Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
StonedRomy schreef:KittyDylan schreef:Help me even, wat is de gelijkenis tussen een Akita en een Husky? Ik zie toch duidelijke verschillen
Geen idee wat de gelijkenis is, maar zelfs husky eigenaren komen naar mij toe met de opmerking dat ik zo'n mooie husky heb.
zusi2 schreef:Ik vindt het werkelijk de grootste onzin ..!!!
Pak lekker de baasjes aan van de ongeleide projectielen..!!!
Ik heb zelf een kruising met een Stafford en de liefste hond van de hele wereld..!
Maar keer op keer weer wordt die van mij naar zijn strot gevolgen door een golden retriever en van die kleine ..... hondjes !!!
Maar daar wordt niet naar gekeken.
Want als die van mij het zo zat is heeft dan inderdaad gevolgen dat snap ik maar al te goed.
Maar ik zit keer op keer bij de dierenarts om de bijt wonden van die andere .... honden dicht te laten maken!
Helaas zie je hier maar weer dat de goede onder de kwade moeten leiden
Maar ik weiger mijn hond kort aan te lijnen en met een muilkorf om te laten lopen
Dier doet niemand wat kwaad !
Nogmaals pak de baasjes aan!
KittyDylan schreef:Help me even, wat is de gelijkenis tussen een Akita en een Husky? Ik zie toch duidelijke verschillen
StonedRomy schreef:KittyDylan schreef:Help me even, wat is de gelijkenis tussen een Akita en een Husky? Ik zie toch duidelijke verschillen
Geen idee wat de gelijkenis is, maar zelfs husky eigenaren komen naar mij toe met de opmerking dat ik zo'n mooie husky heb.
KittyDylan schreef:Maar een agent zal toch echt niet bewust op ras controleren? Wij kunnen gerust zeggen dat de onze een Hollandse Herder is, wordt hij toch vaak genoeg voor aangezien.
[ [url=m/AOku0I.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nikass schreef:Sorry bontesok dat vind ik nou echt een stomme vraag. Ik ben van mening dat loslopen het welzijn honden bevordert. En dat is dan nog een understatement zeg maar.
Dat baasjes lang niet altijd beschikken over sociale omgangsvormen ben ik met je eens. Maar ook daar wens ik mijn honden niet onder te laten lijden.
Nikass schreef:Ok bontesok dan heb ik je post verkeerd geïnterpreteerd. Ja mijn honden vragen eerst toestemming of hij naar een andere hond mag gaan (als hij losloopt) en als ik twijfel over het passeer moment gaan ze aan de lijn.
Ik dacht dat je een altijd-aanlijn plicht bedoelde, zoals eerder ook wel werd voorgesteld.
Nikass schreef:Dat baasjes lang niet altijd beschikken over sociale omgangsvormen ben ik met je eens. Maar ook daar wens ik mijn honden niet onder te laten lijden.
Nikass schreef:Die muilkorfplicht is een maatregel en geen straf. De schuldvraag doet dus helemaal niet ter zake.Ik ben het hier mee eens, maar vind het dus ook geen goede maatregel om onschuldige honden te gaan muilkorven, alleen op basis van dat ze een bepaald gewicht of grootte hebben.
Kuggur schreef:Nikass schreef:Ok bontesok dan heb ik je post verkeerd geïnterpreteerd. Ja mijn honden vragen eerst toestemming of hij naar een andere hond mag gaan (als hij losloopt) en als ik twijfel over het passeer moment gaan ze aan de lijn.
Ik dacht dat je een altijd-aanlijn plicht bedoelde, zoals eerder ook wel werd voorgesteld.
Is er (buiten losloopgebieden) niet allang een altijd-aanlijn plicht?
oomens schreef:Nikass schreef:Die muilkorfplicht is een maatregel en geen straf. De schuldvraag doet dus helemaal niet ter zake.Ik ben het hier mee eens, maar vind het dus ook geen goede maatregel om onschuldige honden te gaan muilkorven, alleen op basis van dat ze een bepaald gewicht of grootte hebben.
Het gaat er niet om of een hond nu wel of niet iemand gegrepen heeft, wel of niet schuldig is.
Het gaat erom wat de gevolgen zijn wanneer de hond onverhoopt toch besluit dat hij iemand wil grijpen. Heb je een hond waarbij die gevolgen waarschijnlijk zeer ernstig zijn, dan is het zaak zodanige maatregelen te nemen dat een dergelijk incident zich nooit voordoet en je de schuldvraag niet eens hóeft te stellen.
In het verkeer vinden we toch ook niet dat een maximumsnelheid pas opgelegd hoeft te worden wanneer je je eerste dode gereden hebt? Niemand die het zielig vindt dat die talloze onschuldige bestuurders allemaal niet harder mogen dan 50 in de bebouwde kom, zelfs al hebben ze nog geen ongeval veroorzaakt. Die snelheidsbeperking is er niet als straf voor de schuldigen of onschuldigen, maar om slachtoffers te voorkomen.
Zie het met de muilkorfplicht net zo.
Nikass schreef:Wil je ff niet mijn opmerking -welke een reactie is op een post van Diablo- volledig uit de context tukken? Over schuldvraag heb ik het überhaupt niet gehad.
Nikass schreef:Ik ben het hier mee eens, maar vind het dus ook geen goede maatregel om onschuldige honden te gaan muilkorven
Nikass schreef:Dan heb je mij verkeerd begrepen. Het doel heiligt zeker niet alle middelen en ik pleit er dan ook zeker niet voor om maar per direct alle honden af te maken, om maar wat te noemen. Ik heb het zelfs niet gehad over het verbieden van alle honden boven de 15 kg.Vindt jij dan dat elke burger tussen de 18 en pakweg 45 jaar een enkelband moet krijgen? Voorkomt slachtoffers en het doel heiligt alle middelen als ik jou goed begrijp.
dierfysio schreef:Maar die moet met een muilkorf om, en die valse lab niet. Vind ik zo krom als een banaan!
Nikass schreef:Alle mensen een enkelband dus