Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
melody7 schreef:Nee precies Dubbeldun! Ik koop natuurlijk sowieso geen Satijn, maar uit principe wil ik ook niet een andere cavia kopen bij iemand die daarmee fokt. In de opvang hebben we er ook een paar, eentje had de ziekte al en zit nu bij een voormalig fokker die af en toe wat zielige gevalletjes meeneemt. Normaal gesproken worden ze natuurlijk niet uitgeplaatst, je wilt niet iemand een cavia verkopen die later heel ziek kan worden.
Dus helaas, maar mijn Sheltie plan gaat niet doorIk heb geen idee waar ik een andere (goede!) fokker kan vinden, dus dan wacht ik wel gewoon verder tot er eentje in de opvang komt.
Wat een leuk zeugje Sunflower!
DubbelDun schreef:@marjan: dat is dus zo'n drogreden... Zij fokt dus dragers en verkoopt die. Als iemand van zo'n diertje een nestje wil en toevallig nog een drager heeft/koopt is de kans groot op een Satijn (moet homozygoot zijn om zich te uiten). Zéker als niets van de achtergrond van een cavia bekend is of de fokker zegt het er niet bij dat één van de ouders drager is.
MarjanB schreef:Volgens mij zegt ze het er wel bij en ze gaan dan niet voor de fok weg...
Votti schreef:Wij hebben er een lief zeugje bij, de zwart-oranje gestreepte. Zaterdag avond opgehaald en ze begint haar weg al aardig te vinden. In het begin was het andere zeugje (zilver agouti) een enorme bitch, nu nog maar af en toeZe begint ook de weg in en uit de kooi te vinden, wij voeren de groente namelijk buiten de kooi en de brokjes in de kooi. De hangmat is duidelijk al snel favoriet geworden haha! Ben erg benieuwd hoe ze is als ze hier een paar dagen is, dan zie je het karakter meer dan zo snel na het koppelen..
[ [url=m/guprLE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/QYz2Fh.jpg]Afbeelding[/url] ]