Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Thenexttry

Berichten: 1285
Geregistreerd: 24-08-08

Re: Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-16 08:51

@ Catnip - Ik heb eerlijk gezegd geen idee het is een poes dus kan niet checken of de ballen weg zijn haha en om nu een berichtje te sturen met: "Trouwens hebben jullie haar toen laten steriliseren" staat ook zo vervelend. ( Voor de bokkers die dit heel serieus opvatten: Grapje )
Ik wilde dat uiteindelijk wel laten doen hoor, maar is er nog niet van gekomen ze komt nu ook niet buiten.

@ BrittS - Ik vind dat je netjes hebt gehandeld. Ik heb trouwens toen ik de mensen belde dat al aangegeven ( dat ik niet zag zitten afstand te doen van de kat ) maar heb hun wel de keuze gegeven hoe moeilijk ook.
Dat ik die keuze "afgenomen" heb is gekomen door hun ( in mijn ogen ) "laksheid"' maar voornamelijk het karakter van mijn kat, hoe ze was en hoe ze is geworden.
Ze is gewoon niet de makkelijkste en met sommige dingen autistisch.

Geloof mij want mijn familie was een tijdje "bang" van haar en zij van de familie terwijl zij zowat in mij kroop om te kroelen.

Amable

Berichten: 9681
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 09:08

Je hebt haar nu 2 jaar, toch? Als ze nog nooit krols geweest is denk ik dat je wel mag concluderen dat ze gesterilliseerd is ;)

Thenexttry

Berichten: 1285
Geregistreerd: 24-08-08

Re: Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-16 09:25

Ja klopt, maar is elke kat op dezelfde manier krols ?
Ik weet van mijn kater dat hij zelfs terwijl hij gecastreerd is af en toe nog zijn horny moments heeft.

Van een poes geen idee

Amable

Berichten: 9681
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 09:29

Poezen niet, gecastreerd is echt gecastreerd en de meeste poezen merk je overduidelijk dat ze krols zijn doordat ze zich wel echt anders gedragen. Tuurlijk zijn er onderlinge verschillen, ze zijn niet allemaal luidruchtig bijvoorbeeld ;) Maar ander gedrag is er normaal gesproken wel.

Rennie89
Berichten: 37322
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 11:00

Vooral het kroelen over de staartaanzet roept bij een krolse poes een bepaald gedrag op :p

senna21

Berichten: 11998
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 11:35

lifaya schreef:
Vooral het kroelen over de staartaanzet roept bij een krolse poes een bepaald gedrag op :p

Een gecastreerde kat doet dit ook nog.

Amable

Berichten: 9681
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 11:38

Niet zoals een krolse poes ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 11:51

Ehm, ik ken toch wel een gesteriliseerde poes die anders dan anders is als de krolse periode er is, vooral dat vreselijke gemauw doet ze nog wel eens, en ik was bij de sterilisatie dus ik weet zeker dat het ook echt gebeurd is. Dus dat poezen helemaal niet meer krols worden of die tekenen niet meer vertonen is niet altijd zo.

maliejane

Berichten: 614
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Noordwijk

Re: Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 11:56

Same here xD Onze kat laat ook af en toe in ene krols gedrag zien terwijl ook zij toch echt gesteriliseerd is.

Quir

Berichten: 17408
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 11:56

dees_daan schreef:
Ehm, ik ken toch wel een gesteriliseerde poes die anders dan anders is als de krolse periode er is, vooral dat vreselijke gemauw doet ze nog wel eens, en ik was bij de sterilisatie dus ik weet zeker dat het ook echt gebeurd is. Dus dat poezen helemaal niet meer krols worden of die tekenen niet meer vertonen is niet altijd zo.


Er zijn verschillende manieren waarop, sterilisatie verwijderen ze niet alles. Bij castratie vaak wel en dan worden ze ook niet meer krols.

Catnip

Berichten: 2337
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 12:03

Bij een poes wordt er altijd een castratie gedaan - alles weg dus.

Dat ze nooit krols gedrag heeft getoond wil niet zeggen dat ze daarom ook gecastreerd is, sommige poezen tonen gewoon hun krolsheid niet (net zoals je bij sommige merries nooit iets van hengstigheid merkt).

De DA kan controleren of ze gecastreerd is door het buikje te scheren, als er geen litteken is, is ze niet gecastreerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 12:11

Quir schreef:
dees_daan schreef:
Ehm, ik ken toch wel een gesteriliseerde poes die anders dan anders is als de krolse periode er is, vooral dat vreselijke gemauw doet ze nog wel eens, en ik was bij de sterilisatie dus ik weet zeker dat het ook echt gebeurd is. Dus dat poezen helemaal niet meer krols worden of die tekenen niet meer vertonen is niet altijd zo.


Er zijn verschillende manieren waarop, sterilisatie verwijderen ze niet alles. Bij castratie vaak wel en dan worden ze ook niet meer krols.


Er wordt eigenlijk altijd aan castratie gedaan, bij deze poes is dus ook alles weggehaald. Echt krols als in gedekt willen worden is ze niet, maar er zijn toch periodes waarin ze tekenen van het krols zijn vertoond, dat overdreven gemauw onder andere dus. Het is dus gewoon niet zo dat er nooit meer tekenen van krols zijn kunnen zijn als ze geneutraliseerd zijn. Net als dat het niet wil zeggen dat het wel gebeurd is als ze die tekenen nooit vertoond.

Quir

Berichten: 17408
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 12:14

Castratie is lang de standaard niet hoor. Wordt wel steeds meer gedaan, maar meeste klinieken waar ik werkte was dat echt niet altijd de standaard. :)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 6704
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Beerta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 12:20

Quir schreef:
Castratie is lang de standaard niet hoor. Wordt wel steeds meer gedaan, maar meeste klinieken waar ik werkte was dat echt niet altijd de standaard. :)

Blijft leuk, de verwarring over de termen castratie en sterilisatie... De standaard zit er eigenlijk tussenin, namelijk het verwijderen van de eierstokken. De baarmoeder laten ze meestal zitten dus het is idd geen echt castreren. Ik heb zelden tot nooit gehoord dat we bij dieren de eileiders/zaadleiders dichtbinden, dus het is ook geen echte sterilisatie... De medische termen geven minder ruimte tot verwarring maar zijn voor de gemiddelde mens wel erg lastig te onthouden (ovariectomie vs ovariohysterectomie)

pinto_1

Berichten: 2584
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 15:46

Als de kat al niet eens een chip had lijkt het me niet dat ze wel gesteriliseerd is.

Is een aanname, dat weet ik, maar het klinkt niet erg logisch als je wel de moeite en kosten voor een sterilisatie neemt, maar er niet gelijk een chip in laat zetten.

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 15:54

Onze katten waren altijd wel gesteriliseerd en nooit gechipt. Het zegt niet alles :). Chippen doen ze ook nog niet eens zo heeeeeeel lang, onze vorige kat had een tattoo. Haar dochter is wel gesteriliseerd maar niet gechipt, dat doet eigenlijk niemand bij ons en ik vind het ook niet nodig zo'n onnatuurlijk ding in haar te schieten.

wendy1987

Berichten: 6994
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 15:54

Pinto: Je wilt niet weten hoeveel katten wij steriliseren die niet gechipt zijn, en die ook niet gechipt worden.. Mensen willen het niet, denken het niet nodig te hebben of vinden het te duur en onzin... :roll:

J0anieke

Berichten: 4983
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 16:04

Onze katten worden ook niet gechipt, weet niet of er na onze oude kat nog een nieuwe komt, maar die wordt hoogstwaarschijnlijk dan wel gechipt. We hebben vorig jaar 4 dagen in zorgen gezeten terwijl ze gewoon (overleden) bij het asiel lag.. Ze stond overigens de eerste dag van vermissing meteen op amivedi.

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 21:44

Joanieke schreef:
Onze katten worden ook niet gechipt, weet niet of er na onze oude kat nog een nieuwe komt, maar die wordt hoogstwaarschijnlijk dan wel gechipt. We hebben vorig jaar 4 dagen in zorgen gezeten terwijl ze gewoon (overleden) bij het asiel lag.. Ze stond overigens de eerste dag van vermissing meteen op amivedi.

En denk je dan niet: dat wil ik niet weer meemaken, ik laat de anderen chippen?

Anoniem

Re: Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 21:54


magda_90
Berichten: 32285
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 22:14

Humpiedumpie schreef:
http://www.wijwordenwakker.org/content. ... =P146&l=NL

Terwijl mijn katten mijn alles zijn, is dit een reden voor mij om niet te chippen.


Weet je toevallig hoe oud muizen en ratten worden en wat een kenmerkende ouderdomskwaal is bij deze diersoorten? Alleen al hier naar gekeken kan ik deze samenvatting niet serieus nemen.

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Re: Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 22:56

Onze kat is ook niet gechipt.
We hebben het meerdere malen laten doenmaar op een vage manier krijgen ze er geen chip in. Hij komt er steeds weer uit.
Toen hij gecastreerd werd had ik het willen doen. Onder narcose maar ben het toen vergeten te vragen.

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 08:17

Wij hebben ze ook niet gechipt. Wel katten die weggelopen zijn, waren oud en zijn waarschijnlijk ergens doodgegaan.
De laatste kat werd ook al wat seniel. Die was soms 2 weken weg. Misschien leeft hij nu wel bij de buren, kan maar zo. Maar dan zal die het daar ook wel prima hebben.
Zijn boerderijkatten die gerust een km lopen om een muis te vangen etc.

sasja0705
Berichten: 2097
Geregistreerd: 03-08-10

Re: Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 11:02

Mijn (binnen katten ) zijn wel gechippt, alleen of het helpt als ze eens een keer ontsnappen weet ik nog zo net niet. Mijn katje hiervoor was ook gechippt. Was een buiten kat ens is op een dag doodgereden. De gemeente heeft haar opgepikt maar nooit op chip gecontroleerd. Alleen door toeval ben ik erachter gekomen wat er gebeurt is ( omdat ze het enige lapje in de omgeving was) ... dus hier ook dubbel gevoel

Jildau

Berichten: 9444
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 11:09

Snap de twijfel niet. Als hij wel gechipt is heb je meer kans dat hij weer bij je terecht komt. Dus waarom zou je dat niet willen?