Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kimvicious

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 16:17

Beterschap Zoe, je hebt in ieder geval leuk uitzicht op bed haha.

Candy word echt gaaf <3 fluffyyyy

Klinkt als leuke training esplendido!

Vind in de keuken zijn niet per se schooien, hangt er beetje vanaf wat ze doen, gefixeerd naar het aanrecht kijken of er iets valt vind ik dan wel weer hoogst irritant.
Skye gebruik ik regelmatig als onderzetter voor mn bord als ik op de bank eet :P die krijgt gewoon nooit iets van mijn bord dus kijkt er ook echt niet naar om haha.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 16:19

Wat een schatje Zoe, dat maakt je ziek zijn nog iets dragelijker.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 16:20

Beterschap Zoë!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-19 16:23

Hier scharrelen ze ook door de keuken of gaan bij mij liggen. Dat vind ik best.
Maar ze mogen niet zeuren of piepen. En als t valt mogen ze dat 9/10 keer ook hebben en anders zeg ik ;nee. En dan lopen ze weg.

Chick schooit echt aan tafel. Maar alleen als we bij mijn schoonouders eten. Anders niet.
Boellie alleen met frietjes _O- maar dan word ie ook helemaal maf _O-

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 16:28

Beterschap Zoë!

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 16:41

Ik wil Skip gewoon uit de keuken hebben omdat je je nek nog eens breekt door hem. Staat of loopt precies achter je of precies in de weg. Als ik dan een hete pan in handen heb vind ik dat gewoon gevaarlijk.

Dus of op zn kussen of gewoon de keuken uit :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 16:49

Nou mogen die van ons sowieso overal komen, ik heb er echt geen problemen mee.

Enige wanneer ze echt moeten schuiven is als ik een pan van het vuur neem.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-19 16:59

Ze hebben hier eigenlijk vaste plekken :')
Boellie zit strak achter mij tegen de deur. Chick staat voor de oven en djes ligt tegen de vaatwasser. Maar er is er altijd maar 1 in de keuken als ik bezig ben. De rest komt pas als er eentje iets te eten vind

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 17:12

Heeft er iemand nog tips? Het gaat hier steeds moeilijker met bijten. Hij valt mijn ouders echt aan als ze in de tuin lopen. Het bijten en echt gericht aanvallen was verbeterd maar sinds een week of 2 wordt het steeds erger. Bij mij doet hij het veel minder, maar mijn ouders en broer worden bij het minste aangevallen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 17:15

Galaika schreef:
Heeft er iemand nog tips? Het gaat hier steeds moeilijker met bijten. Hij valt mijn ouders echt aan als ze in de tuin lopen. Het bijten en echt gericht aanvallen was verbeterd maar sinds een week of 2 wordt het steeds erger. Bij mij doet hij het veel minder, maar mijn ouders en broer worden bij het minste aangevallen.

Waarom valt hij aan?

En is het echt bijten, of nippen en happen?

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 17:16

Ja waarom? Hij is enorm gefocust op eten, daar doet hij alles voor.

Nee, het is echt gericht bijten.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 18:54

Ik vind de hond in de keuken alleen maar gezellg! Popo komt graag tegen mijn benen aan zitten of liggen. Naar me kijken zou ik ook niet erg vinden maar echt opdringerig doen of piepen zou ik dan weer niet oké vinden. Geen last van gelukkig!

En heel moeilijk Galaika. Je kan denk ik weinig aanpakken als je de oorzaak niet weet. :(

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 18:59

Bij ons staat de bench in de keuken. In de woonkamer is de speelruimte van de kinderen dus daar is rust voor de pup lastig. Ik ben veel in de keuken en daar kan ze wel tot rust komen. Pup en alle andere honden mogen dus gewoon in de keuken komen. Ik geef alleen nooit iets tijdens het koken en dat weten ze dus ze laten mij rustig koken zonder te schooien.
Pas als ze hun voerbakken horen komen ze enthousiast naar de keuken.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 19:13

Galaika, ik zou echt een gedragsdeskundige erbij halen. Je berichten worden steeds heftiger en Troy laat steeds vervelender gedrag zien. Dit gaat zo echt fout aflopen...

Hier komen de honden uit zichzelf niet echt in de keuken. Als er eens wat valt wat ze mogen hebben dan roep ik ze. Tijdens het eten op de bank schooien ze wel (opeens ben je hun allerbeste vriend en willen ze heel graag op schoot) maar met een "Ga weg " is dat ook wel klaar.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 19:34

Hier mogen de honden ook overal komen (heel gezellig met zn vieren op de wc.. :') ) maar idd, ik breek haast mn nek over de honden omdat zealtijd net voor of achter je liggen en dat ik combinatie met heet/warm vind ik niet zo handig. Net als dat de honden van de bank moeten tijdens het eten (eten altijd op de bank). Maar verder mogen ze hun goddelijk gang gaan in het hele huis.

Galaika, ik zou idd opzoek gaan naar een goede gedragstherapeut die aan huis komt want klinkt behoorlijk heftig!

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 20:43

XxDiandraxX schreef:
Hier mogen de honden ook overal komen (heel gezellig met zn vieren op de wc.. :') ) maar idd, ik breek haast mn nek over de honden omdat zealtijd net voor of achter je liggen en dat ik combinatie met heet/warm vind ik niet zo handig. Net als dat de honden van de bank moeten tijdens het eten (eten altijd op de bank). Maar verder mogen ze hun goddelijk gang gaan in het hele huis.

Galaika, ik zou idd opzoek gaan naar een goede gedragstherapeut die aan huis komt want klinkt behoorlijk heftig!

Precies.

Als er met hete pannen wordt gewerkt ga ik gewoon voor veiligheid. Bij het smeren van een boterham mag Skip natuurlijk gewoon in de keuken zijn.

Laatst tijdens een weekend weg: 'waarom neem je je hond mee naar de wc?'

Waar moet ik hem anders laten?

Ja daar hadden ze nog niet helemaal over nagedacht

(In het wc hok laten maar niet op de wc was niet zn goed idee, of hij zou tegen iedereen gaan lopen blaffen die binnenkomt of als iemand de deur niet goed dicht zou doen was hij waarschijnlijk op kippen jacht gegaan.. :+ )

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 21:40

@Galaika: van afstand is het lastig iets nuttigs te zeggen over dit gedrag. Er zijn wel een paar dingen die je je kunt afvragen en evt aanpassen:
- Krijgt hij genoeg voer? Het kan best zijn dat hij erg honger heeft terwijl je denkt hem genoeg te voeren, waardoor hij opdringerig wordt.
- Wordt er in zijn uitdagingsbehoefte voldaan? Hij is een kruising windhond, toch? Die hebben veel beweging nodig en zijn erg slim, ze kunnen ook snel gefrustreerd raken als ze hun natuurlijke drang niet kwijt kunnen.
- Heeft hij geleerd zijn eigen rust te vinden? Honden die niet hebben geleerd zelf op de 'uit' knop te drukken, zullen veel overprikkeld zijn en kunnen daardoor gedrag gaan vertonen als bijten. Heeft hij een eigen plek en zoekt hij die vaak genoeg op voor rust?
- Geven jullie hem genoeg aandacht in combinatie met andere dingen? Het kan zijn dat jullie hem per ongeluk hebben geleerd dat bijten = aandacht. Als je hem niet genoeg gelegenheid geeft om aandacht van je/jullie te krijgen wanneer jij/jullie dat bepalen en je/jullie reageren wél op hem als hij bijt, dan ziet hij dat als een goede manier om aandacht te krijgen.

Dit zijn een paar ideeën, kijk vooral naar je hond en vraag je af waar dit gedrag vandaan kan komen. Maak een lijst met wat je wanneer met hem doet, schrijf op wanneer hij bepaald gedrag vertoont. Dat kan je al inzicht geven. En de hulp van een gediplomeerde gedragstherapeut inschakelen is nooit verkeerd :j.

@ onderwerp honden in de keuken :')
Mijn honden mogen overal, soms zitten we ook met z'n allen op de wc :'). Ik stuur ze wel eens de keuken uit als ze echt in de weg staan, maar meestal liggen ze tijdens het koken op de bank. Ik stuur ze ook van de bank af tijdens het eten, want anders krijgen we een spelletje 'haha ik rek me gewoon hah uit hoor baasje oh oeps daar is je bord :+ '

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 22:39

Op het WC onderwerp, dit kon zo op een tegel hier:

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-19 22:44

Djessey gaat ook altijd mee naar de wc <3

Vind dat nog leuk ook met haar _O-

Vandaag de nieuwe fiets geprobeerd. Het in elkaar zetten duurde even want t stuur zat er verkeerd om op... en de ketting schoot er steeds af dus moesten zelf de versnellingen afstellen -:)

Maaaaar hij lijkt goedgekeurd! Misschien zondag weer, even zien hoe dat gaat ivm dagje bij de oppas of ze dan nog zin hebben :') anders maandag oid weer.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 02:04

Galaika, kan je het gedrag anders eens filmen? (Als je je comfortabel voelt om zoiets te posten natuurlijk.)

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 08:29

Heel erg bedankt voor alle tips! Een aantal dingen voorbij zien komen waarover we nog niet hadden nagedacht. We gaan eerst wat dingen proberen en als dat niet werkt misschien een gedragstherapeut benaderen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-19 08:33

Galaika, ik ben even zo vrij geweest het topic door te spitten:

Galaika schreef:
Wat een popje candalisa! En leuk een pup, Djoopie!

Troy is vandaag 28 weken. Ik kan er meestal goed mee omgaan maar heb een angststoornis waardoor ik soms enorm angstig door hem word. Dat helpt natuurlijk ook niet.

Ik geloof ook dat het jouw bedoeling was dat hij jouw ''hulphond'' zou worden? Nu is jouw angststoornis heel erg natuurlijk, maar zoals je zegt; dat helpt niet mee. Zeker niet bij een pup. En ik denk dat hier ook het probleem zit.

Galaika schreef:
Wij hebben geen verzekering.

Wil toch nog even delen wat net gebeurde. We zaten op de bank. Troy begint te bijten en grommen terwijl hij bijt. Ik zeg hem nee en pak hem bij zijn halsband (die hij tegenwoordig de hele dag draagt omdat hij niet stopt met bijten) en geef hem een knuffel zodat hij daarin kan bijten. Dan uit de zetel geduwd. Toen zat hij voor me te blaffen. Daarna keerde de rust terug. Sprong hij weer in de zetel en begon opnieuw. Blaffen. Uiteindelijk achter hem aan gaan lopen en toen stopte hij.

Ik kan mij voorstellen dat zeker met jouw stoornis dit jou geen lekker gevoel geeft.

Galaika schreef:
Troy is natuurlijk geen teef maar we gaan hem waarschijnlijk castreren over 2 maanden. Kan nu al, hij is 8 maanden maar we wachten nog even. Castratie is echt wel nodig voor zijn gedrag.

Galaika schreef:
Nja, ik wil hem op zich wel eerst chemisch laten castreren. De hondenschool raadde wel aan om meteen gewoon te castreren. Hij gedraagt zich zwaar verkeerd tegenover honden en mensen en we krijgen er maar geen grip op.

Galaika schreef:
Veel beterschap met Candy.

Pff. Onze puppemans is de afgelopen dagen zo pittig.. hij bijt ontzettend veel, hebben op het internet, hondenscholen, dierenartsen en bij andere hondeneigenaren tips gekregen en geen enkele van die tips werken. Hij bijt dus ook naar andere mensen bij een begroeting, uit enthousiasme. De wanhoop slaat wel echt bijna toe. Mijn armen en handen staan vol met schrammen...

Nou, we kunnen in ieder geval 1 ding heel duidelijk zeggen; castratie was niet nodig. Want t probleem is niet beter geworden..

Galaika schreef:

Als ik dit lees, met jouw berichtjes er voor. Ben jij hierin dus de ''oorzaak''. Door jouw angststoornis kun of ben jij voor hem gewoon niet de baas en de duidelijkheid. En zeker niet omdat ie dit soort grapjes vaker uitgehaald heeft. Want je weet inmiddels dat je het kan verwachten en dat geeft spanning. Wat niet gek is, alleen door jouw angststoornis is dit net heftiger. Ik denk dat hij erg onzeker is en door jouw uitstraling/gedrag/gevoel word dit erger en erger waar dit gedrag vandaan komt. Want hij beseft dat er niemand is om hem te steunen en aan te geven dat er niks is, dus voor hem is er iets. En dat word per uitval alleen maar bevestigd. Want jij bent iedere uitval meer gespannen(al dan niet onbewust). En jouw ouders uiteraard net zo.
Voor hem is aanval nu de beste verdediging.
Ik zou beginnen met zsm een muilkorf in huis halen en die omdoen. Zo kan hij niet meer bijten. En zullen jij en je ouders meer ontspannen zijn omdat er niks kan gebeuren. En als het moet dan ook maar (tijdelijk) in huis gebruiken.
Dat is niet DE oplossing, want de oplossing ben jij. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan door jouw angststoornis. Maar anders zou je naar een trainer moeten gaan die puur op jou focust ipv op de hond en zijn gedrag.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-19 10:09

Mijn kleine frummeltje is vandaag 30 weken en word maandag al weer 7 maanden!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 10:09

Als het de bedoeling was dat hij jouw hulphond zou worden, heb je echt her verkeerde ras gekozen ben ik bang. Deze zijn door hun eigen karakter absoluut niet geschikt daarvoor, dan moet je echt geluk hebben.

Zoals Kim hierboven beschrijft komt dit waarschijnlijk voort uit je eigen 'gedrag', waar jij natuurlijk niks aan kunt doen.

Is er niemand waar je Troy tijdelijk kunt plaatsen? Een week of twee / drie, als het gedrag dan binnen een aantal dagen veranderd heb je de bevestiging die je nodig hebt. Maar dat is zeker het proberen waard.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 10:27

Wat een droppie is het toch Kiwi!
Ik heb vanmorgen op de markt voor Popo een runderkophuid gekocht (een groot plat stuk) en hij sleept het nu lekker over de houten vloer heen en klettert het overal keihard neer. :')
Maar goed het kind is blij. Hij deed trouwens zo verschrikkelijk zijn best op de markt! Als hij een hondje ziet wordt hij zooooo ontzettend blij maar je ziet hem echt alles op alles zetten om zich in te houden voor mij hahaha.
Helaas zat hij bij de bakker netjes naast mij te wachten omdat hij niet naar een andere hond van een wachtende mocht en vervolgens staat diegene af te rekenen met de flexlijn van het slot waardoor die hond alsnog naar ons toe kwam. :+ Terwijl ze zelf had gevraagd of wij aan de kant wilden, ik snapte het niet meer helemaal. Maar goed liever dat Popo braaf zit te wachten en dan contact krijgt met een andere hond dan van die eigenaren die hem op zijn achterpoten zien dansen van enthousiasme en dan met hun hond op me afkomen omdat ze het leuk vinden waardoor hij weer beloond wordt :+