Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maj0

Berichten: 6637
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 21:34

Gefeliciteerd dames! Goed gedaan

Leuke foto Machie

Hier vandaag even wezen speuren. Instructrice doet de opleiding en moest nog even oefenen. Natuurlijk willen wij helpen

Stokje zoeken
Afbeelding

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 21:34

Wij zijn net NL binnen gereden, bijna this. Nog eens half uurtje ongeveer. Ben kapot!

Maar wat ben ik trots op Puk! Niet één keer uitgevallen naar mensen of andere honden die perongeluk in haar zone kwamen. Tijdens de parcoursen volle aandacht op mij en ze heeft de ring hulpen en keurmeester ook niet opgegeten. Al dat trainen, dag in dag uit is niet voor niks geweest. <3

Het laatste rondje ging niet zo lekker, ik was de weg kwijt waardoor ik onduidelijk was en daardoor ging ze naar mij happen. Pure frustratie. Nadat ze een klapper op de A-schutting maakte even terug gezet op de kattenloop en een stukje opnieuw gepakt inclusief A-schutting, gelukkig deed ze dat in een keer en was daarna ook weer tot bedaren gekomen. Buiten nog even wat stoom afgeblazen en toen was ze ook weer helemaal rustig.

Tunnel race was wel super leuk met haar, ze gaf alles was ze had. Hartstikke leuk dat ze echt 110% geeft iedere keer.

Guinness ging zoals gezegd de eerste rond prima, de tweede ronde was de ronde op zich niet slecht, het tempo wat hij aanhield was ook acceptabel maar ze paaltjes waren rampzalig. Hij steekt ze heel snel in kaart denkt dan, ik ga lekker wandelen. :evaw:

Tunnelrace met hem wist ik bij voorbaat al dat dat niks ging worden, dus daar hebben we geflauwekuld onderweg, dat vind het feestbeest dan maar al te leuk om aan mee te werken. _O-

MadelonSunny

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 22:35

Gefeliciteerd meiden!

Wij hebben ook een goede dag gehad! Eerste 2 parcoursen (Jumping en VP1) een disk maar dat was puur op weigeringen. Hij kreeg vandaag namelijk ineens tunnelvrees :+ Voorgaande wedstrijden sprong hij de verkeerde hindernis waardoor we gelijk een disk hadden maar vandaag niet! En het laatste (VP2) parcours alleen een tunnelweigering en raakvlakfout dus erg tevreden!
Het doel was voornamelijk om zijn aandacht bij me te houden. Hij vindt het namelijk erg leuk om overal even te kijken en iedereen gedag te zeggen. Dat heeft hij ook zeker gedaan maar hij kwam goed terug :D En we hadden tenminste geen disk vanwege tijdsoverschrijding zoals 2 weken terug _O-
Aan het eind nog meegedaan aan het spel. Waren heel veel tunnels dus dat was gelijk goed voor zijn 'tunnelvrees'. Hij ging 1 keer het verkeerde tunnelgat in dus een disk maar die tunnelvrees is nu weer weg *D
Ik ben dus erg tevreden!
Mijn oppaskindje was ook mee. Gezellig met Bodhi en Dyson op de achterbank <3

Afbeelding

Leonie vroeg om filmpjes dus die komen er nog aan.
Edit: Filmpjes



KarinW86

Berichten: 5275
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 00:28

Fijn dat iedereen zo lekker gelopen heeft vandaag!
Ik hoop morgen ook zulke berichten te plaatsen hihi. We hebben iig ook goed weer

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 09:40

De eerste keer had ik je gemist, de andere twee rondes wel gezien! Het is een feestbeest, dat is zeker. :D Ik heb nog heel lang getwijfeld of jij nou de andere bokker was door het kindje, ik kon me niet herinneren dat je die had. _O- Maar die had je dus ook niet. :=

Leonyr

Berichten: 2558
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 10:43

Wat een toffe filmpjes Madelon! Je ziet gewoon dat hij er super veel lol in heeft!

Leuk om ieder resultaten terug te lezen en succes iedereen die vandaag op wedstrijd is!

Bij ons ging het gisteren ook echt super goed!Pepsi 2x foutloos op de VP en Jumping, resulterend in een tweede en vierde plaats van de dertig deelnemers. Spel ging wat minder; er had een hond in de tunnel geplast dus daar wilde ze niet meer doorheen en nog een ander slordigheidfoutje.

Mitch ging ook waanzinnig maar hij rent mij er gewoon uit. Je zou kunnen zeggen dat hij beter is dan ik; hij is zo snel en zo gevoelig in de aansturing dat ik heel snel de fout in ga. Alle drie de Parcoursjes in recordtijd afgelegd, maar bij alledrie 1 fout door mijn stuurkunsten.

Wel weer heel veel geleerd en super moe en voldaan thuis gekomen.

Filmpjes komen er later aan!

LoveGlove

Berichten: 7932
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 13:37

Vandaag heb ik de eerste GG1 les gehad. Was heel leuk. Dit is echt een stuk rustiger dan een puppycursus. Dat merk je ook echt heel goed aan mijn hond. Die is dan zelf ook veel rustiger en luistert veel beter :))

KarinW86

Berichten: 5275
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 16:50

Mooie resultaten hoor Leonyr!

Wij hebben vandaag gelopen.

Jumping: maakte blinde wissel ipv een Belg, daardoor schoot hij door naar de sprong. Helaas Disk maar eigen schuld. Lastige insteek palen maar ging super.
Maar anders toch geen Utje gehad want de tijd stond veel te strak. Niemand binnen de tijd rond.

Vast Parcours: Foutloos, 7e plaats van de 62 en een Utje! En precies die is gefilmd :D.
https://youtu.be/RMFqHo0pfYE

Spel: Was niet gefocust, rommelig hihi

Leonyr

Berichten: 2558
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 20:48

Gefeliciteerd met je resultaat Karin, mooi rondje ! Veel deelnemers, wel balen van de te strakke tijd... Kunnen ze daar later dan geen marge overheen gooien?

Even twee van de vijf filmpjes:

VP Pepsi, foutloos en tweede


Jumping Mitch, een weigering na de tunnel, maar wat een snelheid...

KarinW86

Berichten: 5275
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:01

Nee bleek hij niet meer te kunnen aanpassen. Gelukkig had hij het VP wat ruimer gezet, maar wel zuur voor degene die in de Jumping rond waren gekomen.
Zeker veel deelnemers vandaag inderdaad

Leuke filmpjes!

Machie

Berichten: 16042
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:12

VP stond wel heel ruim hahahaha

KarinW86

Berichten: 5275
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:15

Ik weet niet wat normaal is qua tijd, maar ach ik ben blij.

Machie

Berichten: 16042
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:18

Mag ook! Volledig terecht dat je blij bent :)

Machie

Berichten: 16042
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:19

Kijk dan, foto van mn guppy <3

Afbeelding

KarinW86

Berichten: 5275
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:20

3e graad komen wij niet in mee hihihi maar toch leuk als je er zou komen ooit hihi

KarinW86

Berichten: 5275
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:21

Leuke foto! Vind het echt een leuk meisje :D

72Melanie27
Berichten: 187
Geregistreerd: 05-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 09:29

Dit weekend flink gezaagd en geschroefd... met hier het resultaat!
Het hekje kan ik ertussenuit halen waardoor je 2 bloembakken over hebt.
Nu nog 3 te gaan!

Het resultaat tot nu toe... Moet alleen nog wat lichtere houtbeits over *\%/*


Afbeelding

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 09:34

Ze lijken er smal, het hekje had ik er persoonlijk tussenuit gelaten voor meerdere blokjes zodat je ook op Small en Medium kunt trainen. Nou moet de hond telkens hoog springen.

Edit: Je had het eerder ook over een slalom, dus ik neem aan dat je wel serieus wilt trainen? Met deze sprongen worden ommetjes en dergelijke ook behoorlijk lastig.

72Melanie27
Berichten: 187
Geregistreerd: 05-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 09:36

KimD schreef:
Ze lijken er smal, het hekje had ik er persoonlijk tussenuit gelaten voor meerdere blokjes zodat je ook op Small en Medium kunt trainen. Nou moet de hond telkens hoog springen.


Hekje kun je er gewoon los tussenuit pakken dus daar is aan gedacht :)

Dit is ook de enige met hekje, de anderen worden op de officiële hoogtes gemaakt Small medium en Large.

Vanavond ga ik beginnen met het maken van de slalom, later zijn de wip en kattenstaart aan de beurt.

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 10:09

Slalom niet van hout neem ik aan?

72Melanie27
Berichten: 187
Geregistreerd: 05-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 10:25

KimD schreef:
Slalom niet van hout neem ik aan?



Nee klopt, ijzeren frame met kunststof paaltjes hierin.

MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 13:50

Ik had op mijn eerste wedstrijd gister ook een Utje en 3e prijs , op de jumping! Helemaal blij :D zal kijken of filmpje plaatsen lukt.

KarinW86

Berichten: 5275
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 16:02

Nogmaals gefeliciteerd!
Leuk jullie een keer gezien te hebben :D
Op naar de volgende Utjes, ben benieuwd naar het filmpje want heb jullie rondjes helaas niet gezien

MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 15:47

Dankje! Ja was leuk ja een grappig dat we allebei ook dezelde kennen! Wij trainen samen :)

Hierbij filmpjes. In het VP was ik de weg kwijt, na 2e keer tunnel had hij de andere moeten hebben, mijn fout. Lekker duidelijk in beeld gelukkig :')

https://youtu.be/PfCntuvdtwQ

Bij de Jumping fijn rondje. De paaltjes zijn ons struikelpunt, hij springt er nog wel eens uit. In het VP slaat hij ook de laatste over maar toen hadden we al een disk. In deze zie je ook zijn aandacht verslappen en knalt hij er vol op :') gelukkig goed afgemaakt en kan er echt om lachen als ik het terugzie.

https://youtu.be/puHtdMbvrbY

KarinW86

Berichten: 5275
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 16:22

Hihi ja inderdaad. Ken helen al een hele tijd.
Leuke filmpjes!