Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 08:46

Wat een lieve foto's van Prrr, die van jou ligt ook graag onder een dekentje :+
Tilmar, probeert te werken...dat valt niet mee als de katjes anders beslissen }>
Splash heeft weer lekker geshopt voor haar mannen. Dat is zo'n zelf reinigende bak, toch? Ben benieuwd wat ze ervan vinden. Mooie vader van je mannen, ze lijken op hem. Ik vind de moeder van Knox ook wel heel gaaf, met die zwarte vlek om haar oog, mooi!

Als ik boodschappen gedaan heb, moeten onze knullen altijd even een tassencontrole uitvoeren :+
Afbeelding
Afbeelding

Splash_

Re: Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 10:37

Haha die laatste foto :D je moet toch altijd even checken of er niks is achtergebleven.

ja klopt Gaia, het is zo'n elektrische kattenbak. Weet nu al dat het een super groot gemak gaat zijn en een fijn idee dat ze altijd een schone bak hebben.

En leuk zijn ze he! knox zijn mama is inderdaad leuk met haar mooie ogen en ook erg lief.

Ga mijn mannen binnen 2 weken ontmoeten. Zodra ze geënt Zijn en ze hebben geen entreactie mag ik meteen komen :D hoe leuk en spanned en snel gaat het nu!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 10:53

Splash_ schreef:
Haha die laatste foto :D je moet toch altijd even checken of er niks is achtergebleven.

ja klopt Gaia, het is zo'n elektrische kattenbak. Weet nu al dat het een super groot gemak gaat zijn en een fijn idee dat ze altijd een schone bak hebben.

En leuk zijn ze he! knox zijn mama is inderdaad leuk met haar mooie ogen en ook erg lief.

Ga mijn mannen binnen 2 weken ontmoeten. Zodra ze geënt Zijn en ze hebben geen entreactie mag ik meteen komen :D hoe leuk en spanned en snel gaat het nu!!!

Ik heb t nooti zo op die elektrische dingen, toen ik de catwisperer keek op animal planet was de kattenman er ook geen fan van, omdat zon ding ronddraait en de geur dan teveel verspreid ofzo. En dan kan stressvol zijn voor andere katten ofzo.

De papa van Knox en Wax lijkt trouwens veel op mijn oude kater, nu bij mijn schoonouders. Was een ex-dekkater overigens, Mooz :D
Mooz is alleen blauw/grijs.
Afbeelding

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 11:47

wauw, Mooz is echt heel gaaf. Zie wel enige gelijkenis. Mooie kater !!!

volgens mij loopt het wel los met die LR, als je drollen te lang in een gewone bak laat liggen verspreid er ook veel geur ;) altijd is er wel iets over te zeggen, ik ben heel benieuwd en ga het wel ervaren. Is het niks verkoop ik hem weer.

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:29

Het idee lijkt me wel praktisch, met zo'n electrische bak. Dan hoef je het niet in de gaten te houden. Ook praktisch als je eens een paar dagen weg gaat. Ik vind het altijd vervelend om kattenbakken scheppen aan andere mensen te vragen. Zelf schep ik onze 2 bakken gewoon 2x per dag uit. Werkt ook prima. Moet wel zeggen dat 3 of 4 katten toch wel een hoop scheelt (letterlijk en figuurlijk :Y) ). Toen we nog 4 katten hadden, hadden we ook een bak extra erbij.
Mooz is ook heel gaaf! Mooie kleur ogen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:40

Mijn vriend noemt Mooz de brad Pitt onder de sphynxen _O-

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 13:34

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 13:51

CA, wat heb en had je prachtige katten. Ben benieuwd wat coor kleur blauw Wax gaat krijgen. Knox heeft echt lichtblauwe ogen .

Gaia, zowiezo het feit dat ze altijd een schone bak hebben, en het gemak van het niet hoeven te scheppen :+ hoop dat de mannen snel 2,5kg wegen....

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 18:47

Je hebt iets met zwarte vlekken op de neus, of niet, c_alsemgeest? Mooi effect geeft dat :)

Leuk staartje, zo uit de tas. Als ze maar niet mee naar buiten gaan :=

Mooz is cool 8-)

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 10:00

Wat een leuke foto's komen er weer voorbij, mooie bloteriken ook :).

Ik heb zojuist mijn eerste aanschaf voor onze sphynxen gedaan :)))....ofja zojuist, ik had afgelopen week op internet vetbedden besteld, voor de pup en voor vince ook nieuwe, en daar zag ik een kattentunnel, panterprint en knisperend...dus die is besteld en vandaag bezorgd :))))

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 10:03

Ah leuk Loes :D

Vandaag nog 6 weken en dan eindelijk vakantie. Aaah :#

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 12:06

Lekker! Komen je mannen thuis :)

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 12:08

Ja, op zaterdag als alles goed gaat :D

Wanneer komt je puppenkind? En nu ook 3 weken in spanning op rode tepeltjes zeker ?

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 14:55

Over drie weken komt ze :) en idd nu wachten op roze tietjes.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 16:43

Prrrr schreef:
Je hebt iets met zwarte vlekken op de neus, of niet, c_alsemgeest? Mooi effect geeft dat :)

Ja klopt :+ Ben sowieso ook erg fan van siamese katten en hun aftekeningen dus dat werkt bij mij door in mijn sphynxen denk ik :')
Al is Cookie havana... dus een mooie egale oosterse korthaar :+

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-14 04:54

Pff, staat een nestje op mp waar ik Chuck ook vandaan had, volle broertjes en zusjes. En nu wil ik zijn donkerrode broertje ;(

Maar kan echt niet.....

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 07:03

Ik zag ze.....zo leuk.....die met het snorretje.....❤️

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-14 07:19

Ja die met dat snorretje is inderdaad te lief.

Vandaag is Wax 8 weken en komende week worden ze geënt. Mag nu wel opschieten van mij, zeker nu ik die kittens heb gezien :=

en Loes, 3 weken wachten is zo voorbij!!

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 07:26

Snap ik, moeilijk, zeker omdat het familie van Chuck is.

Jouw weken zijn ook zo voorbij!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-14 10:16

Joehoe nog 6 :#

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 14:44

Morgen worden mijn beebies geënt, dat betekend zondag of volgende week woensdag kijken :# :# Het gaat nu stiekem opeens wel snel!

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 14:57

Leuk Splash!!! Eigen foto's krijgen we dan.
Is het ver van je huis? Ach, volgens mij ga je naar de andere kant van Nederland voor je mannen.
Ik moest ook ruim een uur rijden voor mijn boefjes.

Ik weet wel dat ik die van mij echt superklein vond de eerste keer! Maar ik was alleen 'gewone' katten gewend.

Bij ons gaat alles goed met de boefjes. Tijger heeft al een aantal keer nat pak gehad ivm bezoekjes aan het aanrecht. We blijven het volhouden!
Gisteren was hij nogal nat, ging Gwynn hem helemaal drooglikken, zo schattig.

Gisteravond ook zo grappig, ik was gaan slapen en was vergeten mijn deur dicht te doen. Toen waren ze terwijl ik sliep binnengeslopen, maar ze moeten in hun mandje slapen dus ik met mijn slaapkop Gwynn op de gang gezet, die andere zag ik niet. Deur dicht. Iets later, ik sliep net weer, bleek Tijger ook lekker bij mij te liggen. Ik vind het stiekum zo gezellig als ze bij me liggen, dat voelen ze natuurlijk..

En tegenwoordig zitten ze 's ochtends voor mijn deur, ze weten gewoon dat ik op ga staan. Gelukkig zijn ze wel stil. Ik doe ook alleen de deur open als ik ze even niet hoor. Anders is de link snel gelegd denk ik: miauwen = deur open :+

Ik heb toch nog weer wat spulletjes besteld.. nog een curver kattenbak met la, die is erg handig. Ik heb er al een en daar staat nu een kleine open kattenbak naast. Maar daarvan kieperen ze alle houtkorrels over de rand. Dus ik wilde een tweede dichte erbij. Ik heb 3 kattenbakken en er is echt geen peil op te trekken op welke bak ze gaan zitten.
Ook zo leuk: ben ik aan het schoonmaken, gaan ze er gewoon op zitten terwijl ik bezig ben!!! }:)
En een tuigje om mee naar buiten te gaan, geen idee of dat een succes is. Wil het toch een keer proberen.
Ik hoop niet dat ze dan de hele tijd gaan zeuren dat ze naar buiten willen.. volgend jaar komt er misschien een ren buiten. Maar ja, die ruimte is natuurlijk ook maar beperkt. Of zijn ze wel tevreden met zoiets?

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 15:02

Tilmar, wanneer plaats je weer eens foto's van ze? Ik vind het knap hoor dat je volhoudt dat ze niet bij je mogen slapen. Fijn dat ze wel stil zijn, dat scheelt toch wel weer wat nachtrust. En Tijger is lekker volhardend met zijn aanrecht bezoek, wel lief van Gwynn dat ze hem dan droog likt.

Bevalt het je goed houtkorrels? Ik heb het nog nooit gehad en heb altijd klonterend grit. Toch zijn er zoveel mensen die zweren bij houtkorrels, maar heb je geen last van stank van die drolletjes? Enne, ben je er al uit welk schepje nu het beste werkt? :')

Mijn mannen zitten in Almere, 40 minuutjes hier vandaan. Maar inderdaad, al zitten ze aan de andere kant van het land ga ik alsnog heen. De planning is straks om 1x per week heen te gaan.

En Knox lijkt echt al een reus op de foto, heb echt zo'n idee dat hij totaal geen kitten meer is. Dus ik ben ZO benieuwd hoe groot/klein ze in het echt zijn.........

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 15:44

Ik ben nogal druk... vandaar dat de foto's wat opgedroogd zijn. Ik heb nog wel een paar leuke op mijn mobiel staan. Ik zal ze eens uploaden.

Ik vind het zelf ook knap dat ik volhoud dat ze niet bij mij mogen slapen... maar mijn man wil het echt niet en het is natuurlijk ook wel een beetje onhandig. Ze mochten eerst een uurtje bij mij slapen en als mijn man naar bed ging dan zette hij ze in de gang. Maar toen kwamen ze steeds naar boven gesprint en gingen ze voor de deur zitten als hij wilde gaan slapen. Dat mogen ze nu bij mij doen :D

Die houtkorrels bevallen me echt supergoed!! Ik had ze eigenlijk alleen maar gekocht omdat de fokker ze had en ik dacht dat zijn ze gewend. Ik had dus ook al klontergrit klaarstaan, die zak ga ik maar weggeven.
Ik heb een metalen snoepschepje om de plasjes en de poep eruit te halen en een grote stevige schep met redelijk fijne gaten om 1x per dag de uitelkaar gevallen korrels eruit te krijgen, dan blijft het een beetje schoon. Ik gooi de bak dus nooit helemaal leeg. En het stinkt totaal niet. Behalve een verse drol natuurlijk... := maar volgens mij ruik je dat altijd wel.
Groot voordeel vind ik dat je het in de groenkliko kan gooien. Die wordt wel een beetje zwaar alleen.. samen met het vlas van de konijnen en keukenafval weegt het heel wat..

Ik denk zelf dat ze op de foto groter lijken dan dat ze zijn, maar ik ben benieuwd! Mijn katjes waren net een kilo toen ik ze zo klein vond. Ze zijn nu 2,2 kilo, maar nog best klein vind ik.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 17:46

FOTOSPAM :D

Ben zo weg van die kleine Wax <3 Als je weet hoe hij er uit zag dat het slecht met hem ging, ongelovelijk. De fokker wilde mij nog zijn andere broertje laten kiezen, maar ik wist dat er in dat kleine mannetje en heel mooie mannetje zat, en hij is écht de mooiste van het nest. En Knox is gewoon een charmeur met zijn fotoblik :')

Eerst even de mannen samen, jammer dat er altijd 1 niet stil zit :+
Afbeelding

Knox 10 weken <3
Afbeelding

Wax 8 weken :+:
Afbeelding

Dat mondje van Wax, zó lief!
Afbeelding