Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xLaraaj

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 18:18

Welkom terug denies !
Bij welke fokker ben jij weer geweest voor je pup?
En proficiat met het diploma :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 18:21

xLaraaj schreef:
Welkom terug denies !
Bij welke fokker ben jij weer geweest voor je pup?
En proficiat met het diploma :D

Weer? :P Dit is nog steeds Mera haha. Ik heb nu niet ineens 4 honden *\%/*

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 18:26

Ja weet het maar kan mij even niet herinneren waarvan je bodhi en Mera vandaan komen ^^

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 18:26

kiwiwitje schreef:
Super handig! We hebben een ideaal stuk om te fietsen. Maar als je mij daar eerst naar toe laat fietsen.. nou ja laatmaar _O- En voor de hondjes schiet dat ook niet op. Maar zo kunnen we veel kanten op. Heel fijn! Vandaag redden we het niet meer om hem echt te testen. Hopelijk de rest van de week nog een paar kansen.

Lang leve de Decathtlon, wist helemaal niet dat die vouwfietsen hadden. Maar eens op onderzoek uit. :D

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 18:29

KimD schreef:
punjab schreef:
Kaus probeer niet op der te reageren en blijven te fietsen. Maar ze snokte me zo met fiets zo in de bossen. :+ Heb wel ff gemopperd dat ze een mongool was. :o

Denk dat ik naast de fiets loop door dorp en als ik buiten dorp ben gewoon ga fietsen. In dorp heeft ze denk ik te veel prikkels. Met wandelen ook.

Denise wat groei ze snel zeg.

Heb je al eens een frontrange harnas geprobeerd? Niet ideaal om mee te fietsen, maar in jouw situatie zou ik dat zeker gaan gebruiken.

Dat is toch ook een copenhage tuig? :o wat is dan het beste van voor of op de rug vastklikken?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 18:36

DC heeft volgens mij ook zo'n ring ja!

Als je voren vastklikt kan de hond niet zo'n trekkracht zetten als op de rug, dan kan hij jou veel makkelijker controleren. Als je voren vastmaakt heb jij meer controle. Nogmaals, het is niet ideaal om te blijven doen, maar voor aan te leren is meer dan prima omdat.

Idealiter zou ik zowel achter als voor een musketon vastklikken en stapvoets oefenen en belonen.

Het kost even wat moeite, maar daardoor heb jij straks wel betere controle.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-19 18:41

KimD schreef:
kiwiwitje schreef:
Super handig! We hebben een ideaal stuk om te fietsen. Maar als je mij daar eerst naar toe laat fietsen.. nou ja laatmaar _O- En voor de hondjes schiet dat ook niet op. Maar zo kunnen we veel kanten op. Heel fijn! Vandaag redden we het niet meer om hem echt te testen. Hopelijk de rest van de week nog een paar kansen.

Lang leve de Decathtlon, wist helemaal niet dat die vouwfietsen hadden. Maar eens op onderzoek uit. :D

Ideaal en betaalbaar!

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 18:55

KimD schreef:
DC heeft volgens mij ook zo'n ring ja!

Als je voren vastklikt kan de hond niet zo'n trekkracht zetten als op de rug, dan kan hij jou veel makkelijker controleren. Als je voren vastmaakt heb jij meer controle. Nogmaals, het is niet ideaal om te blijven doen, maar voor aan te leren is meer dan prima omdat.

Idealiter zou ik zowel achter als voor een musketon vastklikken en stapvoets oefenen en belonen.

Het kost even wat moeite, maar daardoor heb jij straks wel betere controle.

Dank je wel voor de tip. Ga daar van de week mee zo oefenen. :D Kan met mijn riem zowel van voor als boven vastklikken.

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 19:53

Wauw, inderdaad mooie fiets kiwi!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-19 20:00

Thanks!
Ze hadden hem ook in t donker grijs. Maarja wij hebben iets met aparte dingen _O-

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 20:03

Super tof kiwi! Ik heb een mountainbike in die kleur, echt tof! Wat me nu op ideeen brengt om te mountainbiken met de hond. Wel volgend jaar dan als we een fietsdrager enzo hebben. En guinness ook oud genoeg is om dat aan te kunnen :D

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 20:17

Kom bij team bikejor Nynkster! *\o/* Ik weet bijna zeker dat Dexter en jouw hond dezelfde maat hebben dus als je wil mag je mijn spullen wel eens komen lenen om te kijken of het bevalt :D

Die oren van Meta _O- Die fase heeft Dexter eigenlijk helemaal overgeslagen.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 20:19

Je brengt me op ideeen kaus! Fietsen zou ik doodeng vinden met de hond, maar steppen is nog redelijk dicht bij de grond. Ik weet zeker dat guinness bij elke boom gaat van "Ho baas!!! even hier eraf want ik moet even plassennnnn!!!!'' en dat ie dan zo 90 graden gaat :+ :+

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 20:43

Dat had ik ook verwacht met Dexter maar die vindt het echt het mooiste dat er is. Die rent in een mooi stabiel tempo door zonder ook maar te kijken naar andere mensen of honden. Maar dat is dus 0 training en allemaal geluk dat hij het leuk vindt.

Maar je bent zeker welkom om eens te proberen!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 20:49

Nynkster schreef:
Je brengt me op ideeen kaus! Fietsen zou ik doodeng vinden met de hond, maar steppen is nog redelijk dicht bij de grond. Ik weet zeker dat guinness bij elke boom gaat van "Ho baas!!! even hier eraf want ik moet even plassennnnn!!!!'' en dat ie dan zo 90 graden gaat :+ :+

Bikejoring is met mountainbike ;) steppen is dogscooter. Beiden erg gaaf om te doen

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 20:51

Wat een hoop fietsers hier. Ik ben zo bang dat ik dood blijf als ik een hond eraan heb omdat ik zo al blij ben als ik recht blijf :') misschien dat het gewoon onmogelijk lijkt nu omdat Arya nog een ongeleid projectiel is, maar wie weet ga ik het toch nog eens proberen als ze ouder is haha. Ziet er handig uit die vouwfiets!

Hier boven aan de straat zijn ze het circus aan’t opzetten en hoewel ik tegen het houden van exotische dieren ben, ga ik wel altijd even kijken - niet de show maar zo een rondje over het terrein. Ze hebben ook een olifant die al tientallen jaren bij de familie hoort. Arya reageerde echt heel erg goed op alle vreemde dieren. Nieuwsgierig en niet terughoudend en ging zich ook relaxed erbij liggen overal waar we liepen. De olifant niet gezien nog, die zat in de tent. Maar was leuk om even rond te lopen met d’r.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Net ook het Dog Copenhagen tuigje opgehaald en morgen eens even omdoen en aanpassen *\o/*

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 21:58

dierenfan schreef:
Nynkster schreef:

Bikejoring is met mountainbike ;) steppen is dogscooter. Beiden erg gaaf om te doen

Jaa fietsen en mountainbiken bedoel ik hetzelfde. Ik wist alleen niet dat dat dogscooter heet! Dacht iets van stepjoring ;)

Curse wat een mooie manier om zo nieuwe dingen te leren!!

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 14:55

Leuke foto's Cursebreaker! Knappe pupsel!

Ohh XDenies Mera is leukkk <3

Hier geen bikejoring of steppen, Skye lekker mee gehad op een kort ritje in het bos!
Afbeelding
A dream come true <3

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 15:00

Haha, de oren van Mera flappen alleen maar naar achter als ze omhoog kijkt :P Tot nu toe tippen ze nog steeds maar ik gok niet dat dit zo gaat blijven! Straks twee puntoren hier rondlopen denk ik.

Wat een knappe pup Cursebreaker!

Oh heerlijk Kim :) Ziet er echt uit als genieten. Als Mera mee gaat naar stal dan wilt ze veilig in mijn kast liggen om alles te bekijken :P

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 15:09

Hihi daar vind Skye echt niks aan, maar die gaat wel bijna iedere dag hele dagen mee dus is haar tweede thuis. En nu voor het eerst geprobeerd met loslopen terwijl ik op mn paard zit in het bos maar dat veranderde eigenlijk niets ten opzichte van zonder paard :D ze vond t allemaal reuze gezellig haha.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 15:11

Dat scheelt inderdaad, het ziet er uit als genieten in ieder geval :) Ook lekker zo blijven doen!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-19 09:01

Vouwfiets is weer terug gegaan.
Gisteren zakte tijdens t fietsen het zadel ineens volledig naar beneden. Gelukkig heb ik brave honden dat als ik de lijn laat vallen ze zelf vol in de ankers gaan maar dit had best fout kunnen gaan.
Vervolgens de bevestiging strakker vastgezet waardoor ik toch nog heb kunnen fietsen, maar toen we er mee terug gingen naar de decathlon kon die zelfde bevestiging weer strakker gezet worden. Dus die trilt als ie opgevouwen zit dus gewoon los. -O-
En daarnaast liepen de remmen aan..

Vandaag komt er een andere binnen.. :o

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 09:05

Leuke foto's van Skye. Lekker samen genieten in het bos.

Oh dan heb je wel geluk gehad met je fiets. Hopelijk beval de nieuwe beter.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 09:47

@Nynkster
Ja, dat is inderdaad leuk zo. Ik zie anderen met hun pups naar een dierentuin gaan, maar dit werkt net zo goed, lol. En kan ik ook weer sneller naar huis als Arya’s ‘emmertje vol is’ en ze genoeg gezien heeft. Net nog even gaan kijken want de olifant stond buiten, maar daar heeft ze echt maar eventjes naar gekeken en toen ging ze zich liggen. Was niet interessant genoeg schijnbaar :P Zie je op de foto niet goed, maar ze staat echt kortbij (de olifant) met maar een paar dunne touwtjes, lol. Iets van 6m afstand. Olifant is ook al tientallen jaren bij de familie en is alles gewoon van het leven bij hun. De verzorger loopt ook gewoon te wandelen door de wijk met d'r en gaat de heide in hier met d'r en laat d'r dan gras eten hier en daar terwijl hij zich op een vouw stoeltje zet op standje relax, dat soort dingen :') . Heel bijzonder wel om te zien.

Afbeelding

@Kimvicious
En die foto van Sky mee op rit: Wauw, wat een heerlijk gevoel moet dat inderdaad geven zeg. Snap ik wel dat dat een droom is die uitkomt! Geweldig!! Zal vast naar meer smaken nu he?

En bedankt voor de complimentjes voor Arya. Dat ze maar niet naast d’r schoenen gaat lopen nu hihi.

@xDenies
Is altijd spannend he, afwachten wat die oren gaan doen haha! Ik vind die flapjes ook altijd zo schattig. Ik weet dat het bij sommige rassen gewoon niet hoort, zoals ook bij de herder, maar het schattigheidsniveau gaat wel gigantisch omhoog ermee haha. Ik hoor Arya net weg trippelen hierbinnen en dat is zo’n bepaald drafje dat ik al genoeg weet: ze heeft iets te pakken waarvan ze weet dat ik het af pak en ik kijk; yup, een van m’n crocs die ik vergeten was weg te leggen. Boefje.

@kiwiwitje
Oeh, da’s nogal een ervaring wat je daar hebt meegemaakt. Heb je idd geluk gehad dat dit niet veel naarder is afgelopen. Hopelijk is het probleem niet aanwezig bij de nieuwe :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-19 10:02

Ik denk dat dat circus hier ook geweest is!
https://www.bd.nl/schijndel/olifant-bub ... ~a0149584/
Toevallig dezelfde?
Wat heerlijk dat Arya zo relax is!

We gaan met de volgende fiets er weer met volle positiviteit aan de slag. Heb gisteren uiteindelijk 1 km met boellie gefietst; 7 minuten ongeveer. En met Chick 1,6 km in ongeveer 12 minuten. Vandaag dagje rust en massage deken.