weet ik het straks niet meer als het op gewicht gaat :n

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 11:52

xDenies schreef:

Dan bestel ik voortaan alleen nog kurk bij jou, dan weet ik zeker dat het goed komt.

Hier gaat Mango dit weekend even uit logeren bij de buren. Mijn ouders zijn op vakantie en ik ga zelf een weekendje weg, dus hij komt even met kooi en al bij de buren te staan.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 12:22

Bij DRD Knaagdierwinkel hebben ze nog wel de S kurktunnel anders?

Wat ben jij goed bezig Denies! Creatief!

Ik heb een vraagje, elke keer dat Hammstein heeft gedronken, zit ie daarna te knagen op het randje van de waterbak. Moet ik mij daar zorgen over maken of kan dat een overblijfsel zijn van bij z'n vorige eigenaar, waar hij alleen een flesje had? Dat het knagen dus een gewoonte is?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-20 13:36

Drd knaagdierwinkel heeft precies hetzelfde als ieder andere winkel die Trixie verkoopt. Echter weet ik ondertussen dat daar niet op de maten worden gelet, ook geen geld retour of iets. Wij deden wel moeite maar zijn er nu ook vanaf gestapt omdat Trixie t verandert. Dus vandaar heb je nu dus al deze handige inside information :)

Haha Jorex, dan wel doen als ik daadwerkelijk werk :P

In sommige lijnen hamsters zit die irritante knaagtik aan een waterbakje. Even neusje wegduwen dan gaat ie weer wat anders doen.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 13:45

Oh ik bedoelde ook niet dat het een andere tunnel is, ik had verkeerd gelezen en dacht dat ze de S juist nergens kon vinden.

Mooi dat ik mij geen zorgen om die knaagtik hoef te maken!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-20 15:11

_Christina schreef:
Oh ik bedoelde ook niet dat het een andere tunnel is, ik had verkeerd gelezen en dacht dat ze de S juist nergens kon vinden.

Mooi dat ik mij geen zorgen om die knaagtik hoef te maken!

Oh nee geen probleem, maar het ging in dit geval bewust om de opening. Of ik heb het zelf verkeerd begrepen, mijn excuses dan.

Het is heel vervelend maar gewoon een tik waar eigenlijk niet teveel aan te doen is. Als ze dus aan zo'n bakje gaan knagen komt er een stofje in de hersenen vrij wat fijn voelt, vandaar dat ze door gaan. Even wegduwen (zacht) en ze stoppen vaak. Even afleiden.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 15:38

Nja vervelend, ik heb er niet echt last van, maar het lijkt mij vooral niet zo best voor z'n tanden. Maar dan blijf ik 'm wel afleiden als ik het zie/hoor!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-20 15:45

Ik vond het toch echt wel heel vervelend, vooral als ik erbij in de kamer stond :P Maar met de tanden doet het volgens mij niets want zo hard doen ze niet - denk ik.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 15:52

Oh nee hier is het echt maar een vrij zacht geluidje van hee ik hoor iets maar kan het niet plaatsen (intussen dus wel). Het doet mij een beetje denken aan de doucherekversie van Darude - Sandstorm, maar dan slechts één licht toontje :')

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 09:58

Hoe doen jullie het met jullie hamsters in deze hitte? Mijne staat in de woonkamer waar het nu steeds toch wel rond de 28 graden is, we hebben wel de gordijnen dicht, ze staat sowieso nooit direct in de zon. Ze zou ook in onze werkkamer kunnen staan tijdelijk waar we de airco hebben, daar is het nu rond de 24 graden. Raden jullie dat aan? Kan ze ziek worden als ik haar nu "ineens" in de koudere kamer zet?

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 11:10

Niet als advies, maar heel eerlijk doe ik niks met die hitte behalve vaker vers water. Ik kan hem niet verplaatsen (of hij moet in zo'n klein reiskooitje, dat lijkt mij alleen maar onnodige stress). Hij staat weliswaar uit de zon, maar het wordt hier alsnog ruim 30 graden 's middags. Volgens mij gaat het hem wel goed af, ik zie hem wat vaker komen drinken maar hij oogt verder nog wel fit en niet sloom. 's Nachts rent hij ook gerust nog rondjes in z'n rad (ondanks dat het hier nauwelijks afkoelt). De vorige keer met die hitte had ik een ice pod half ingegraven, maar daar werd niks mee gedaan.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 11:26

Hmm okay, ja ze komt overdag wel wat vaker boven de grond dat normaal gesproken, maar verder zie ik geen verandering in haar gedrag. Ze zit veel in haar zandbak, dat is ook lekker koel, maar dat deed ze altijd al.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 11:35

Zuzu is overdag ook wel vaker bovengronds met deze hitte, maar wel super actief :=
Rondjes rennen in haar rad en door het verblijf, helemaal gek :')

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 12:07

Ik heb zo een koelelement voor konijnen en dacht ook andere knaagdieren die doe ik er smiddags in en die koelt wel lekker door tot begin van de avond.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-20 13:05

Verplaatsen kan in principe geen kwaad. Een holletje van een hamster is ook vaak rond de 37graden, dus het is niet dat je hamster een klap krijgt.

Ik doe hier in principe ook niets bijzonders, veel is ook niet mogelijk. De Icepodz voor konijnen vind ik gewoon te groot & te duur om dat x 12 aan te schaffen en geen flauw idee waar ik het neer moet leggen. Ik had kleine koelelementen maar daar doen ze niets mee. Ze zitten grotendeels onder de grond, graafactiviteit is zelfs toegenomen en 's avonds liggen ze wat meer uit te puffen in het wiel uitgestrekt. Het is duimen en hopen dat het snel af gaat koelen!
De ventilator staat wel aan en mijn kamer heeft verduisterende gordijnen, maar goed .. hijs nog steeds op het zuiden dus continu zon.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:14

Zo Mango is weer thuis en chagrijnig omdat ik hem wakker maakte doordat ik de bak optilde. Hij had zijn zandbak helemaal ondergegraven, dus ik ga dat nieuwe ondergrondse zandbakje van Trixie eens bij hem proberen. Hij staat in de keuken, daar is het 2 graden koeler dan in de woonkamer waar de zon de hele dag op de ramen staat. Het is nu 25 graden hier. In de woonkamer 27 dus. Het was op Terschellng aangenamer. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:45

Ik heb 2 keramieke huisjes besteld.

Afbeelding

Afbeelding

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 23:06

De hamster lag hier gisteren languit gestrekt midden in de kooi, schrok me dood. Ik leg een glazen potje water in de nacht in de koelkast en leg deze in de middag naast zijn nestje. Verder verander ik niks. Ik kan me voorstellen dat ineens airco niet fijn is. Heb er zelf al last van.
Ik ga woensdag met hamster naar de dierenarts vanwege een groeiende bult onder zijn kin. Het is al een oudje dus ben erg benieuwd..

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 00:04

Hier doe ik ook niks.
Floki staat in de kamer. Altijd in de schaduw. Ververs wel vaker zijn water. Merk ook niet echt aan hem dat ie anders is of doet.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 08:26

Ah, jullie berichten stellen me gerust! Eevee is momenteel weer druk aan het graven dus ik gok dat ze niet veel last heeft van de hitte. Water verversen gebeurt hier nu ook vaker inderdaad

xMarizka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 13:13

Weer wat spulletjes toegevoegd aan de collectie, kan niet wachten om te beginnen! :D
Toch maar de S besteld, heb een met drie openingen waarvan eentje best smal is. Of het lijkt zo haha
Afbeelding

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:07

Ik voer mijn hamster hetzelfde als jij, de besjes laat ze altijd liggen, die vindt ze maar niks haha.