Ik snap volledig dat een hond geen paard is maar toch moet ik soms lachen dat halster bij een paard volledig geaccepteerd is ivm de veiligheid en goed kunnen hanteren terwijl bij een hond er behoorlijk kritiek op kan zijn. Paardenkrachten zijn geen hondenkrachten maar overeenkomsten in deze zijn er absoluut qua halster en halti/gentle leader gebruik. Waarbij ik het model wat ik heb en wat bovenin de nek werkt fijner en veiliger vind.
Met bovenin de nek bedoel ik aan bovenzijde/rug zijde. Niet achter de oren dat zou ik zeker niet aanraden.
Tot 2 maanden geleden durfde ik de stafford uit de zijstraat echt niet te passeren en vloog de eigenaresse alle kanten op om elke andere hond te ontwijken. Nu heeft ze een gentle leader en zien we ze overal en nergens en kunnen we elkaar passeren en gedag zeggen zonder bang te zijn dat die hond los breekt en de mijne in stukken scheurt. Zal nooit mijn favoriete hond worden om te passeren en ik blijf hem zoveel mogelijk ontlopen maar niet meer met het zweet in mijn bilnaad

Er zijn ook fb groepen zoals de Nederlandse Welsh Corgi groep waar veel informatie te vinden is over beide rassen. Zeker als je nog niet zeker weet welk ras bij je past kan dat fijn zijn