Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Twilight

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 10:32

Na vakkundig nergeren ligt ze ergens op der rug met der knuffel te spelen gelukkig haha.

En ik wil liever ook uitslapen maar een nacht van 9 uur in de bench vind k al best lang en ze moet dan echt plassen dus elke ochtend een wekker.
Eerdaags gaan we ook een opvang bezoeken zodat we adressje hebben voor nala als we keer dag weg willen of straks weer keer een weekendje. Hebben wij geen tijd zorgen meer.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 11:55

kiwiwitje schreef:
Als ik ze overdag eens beu ben verdwijnen ze ook de bench in hoor. Mooie plek voor een time-out.
Maar meestal is dat alleen als vriendlief thuis is. :+ anders liggen ze gerust heel de dag te slapen..

Dat is hier ook meestal. En dan niet geloven dat ze overdag meestal rustig is. }>

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-19 12:06

punjab schreef:
kiwiwitje schreef:
Als ik ze overdag eens beu ben verdwijnen ze ook de bench in hoor. Mooie plek voor een time-out.
Maar meestal is dat alleen als vriendlief thuis is. :+ anders liggen ze gerust heel de dag te slapen..

Dat is hier ook meestal. En dan niet geloven dat ze overdag meestal rustig is. }>

JA precies dat! Dat gelooft Vriendlief ook nooit.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 14:27

Pff ja ik kan er ook nog steeds niet over uit, nou woon ik in een flink gelovig dorpje en kom ik zelf uit randje Den haag, dus laten we zeggen dat als ik ooit een keer wat zeg op een onaardige ze hier gelijk met een open mond ja en mevrouw aan het reageren zijn. :Y)

Maar gelukkig heeft Daisy het dus niet gekoppeld aan het buiten wandelen of de plek zelf, daar ben ik wel erg blij mee :)

mvdende schreef:
Een snurkende pup zal je bedoelen om 09:00. Wij houden van uitslapen en zeker als je het laatste uur bij vrouwtje in bed mag liggen. Er wordt hier een heel bos omgezaagd }>

Hahaha geweldig :Y) Dat geluk hebben we hier niet, maar ik sta ook op vrije dagen om 7 uur/half 8 echt wel naast m'n bed :+

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 16:52

Als Popo doorslaat in onrustig/happig gedrag (relatief dan, bij hem is dat alsnog heel mild gelukkig) gaat hij ook in de bench. Heeft dan gewoon rust nodig. Meeste pups die "vervelend" worden zijn gewoon toe aan een dutje. Net als kinderen :+

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 17:12

Dexter is altijd al lui en makkelijk geweest :)) Sliep met tien weken al het liefst de hele nacht door en uitslapen doet hij ook met liefde.

Vervelend druk overdag zodat hij verplicht in de bench moet kan ik me ook niet herinneren. Is hij nu ook nooit. Ze slapen eigenlijk de hele dag. :')

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 17:21

Zelda heeft vannacht hele nacht doorgeslapen. Vanuit de fokker werkten ze met kranten om op te plassen en daar heeft ze 1 plasje op gedaan (hebben wij ook neergelegd, dit gaan we afbouwen als haar blaas sterker is). Poepen doet ze alleen maar buiten aan de riem, op het gras, plassen vooral op de stoep maar nu ook voorzichtig op het gras. Ze speelt veel met onze oudere hond (die haar vanmorgen even zeer duidelijk maakte dat ze niet op zijn kleed mag komen maar een eigen kleed heeft) en dat neemt ze nu nog allemaal van hem aan, ze heeft volgens mij best wel respect voor hem haha. Meelopen aan de riem gaat super ook, eigenlijk gaat alles heel goed haha. Nu slaapt ze heeel diep, ze heeft gespeeld met Zorro en dat is wel erg vermoeiend haha

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-19 17:23

Wat fijn om te horen dat het zo goed gaat! Spelen is heel vermoeiend!

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 18:49

Vervelende puppy's.. ervaringsdeskundige ondertussen. Puppy bijt nog altijd ontzettend veel, al ontzettend veel geprobeerd, niks wat echt werkt helaas..

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 18:51

's nachts slapen en zindelijkheid zat hier direct goed, maar hij moet nu nog steeds wel eens verplicht vast omdat hij druk is.

Echt raar dat die van jou dat niet heeft kaus, working Kelpies staan echt bekend om hun nervositeit :').

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 19:05

Verplicht vast omdat die te druk is, hoe bedoel je dat?

Binnen elk ras zoveel verschillen. Olly is ook niet echt heel typisch voor zijn ras, die is een beetje te sociaal :+

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 19:38

Dexter is echt alles behalve nerveus. Hij heeft wel zijn trekjes zoals onze ratten beschermen tegen Dundy en als ze loslopen is hij constant bezig ze weer bij elkaar te duwen met zn neus. Maar die gaan zo goed samen dus onder begeleiding laten we dat altijd :Y) Als een hond goed weet wat zijn taken zijn maakt ie zich daarbuiten om niet meer druk. Zeker een werkhond, die spaart zijn energie. Tijdens het wandelen is hij ook een blij ei. Pas als ik opdrachten van hem vraag wordt hij bloedserieus.

Hij heeft drie standen. Slapen. Blij ei. Bloedserieus _O-

Edit: kelpies staan ook echt niet bekend om hun nervositeit en dat horen ze ook niet te zijn. Door hun serieuze houding en stijl van drijven kunnen ze voor een buitenstaander misschien nerveus over maar dat zijn ze echt niet. Niet als je ze een duidelijk taak geeft. Tuurlijk, als je dat niet doet en je laat ze op alles fixeren zoals auto's, fietsers, kinderen, vogels. Tja dan worden ze vies nerveus want staan ze constant op scherp.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 20:18

Skip beland ook af en toe in de bench omdat hij te druk is. Maar meestal niet meer dan 5 minuten. Dan ligt hij je aan te kijken en heeft hij de boodschap begrepen. Als je hem dan uit de bench laat, kruipt hij bij je op de bank en gaat lief liggen slapen.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 20:25

Ianthe schreef:
Verplicht vast omdat die te druk is, hoe bedoel je dat?

Binnen elk ras zoveel verschillen. Olly is ook niet echt heel typisch voor zijn ras, die is een beetje te sociaal :+

Japp dat bedoel ik. AJ is een stuk heftiger dan de gemiddelde smooth en ook een stuk serieuzer/werkeriger.

Kaus schreef:
Dexter is echt alles behalve nerveus. Hij heeft wel zijn trekjes zoals onze ratten beschermen tegen Dundy en als ze loslopen is hij constant bezig ze weer bij elkaar te duwen met zn neus. Maar die gaan zo goed samen dus onder begeleiding laten we dat altijd :Y) Als een hond goed weet wat zijn taken zijn maakt ie zich daarbuiten om niet meer druk. Zeker een werkhond, die spaart zijn energie. Tijdens het wandelen is hij ook een blij ei. Pas als ik opdrachten van hem vraag wordt hij bloedserieus.

Hij heeft drie standen. Slapen. Blij ei. Bloedserieus _O-

Edit: kelpies staan ook echt niet bekend om hun nervositeit en dat horen ze ook niet te zijn. Door hun serieuze houding en stijl van drijven kunnen ze voor een buitenstaander misschien nerveus over maar dat zijn ze echt niet. Niet als je ze een duidelijk taak geeft. Tuurlijk, als je dat niet doet en je laat ze op alles fixeren zoals auto's, fietsers, kinderen, vogels. Tja dan worden ze vies nerveus want staan ze constant op scherp.

Dat je ze zo bij je ratten laat :'). Katten gaan hier prima, maar ik was laatst in de dierenwinkel en ik moest hem echt wegsleuren bij de konijnen {:)-:( .

Ik heb de laatste tijd een hoop mensen met kelpies gesproken omdat ik het ras ook evt interessant vind voor een 3e hond en ze zeiden allemaal dat ze met opzet een australian hadden gedaan omdat die working zo nerveus zijn :'). Een werkhond moet je leren zijn energie te sparen, anders krijg je een druktemaker. Dus ik vind het vreemd dat hij dat vanuit zichzelf altijd gedaan heeft, wel mooi natuurlijk en zeker een gelukje *\o/* .

AJ is meer van het werkhond ik heb gewerkt, ik slaap 3 uur en ik ben weer klaar om te werken. Ik heb echt m'n best gedaan hem duidelijk te maken dat je niet de hele dag kunt werken :'). Over het algemeen begrijpt hij het nu, maar hij heeft wel eens zijn momentjes.

Uitslapen doet hij trouwens altijd. Tot een uur of 11 en dan is hij er klaar mee, komt hij met zijn neus tegen m'n hoofd aan duwen totdat ik reageer :').

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 20:41

Wat bedoel je met australian kelpie en working kelpie?

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 20:45

Olly heeft wel geleerd dat ik geen behoefte heb aan een hyperdepiep hond de hele dag. :+

Daardoor gaat die in het bos dus helemaal los, wat ook niet echt ideaal is, omdat die dan af en toe slecht te bereiken is.. waardoor er dus een stroombandje om gaat binnenkort. Die weken dat die weg was, heeft die alleen daar in de (mega) tuin los gelopen en verder aan de lijn. Merkte daarna goed dat die dat gemist heeft, keihard racen in het bos.

Gelukkig volgende maand weer beginnen met de jachttraining, dat zal ook wel helpen. Hij werkt ook graag, maar moet wel nog iets serieuzer worden :')

Wil de komende maanden ook wel een fiets kopen, denk dat een paar keer per week fietsen ook wel goed voor hem is. Binnen speelt die ook wel veel in zijn eentje, springt die rond met balletjes. Maar daarna kan die ook weer uren slapen.

Toen die jonger was heb ik hem ook verplicht rust gegeven, in de bench en slapen maar.

Vind het verder wel prima hoor, die andere 2 doen niet veel, 1 actieve hond is wel leuk. Maar zou niet een paar van dit soort honden willen hebben hoor :D Olly mag eerst heel wat jaartjes ouder worden, voordat er nog eentje van dit ras erbij komt.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 20:54

Lara, een working Kelpie is een Kelpie die gefokt is op werk zonder te letten op rasstandaard. Deze kunnen dus gemakkelijk te groot of te klein zijn en hier zijn ook de afwijkende kleuren zoals blond, blauw, lever etc ontstaan. Simpelweg omdat het niet uitmaakt hoe ze eruit zien, als ze hun werk maar doen. Dexter is dus een working Kelpie.

Een Australian kelpie stamt hiervan is maar is verder gefokt op uiterlijk en niet meer op het vermogen om te werken. Voor behendigheid etc zijn ze hartstikke leuk, maar een schaap zullen ze 9/10 keer helemaal niet herkennen :Y)

Ik vind een Australian kelpie niet meer echt een werkhond te noemen ook. Het is een beetje als de showlijn labrador, die snappen ook weinig van werken zoals ze voorheen gefokt zijn. Maar voor behendigheid zijn ze hartstikke leuk.

Ik begin voorlopig echt nog niet aan een derde hond. Snap ook niet zo goed waarom mensen twee jonge honden zo snel achter elkaar willen := Eerst de eerste maar eens perfectioneren.

En ja, Dexter gaat super met de ratten om. Heeft nog nooit zijn bek gebruikt, let enorm goed op waar hij staat. Gewoon een beetje een moederhond met haar pups :Y)

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 21:11

Muah ik vind de Australian echt wel een werkhond. Alleen maar omdat ze niet goed zijn op de schapen, betekent niet dat ze geen werkhonden meer zijn. Werklijn zit hem in de mentaliteit, agility is ook werk en daar kun je ook op fokken. Niet dat ik fan ben van de Australian. Sommige lijnen zijn inderdaad zo lui als wat en kun je beter vergelijken met een showlijn labrador, andere lijnen zeker niet.
Dat is net alsof je zegt de Engelse Smooth lijn is de werklijn en de Amerikaanse de showlijn. Tot op zekere hoogte wel, de Amerikaanse is meer gericht op showkwaliteit, maar ook daar zitten werklijnen in en in de Engelse zitten showlijnen. Alleen andere 'soorten' werklijnen, de Amerikaanse kan niks met schapen, maar is meer 'werk'hulphond gericht. De Amerikaanse is net als de Australian wel logger en groter gebouwd dan de Engelse.

Er komt hier waarschijnlijk weer een jonge hond wanneer AJ ongeveer 2 is. Maar we zien wel wat er op ons pad komt. Wel raar dat je dat zegt Kaus, jij deed zelf een jonge hond bij een 18 maand oude hond. Dat is toch vrij snel achter elkaar :')

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 21:19

Dundy was 21 maanden toen Dexter kwam. Dat vind ik toch wel wat anders dan een hond onder de twaalf maanden. Maar goed, dat is mijn mening toch? Ik zou geen twee honden onder de 18 maanden willen.

En nee, de Australian Kelpies die ik ken vind ik geen echte werklijn meer, als ik dat vergelijk met de Working honden die ik ken. De hele mentaliteit is anders. Maar misschien ben ik niet de juiste tegen gekomen.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 21:24

Dat is wel ouder, my mistake then :x . Ik vind dat zelf ook absoluut geen goed idee overigens, geen idee waarom je denkt dat ik tegen je mening in ga? Maar ik snap wel waarom mensen het doen.

De meeste mensen, zoals jij ook met Dundy, nemen 1 hond. Na een tijdje bedenken ze dat het een beter idee is om toch 2 te doen en leeftijdsgenoten zijn leuk om mee te spelen. Qua opvoeding een stuk lastiger natuurlijk, ik moet er niet aan denken dat ik nu een pup zou doen en dan de pup én AJ in de gaten houden. Niet trekken oefen ik vaak op plekken waar ze los mogen en dan klik ik Zig gewoon los, die gaat toch nergens heen. Dan zou ik niet 1, maar 2 van die ontstuimige flapdrollen aan de riem hebben :roll: .

Zig is al 7 en een stuk kleiner dan AJ, dus ik zie ook wel dat AJ graag een groot maatje zou hebben om mee te ravotten. Zig vindt hem al snel te druk en te lomp. Dat zou een reden kunnen zijn om nog 1 te doen voor mij, maar dat 'probleem' heb jij niet.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 21:30

Omdat je zei 'misschien komt er binnenkort toch nog eentje. Maar niks is nog zeker.' Dat klinkt voor mij niet alsof het nog meer dan een jaar gaat duren maar korte termijn. Maar dan heb ik dat verkeerd begrepen.

Ik vind leeftijdsgenoten helemaal niet handig := Als het in een roedel van bijvoorbeeld drie is waar je twee jonkies bij zet, oké. Maar ik zou absoluut geen twee jonkies tegelijk nemen. Ook voor het welzijn van de hond.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 21:34

Mijn Daeva en Kenai verschillen maar 5 maanden. Ze leven wel in hetzelfde huis. Maar ik train Daeva en mijn moeder Kenai. Ik doe slechts 1 sport met Kenai. En wandelen doen we (of toch zeker toen ze jonger waren) altijd samen. Deze 2 zijn nu lekker opgevoed, spelen beide wedstrijden gehoorzaamheid. Daeva is nu ruim 2 en half en Kenai 2 en 3 maanden (dus ook 2 en half voordat pup er is). Dat vind ik wel een mooi verschil met Aelynn.
Nummer 4 komt er pas uit een nestje van aelynn.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 21:41

Kaus schreef:
Omdat je zei 'misschien komt er binnenkort toch nog eentje. Maar niks is nog zeker.' Dat klinkt voor mij niet alsof het nog meer dan een jaar gaat duren maar korte termijn. Maar dan heb ik dat verkeerd begrepen.

Ik vind leeftijdsgenoten helemaal niet handig := Als het in een roedel van bijvoorbeeld drie is waar je twee jonkies bij zet, oké. Maar ik zou absoluut geen twee jonkies tegelijk nemen. Ook voor het welzijn van de hond.

Maaarrrr gaat het een puppy zijn.....? Aannames maken, not always accurate <<). Maar goed, niks is zeker, dus ik zeg nog niks :j .

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-19 21:49

Boellie en chick waren beide 1 jaar toen de bij elkaar kwamen (2 april 2017, chick is van 7 april 2016 en boellie van 7 maart 2016)
Maar dus beide niet echt pup meer.
Een nieuwe hond zal een pup van Chick zijn of eventueel een “volwassen” teef. Dat word dus waarschijnlijk dit jaar.

Over aannames; ik zeg altijd “aannames zijn dodelijk” :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 22:01

Kaus schreef:

Kan ik ontkrachten, ik zou zo weer twee pups nemen. Was zo makkelijk! :j

Ik denk dat nummer 6 ook een puppy van Dana gaat zijn! Als er iets interessants tussen zit in ieder geval. Maar dan ga ik denk ik ook met gastgezinnen werken.

Ze worden in ieder geval allemaal (is het er dan een :+ :') ) getest voordat er iets besloten, vergeven of besproken wordt.