Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
DatBenIkNou schreef:Zoe_97 als je dan toch onvriendelijk grof wil zijn, het is zeiken en niet zijken.
Het is gelukkig allang achterhaalt dat je een een hond niet mag steunen of troosten overigens.
kiwiwitje schreef:lief aanbod DemDeempel! Hier reageren de honden buiten nagenoeg niet op elkaar of er moet een andere hond tussen komen. Dus in ons geval haalt het niks uit een andere hond erbij die niet reageert
Heb je een halsband of tuigje?
Wij doen de eerst weken qua wandelen echt niet meer dan naar buiten, plassen en weer naar binnen. Waar we met naar het gras lopen de pup tillen en de pup terug mag wandelen.
Mijn reutje verzette als pup ook geen stap aan de halsband.
Het is buiten gewoon allemaal heel spannend.
kiwiwitje schreef:Daarom naar t gras tillen en terug naar huis laten lopen. Als ie weet waar thuis is dan zal ie daar misschien beter mee lopen?
DemDeempel schreef:kiwiwitje schreef:Daarom naar t gras tillen en terug naar huis laten lopen. Als ie weet waar thuis is dan zal ie daar misschien beter mee lopen?
Ja dat doen we wel maar naar huis begint hij te rennen en te trekken als een malle. Dat is natuurlijk ook niet de bedoeling. We nemen hem nu mee naar een grasveld, dan moet hij een paar meter met ons meelopen weg van huis en dan mag hij terug. Maar die paar meter is dus een enorm marteling vindt hij.
kiwiwitje schreef:Als hij zo trekt dan zou ik er persoonlijk geen halsband aan hangen. Die nekjes zijn daar iets te kwetsbaar voor.
DemDeempel schreef:Hebben jullie misschien nog een gouden tip voor het leren meelopen en leren de focus op jou te houden.
Boogy begint een partij te piepen zodra we van huis willen lopen. Het lijkt alsof we hem vermoorden, in werkelijkheid zitten we op onze knieën en proberen we hem te lokken met een brokje en hangt de riem in een boogje.
We zijn nu van plan om de auto te pakken en ergens te oefenen waar we nog niet zijn geweest zodat hij niet weet welke kant het huis op is.
Maar ik dacht misschien heeft Bokt nog een gouden tip