Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Warboel

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 08:10

<3 <3 <3 <3

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 08:13

Leuke foto!

Hier helaas een tegenvaller. Mijn pup uit gastgezin komt (voorlopig) terug naar mij wonen. Ze bijt zoveel stuk en het gastgezin weet het even niet meer. Ik vrees dat ze mijn tips niet (volledig) opvolgen. Dus ga haar nu enkele weken in huis nemen. Gedrag evalueren en dan als de gemoederen daar wat bedaard zijn met hun bespreken of ze weer daarheen gaat of hier blijft.
Ze heeft altijd veel gesloopt maar gisteren heeft ze een electriciteit kabel door geknabbeld waardoor het hele huis in kortsluiting is gegaan of zoiets. Ik had ze aangeraden haar meer in de puppy een te zetten en ze er uit te laten enkel als ze haar constant ik het oog konden houden. Maar dit lijkt niet te werken voor hun :(

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 08:19

Wat een knappies komen er weer voorbij.

Iemand tips voor een leuke vrouwelijke honden fotograaf voor niet fotogenieke honden?
Liefst omgeving rotterdam maar opzich kan ik in aug bijv ook wel oppad met ze zonder kids.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 08:19

oh wat vervelend!! Gelukkig dat ze terug kan naar jou en niet in een asiel of iets dergelijks belanden.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-20 08:40

Zoe_97 schreef:
Leuke foto!

Hier helaas een tegenvaller. Mijn pup uit gastgezin komt (voorlopig) terug naar mij wonen. Ze bijt zoveel stuk en het gastgezin weet het even niet meer. Ik vrees dat ze mijn tips niet (volledig) opvolgen. Dus ga haar nu enkele weken in huis nemen. Gedrag evalueren en dan als de gemoederen daar wat bedaard zijn met hun bespreken of ze weer daarheen gaat of hier blijft.
Ze heeft altijd veel gesloopt maar gisteren heeft ze een electriciteit kabel door geknabbeld waardoor het hele huis in kortsluiting is gegaan of zoiets. Ik had ze aangeraden haar meer in de puppy een te zetten en ze er uit te laten enkel als ze haar constant ik het oog konden houden. Maar dit lijkt niet te werken voor hun :(

he balen. Heeft ze ook genoeg waar ze wel op mag kauwen? Als ik hier geen kauwspul heb liggen als ze los mogen wil djessey ook nog wel eens wat slopen. Zeker rondom de loopsheid.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 08:57

kiwiwitje schreef:
Zoe_97 schreef:
Leuke foto!

he balen. Heeft ze ook genoeg waar ze wel op mag kauwen? Als ik hier geen kauwspul heb liggen als ze los mogen wil djessey ook nog wel eens wat slopen. Zeker rondom de loopsheid.

Ze zeggen van wel. Maar daarom wil ik ze enkele weken hier hebben om het gedrag recht te trekken.

Naar het asiel sowieso niet. Het is mijn hond hahaha :j

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 09:14

Wat balen zoe! Ben benieuwd hoe ze het bij jou doet. Overal op kauwen hou je ook een beetje rekening mee met een pup toch? Hier wordt ook gekauwd op dingen die niet mogen, dan bieden we gewoon een alternatief aan of halen het weg.

[BB-ITP] My little new friend: Morax

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-20 09:15

Dan is t nog de vraag of ze t ook interessant genoeg vind om te kauwen. Maar ben benieuwd hoe t bij jou gaat. Hebben hun nog andere honden?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 09:42

kiwiwitje schreef:
Dan is t nog de vraag of ze t ook interessant genoeg vind om te kauwen. Maar ben benieuwd hoe t bij jou gaat. Hebben hun nog andere honden?

Ja ze hebben nog 1 border van 4. Maar dat was altijd een heel makkelijke pup. Lily is nu 7 maanden en echt aan het puberen. Ik ga ze nu anderhalve week hier houden om te evalueren en dan even verder bespreken hoe verder.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-20 09:48

Zoe_97 schreef:
kiwiwitje schreef:

Ja ze hebben nog 1 border van 4. Maar dat was altijd een heel makkelijke pup. Lily is nu 7 maanden en echt aan het puberen. Ik ga ze nu anderhalve week hier houden om te evalueren en dan even verder bespreken hoe verder.

Dan zou ze in ieder geval waarschijnlijk wel een maatje gehad hebben en t dus geen verveling zijn. Succes!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 09:51

Balen Zoe! Wel goed aangepakt zo :j

Oeh Detroit een eigen topic, zo even kijken <3

Ottie is vanochtend om 9 uur opgehaald door de buurvrouw, ze zou vandaag een dagje daar gaan spelen omdat m’n vriend en ik beide moeten werken. M’n vriend is alsnog vrij maar de buurvrouw wilde toch wel graag een dagje oppassen :D
Ze is dus nu met haar uitlaatservice mee (met dr grote vriendin, de hond van de buurvrouw) en dan blijft ze tot vanmiddag bij haar. Ot vindt dat echt helemaal geweldig.
Kunnen wij mooi even het huis onder handen nemen :D

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 09:56

@hobbyboerin wat een schatje!

@detroit mooi!

@zoe hopelijk gaat het bij jou beter! Kunnen soms echt boefjes zijn op die leeftijd natuurlijk...

@cinniz mijn schoonzusje maakt bij mij altijd de foto's als ik mooie wil (opgeleid vakfotograaf, maar doet het meer als hobby). Ze houdt haar insta niet echt bij helaas, maar staan wel een paar foto's op @ederoode.photography . Woont bij Breda, maar is vaak wel in regio Rotterdam voor familie bezoek. Je zou haar een berichtje kunnen sturen? Zit hier ook op bokt, als '_Evelien'.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 10:05

Skippy01 schreef:
@hobbyboerin wat een schatje!

@detroit mooi!

@zoe hopelijk gaat het bij jou beter! Kunnen soms echt boefjes zijn op die leeftijd natuurlijk...

@cinniz mijn schoonzusje maakt bij mij altijd de foto's als ik mooie wil (opgeleid vakfotograaf, maar doet het meer als hobby). Ze houdt haar insta niet echt bij helaas, maar staan wel een paar foto's op @ederoode.photography . Woont bij Breda, maar is vaak wel in regio Rotterdam voor familie bezoek. Je zou haar een berichtje kunnen sturen? Zit hier ook op bokt, als '_Evelien'.

Thanks ga ik even opzoeken!

Edit:kan helaas niet via ista kijken omdat ik het zelf niet heb.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 10:31

Wat is je budget,cinniz? Ikzelf fotografeer ook honden, maar Rotterdam is wel erg uit de buurt (middenweg is voor mij een betere optie) Maar augustus is de tijd van de heide, wellicht is dat wel een leuk idee? :)

Wat jammer Zoe om te lezen dat ze de hond terug hebben gedaan en ze vermoedelijk niets met je tips hebben gedaan. Snap dat het frustrerend is dat een pup overal aan kauwt, maar niet iets wat niet op te lossen valt. Ben benieuwd hoe jullie het gedrag vinden.

Knappe Morax! Ik was zelf ook goed verrast dat er zulke leuke foto's tussen zaten, omdat morax een beetje eigenwijs was :))

Onze pup proberen we inmiddels 3 dagen aan de clicker te wennen. Dus wij kijken nu net een video van Hondenschool online op de tv waar deze man met de clicker begon. Zhiva kijkt ineens rond waar haar beloning is _O-

Ik zal mijn vriend vandaag even lief aankijken of hij Zhiva vandaag kan vasthouden zodat ik net zulke foto's van Zhiva kan maken als van Morax :))

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 10:33

Morax had gisteren inderdaad bananen in zijn oren _O- Vanavond mag ie weer naar puppyles. Eerste keer in de groep, dus die concentratie zal er wel weer niet zijn :+

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 11:20

Zoooo lief die Herder pluizen pups <3

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 11:25

Jammer dat het in het gastgezin nu niet goed gaat Zoë. Dat is niet waar je op hoopt als je een pup plaatst. Gelukkig kan ze nu bij jou terecht en kun je kijken wat je kunt doen om te helpen in deze situatie.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 12:32

Super leuk die herder puppies!

Jammer Zoë dat het zo is gegaan, hopen dat het opgelost kan worden.

Wij hebben Mezzy gewassen gister nadat we weer even naar t strand waren geweest. Ze vond het niet leuk. :o

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook heeft ze nieuwe vriendinnen gemaakt.

Afbeelding

Super leuk dat Otje het zo naar de zin heeft bij de buurvrouw.

Wij moeten weer gaan opbouwen met op de zaak werken IPV thuis. Dus Mezzy moet nu langzamerhand langer in de bench blijven. Ze doet het echt heel goed. Ik vind t Zelf wat minder, vind het wel lekker dat thuis werken.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 13:01

Lily is sinds 11 uur bij mij. Na even wennen loopt mijn volledige roedel samen en kan ze gelukkig met alle honden samen, ook met mijn moeilijkere reu.
Het lijkt me dat ze gewend is haar zin te krijgen. Als ze iets niet mag of ik negeer haar even gaat ze in dingen bijten. Hiervoor krijgt ze nu telkens een buffelhoorn of tasty bone aangeboden en knaagt ze daarop voort.
Met dit wat ik zie heb ik er wel vertrouwen in haar op korte tijd hier in bij te sturen.
De emoties zaten wat hoog bij het gastgezin (ook wat uit schrik omdat ze natuurlijk aan electriciteit gebeten had). Ze blijft nu tot vrijdag hier. Want het meisje die vooral met haar traint is van maandag tot donderdag op vakantie. Als ze terug is gaan we samen bekijken of ze terug kan en hoe ze het dan aan moeten pakken met haar.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 13:09

Klinkt goed. Hopelijk kan ze snel terugkeren. Vraagje uit interesse. Zoek jij de honden niet tussentijds op? Omdat het je eigen hond is?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 13:12

Ymor schreef:
Klinkt goed. Hopelijk kan ze snel terugkeren. Vraagje uit interesse. Zoek jij de honden niet tussentijds op? Omdat het je eigen hond is?

Jawel hoor :D ik zie haar bijna wekelijks op show training. En vorig weekend is ze mee op show geweest. Ook maken we regelmatig samen wandelingen.
Lily kent mij even goed als haar gezin :D
Maar dit is zo’n probleem dat je tijdens een training of wandeling gewoon niet ziet helaas.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 14:51

Dat is fijn Zoë! En fijn dat het verder nu ook goed gaat met jouw honden erbij. :D

Agossie, mezzi kijkt er ook zo zielig bij :(:)

Zhiva (en ik :') ) heeft ontdekt dat er een piep in haar knuffel zit die we aan de fokker hadden gegeven voor nestgeur. Ze is helemaal Pieperd fan :')
Afbeelding

Vandaag zijn we naar de kinderboerderij geweest, om even wat andere dieren te zien. Ze is soms een held op sokken :Y)

Afbeelding

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 15:31

Ik beloof dat ik de volgende keer weer netjes een bijleespost maak, maar de afgelopen dagen zijn nogal druk geweest, dus het was wat lastiger om alles bij de houden. Ik zag wel allemaal leuke puppyfoto's voorbij komen, heerlijk om te zien. :) Hopelijk komt het straks helemaal goed met de pup in het gezin, Zoe, misschien is het ook wel de schrik geweest van het doorbijten van de kabel.

Met Melle gaat het gelukkig super goed. Hij heeft sinds maandag al geen diarree meer, dus we mogen gelukkig ook weer lekker op pad van de dierenarts. Voor de zekerheid nog even niet naar puppycursus omdat ik écht zeker wil weten dat hij er vanaf is, maar dat pakken we volgende week weer op. We hebben geluk gehad dat de eerste kuur Panacur in combinatie met héél veel schoonmaken ervoor gezorgd lijken te hebben dat hij er helemaal vanaf is. We geven hem voor de zekerheid nog wel de tweede kuur over een ruime week, maar in principe is hij gewoon genezen verklaard. Ze hadden zelf ook niet verwacht dat hij er zo snel vanaf zou zijn, dus we zijn er achteraf gezien mooi op tijd bij geweest. Verder doet hij het echt super goed en is het een heerlijk ondeugend en fanatiek mannetje. Hij groeit gelukkig ook goed, dus hier een hele blije puppy-mama.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 19:56

Zoe_97 schreef:
Ymor schreef:

Jawel hoor :D ik zie haar bijna wekelijks op show training. En vorig weekend is ze mee op show geweest. Ook maken we regelmatig samen wandelingen.
Lily kent mij even goed als haar gezin :D
Maar dit is zo’n probleem dat je tijdens een training of wandeling gewoon niet ziet helaas.

Lastig dan inderdaad! Gek dat deze problemen dan niet eerder aan bod zijn gekomen.

Nayomie wat een knapperd!

Blijnijn wat fijn dat het weer beter gaat! Wij kennen elkaar trouwens van de puppycursus haha.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 20:26

Ik heb even in je profiel gespiekt, wat grappig! Wat is de wereld dan toch klein hè. :') Geniet nog even van de rust, vanaf volgende week is Melle weer van de partij, haha. Wat is Pietertje trouwens schattig! <3