Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 23:50

Die zou je zo meenemen. Valt niet op.

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 00:29

purny schreef:
Donderdag ga ik op vakantie en ik moest even m'n handbagage checken [ [url=m/1Lxy5e.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het is dat ze groene ogen heeft anders zou je der bijna per ongeluk inpakken!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 09:37

Afbeelding
Op de loer... :D

Yvette81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 09:48

Leuk allemaal!

Wij wonen op een boerderij en willen ook graag een kat. We zijn nu rond aan het kijken. En als de laatste deuren van de verbouwing zijn geplaatst zullen we een kat kopen.
Mijn vriend wil graag een raskat. Ik wil gewoon een kat. Dus we discusieeren wat af

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 09:55

Neem er 2. er is hier in het topic nog een rood katertje.. die zoekt een baasje!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 10:12

Ja, doe je gewoon de rode én een raskat. Iedereen blij!

Hier was mijn Lilo trouwens niet blij met nog een kattenbewoner erbij. Hij vond het prima, zo lekker het huis voor hem zelf. Heb net de foto 'op de loer' geplaatst. Ik vind dat hij er nu goed uit ziet. 3 maanden geleden was het dit:

Afbeelding
Afbeelding

Helemaal onder de korsten en de uitslag. Doodziek was hij. Boven de 40 graden koorts, DA wist niet wat er mee te doen. Naar een holistisch DA geweest en die kon er gelukkig wel wat mee. Hij is nu weer zo goed als de oude. Maar ik dacht echt dat het afgelopen was met hem. Ben zo blij dat hij er nog is! Een extreem 1kennige kat is niet aktijd handig, maar voor mij wel heel erg leuk. Ik heb echt 'mijn eigen' kat. Heb ik niet vaak kunnen zeggen over een kat. Die gaan toch gewoon waar ze willen. En deze wil mij <3 (goed voor mijn ego :o )

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 10:27

Ziet er goed uit Fabster!
Jackie is ook zo eenkennig. Ik zou dan ook geen andere kat erbij kunnen nemen

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 10:32

Yvette81 schreef:
Leuk allemaal!

Wij wonen op een boerderij en willen ook graag een kat. We zijn nu rond aan het kijken. En als de laatste deuren van de verbouwing zijn geplaatst zullen we een kat kopen.
Mijn vriend wil graag een raskat. Ik wil gewoon een kat. Dus we discusieeren wat af

Is er een bepaalde reden dat je vriend graag een raskat wil? En jij niet?

Raskatten zijn vaak (niet altijd!) minder goede "doe je ding" boerderij katten omdat ze zo op mensen gericht zijn. Daarnaast zijn ze daar ook specifiek op gefokt (om leuk te zijn voor mensen) dus een raskat verliest vaak van een htk-kat wat betreft jagen etc.

Een raskat én htk-kat is misschien wat inderdaad? Maar let wel op dat bepaalde rassen ook bepaalde behoeftes hebben in een maatje. Bengalen bijvoorbeeld spelen veel en vrij hardhandig met elkaar, daar heb je een kat bij nodig die daarmee om kan gaan en liever nog ook zo'n speelstijl heeft.

yarkayunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 10:34

De kat van een vriendin van mij springt altijd in bad en gaat dan zwemmen. Kan dit kwaad?

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 10:40

Nee hoor. Sommige katten zijn nou eenmaal gek op water :D . Juist hartstikke leuk dus!

Het enige wat ik zou kunnen verzinnen is dat als er zeep in het water zit dit zou kunnen irriteren aan de ogen/huid.
Laatst bijgewerkt door lisem94 op 17-09-17 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 10:59

Wat een leuke katten komen er weer voorbij :D

Hier kunnen alle katten gelukkig ook prima opschieten met onze hond. Onze hond is opgegroeid met katten, en weet dus ook niet beter. Ook tegen vreemde katten gedraagt hij zich prima.

Die Somali kittens vind ik echt geweldig!

Haha purny, only packing the essentials :P Valt inderdaad niet op zo!

Fijn dat Lilo zo opgeknapt is :)

Is het normaal dat katten een knip(je) in het oor krijgen als ze gechipt/gecastreerd worden? De laatste twee katers die wij hebben laten chippen en castreren kwamen namelijk van de DA terug met een knip in hun oor, terwijl ze dat daarvoor niet hadden. Ik vind dit eigenlijk best zonde en als wij Milo laten chippen/castreren heb ik liever niet dat ze dit doen. Ik zie er het nut ook niet echt van in. Is dat raar om aan te geven?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 11:02

lisem94 schreef:
Yvette81 schreef:
Leuk allemaal!

Is er een bepaalde reden dat je vriend graag een raskat wil? En jij niet?

Raskatten zijn vaak (niet altijd!) minder goede "doe je ding" boerderij katten omdat ze zo op mensen gericht zijn. Daarnaast zijn ze daar ook specifiek op gefokt (om leuk te zijn voor mensen) dus een raskat verliest vaak van een htk-kat wat betreft jagen etc.

Een raskat én htk-kat is misschien wat inderdaad? Maar let wel op dat bepaalde rassen ook bepaalde behoeftes hebben in een maatje. Bengalen bijvoorbeeld spelen veel en vrij hardhandig met elkaar, daar heb je een kat bij nodig die daarmee om kan gaan en liever nog ook zo'n speelstijl heeft.

Nou dat geldt dan zeker niet voor de Noorse boskat. Nooit betere jagers gehad dan dat! :)

Roos04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 11:04

yarkayunda schreef:
De kat van een vriendin van mij springt altijd in bad en gaat dan zwemmen. Kan dit kwaad?

Wat gezellig. Ik wil ook zo'n kat!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 11:06

Westhof schreef:
Is het normaal dat katten een knip(je) in het oor krijgen als ze gechipt/gecastreerd worden? De laatste twee katers die wij hebben laten chippen en castreren kwamen namelijk van de DA terug met een knip in hun oor, terwijl ze dat daarvoor niet hadden. Ik vind dit eigenlijk best zonde en als wij Milo laten chippen/castreren heb ik liever niet dat ze dit doen. Ik zie er het nut ook niet echt van in. Is dat raar om aan te geven?

knip in het oor is gebruikelijk bij castratieprojecten van bijv zwerfkatten.
Bij huiskatten heb ik het nog nooit gezien tenzij ze vanuit zo'n castratieproject de herplaatsing in zijn gegaan.

Confession

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 11:09

Fabster schreef:
Wat een schatjes, Confession

Dankje! <3

purny schreef:
Donderdag ga ik op vakantie en ik moest even m'n handbagage checken [ [url=m/1Lxy5e.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hahaha wat grappig, ik moest ook even 2x kijken. :')

Yvette81 schreef:
Leuk allemaal!

Ik zou er persoonlijk altijd voor kiezen om een kat uit het asiel te halen. "Normale" koop katten vinden toch wel een huisje, sommige asiel katten worden nooit geplaatst. Maar ik snap je vriend, mannen zijn nou eenmaal vaker meer van de "mooiere" raskatten. Hoor het hier thuis ook vaak.

yarkayunda schreef:

Nee hoor! Mijn kat springt vrijwillig in de sloot. Stikt van de bacteriën maar ze is zo gezond als wat. Alleen uitkijken inderdaad zoals eerder is gemeld dat de zeep niet irriteert.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 11:10

lor1_1984 schreef:
Westhof schreef:

knip in het oor is gebruikelijk bij castratieprojecten van bijv zwerfkatten.
Bij huiskatten heb ik het nog nooit gezien tenzij ze vanuit zo'n castratieproject de herplaatsing in zijn gegaan.

Vreemd zeg. Het gaat namelijk inderdaad om huiskatten, die bovendien nooit gezworven hebben.
Ga ik het met chippen/castreren toch nog een keer extra aangeven.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 11:18

Bijzonder verhaal Confession, Remy heeft geluk jou tegen te zijn gekomen.

Hahaha! purny, zoek de kat.

Fijn dat Lilo zo is opgeknapt Fabster.

Mijn Maine Coon jaagt wel maar als ze dan een kikker heeft "gevangen" gaat ze hem alleen maar aantikken in de hoop dat het diertje weer beweegt. Gelukkig eet ze ze niet op.

Westhof schreef:

Ik vind het raar dat jouw DA dat doet. Klinkt logisch als ze dit doen bij verwilderde katten die ze daarna weer uitzetten zodat te zien is dat zij al gecastreerd zijn?
Als ze dat ongevraagd bij mijn poes hadden gedaan had ik dat echt wel een probleem gevonden.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 11:29

xoranlover schreef:
Hier dan wat foto's van de somali kittens:

[ [url=m/j4AxhP.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/SmAow9.jpg]Afbeelding[/url] ]

En het abessijn kitten:

[ [url=m/jHHgDK.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 11:36

Super mooi die somali en abbessijn. <3

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 11:44

De tijd gaat zo hard, nog ruim een maand en dan is ze alweer een jaar.

Hier is Horus van 6 weken tot 6 maanden.
Afbeelding

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 12:39

Wat raar... een knipje in het oor bij een castratie. Heb ik nog nooit gezien, ook niet toen ik werkzaam was bij een dierenarts :+

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 14:04

Wauw Westhof dat is echt een complete no-go! Ze zouden echt een goede aan mij hebben als ik Shiro zo terug zou krijgen -:(- ;(

Als ik jou was zou ik naar een andere dierenarts gaan al is het maar om geen risico te lopen dat het toch gebeurt.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 14:24

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 14:59

lisem94 schreef:
Wauw Westhof dat is echt een complete no-go! Ze zouden echt een goede aan mij hebben als ik Shiro zo terug zou krijgen -:(- ;(

Als ik jou was zou ik naar een andere dierenarts gaan al is het maar om geen risico te lopen dat het toch gebeurt.

Ik zou hier ook heel boos van worden.. zijn ze nou helemaal? Beetje jouw kat inknippen!

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 15:15

Vind ik ook heel raar klinken! Kun je je DA niet bellen om te vragen waarom ze dat hebben gedaan? Ik zou bij een andere kat zeker aangeven dat dat niet hoeft van jou :n

Wat een mooie katten hier <3 zowel de HTK-katten als de raskatten!

Voor op een boerderij zou ik vooral even goed kijken wat voor type kat je wil. Zoek je jagers die veel buiten mogen, of zoek je katten die veel binnen zijn en vooral op jou gericht zijn? Altijd afhankelijk van het ras en dan nog van het karakter maar even generaliserend.

Wat leuk om ook hier te lezen over alle verschillende karakters van jullie katten! Hier dus 2 katten die juist gek zijn op (elkaars) gezelschap. Ze zijn nu een week samen en na het samen slapen gisteren zijn ze vandaag ook elkaar kopjes aan het geven. Hiervoor had ik 2 mannelijke katten en nu dus 1 ex-kater en 1 (geholpen) poes... nou vrouwen zijn wel echt anders hoor :') vanmorgen wilde zij hem een kopje geven, hij wilde niet. Krijgt ie toch een snauw van haar :+