Het algemene “Puppy Erbij!” Topic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kaitlyn

Re: Het algemene “Puppy Erbij!” Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 11:55

Jeetje wat gaat dat snel! Hopelijk blijft deze stijgende lijn doorzetten en is hij snel weer helemaal de oude!

Onze vriend gaat international, we gaan namelijk de grens over verhuizen in oktober *\o/*

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 18:06

Wat een sprongen maakt Gabber zeg (figuurlijk dan) :D

Gefeliciteerd Kaitlyn! Gaan jullie verder weg, of keren jullie terug?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 18:49

Vandaag was het wel minder dan gisteren. Maar tja dat is revalideren he. Je moet opbouwen en grens opzoeken en dan daar onder blijven. Dus vandaag 3x kortste rondje gedaan en veel knuffelen en snuffelen zodat we toch wat langer buiten zijn. Toch terug ondersteuning met pijnstilling tot ik merk dat het echt een basis heeft. Even pas op de plaats. Wel de ren wat groter gezet zodat hij veel meer ruimte heeft. Hij is direct stukken relaxter.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-26 10:26

Konstantine schreef:
Wat een sprongen maakt Gabber zeg (figuurlijk dan) :D

Gefeliciteerd Kaitlyn! Gaan jullie verder weg, of keren jullie terug?

We komen, totaal onverwacht, terug! Uitzicht was op zijn vroegst pas eind 2029 en deze week kwam er bericht of mijn vriend interesse had in een functie en binnen 2 dagen was het duidelijk. Kan het nog niet helemaal bevatten, maar we zijn er wel heel erg blij mee. *\o/*

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-26 10:35

Wauw, dat is snel gegaan dan! :D

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-26 10:40

Wat fijn dat gabber zo vooruit gaat! En gefeliciteerd! Waar wonen jullie nu?

Wij hebben net bericht gehad dat nestje waar wij op wachtlijst voor stonden geboren is *\o/* we wouden en mannetje en hoopte deep down op een (pure) Cream. En er zijn 2 mannetjes en beide pure Cream en hebben first pick :):)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-26 13:18

Ja het is ook nog nog niet echt te bevatten, heb het iedereen uit mijn omgeving maar verteld om het voor mezelf ook maar zo duidelijk mogelijk te hebben. :')
We wonen nu in Duitsland en gaan terug naar de regio waar ik vandaan kom. Ik heb het hier prima, maar mis Nederland en “mijn” mensen wel echt ontzettend. Dus ik ben echt dolblij dat we zo snel al terug kunnen. Maar met een man in het leger weet je nooit hoe het leven loopt.

Oh Gianti wat een goed nieuws, gefeliciteerd! **\O/**

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-26 16:02

Wat leuk kaitlyn!
En leuk nieuws Gianti

Lastig dat revalideren Dierenfan

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-26 17:11

Kaitlyn en gianti van harte gefeliciteerd!

Gabber heeft yakka kauwbot gekregen. Als zijn hoektand dit overleefd dan heb ik er vertrouwen in dat enkel glazuur ergens door afwezig is maar de tand zelf wel goed is. Wat zijn die dingen kneiterhard zeg!! Maar hij vind ze geweldig dus mooie afleiding als ik met mijn terrier op stap ga zonder hem. Die tand wordt over 4,5 week gepolijst. Hopelijk z'n laatste x narcose dan en röntgenfoto's poot en tand via verschillende röntgen apparaten.

Vandaag best redelijke dag gehad. Vannacht heeft hij deel een anti slip vetbed ontleed. Heb er maar niet teveel van gezegd. Zijn koppie is gewoon hersteld maar nu die poot nog. Met pijnstilling kunnen wel wel 3x daags 10 a 15 minuten lopen. Ik durf hem ook weer mee te nemen in mijn auto waar hij ook veel ruimte heeft en til in en uit. Hij kan nu eerst voorkant er in en dan achterkant dus makkelijk zo. Vanmorgen hebben ze 3 uur in de auto gezeten en tussendoor half uurtje frisse lucht gesnoven in de polder met korte wandeling en heel veel snuffelen. Daarna ging Gabber slapen en nog grote ronde met mijn terrier gedaan. Tijdens mijn 4 werkdagen krijg ik het niet voor elkaar ze apart uit te laten qua tijd en energie. Die dagen moeten ze het even doen met wat Gabber kan en meer niet. Gabber doet graag spelletjes enz maar mijn terrier vind dat ronduit stom dus dan maar niet. Hij gaat niet dood van even wat minder beweging denk ik maar en elke week wordt dat beter. Gelukkig op woensdag en in de weekenden alle tijd voor extra beweging geven.

Vandaag biofood omega plus gekocht want ik krijg de flexadin er gewoon bijna niet meer in bij Gabber. Zo krijgt hij toch flink omega 3 binnen wat gewoon ontzettend belangrijk is nu aldus de orthopeed

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-26 19:19

Leuk voor jou Kaitlyn!

Welk ras verwachten jullie Gianti? Wel fijn dat je wens erbij is!

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-26 20:52

Dat is fijn nieuws Kaitlyn!

@Gianti, mooi vooruitzicht :D

Ik kon vandaag voor de 2e keer deze week de DA bellen voor overleg.
Van de week had DJ de kabel van de waterblazer helemaal doorgekauwd, omhulsel, draad erin noem het maar op.

En nu had hij vandaag zo'n pillendoosje waarin je voor 7 dagen pillen uit kan zetten kapot gekauwd en ik kon een stuk niet meer terug vinden.

Leuk die puberteit :Y)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-26 21:36

OMG, niet fijn, dan ben je niet gerust nee.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-26 21:40

Lukasje schreef:
Leuk voor jou Kaitlyn!

Welk ras verwachten jullie Gianti? Wel fijn dat je wens erbij is!

Een langharige mini teckel :D

@Karin: ooh nee zeg!! Sterkte!

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-26 21:42

Er zaten gelukkig geen pillen meer in.

Het is begin van de middag gebeurd en tot op heden geen klachten gelukkig.
Hij eet en drinkt goed, is zichzelf en al 2x gepoept.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-26 21:47

Dat is schrikken Karin! Afgelopen dinsdagavond zat ik met Ravi ook met spoed bij de dierenarts. Ravi was ergens op aan het kauwen en dat klonk niet goed… Dus ik kijken, bleek hij een glazen kerstbal kapot gebeten te hebben. Hele kerstperiode gaat het goed en nu ben ik laat met weer opruimen krijg je dit :+

Eenmaal bij de dierenarts heeft Ravi wat natvoer gekregen en toen een braakmiddel.
Diverse stukjes glas kwamen er naar buiten dus niet voor niks geweest.
Ravi doet het gelukkig heel goed sindsdien dus het is met een sisser afgelopen. Nouja wel een flinke rekening _O-

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-26 21:52

Ik hou mijn hart vast voor de puber fase := mijn huidige hond was een engel als puppy en puber… binnen week voor 95% zindelijk en ergste wat ze als puber gedaan heeft is de toiletrol stelen…. Ik ben zo bang dat ik met de aankomende het dubbel ga krijgen _O-

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-26 22:53

Ik startte in 2017 met een verschrikkelijke überpuber en vorige week werd die inmiddels volwassen maar nog steeds regelmatig zeer ondeugende überpuber van toen alweer 9 jaar.
Kerstboom optuigen was achter hem aanrennen omdat hij de slingers uit de doos trok en ermee vandoor ging, tegenwoordig ligt hij er gewoon gezellig bij en wijst de gevallen haakjes, kerstballen etc zoet aan.
Hij probeert nog steeds wel of hij de cadeautjes alvast kan uitpakken en als ik niet oplet lukt hem dat ook nog. :')
Ik geef hem tijdens het cadeautjes inpakken ook gewoon een oudere knuffel of een snack ingepakt in een restje cadeaupapier, vindt hij prachtig. :))
Pak hooi in plastic voor de cavia's nog even in de gang laten staanp, dat leverde een opengetrokken pak hooi op en het hooi lag tot in mijn bed.
Hij besloot in 2023 midden in de nacht dat hij wel kon gaan badderen, in een grote plantenbak vol met prut.
Om daarna pikzwart door het huis heen te rennen en daarna in mijn bed te gaan liggen rollen.
Kon ik midden in de nacht hem in bad stoppen en droogblazen, mijn bed verschonen en de gang&keuken dweilen. :x
Pennen en papier was nooit veilig voor hem, nu knaagt hij hooguit nog een beetje op een pen maar echt slopen doet hij niet meer tenzij er lekkers in verstopt zit.
Mijn sokken jat hij nog steeds trouwens, maakt niet uit of ze schoon of vies zijn maar hij blijft er een voorkeur voor hebben.
Wel alleen lagere/normale sokken, geen kniekousen oid.
Oh en de keer dat ik dacht dat de Monsterdoos prima veilig stond op de keukenvloer en ik de volgende ochtend een gat aantrof in die doos en hij een halve zak harlekijntjesdrop had opgevreten zal ik ook niet snel vergeten. :+
Of de keer dat hij uit logeren ging en ik diegene nog waarschuwde om de meegebrachte tas met voer en snacks buiten het bereik van de honden te zetten.
Diegene dacht dat om de hoek zetten voldoende buiten bereik was, ging werken en bij thuiskomst trof ze 2 kogelronde kotsende honden aan en een lege tas. %)

Dit zijn maar een paar van de ergste dingen die hij heeft uitgevroten en bij een groot deel was hij allang volwassen. _O-

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 06:45

Hahaha omg, een aantal dingen zijn nu al zo herkenbaar en Ravi is pas net in zijn puberfase _O-

Ravi is vanaf dag 1 al gek op sokken ( eet ze gelukkig niet op :x )

Een kerstboom optuigen kan ik alleen doen als Ravi slaapt in de bench of op de gang met de deur dicht :')

Ik heb de grote (kunst!) plant weg gedaan, Ravi bleef eraan knagen en alles daarvan verspreide hij door het huis.

Afgelopen zomer ging ik met Ravi ergens logeren en vanaf minuut 1 hebben we de (echte) planten veilig gesteld, want hij begon al meteen in de aarde te wroeten en dat te verspreiden :+

Een tas met snacks en eten dat is nog niet voor gekomen dat hij daar zonder toezicht bij kan en dat was ik ook niet van plan haha :D

Cadeautjes uitpakken en karton verscheuren is hij gek op. Dan moet ik mij wel mentaal voorbereiden, want uiteindelijk ligt dat dus overal.

Neem een hond dat is leuk :D

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 08:47

Oh no wat een verhalen :')
Hier is DJ ook dol op sokken, sloffen, schoenen etc haha.

Hij heeft vanmorgen wel even gebraakt maar was allemaal gal en gras. Hij heeft ook veel gras gegeten gisteren, mogelijk bewust? Weet dat katten dat wel doen, doen honden dat ook?

Maar verder is hij zichzelf nog steeds dus hoop dat het met een sisser afloopt.

Glas eten is wel even schrikken zeg! :oo

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 09:14

Honden kunnen als ze bijvoorbeeld last hebben van maagzuur ofzo ook flink gras eten.
Geen idee of ze het ook echt zonder aanleiding doen trouwens of als voorzorg ofzo.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-26 09:20

Oh wat een sloopmonsters _O-

Hier de kleine loopse rat vanochtend. Ze had betere oren mogen hebben. Maar ik ben heel blij met haar en haar bouw.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 09:31

Je leert er wel van opruimen... :')

Hier is het een keer gebeurd dat we met spoed naar de dierenarts moesten omdat er iets was opgevreten, verder eigenlijk weinig bijzonders.

Tot we hem vrijdag een avondje alleen lieten. Hij kan overdag prima alleen zijn, maar dit vond hij andere koek.
Alle kussen van de bank gesjouwd en op gereden %), alles vol vlekken... En dat terwijl hij genoeg te doen had.

Ik vind haar heel knap kiwiwitje <3
Hoe groot is ze? Ik vind het van een foto moeilijk inschatten.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-26 09:41

Ja das een goeie. Ik zou eens een meetpoging moeten doen. Ze is iig onder de 40 cm haha

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 09:47

Wat een knappe meid Kiwiwitje!

Gras eten kan bij honden echt heel veel verschillende oorzaken hebben, afhankelijk van context. Dat kan zowel een fysiologische oorzaak hebben als gedragsmatig. En soms vinden ze het gewoon lekker (zoals voorjaarsgras). Als het herhaaldelijk is, is het wel goed om eens kritisch te kijken wat de oorzaak is.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-26 10:03

Hier eten ze vrijwel allemaal grasjes. Vooral envie en chicka(djes ook trouwens) maar zijn selectief in de sprietjes. Dus ik gok dat ze de lekkere zoeken