Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
punjab schreef:kiwiwitje schreef:Als ik ze overdag eens beu ben verdwijnen ze ook de bench in hoor. Mooie plek voor een time-out.
Maar meestal is dat alleen als vriendlief thuis is.anders liggen ze gerust heel de dag te slapen..
Dat is hier ook meestal. En dan niet geloven dat ze overdag meestal rustig is.
mvdende schreef:Een snurkende pup zal je bedoelen om 09:00. Wij houden van uitslapen en zeker als je het laatste uur bij vrouwtje in bed mag liggen. Er wordt hier een heel bos omgezaagd
Ianthe schreef:Verplicht vast omdat die te druk is, hoe bedoel je dat?
Binnen elk ras zoveel verschillen. Olly is ook niet echt heel typisch voor zijn ras, die is een beetje te sociaal
Kaus schreef:Dexter is echt alles behalve nerveus. Hij heeft wel zijn trekjes zoals onze ratten beschermen tegen Dundy en als ze loslopen is hij constant bezig ze weer bij elkaar te duwen met zn neus. Maar die gaan zo goed samen dus onder begeleiding laten we dat altijdAls een hond goed weet wat zijn taken zijn maakt ie zich daarbuiten om niet meer druk. Zeker een werkhond, die spaart zijn energie. Tijdens het wandelen is hij ook een blij ei. Pas als ik opdrachten van hem vraag wordt hij bloedserieus.
Hij heeft drie standen. Slapen. Blij ei. Bloedserieus
Edit: kelpies staan ook echt niet bekend om hun nervositeit en dat horen ze ook niet te zijn. Door hun serieuze houding en stijl van drijven kunnen ze voor een buitenstaander misschien nerveus over maar dat zijn ze echt niet. Niet als je ze een duidelijk taak geeft. Tuurlijk, als je dat niet doet en je laat ze op alles fixeren zoals auto's, fietsers, kinderen, vogels. Tja dan worden ze vies nerveus want staan ze constant op scherp.
Kaus schreef:Omdat je zei 'misschien komt er binnenkort toch nog eentje. Maar niks is nog zeker.' Dat klinkt voor mij niet alsof het nog meer dan een jaar gaat duren maar korte termijn. Maar dan heb ik dat verkeerd begrepen.
Ik vind leeftijdsgenoten helemaal niet handigAls het in een roedel van bijvoorbeeld drie is waar je twee jonkies bij zet, oké. Maar ik zou absoluut geen twee jonkies tegelijk nemen. Ook voor het welzijn van de hond.
Kaus schreef:Omdat je zei 'misschien komt er binnenkort toch nog eentje. Maar niks is nog zeker.' Dat klinkt voor mij niet alsof het nog meer dan een jaar gaat duren maar korte termijn. Maar dan heb ik dat verkeerd begrepen.
Ik vind leeftijdsgenoten helemaal niet handigAls het in een roedel van bijvoorbeeld drie is waar je twee jonkies bij zet, oké. Maar ik zou absoluut geen twee jonkies tegelijk nemen. Ook voor het welzijn van de hond.