gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MoppieFilou

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 12:22

Gekke beesten hè :P .

Oké, bedankt voor je uitleg :) .

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 16:17

Guus gaat maandag weer op date.
Leuke dame gevonden in het asiel.
Ben heel benieuwd! :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 16:19

Sterkte met het verlies van Nijn, Coconut. Hopelijk vind je snel een nieuw maatje voor Guus. :(:)

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 17:01

Dank je wel!
Er is een grote leegte, maar het is goed zo. We hebben alles voor haar over gehad en gedaan :).

Ik houd jullie op de hoogte.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 21:01

Leuk dat je er al één op het oog hebt! :)

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 21:12

Ja. Ben heel benieuwd :). Is een hangoor, staan ook bekend om dat ze lief en makkelijk zijn.
Guus is ook een goedzak, dus verwacht weinig problemen.

Enigszins wel "spannend", ik moet alleen maandag. Vriendlief moet weer werken dan. Komt vast goed.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 21:24

Als ik had gekund was ik meegegaan!
Ben heel benieuwd!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 22:03

Ik ook! :)

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 12:29

Als Lou nu stopt met traliebijten weet ik eindelijk de oorzaak! *\o/* En als dat idd de oorzaak is, is het nog mijn eigen schuld ook :') . Ooit ben ik zo dom geweest de voerzak open naast zijn kooi te zetten 8)7 . Natuurlijk begon hij op alle mogelijke manieren te proberen dat voer te pakken te krijgen. Onder andere traliebijten zat daarbij. Dat hoorde ik en ik ben dan ook de zak weg gaan zetten. Maar het voer staat nog steeds voor de kooi, wel op een halve meter afstand maar toch. En het is ook steeds op die plaats dat hij bijt. En zijn hormonen zullen natuurlijk ook wel meespelen. Maar ik heb het voer nu dus uit het zicht en de "reuk" ( :') ) weggezet en ik heb nog niks gehoord *\o/* (wel nog maar 10 min. maar toch :') ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 13:47

_O-

Sterkte coconut :(:)

Vorige week 5 dagen van vrijwilligers werk gehad , konijnen soms een tikje achteruitgesteld dus nu even los de tuin in _O-

Afbeelding

Syb heeft even werk inspectie gedaan , kijken waarom het zo lang duren moet :=

Afbeelding

En lekker door het onkruid strunen :P

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 14:48

Hij is nog steeds stil :') *\o/* .

Haha :D .

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 20:01

MoppieFilou schreef:
Als Lou nu stopt met traliebijten weet ik eindelijk de oorzaak! *\o/* En als dat idd de oorzaak is, is het nog mijn eigen schuld ook :') . Ooit ben ik zo dom geweest de voerzak open naast zijn kooi te zetten 8)7 . Natuurlijk begon hij op alle mogelijke manieren te proberen dat voer te pakken te krijgen. Onder andere traliebijten zat daarbij. Dat hoorde ik en ik ben dan ook de zak weg gaan zetten. Maar het voer staat nog steeds voor de kooi, wel op een halve meter afstand maar toch. En het is ook steeds op die plaats dat hij bijt. En zijn hormonen zullen natuurlijk ook wel meespelen. Maar ik heb het voer nu dus uit het zicht en de "reuk" ( :') ) weggezet en ik heb nog niks gehoord *\o/* (wel nog maar 10 min. maar toch :') ).

_O-

Haha, kijken, maar de konijntjes helpen niet eens mee Rebecca, flauw van ze :')

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 20:39

Lou is weer begonnen met bijten |o . Ach ja, maar eens zien wat de castratie met hem doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 22:42

Syb is gaten gaan graven :') , heb nog gezegd dat hoeft niet maar zat geen stop in :+

Lou muilkorven? :') , nee flauw sorry haha

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 10:52

:')

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 12:04

Ik zit met een dilemma :') . Ik zou dus graag verse wilgentakjes, perenboomtakjes en een heel grote wilgentak bestellen bij http://www.dekonijnenwinkel.nl maar de verzendkosten zijn €8,50... :( Vanaf € 50 hoef je geen verzendkosten meer te betalen maar al de rest wat ze verkopen is duurder dan op andere plekken. En als ik ze daar zou kopen zou ik er ineens meer dan genoeg willen bestellen maar wat als ze ze niet leuk vinden? :') Ik denk het wel hoor, maar met mijn konijnen weet je maar nooit :P . Iemand die mss iets kan gebruiken van die website? :o

Edit: Lilly doet al haar behoeftes in mijn kartonnen doos :') . Typisch natuurlijk... Ik ga hier dan wel gebruik van maken om ze de toiletbak aan te leren nu ze toch een plekje heeft gevonden :D .

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 12:09

De mijne willen die wilgentakken niet.. Alleen die uit de natuur, nog gratis ook :D

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 12:11

Handig :D . Maar ik ken alleen wilgenbomen in mensen hun voortuin en daar durf ik nu echt niet een paar takjes af te knippen :P .

elselianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 12:58

Sterkte coconut.. :(
Succes met de date!

Hier geen ervaringen met wilgentakken.

Haha graven, ik heb niet het idee of gaven mijn konijnen. Komt misschien nog. Ze zijn vrij jong beide.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 12:59

MoppieFilou schreef:
Handig :D . Maar ik ken alleen wilgenbomen in mensen hun voortuin en daar durf ik nu echt niet een paar takjes af te knippen :P .

Nee dan wordt dat lastig :P
Dan zou ik het gewoon proberen.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 11:54

Hoihoi! Ik heb een tijdje niets meer laten horen omdat ik sinds een maand trotse moeder ben geworden. *\o/*

Ondanks dat ik hier niet meer zo actief ben wilde ik nog even laten weten dat het heel goed gaat met mijn konijnen Sproet & Floki. <3

Afbeelding

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 12:30

Allereerst proficiat!!

Wat zijn ze toch lief samen <3 .

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 12:38

Dank je wel! :D

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 12:52

Wat een leuke konijnen! :D

Inmiddels staat bij ons het hok en ook een draadren bestaande uit 12 panelen van 60x60. We willen het nog gaan afdekken met iets van een vijvernet (betere ideeën zijn altijd welkom). We weten alleen nog niet echt hoe we ervoor gaan zorgen dat de ren goed blijft staan... Hij staat op tegels en we willen het aan de zijkant met tie wraps bevestigen aan het hok, maar we willen de onderkant ook aan de grond maken. Maar hoe? Verzwaren met iets.. Maar wat? Of toch met gaatjes in de grond iets..

Zo is het nu (nog niet vastgemaakt dus), hok is 200x67x132cm:
Afbeelding
Voor twee NHD konijntjes.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 13:16

Mijn voorkeur gaat toch nog altijd uit naar een ren van hout met gaas ;) . Ik vertrouw die paneelrennetjes niet. Hier heb ik ze al aan elkaar moeten vastmaken met van die spanbandjes (ze zitten voorlopig binnen). En een kat kan zo op dat vijvernet springen zodat het inzakt. Of roofvogels krijgen dat ook makkelijk eraf/kapot. Bovendien geraken ratten en marters bv makkelijk tussen de spijlen.

Oké, om toch even op je idee in te gaan :D . Ik zou het afdekken met een heel stevig zeil of als dat mogelijk is een houten plank. Dan hebben ze meteen ook schaduw. Om de ren vast te maken aan de grond weet ik niets anders dan gaatjes maken en daar pinnen in steken.