Spijtig dat je stageboer zich ook zo gedraagt, kun je niet voor kopen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jaan81 schreef:Vanmiddag bere-interessante middag gehad! Kwam iemand van K&L met info over hun stieren. Is voor mij nog allemaal erg nieuw natuurlijk, maar vind ik geweldig interessant! Uiteindelijk 3 stieren uitgekozen waar we de komende tijd mee gaan insemineren.
Heleboel geleerd! Over TripleA model, over bepaalde waarden, over onze koeien, over de rietjes en het stikstofvat zelf. Superleuk!
Lijkt me echt geweldig, als je over een aantal jaar echt goed doorhebt wat je waarmee kan en wil verbeteren en dat ik dat dan zelf ook kan plaatsen bij onze vaarzen. Hoeiii!![]()
Wie neemt bij jullie de beslissingen over welke stier op welke koe?
Ayasha schreef:ik heb gevolgd en mee gelezen maar ze staat toch al een stuk beter op de benen als ik jouw uitleg goed begrepen heb ?
Mayasfrenk schreef:Ze word echt steeds knapper! !! Op welke leeftijd worden ze eigenlijk voor het eerst gedekt? (in jullie geval geinsemineerd) vier maand is natuurlijk te jong maar ik ben gewoon benieuwd. En wil je bij haar dan ook weer een top stier gebruiken? Of zijn haar mijn punten voor jou dusdanig dat je andere plannen hebt? Ook ivm eventuele erfelijkheid van de beenstand?
Spruitjee schreef:Als een pink zo hakkig is al zij is, wil je dan wel spoelen de eerste keer? Ipv eerst insemineren en kijken hoe haar kalf dan op de poten staat?