Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ymor

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 21:10

Haha ja heel klein!! Morgen ben ik er zelf ook niet bij maar gezellig dat jullie er volgende week weer zijn!!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 21:14

Ymor schreef:
Zoe_97 schreef:
Jawel hoor :D ik zie haar bijna wekelijks op show training. En vorig weekend is ze mee op show geweest. Ook maken we regelmatig samen wandelingen.
Lily kent mij even goed als haar gezin :D
Maar dit is zo’n probleem dat je tijdens een training of wandeling gewoon niet ziet helaas.

Lastig dan inderdaad! Gek dat deze problemen dan niet eerder aan bod zijn gekomen.

Nayomie wat een knapperd!

Blijnijn wat fijn dat het weer beter gaat! Wij kennen elkaar trouwens van de puppycursus haha.

Hij ze heeft wel al vernoemd dat Lily dingen stuk beet, waarop ik tips heb gegeven. Maar ik heb nooit het idee gehad dat het zo uit de hand aan het lopen was. Met wat ik vandaag gezien heb ben ik heel tevreden. Het gaat goed in mijn roedel en haar gedrag is relatief simpel te corrigeren. Even zien wat de rest van de week brengt en eind volgende week met een plan van aanpak met het gastgezin om tafel. Ik wil ze graag nog een kans geven als ze het willen proberen (wat ze nu aangeven dat wel zo is). Maar wel met een concreet plan.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 21:18

Soms is het ook geen goede match, fijn dat het gezin zo open staat in ieder geval! Hopelijk zijn ze dan ook bereid om door te zetten en je tips ter harte te nemen. Ik had gisterenochtend nog een hondje in huis om even terug te zetten naar basis roedel gedrag. Was gebeten door een reu en was erg lelijk tegen andere honden en dan vooral reuen. Die heeft dus een ochtend in huis mogen meedraaien en het was echt puur onzekerheid, zo sneu dat één zo'n aanvaring zo'n impact kan hebben.

Na een ochtend bij ons was er in ieder geval een hele verbetering zichtbaar, dus hij komt ook wat vaker op visite en dan gaan we binnenkort uitbreiden naar wandelingen. *\o/*

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 21:28

Dat is fijn als je een mooie en stabiele roedel hebt. Dat je zulke dingen kunt doen voor mensen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 22:44

KimD schreef:
Soms is het ook geen goede match, fijn dat het gezin zo open staat in ieder geval! Hopelijk zijn ze dan ook bereid om door te zetten en je tips ter harte te nemen. Ik had gisterenochtend nog een hondje in huis om even terug te zetten naar basis roedel gedrag. Was gebeten door een reu en was erg lelijk tegen andere honden en dan vooral reuen. Die heeft dus een ochtend in huis mogen meedraaien en het was echt puur onzekerheid, zo sneu dat één zo'n aanvaring zo'n impact kan hebben.

Na een ochtend bij ons was er in ieder geval een hele verbetering zichtbaar, dus hij komt ook wat vaker op visite en dan gaan we binnenkort uitbreiden naar wandelingen. *\o/*

Mag ik Dexter hier ook voor aanmelden :') Die kan uit onzekerheid soms ook erg raar doen. Zolang de andere hond stabiel is, is er niks aan de hand maar veel honden zijn van die opgefokte beesten die geen snauw kunnen verdragen dus dan durf ik ze het niet even uit te laten zoeken.

Bij de hond van de schaapherder wel gedaan (die hond was perongeluk bovenop Dexter gesprongen toen ik zijn hok in de auto open deed dus Dexter was flink bang voor hem). Die hond is gelukkig mega stabiel dus nu is er niks aan de hand nadat Dexter even onzeker heeft gedaan.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 23:00

Wel een fijne manier om een hond zo even wat vertrouwen te kunnen geven!

Hoe slecht is kattenvoer voor de hond?
Tot nog toe eet Charlie.. maar eigenlijk niks echt met smaak. Behalve de brokken, snoepjes etc van de katten. Die lijkt hij heerlijk te vinden!
Nu kan hij daar niet bij hoor. Het staat hoog. Maar soms, als ik de katten even in de tuin doe met wat voer wil hij het heel graag.
Net als kleine treats.. die van de katten vindt hij heerlijk!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-20 23:57

Echt slecht is t niet als “extra” als t maar niet een groot deel van zn voeding word. En t is ook nog verschillend wat t voor voor voer is natuurlijk

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:09

Zo gaat lekker door hier. Wat een leuke puppy foto’s weer <3

Warboel en NorwayFjord even een heads-up. Er heerst iets bij ‘ons’ in de buurt. Jackie had mega spuitpoep en moest overgeven gisteren. De dierenarts zei dat 9 van de 10 telefoontjes momenteel over diarree gingen. We hebben lekker wat medicijnen mee gekregen dus Jackie is weer een blij eitje maar we maken er wel een chill weekendje van, even niet naar de losloopgebieden. Ook geen straf :z

Ik heb eindelijk mijn DWAM halsbanden gekocht. Vond dat ik dat mocht voor mijn verjaardag alvast. Beiden dezelfde maat alleen Jackie een 2,5 cm en Jones een 4 cm. Tuigen ben ik nog steeds niet helemaal uit :')

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-20 11:11

mooie set!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:15

Mooi! Ben wel benieuwd hoelang dat blauw zo blauw blijft. :')

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:22

KimD schreef:
Mooi! Ben wel benieuwd hoelang dat blauw zo blauw blijft. :')

Ik ook (of eigenlijk weet ik het wel maar ik hou mezelf graag voor de gek). Ik geniet er nu maar zoveel mogelijk van :D

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:42

RoosvanBlue schreef:
Zo gaat lekker door hier. Wat een leuke puppy foto’s weer <3

Warboel en NorwayFjord even een heads-up. Er heerst iets bij ‘ons’ in de buurt. Jackie had mega spuitpoep en moest overgeven gisteren. De dierenarts zei dat 9 van de 10 telefoontjes momenteel over diarree gingen. We hebben lekker wat medicijnen mee gekregen dus Jackie is weer een blij eitje maar we maken er wel een chill weekendje van, even niet naar de losloopgebieden. Ook geen straf :z

Ik heb eindelijk mijn DWAM halsbanden gekocht. Vond dat ik dat mocht voor mijn verjaardag alvast. Beiden dezelfde maat alleen Jackie een 2,5 cm en Jones een 4 cm. Tuigen ben ik nog steeds niet helemaal uit :')

[ [url=m/iGZitc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gaaf je set <3
Thanks voor de heads up! Hoop dat het ons bespaard blijft, ze is net over de parasiet heen die ze had :+

Kwam vanochtend woonkamer binnen, heeft ze haar nagel afgescheurd/gebroken aan de bench waarschijnlijk -O- Dus voorlopig moet ze zichzelf verder echt even heel en gezond houden want wat die allemaal al in 8 maanden heeft gehad xD

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:44

Ah thanks voor de heads up! Hopelijk blijft het ons ook bespaard.
Beterschap iig!

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:53

NorwayFjord schreef:
Gaaf je set <3
Thanks voor de heads up! Hoop dat het ons bespaard blijft, ze is net over de parasiet heen die ze had :+

Kwam vanochtend woonkamer binnen, heeft ze haar nagel afgescheurd/gebroken aan de bench waarschijnlijk -O- Dus voorlopig moet ze zichzelf verder echt even heel en gezond houden want wat die allemaal al in 8 maanden heeft gehad xD

Oh nee sukkel! Bloedde het erg? Ja soms kan je gewoon echt een hoop pech hebben he. Bij ons was dat Jones. Nu gelukkig relatief weinig gezeik met Jackie :o

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-20 11:57

Oh nageltjes zijn altijd gemeen zo.

Hier zit t eerste gat inmiddels in t dak :')
Afbeelding

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 12:43

Zoe_97 Wat vervelend zeg wel ontzettend fijn dat ze even naar jou kan !

Heerlijk zeg warboel dagje hond loos om het huis aan te pakken

Nicky91 haha heelijk nat bolletje pluis

Ohh wat een schatje is Zhiva Nayomie

Blijnijn fijn om te horen zeg dat Melle diaree vrij is

Roosvanblue waaw ontzettend gaaf setje mooie kleuren !

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 12:58

Wij kwamen net een whippet tegen in het park... nou dat was feest _O- De politie zou er een rolberoerte van gekregen hebben, zo hard mag je vast niet in het park :D :):)

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 13:44

Candy is lekker aan het genieten van het water :P
Aangezien de 2 dames hun kussenvies gemaakt hadden kon deze wel een schoonmaak beurt gebruiken
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 14:26

Ik had een bij lees post willen maken, maar ik lag wat meer achter dan gedacht hihi dus sorry als ik posts gemist heb.

Zoe
Wat rot met die pup in het gastgezin. Wel fijn dat het bij jou tot nu toe goed gaat en dan benieuwd hoe het straks weer gaat als de hond terug gaat.

KimD
Wat rot idd dat een ervaring gelijk zo’n indruk achter laat. Daar was en ben ik nog steeds wel bang voor altijd dat zoiets gebeurd. Wel super dat je dit dan doet voor ze met je roedel en het nog een paar keer gaat herhalen en dan uitbreiden met wandelingen. Zo’n mensen als jou zouden er meer moeten zijn. Daar zouden zoveel mensen goed geholpen mee kunnen worden. Het is soms echt onmogelijk om bepaalde dingen op je eigen met een therapeut te oefenen. Zo’n roedel als de jouwe en jouw verstand kan zoveel goeds doen dan, zeker met onzekerheid.

Kaus
O dat is dan ook echt net rot gegaan met die hond van de schaapsherder. Fijn dat die dan idd zo stabiel is en je dan ziet dat het Dexter weer helpt om er overheen te komen.

Wat een heeeerlijke foto’s van de herder pups! Ik smelt!! Soms zou ik willen dat Arya ook nog zo ini mini was haha.

BlijNijn
Fijn dat Melle diarree vrij is en dat de medicijnen dus zo snel aangeslagen zijn. Hopen nu dat het weg blijft en met Giardia snap ik wel dat je het zekere voor ’t onzekere wilt nemen en die 2e kuur nog gaat doen. Ik hoor heel veel om me heen dat het idd snel terug kan komen dus hopelijk is zo’n hardnekkige bestrijding dan genoeg om ’t weg te houden.

Warboel
Haha ja dat zou wat zijn he als de politie je even komt beboeten omdat je hond te snel gaat hihi. Zal wel een leuk gezicht zijn geweest zo die twee.

IMJ
Wat kattenvoer eten is an zich niet slecht, maar het moet niet het basis eten worden zeg maar. Hier eet Arya ook wel eens brokjes van Sansa als iets valt op de grond (Sansa heeft d’r brok hoog op de krabpaal staan) en pikt Sansa ook brokjes van Arya mee als Arya eten krijgt, wat ook geen kwaad kan. Maar het moet in verhouding natuurlijk wel veeeel minder zijn als wat ze aan eigen voer krijgen. Imo zijn er qua honden snacks/treats ook binnen het eigen honden voer altijd wel iets te vinden wat Charlie ook lekker zou moeten vinden (uitzonderingen daargelaten hihi) en zou ik dan bv. Wel eerst daar nog in verder kijken of er iets is wat Charlie lekker vind en wat je dan als treat/extra kan geven. Je zou bij kiwi in d’r shop eens kunnen kijken. Heel veel diversiteit aan snacks/trainers die je zou kunnen gebruiken en in mijn ervaring vinden vaak juist de kieskeurige eters, dit soort snacks/treats heel erg lekker.

RoosvanBlue
Ik zag het op insta al voorbij komen, maar echt hele toffe set zo met je laarzen erbij. Die kleur is echt prachtig! Wat rot van het ‘virusje’, maar fijn dat het met de medicijnen weer snel beter ging en dan lekker weer naar het losloop gebied; zeker geen straf idd.

NorwayFjord
Ah nee wat een pech nu weer met die nagel :( Arme Mulan.

kiwi
Ohh dat gaat de goede kant op met de auto! Benieuwd hoe het uitziet als jullie helemaal klaar zijn.

biggirl
Wat een heerlijke foto's van Candy met het water! Wat heeft ze toch een heerlijk blije snoet op <3

Wij hebben an zich een heerlijk midweekje gehad. Wel wat meer regen als gehoopt, maar is niet anders. Arya heeft geen probleem met regen en ik heb een fijne waterafstotende jas, dus we hebben gewoon lekker kilometers gemaakt haha.

Arya heeft zich overall echt zo onwijs goed gedragen! Ze heeft met momenten soms wel flink aan de lijn lopen trekken op dag 1, wat even frustrerend was, omdat ze gigantisch d'r neus achterna wilde gaan en dan ook echt niet luisterde naar me/ons en gewoon DAAR perse wilde snuffelen dus riem of niet, ik MOET DAAR SNUFFELEN -O- - denk door de loopsheid dus, want zo extreem is het normaal echt niet. Ook plaste/markeerde ze echt enorm veel. Maar op dat even na, voornamelijk gewoon super braaf geweest en ook goed omgegaan met alle prikkels. Honden aan de lijn, rennende/gillende en spelende kids, wandelaars, fietsers, golfkarretjes die langs sjeesden, auto's... ze ging er super mee om - en het was echt behoorlijk druk moet ik zeggen. Kinderen die wilde aaien... alles was prima *\o/*. Eerste keer alleen, dag 2, toen we in het restaurant gingen eten heeft ze heel even geblaft toen we weg gingen maar was ze na een halve minuut zoiets stil en voor de rest heeft ze de andere dagen dat we in het restaurant gegeten hebben en 1x met zijn 3en zijn gaan zwemmen, zich voorbeeldig gedragen. Voor de rest is ze ook niet alleen geweest en hebben we gesplists dingen gedaan met Milan of zijn we met z'n allen gaan wandelen ofzo. We hadden een familie waterhoentjes die een nestje hadden naast ons huisje dus die zaten er bijna de hele dag vlak voor onze vlonder (en dan echt pal voor onze neus op zo'n meter tot 1,5m van onze vlonder af), net als een moeder eend met kleintjes en een grote groep eenden die af en toe ook voorbij kwamen, en daar ging ze ook heel netjes mee om - en dat was een gepiep kan ik je zeggen :'). Kon gewoon lekker los op de vlonder en ze heeft niet geprobeerd het water in te gaan en voornamelijk gewoon lekker rustig aan m'n voeten gelegen (tuurlijk heeft ze ook staan kijken aan de rand, maar kijken mag haha).

Donderdag was het wel nog even spannend met Arya en een andere reu pfft. Alles in en rondom park is aanlijn gebied, maar op de dijk langs het water is het echt heel goed te doen om je hond los te laten lopen bv. Had ik met Arya ook gedaan als ze niet loops was geweest en ik ook weet dat ze gewoon nog goed luisterd als mensen op een paar honderd meter afstand zijn. Maar zorg dan aub wel dat je hond luistert en dus geen honderden meters vooruit rent naar een andere aangelijnde hond toe - wij in dit geval. Ik had net een 6km wandeling erop zitten, niemand tegengekomen dus heerlijk van de natuur kunnen genieten, en het laatste stuk over de dijk terug voor we weer het park in zouden lopen en daar kwam vanachter iemand met een loslopende hond. Er zat toch zeker wel een aantal honderd meter afstand tussen ons en hun en dus maakte ik me in eerste instantie niet zo’n zorgen om die loslopende hond, totdat die hond opeens nog maar 10-20m van ons verwijderd was en korterbij wilde komen. Baasje was dus nog in de verte ergens en die hoorde of wilde me niet horen toen ik ging roepen en maakte ook geen aanstalten om eens even snel z'n hond te komen halen. Was overduidelijk een reutje en Arya was overduidelijk heel geïnteresseerd in de hond, pfft. Sta je dan met je goede gedrag (moet ik d'r dan maar opsluiten en niet meer wandelen met d'r? :(). Dus ben flink gaan zwaaien en schreeuwen naar dat baasje of ze ‘DE HOND KUNNEN ROEPEN!!!!’ en in de tussentijd nadenken over HOE die hond op afstand te gaan houden. Heb een paar keer flink nee en ga weg geroepen naar die hond en Arya zo ongeveer meegesleurd en toen ging ie opeens toch maar terug naar z’n baasje, die ‘m toen aan de lange lijn gedaan heeft gelukkig. En dan denk ik weer; had ik dan niet moeten gaan lopen met Arya daar? Het is in principe gewoon aanlijn gebied. In het park hebben we ook 0 problemen gehad met andere honden die we tegenkwamen bv.

Maar goed. We mogen dus eigenlijk verder niet klagen met hoe Arya zich gedragen heeft. Op de heenweg heeft ze na 2,5u rijden en rustig te zijn geweest, echt vlak voor ik bij het huisje ging parkeren nog gespuugd ineens. Op de terugweg niet en heeft ze ook eigenlijk de hele weg geslapen op de stop na. Tijdens de stops bij de tankstations ook telkens even eruit gehad en daar ging ze ook goed om met alle geluiden en drukte om d'r heen. Enige wat ze nietttt leuk vind is als lucien en milan dan even binnen wat drinken gaan halen of in het park als Milan op een speeltoestel wilde spelen en zij niet erbij mocht :') Dat doet ze hier thuis niet zo extreem, maar gaan we dus wel weer wat meer mee oefenen. Ze is echt een dramaQueen als haar roedel uit elkaar valt, ook al zijn ze nog binnen zicht vaak.

Afbeelding

Ondertussen zijn we nu 2 weken verder met de loopsheid, dus nog even volhouden hihi. Het bloed wordt al wat lichter van kleur, maar met vlagen komt er toch nog best wel wat uit - en dan te veel om zichzelf schoon te houden dus heeft ze overdag de broekjes nog aan.

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 14:39

Wat een heerlijk vakantie verhaal en mooie foto’s cursebreaker kan ik heerlijk van genieten <3

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 15:38

Wat een prachtige halsbanden en lijnen, RoosvanBlue. Vervelend dat er in jullie omgeving iets heerst. Hopelijk is het voor alle honden snel weer voorbij.

Wat een pechvogel is Mulan, NorwayFjord. Hopelijk is het na dit ongelukje even klaar. Wel fijn dat ze van de parasiet af is.

Wat leuk dat Otje met een whippet heeft gespeeld. Ik kan me voorstellen dat dat behoorlijk hard ging. Waar heb jij dat leuke gekleurde tuig van Otje vandaan? Ik vind het echt een ramp om iets passends te vinden voor zo’n klein hummeltje.

Ah, Candy lekker aan het spelen met water! Daar is het vandaag wel heerlijk weer voor. Ik ga misschien straks ook nog wel iets van een badje fabriceren om te kijken wat Melle daarvan vindt.

Klinkt als een heerlijke vakantie, cursebreaker! Leuke collage ook!

Melle en ik zijn vanochtend even lekker naar het bos geweest. Hij vindt dat echt te gek en luistert heel goed als hij losloopt. Hij redt het uiteraard nog niet om het hele rondje mee te lopen (neem onze andere honden ook mee), maar de stukken die hij kan lopen vindt hij fantastisch. Hij is ook heel lief naar andere honden, dus dat is fijn.

Nu liggen we samen even heerlijk te slapen op de bank. :')

Afbeelding

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 16:57

@BlijNijn is een Haqihana tuig! Even snel tussendoor hoor zal straks even op de rest reageren!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-20 19:02

Klinkt als een heerlijke vakantie Curse.
De situatie die jij beschrijft zorgt ervoor dat wij op een hoop aanlijnplicht plekken niet meer wandelen. Die van mij vinden zo'n ongeleid projectiel wat er op af gevlogen komt niet zo leuk..
Maar nee, jij loopt in een aanlijnplicht, hun lopen los dus de fout ligt bij hun. :)

Hier zitten inmiddels beide dakfans erin, alleen nog aansluiten morgen :D
Afbeelding
Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 19:24

biggirl
Dankje, leuk om te horen :D!

BlijNijn
Dankje! Was voor een eerste vakantie samen met Arya nu ook erg geslaagd. Wil binnenkort ook eens een hotel overnachting doen ergens aan de kust bv.

Wat ligt Melle er heerlijk bij haha! En het loslopen heb ik ook vanaf dag 1 gedaan met Arya. Moet het nu na de loopsheid wel weer goed gaan oppakken want dan is ze om en nabij 4 weken ongeveer niet meer in het losloop gebied geweest, en momenteel is er qua training niks met d’r aan te vangen want d’r hormonen gooien echt roet in ’t eten haha, dus het zal wel weer even wennen zijn straks. Gelukkig hebben we an zich een heel chill losloop gebied hier met veel vaste mensen die we ondertussen goed kennen en waar ik dus weer mooi mee kan oefenen straks. Maar ik vind het ook echt heerlijk in een losloop gebied. Geniet er echt van om Arya die vrijheid te geven en zij geniet daar ook echt volop van.

kiwi
Ja snap ik ook dat je daardoor op sommige plekken niet meer kunt wandelen want ze houden idd geen rekening ermee of het aanlijn is of niet en gooien maar gewoon los - en dan meestal ook nog honden die gewoon niet onder áppel staan. Normaal had ik dit an zich nog geen ramp gevonden, want er was alle ruimte om Arya dan ook even los te laten bv. want in principe vind ze het normaal leuk om andere honden te zien en doet ze verder niks geks. Niet dat het dan ok is, maar zonder loopsheid had ik hier minder zwaar aan getild als nu. Maar tja, nu dus even niet nee ivm loopsheid en ze zat wel een beetje midden in d’r dek rijpe fase, dus dat was gewoon echt k*t. Maar het is idd gewoon echt heel erg stom dat ze een hond zover vooruit laten rennen op een plek waar aanlijn plicht is en je honden ook aan de lijn ziet lopen. Eikels.

En er was niet echt een optie voor me om het 100% uit te sluiten dat je andere honden niet tegen komt, want ze moet toch naast poepen en plassen echt d’r wandelingen krijgen en dat is binnen zo’n druk centerparcs park gewoon niet fijn vind ik. We zaten mooi omringd door natuur, dus wandel gelegenheden waren erg mooi. De gehele 6km die ik ervoor gelopen heb, ben ik letterlijk niemand tegen gekomen en dan kom je net zo’n rotte appel tegen op ’t eind, typisch haha. Echt van de zotte dat ik dan niet zou kunnen gaan lopen met een loopse teef. Ik houd voor de rest hier overal ook rekening ermee en zoek bv. ook absoluut geen losloop gebied op. Laat ons dan aub wel op aanlijn plekken even ons ding kunnen doen. Bedankt. :')

En dat ziet er echt super netjes uit zeg, die dakfans! Top gedaan!! Zo fijn als je daar zelf wat handigheid in hebt. Is denk ik rete duur als je zoiets moet uitbesteden he.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 19:48

biggirl schreef:
Candy is lekker aan het genieten van het water :P
Aangezien de 2 dames hun kussenvies gemaakt hadden kon deze wel een schoonmaak beurt gebruiken
[ [url=m/4vn7cs.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ZEL7lq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/yWsIS4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ahhh heerlijke foto’s <3 het was ook echt warm vandaag pffff. Heel plakkerig en benauwd hier. Dus dan is met water spelen wel heeeel lekker :D blij hoofd <3

CB Wat jammer dat jullie veel regen gehad hebben! Maar wel fijn dat jullie toch lekker veel kilometers gemaakt hebben.
Goed dat zo braaf was! Opzich vind ik trekken in een vreemde omgeving altijd wel te begrijpen, ookal is het wel vervelend. Zijn toch weer een hoop prikkels. Maar wel super dat ze er verder heel goed mee om ging! En super dat ze zo braaf was als ze eventjes alleen moest blijven! En die waterhoentjes.... schattig maar wel spannend kan ik me zo voorstellen, top dat ze netjes bij je bleef! Klinkt allemaal als een lekkere en positieve vakantie!

Snap dat je het spannend vindt met dr loopsheid. Vervelend ook die niet luisterende projectielen, hou ik toch al niet van en zeker niet als je dan ook nog een loopse teef hebt... is toch niet jouw fout, je gaat naar aanlijngebied nota bene.
Ot vindt het ook helemaal niks als dr “roedel” uit elkaar valt, vooral als ik wegloop. Laatst heeft ze het hele park bij elkaar geblaft omdat ik even boodschapjes ging doen en ze met Steven mee moest lopen... :=
Superleuke foto’s iig, klinkt als een geslaagde vakantie!

BlijNijn Ahh Melle <3 zo’n lieve foto! Leuk dat hij mee was naar het bos, heb je hem stukken gedragen of heb je een buggy oid?

Kiwi ziet er goed uit je dakfans!

——

Vanmiddag ben ik nog even met Otje naar het Bentwoud geweest, ze heeft de hele tijd los gelopen (in het losloopgebied dan) en zich echt keurig gedragen! Ze kwam steeds heel netjes bij me en ze bleef ook in de buurt. We kwamen een grote groep tegen met iets van 7 -grote- honden en dat vond ze wel spannend, maar deed ze ook heel goed! Trots <3

Vanmiddag hadden we puppycursus, we hebben een groep van 5 waar er 3 zich van afgemeld hadden, en de laatste ook niet op kwam dagen dus we hadden privéles _O- was wel heel fijn hoor, we hebben echt goed dingen kunnen oefenen die Ot nog lastig vindt! En gevraagd of we “staan” op konden gaan pakken voor de “show” in september. Ze pakte het super makkelijk op. De juf vond dat Ot het echt heel erg goed doet, maar ik stop er ook heel veel tijd in. Maar altijd leuk om te horen natuurlijk <3

Afbeelding

Nyoooom :):)
Afbeelding