Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 02:22

Aangezien we het er toch over hadden :D

Afbeelding

RM, daar heb ik geen ervaring mee. Het lijkt mij dat een fokker een beter beeld heeft van mensen die ze langer kennen maar met de leeftijd van jullie pups worden ze nog niet toegewezen lijkt mij. Dus om nu al met 100% zekerheid te zeggen dat er eentje bij zit zoals die mensen van FB doen lijkt me sterk...

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 02:30

Nope, elke fokker doet het weer anders.

Ik vind dat een fokker degene is die kiest, de kopers mogen zeggen welke hun voorkeur heeft, maar de fokker maakt de uiteindelijke keuze.

Die ziet ze elke dag, weet hoe ze zijn. De koper ziet ze misschien af en toe een uurtje, dat zegt echt helemaal niks. Ze veranderen enorm veel in die laatste weken en de fokker ziet ze in allemaal verschillende situaties en hoe ze op dingen reageren. Meeste kiezen met ongeveer 6 weken.

Een fokker die de koper zelf laat kiezen en ook wie het eerste komt heeft eerste keuze zou ik snel overslaan :')

Het gaat er helemaal niet om wie het eerste is, het gaat erom wie het beste baasje is voor elke pup.

Ik ken meestal wel de fokkers waarvan ik een pup neem en neem er alleen eentje als ik eerste keuze heb ivm show, dus dat is weer heel wat anders. Als het gewoon een huishondje zou zijn zou ik net zoals bovenstaande doen. Bij Olly was er maar 1 reutje, maar hebben tot 8 weken gewacht om echt te beslissen of die zou komen met 15 weken. Als die niet goed genoeg zou zijn qua bouw had ik hem niet genomen. Karakter was verder wel gewoon top.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 06:07

In het asiel deden wij een belangstellende map aan leggen en deden wij 2x zoveel reserveringen aan nemen dan dat wij puos hadden. In die map deden we ook noteren hoe vaak de mensen kwamen kijken en welke afstand ze er voor af moesten leggen. Ook de wensen van de mensen, de ervaringen, woonsituatie, gezinssituatie. Iedereen mocht 3 voorkeuren aan geven.
Met 6 weken kregen de pups een karakter test en met die uitslag, onze ervaringen en wat op papier stond maakten wij de juiste match.

Als fokker, als asiel, je hebt maar 1 doel en dat is proberen in 1x de pup zodanig te plaatsen dat deze voor hem een geweldig leven krijgt.

Kenzo was ik 1ste of 2de qua aanmelding. Er waren 4 pups dus ik had er in principe 1. Had sterke voorkeur voor 2 vd 4 pups en 1 vd 4 zou ik nooit genomen hebben ivm karakter aanleg. Gelukkig kreeg ik 1 vd 2 toegewezen dus helemaal tof.

Kymo heb ik klakkeloos van marktplaats geplukt zo van de foto af op zijn uiterlijk. Heb enkel de fokker gevraagd welke rassen zijn de ouders en foto's van hun en of Kymo een vrij, blij en open karakter had. Dat was allemaal oke dus 2 dagen later gaan rijden en binnen 10 minuten waren we op de terugweg met hem

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 06:35

Is echt fokker afhankelijk. Waarom vraag je het niet gewoon. Ik ken fokkers waar de koper kiest op volgorde aanmelding waar de mensen al moeten kiezen als de pups een paar dagen oud zijn. Ik ken fokkers die het op volgorde doen en kiezen als de pups 4/5/6/7 weken zijn. Ik ken fokkers die volledig zelf de pups toewijzen ongeacht aanmelding of voorkeur. En ik ken er die de mensen voorkeuren laten geven maar wel zelf de pups toewijzen.
Het si niets at het rasafhankelijk is. Al deze constructies ben ik binnen mijn ras tegengekomen. Elke fokker is anders. Communiceer gewoon.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 07:46

Oh kauwdingen zijn zo lastig. Ik heb rollen gedroogde runderhuid, gaat met Odinn prima.
Varkensneuzen doe ik niet. Heb dat grandioos verkeerd zien gaan, hond had het ingeslikt en is in de luchtpijp gaan zitten, muurvast. Niet er uit gekregen. Zelfde met mergpijpjes, ook finaal verkeerd zien gaan.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 09:09

Wij kiezen zelf rond de 6 weken. Ik vraag aan de kopers altijd hun voorkeur en dan kijken wij welke pup het beste bij hun past rekening houden met voorkeur. Tot nu toe is altijd iedereen tevreden geweest met de keuze die wij voor ze maken.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 10:40

Kas, ik heb er net een bestelling gedaan, ben benieuwd. Kan ik iig weer even vooruit ;)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-18 10:45

fannetje schreef:
Kas, ik heb er net een bestelling gedaan, ben benieuwd. Kan ik iig weer even vooruit ;)

Bij snacks4dogs? Hebben wij nu een flinke lading van liggen. Heel mooi spul!

_xManadisx_ ;als je gaat kijken waar iedereen uiteindelijk slechte ervaringen mee heeft kun je je hond niks meer voeren. Denk dat het ook afhankelijk is van hoe rustig ze eten/knagen.

RM, ik zou het gewoon aan de fokker vragen. Er zijn zoveel mogelijkheden hoe dat er gekozen word en door wie er gekozen word.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 12:50

Ik heb het al aan de fokker gevraagd maar kreeg toen een vaag antwoord. Het kwam erop neer dat we met 3 weken kennis mogen maken met de pups en tussen de 5 en 6 weken mogen kiezen. Hierbij let de fokker op je doelen en wensen qua gedrag en karakter. Dus samen kom je tot de juiste keuze. Maar het is me niet duidelijk of we op volgorde kiezen. Weet ook niet goed hoe ik dat moet formuleren.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 13:01

Jammer dat de fokker wat vaag was.

De eerste sneeuw vandaag, jammer genoeg blijft het niet liggen :+

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-18 13:26

Sneeeeuw brr.

Jammer dat ze niet echt duidelijk was. Dat houd t spannend dan..

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 14:01

Bij het eerste nestje waar ik voor ingeschreven stond, was het kiezen zodra ze geboren waren en wachten deden ze niet aan. Dan zou je geen band opbouwen met de pup (?). Dus verder gaan kijken en bij AJ z'n nest werden ze, rekening gehouden met voorkeur, toegewezen door de fokker na de nesttest op 8 weken.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 14:30

Lijkt me ook iedereen geeft voorkeur door en fokker kiest. Zo lees ik je bericht toch wel.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 14:57

Wij hebben net Runderoren en wat random snacks besteld van snacks4dogs, ben benieuwd :D
Laatst bijgewerkt door ZoZenn op 27-10-18 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 15:00

Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en duidelijkheid gevraagd. Kreeg gelijk allemaal bonusmateriaal aan filmpjes en fotos dus werd nog extra beloond ook!
Ik vroeg hoe het kiesproces zou gaan verlopen. Ze gaf aan dat er op volgorde wordt gekozen en dat zij bij de drie weken kennismaking uit ons verhaal kon halen wat we zoeken. En dan gaan zij kijken welke pups bij onze wensen passen en samen kiezen we dan de beste pup. Heb nog even voor de zekerheid gevraagd hoeveelste keus wij hebben. Tweede keus! Ikke blij!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-18 15:03

Hier tot nu toe heel tevreden ZoZenn. Runderlippen vinden ze hier nu heel lekker. Ik had ze zachter verwacht, maar ze moeten er wel een beetje moeite voor doen.

Fijn dat je duidelijkheid hebt RM vast een geruststelling?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 15:59

Runderlippen stinken toch echt inmens? Ik vond ze te zacht haha dus hier komen ze niet meer.
Heb vorige keer overigens ook meerval koppen besteld daar waren ze ook erg gek mee!

Hier juist bijna enkel maar het stevigere werk qua knagen. Heb toevallig nu 1 kg kippenpoten ivm we midweek op vakantie gaan met de roedel en een vriendin die er ook 2 mee neemt en die nooit wat te knagen krijgen. Dan alles rondje poten en enkel pup Kymo krijgt dan in bench knaagwerk.

Voor de rest heb ik nieuw kong speelgoed gekocht en huisje heeft enorme, goed omheinde bostuin dus die missen het knagen niet die ravotten de hele dag door.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 16:14

Ik denk dat iemand vandaag heeft geleerd dat fietsen met flexilijn niet handig is... :=

Ik liep op de stoep met Dexter aan de lijn en er kwam een Golden retriever aan flexi een oprit afgevlogen. Baasje wilde net op fiets stappen dus had fiets tussen benen maar hond gaf zo'n ruk aan de lijn dat baasje over het stuur werd getrokken. Dus met fiets en al tegen de grond :=

Hij was niet boos gelukkig. Heb even zn hond vast gehouden terwijl hij op stond en toen weer verder gelopen. Denk niet dat ie het nog een keer doet :7

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 16:16

ohhhh das niet handig nee :+ ik durf echt niet te fietsen met mijn husky's en een flexi :')

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 16:27

Hahahaha Kaus wat een giller.
Ik zou denk wel schrikken dat zo iemand op zo'n manier valt maar zou achteraf wel hard lachen. Als ie boos was geworden was het echt niet eerlijk naar hond of jullie.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 16:39

Het scheelde wel dat het een jonge man was. Als het een ouder iemand was geweest was ik ook wel erg geschrokken.

Ik ben het zo gewend dat mensen om de raarste redenen boos worden _O- Was laatst met Dundy ergens aan het longboarden en iemand zag mij niet of had niet verwacht dat haar herder zou uitvallen (ze keek wel paar keer achterom dus dacht dat ze me gezien had). Ik ging met een grote boog om haar heen wat ze was ouder en klein en longboard + hond zijn vaak beide triggers voor honden. Die herder liep achter haar langs en sprong toen naar voren om uit te vallen naar ons en trok dus de benen onder die vrouw vandaan. Zij viel maar begon meteen mij uit te schelden en haar hond te slaan met de riem dus toen ben ik maar door gegaan. Daar had ik niet zo'n zin in :Y)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-18 16:58

Nee hoor stinken niet. En zijn best hard. Ik had ze zacht/bros verwacht maar t is echt best hard.
Ik heb ook scholletjes besteld(gedroogd) en kabeljauw staafjes ofzoiets. Maar ik moet uitkijken met vis.

Oeps dat was niet handig van hem indd Kaus.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 17:25

Haha en ik fiets gerust met flexi aan de hond. Maar wel met stop knop in gebruik. Al fiets ik tegenwoordig nooit meer gezien ze gebruikt worden voor de sledehonden sport en dan trekken ze beetje te fel voor naast de fiets lopen. Daarnaast energie dan al kwijt

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 18:37

Heb mijn moeder ook uitgelegd dat fietsen met een flexi niet handig is, maar zij vond het wel handig. Toen ook gezegd, tot ze voor je fiets langs rent en je onderuit ligt.... Tot op heden nog niet geluisterd.
Ik heb zo'n mixpakket, varkensneuzen, zalmrolletjes, runderlong en lamsoren besteld. Ik heb nog konijnenoren, varkensoren, kippenpoten en wat klein spul op voorraad, dus dan kunnen we voorlopig weer vooruit ;) Runderoren vindt ze alleen de pit lekker, de rest laat ze tegenwoordig liggen, dus die neem ik maar niet. Kophuid is ze ook geen fan van, ze kluft er wel wat op, maar niet Fanatiek. Zo'n churpi dan weer wel, die vindt ze heerlijk, maar die krijgt ze niet te vaak. Beetje duur :+

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 18:40

Hier is vandaag weer een pakketje bezorgd van bullepees.nl. Ik vond de namen toch verdacht :+ Even gezocht en inderdaad is dat hetzelfde bedrijf als pensstaafjes.nl :D Super bedrijf, aardige mensen en hebben ook goede kwaliteit knaagspul.