Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yvette81 schreef:Leuk allemaal!
Wij wonen op een boerderij en willen ook graag een kat. We zijn nu rond aan het kijken. En als de laatste deuren van de verbouwing zijn geplaatst zullen we een kat kopen.
Mijn vriend wil graag een raskat. Ik wil gewoon een kat. Dus we discusieeren wat af
lisem94 schreef:Yvette81 schreef:Leuk allemaal!
Wij wonen op een boerderij en willen ook graag een kat. We zijn nu rond aan het kijken. En als de laatste deuren van de verbouwing zijn geplaatst zullen we een kat kopen.
Mijn vriend wil graag een raskat. Ik wil gewoon een kat. Dus we discusieeren wat af
Is er een bepaalde reden dat je vriend graag een raskat wil? En jij niet?
Raskatten zijn vaak (niet altijd!) minder goede "doe je ding" boerderij katten omdat ze zo op mensen gericht zijn. Daarnaast zijn ze daar ook specifiek op gefokt (om leuk te zijn voor mensen) dus een raskat verliest vaak van een htk-kat wat betreft jagen etc.
Een raskat én htk-kat is misschien wat inderdaad? Maar let wel op dat bepaalde rassen ook bepaalde behoeftes hebben in een maatje. Bengalen bijvoorbeeld spelen veel en vrij hardhandig met elkaar, daar heb je een kat bij nodig die daarmee om kan gaan en liever nog ook zo'n speelstijl heeft.
Westhof schreef:Is het normaal dat katten een knip(je) in het oor krijgen als ze gechipt/gecastreerd worden? De laatste twee katers die wij hebben laten chippen en castreren kwamen namelijk van de DA terug met een knip in hun oor, terwijl ze dat daarvoor niet hadden. Ik vind dit eigenlijk best zonde en als wij Milo laten chippen/castreren heb ik liever niet dat ze dit doen. Ik zie er het nut ook niet echt van in. Is dat raar om aan te geven?
Fabster schreef:Wat een schatjes, Confession
purny schreef:Donderdag ga ik op vakantie en ik moest even m'n handbagage checken [ [url=m/1Lxy5e.jpg]Afbeelding[/url] ]
Yvette81 schreef:Leuk allemaal!
yarkayunda schreef:De kat van een vriendin van mij springt altijd in bad en gaat dan zwemmen. Kan dit kwaad?
lor1_1984 schreef:Westhof schreef:Is het normaal dat katten een knip(je) in het oor krijgen als ze gechipt/gecastreerd worden? De laatste twee katers die wij hebben laten chippen en castreren kwamen namelijk van de DA terug met een knip in hun oor, terwijl ze dat daarvoor niet hadden. Ik vind dit eigenlijk best zonde en als wij Milo laten chippen/castreren heb ik liever niet dat ze dit doen. Ik zie er het nut ook niet echt van in. Is dat raar om aan te geven?
knip in het oor is gebruikelijk bij castratieprojecten van bijv zwerfkatten.
Bij huiskatten heb ik het nog nooit gezien tenzij ze vanuit zo'n castratieproject de herplaatsing in zijn gegaan.
Westhof schreef:Is het normaal dat katten een knip(je) in het oor krijgen als ze gechipt/gecastreerd worden? De laatste twee katers die wij hebben laten chippen en castreren kwamen namelijk van de DA terug met een knip in hun oor, terwijl ze dat daarvoor niet hadden. Ik vind dit eigenlijk best zonde en als wij Milo laten chippen/castreren heb ik liever niet dat ze dit doen. Ik zie er het nut ook niet echt van in. Is dat raar om aan te geven?
lisem94 schreef:Wauw Westhof dat is echt een complete no-go! Ze zouden echt een goede aan mij hebben als ik Shiro zo terug zou krijgen![]()
![]()
Als ik jou was zou ik naar een andere dierenarts gaan al is het maar om geen risico te lopen dat het toch gebeurt.