kiwiwitje schreef:Ja das een goeie. Ik zou eens een meetpoging moeten doen. Ze is iig onder de 40 cm haha
Ik schatte haar zo van de foto al in als maatje Dívka, mss net wat hoger.
Dívka is ongeveer 35cm trouwens.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kiwiwitje schreef:Ze mogen max 40 cm schoft zijn. En dat haalt ze nog niet haha.

Muppett schreef:Dank voor jullie tips! Ik heb een Y tuig voor mijn hond, ik deed de riem aan het ringetje op zijn borst. Dat helpt al wel wat tegen trekken, maar het nadeel is dat hij continue met zijn poten in de riem verstrikt raakt bij gekke sprongen. Ik ga zo'n gentle leader bestellen!
die lossen het probleem niet op en kunnen het zelfs groter maken (associatie schrik/pijn met kat of vogel). Veel oefenen, proberen het echt voor te zijn en hem terug te halen voor hij achter een doelwit aan gaat. Dat is zeker in de puber fase heel hard werken maar heb je uiteindelijk veel meer aan. 
Leo schreef:Ik zou eerder voor bungee stukje tussen lijn en tuig gaan om eventuele klappen op te vangen dan grijpen naar aversive middelendie lossen het probleem niet op en kunnen het zelfs groter maken (associatie schrik/pijn met kat of vogel). Veel oefenen, proberen het echt voor te zijn en hem terug te halen voor hij achter een doelwit aan gaat. Dat is zeker in de puber fase heel hard werken maar heb je uiteindelijk veel meer aan.