Galaika, ik ben even zo vrij geweest het topic door te spitten:
Galaika schreef:Wat een popje candalisa! En leuk een pup, Djoopie!
Troy is vandaag 28 weken. Ik kan er meestal goed mee omgaan maar heb een angststoornis waardoor ik soms enorm angstig door hem word. Dat helpt natuurlijk ook niet.
Ik geloof ook dat het jouw bedoeling was dat hij jouw ''hulphond'' zou worden? Nu is jouw angststoornis heel erg natuurlijk, maar zoals je zegt; dat helpt niet mee. Zeker niet bij een pup. En ik denk dat hier ook het probleem zit.
Galaika schreef:Wij hebben geen verzekering.
Wil toch nog even delen wat net gebeurde. We zaten op de bank. Troy begint te bijten en grommen terwijl hij bijt. Ik zeg hem nee en pak hem bij zijn halsband (die hij tegenwoordig de hele dag draagt omdat hij niet stopt met bijten) en geef hem een knuffel zodat hij daarin kan bijten. Dan uit de zetel geduwd. Toen zat hij voor me te blaffen. Daarna keerde de rust terug. Sprong hij weer in de zetel en begon opnieuw. Blaffen. Uiteindelijk achter hem aan gaan lopen en toen stopte hij.
Ik kan mij voorstellen dat zeker met jouw stoornis dit jou geen lekker gevoel geeft.
Galaika schreef:Troy is natuurlijk geen teef maar we gaan hem waarschijnlijk castreren over 2 maanden. Kan nu al, hij is 8 maanden maar we wachten nog even. Castratie is echt wel nodig voor zijn gedrag.
Galaika schreef:Nja, ik wil hem op zich wel eerst chemisch laten castreren. De hondenschool raadde wel aan om meteen gewoon te castreren. Hij gedraagt zich zwaar verkeerd tegenover honden en mensen en we krijgen er maar geen grip op.
Galaika schreef:Veel beterschap met Candy.
Pff. Onze puppemans is de afgelopen dagen zo pittig.. hij bijt ontzettend veel, hebben op het internet, hondenscholen, dierenartsen en bij andere hondeneigenaren tips gekregen en geen enkele van die tips werken. Hij bijt dus ook naar andere mensen bij een begroeting, uit enthousiasme. De wanhoop slaat wel echt bijna toe. Mijn armen en handen staan vol met schrammen...
Nou, we kunnen in ieder geval 1 ding heel duidelijk zeggen; castratie was niet nodig. Want t probleem is niet beter geworden..
Galaika schreef:Heeft er iemand nog tips? Het gaat hier steeds moeilijker met bijten. Hij valt mijn ouders echt aan als ze in de tuin lopen. Het bijten en echt gericht aanvallen was verbeterd maar sinds een week of 2 wordt het steeds erger. Bij mij doet hij het veel minder, maar mijn ouders en broer worden bij het minste aangevallen.
Als ik dit lees, met jouw berichtjes er voor. Ben jij hierin dus de ''oorzaak''. Door jouw angststoornis kun of ben jij voor hem gewoon niet de baas en de duidelijkheid. En zeker niet omdat ie dit soort grapjes vaker uitgehaald heeft. Want je weet inmiddels dat je het kan verwachten en dat geeft spanning. Wat niet gek is, alleen door jouw angststoornis is dit net heftiger. Ik denk dat hij erg onzeker is en door jouw uitstraling/gedrag/gevoel word dit erger en erger waar dit gedrag vandaan komt. Want hij beseft dat er niemand is om hem te steunen en aan te geven dat er niks is, dus voor hem is er iets. En dat word per uitval alleen maar bevestigd. Want jij bent iedere uitval meer gespannen(al dan niet onbewust). En jouw ouders uiteraard net zo.
Voor hem is aanval nu de beste verdediging.
Ik zou beginnen met zsm een muilkorf in huis halen en die omdoen. Zo kan hij niet meer bijten. En zullen jij en je ouders meer ontspannen zijn omdat er niks kan gebeuren. En als het moet dan ook maar (tijdelijk) in huis gebruiken.
Dat is niet DE oplossing, want de oplossing ben jij. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan door jouw angststoornis. Maar anders zou je naar een trainer moeten gaan die puur op jou focust ipv op de hond en zijn gedrag.