De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jolmer20

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 08:39

Oh haha verkeerd gekeken, sorryyy!
Ja ik snap dat die wel mag stoppen ja :+

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 09:49

Haha die katten inderdaad! Zo gezellig :+: En wat zitten ze mooi bij elkaar :D +:)+

Heerlijk ook hoe die van jou bij elkaar liggen Tarzan <3
Prinsesje :+:

Ahhh die Lilly <3 Wat fijn dat ze zo enorm opgeknapt is, en ook fijn inderdaad dat je het toch nog even aangekeken hebt!!! _/-\o_

Ik heb gisteren de hele dag op de camera die konijnen in de gaten zitten houden _O- Ik dacht: die gaat vast 's avonds laat ergens een keer die baby's voeden... niet hè.. dus ik werd helemaal zenuwachtig.. was echt bang dat ik het nest toch teveel verstoord had door die ene gisterochtend terug te leggen... Uiteindelijk maar gewoon gaan slapen.. Vanochtend de camerabeelden teruggekeken en kijk!!!

Afbeelding

En toen ze er (superlomp.. :roll: >;) ) af sprong zag ik in ieder geval twee wormpjes wiggelend hun weg terugzoeken naar het nest _O- :):) Gaat dus vast nog wel goed... niet zo zorgen maken :') Man man man, en dat wil paarden gaan fokken _O-

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 10:16

xXutopiaXx schreef:
Haha die katten inderdaad! Zo gezellig :+: En wat zitten ze mooi bij elkaar :D +:)+

Heerlijk ook hoe die van jou bij elkaar liggen Tarzan <3
Prinsesje :+:

Ahhh die Lilly <3 Wat fijn dat ze zo enorm opgeknapt is, en ook fijn inderdaad dat je het toch nog even aangekeken hebt!!! _/-\o_

Ik heb gisteren de hele dag op de camera die konijnen in de gaten zitten houden _O- Ik dacht: die gaat vast 's avonds laat ergens een keer die baby's voeden... niet hè.. dus ik werd helemaal zenuwachtig.. was echt bang dat ik het nest toch teveel verstoord had door die ene gisterochtend terug te leggen... Uiteindelijk maar gewoon gaan slapen.. Vanochtend de camerabeelden teruggekeken en kijk!!!

[ [url=m/GqSjGb.png]Afbeelding[/url] ]

En toen ze er (superlomp.. :roll: >;) ) af sprong zag ik in ieder geval twee wormpjes wiggelend hun weg terugzoeken naar het nest _O- :):) Gaat dus vast nog wel goed... niet zo zorgen maken :') Man man man, en dat wil paarden gaan fokken _O-

Hahaha, ik zou net hetzelfde zijn hoor :') . Maar komt wel goed met die roze wormpjes!

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 10:36

Ahhh daar zou ik ook zo zenuwachtig van worden!
Maar komt goed!

Enuh, met paarden zie je de baby tenminste :')
Kan je t beter in de gaten houden haah

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 10:47

Haha da's waar jolmer! En die zíe je ook drinken enzo :')
Heb er nu wel wat meer vertrouwen in ja haha

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 12:02

Vraagje trouwens... King en Minty, die twee witjes.. zijn natuurlijk broer en zus... wanneer zouden jullie deze uit elkaar gaan halen, op welke leeftijd?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 12:25

10 weken :)
De ram kan met 10 weken vruchtbaar zijn, de voedsters MEESTAL pas met 16 weken, maar better safe than sorry, een inteelt nestje wil je niet ;)

Je kunt wel de ram rond de 12 weken al laten castreren, dan hoeven ze niet lang alleen te zitten.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 12:28

Neeee, en zeker zo jong nog niet... :(:)

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 13:12

Hee wat goed jolmer! :j
Haha saartje het reuzenkonijn :+
Spannend utopia! Komt vast goed allemaal <3

Hier zijn m'n eco wood pellets die ik als bedding in de toiletbak gebruik helemaal uitverkocht in de winkel -O- Probeer het nu ergens online te halen maar dat is nog best een gedoe. Nu heb ik voor eventjes de wood shavings maar dat wil ik eigenlijk liever niet want dat is best stoffig. Nouja, voor hopelijk heel eventjes maar.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 11:47

Wombat is uit z’n harness gegroeid en Ziggy is nu bijna even groot als wombat :')

Dus heb net nieuwe voor ze besteld, hopelijk past het want het is te cute <3
Afbeelding
Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 12:44

Ahh die zijn wel heel leuk inderdaad!!!

Hier ook toevallig net een doos met allerlei leuks en lekkers binnen gekregen :D :D

Afbeelding

Afbeelding

Ben benieuwd.. meestal vinden wij het idee leuker dan dat de konijnen het vinden _O-

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 14:37

Hahaha Cool Laughter, hippe tuigjes :')
Utopia Hahaha herkenbaar inderdaad! Hoe gaat het met de wormpjes? :D

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 14:58

Ik denk goed! Vanochtend mama weer 'betrapt' tijdens het voeden :D +:)+

Afbeelding

Gisteravond lekker met een witje op de bank gezeten <3

Afbeelding

Die al snel het favoriete plekje van de katten ook had ontdekt _O-

Afbeelding

Storm vond 'm ook heel interessant :')

Afbeelding

Uiteindelijk lekker met z'n drietjes gelegen <3

Afbeelding

Afbeelding

:D :D :D Dit is leuk!! Zag al jullie foto's voorbij komen, chillend met de konijnen samen en dacht: dat wil ik ook een keer :P

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 16:24

Laughterline: Die harnasjes zijn inderdaad leuk! Hopelijk passen ze! :j

Utopia: Fijn dat het goed gaat met de baby's!
En zoooo heerlijk, met de beestjes relaxen op de bank! <3 Jammer dat dat met mijne niet lukt.. :\

Ik heb vandaag een impulsief koopje gedaan :)) . Had dit al vaker voorbij zien komen maar vond het stom er zoveel geld aan te geven, kwam ik hem in Van Cranenbroek tegen voor €5,95! Dat kon ik niet laten liggen... :')
Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 16:28

Waarom lukt dat niet dan?! :(:)
Zooo dat scheelt nogal ja!! En dan? Konijn er overheen laten springen?! :oo

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 16:33

xXutopiaXx schreef:
Waarom lukt dat niet dan?! :(:)
Zooo dat scheelt nogal ja!! En dan? Konijn er overheen laten springen?! :oo

Zijn ze veel te schuw voor :\ . Ze naar binnen halen is al één en al stress, en daarna zouden ze geen seconde stil blijven zitten.

Haha klopt :') . Heb met Moppie vroeger veel clickertraining gedaan en hem op commando over zelf geknutselde hindernissen laten springen, en leek me wel leuk om daar met hen ook mee aan de slag te gaan.

Edit: Maar je kan hem ook in de hoogte bouwen en je kan er zoveel balkjes opleggen als je wil dus ze hoeven niet meteen over de volledige breedte hoor haha

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 16:35

Suusje is op avontuur geweest := Ik ben vanmorgen in alle haast schijnbaar haar hok vergeten dicht te doen!!!!! :\ Kom er net pas achter, maar ze lag braaf (weliswaar nat van de regen en een beetje vies :') ) in haar hok ... blij dat ze in de tuin gebleven is, deze is namelijk niet konijnproof := Oeps!

Dus ze is naast heel lief ook heel braaf :Y) :')

Utopia, fijn dat alles goed lijkt te gaan!

Oooh gaaf ik moet naar de cranenbroek denk ik _O-

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 16:45

Oohhhh haha wat grappig!! :D Wat hebben jullie je konijnen allemaal nog meer geleerd?! :D
Wel jammer dat ze daar zo schuw in zijn... Deze zijn nog zó jong dat 't nog wel gaat.. de anderen doe ik er ook geen groot plezier mee denk ik..

Oh oops!!! Brave Suusje :=

Oké... ik heb besloten om zo het nestje even nader te inspecteren... :D Met een paar fokkers gesproken nu, en die doen het eigenlijk allemaal..

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 17:15

Tarzan, oepsie :+ . Denk dat veel konijnen niet echt het nut zouden zien van ver weggaan, maar zou zelf eerder bang zijn voor giftige planten moesten mijne ontsnappen.

En ja zeker doen haha!

Utopia: Moppie kon best veel eigenlijk! :D High five, rondje draaien, op zijn achterste pootjes staan, over een hindernis springen, door een tunnel heen...

Ja vind ik ook best jammer. Vandaar dat ik altijd zeg, moesten er nog konijnen komen heb ik liever een iets groter formaat want die dwergjes zijn vaak niet zo tam. Moppie was een geschenk uit de hemel haha, zo'n lief konijntje <3 . Maar die is op jonge leeftijd dan ook heel ziek geweest waardoor hij erg veel in handen is geweest om medicatie te geven.

Oh spannend!!

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 17:55

Oh zo'n hindernis wil ik ook al lang. :P
Al is mijn atleetje wel gestorven dit jaar natuurlijk. Autumn is ook wel heel energiek maar die doet alleen maar waar ze zelf zin in heeft.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 17:56

Zoveel?! Hahaha superleuk! Lijkt me echt heel leuk om zo'n band met een konijntje te hebben <3
Dwergjes niet tam? Ik heb altijd juist begrepen van wel... lief en rustig..

Jaa!! :oo En een van hen zei ook dat het best wel eens voorkomt dat er inderdaad dan zo'n nakomertje afkomt nog... Heb wel de jackpot gelijk, zo aan het begin :') Ben wel gelijk alles gewend zo :=

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 18:09

Gigixponys schreef:
Oh zo'n hindernis wil ik ook al lang. :P
Al is mijn atleetje wel gestorven dit jaar natuurlijk. Autumn is ook wel heel energiek maar die doet alleen maar waar ze zelf zin in heeft.

Als je in de buurt van een Van Cranenbroek woont, er waren er nog erg veel :P (in die van Budel tenminste haha).

xXutopiaXx schreef:
Zoveel?! Hahaha superleuk! Lijkt me echt heel leuk om zo'n band met een konijntje te hebben <3
Dwergjes niet tam? Ik heb altijd juist begrepen van wel... lief en rustig..

Jaa!! :oo En een van hen zei ook dat het best wel eens voorkomt dat er inderdaad dan zo'n nakomertje afkomt nog... Heb wel de jackpot gelijk, zo aan het begin :') Ben wel gelijk alles gewend zo :=

Ja idd <3 . Ik zie Lilly en Lou ook doodgraag hoor, maar het is toch anders.
Dwergjes zijn dikwijls een stuk energieker en als je ze niet van in het begin laat wennen aan veel oppakken dan zijn ze niet echt tam haha. Een Vlaamse Reus daarentegen wordt zowat tam geboren :') . Dat is mijn ervaring in ieder geval.

Dan ben je een volgende keer wel voorbereid haha.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 18:15

Nou, heb nu een camera op de konijnen staan natuurlijk... maar meestal rond 23h. hebben ze even een gekke minuut, zie ik een hoop gekke bekken en sprongen _O- Maar dat is 't wel zo'n beetje.. voor de rest zie ik ze vooral veel neerploffen, uitrekken en geeuwen :') Lekker lui hahaha

Dat is zeker waar haha, in korte tijd alweer véél geleerd :P

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 22:13

NHDs zijn wel heel rustig over het algemeen. Die heb jij toch Utopia?

Mijn leeuwenkopjes zijn in ieder geval heel pittig als het niet naar hun zin is. Napoleon en Chester worden wel graag geaaid en kan ik goed pakken. Maar dat heeft veel tijd, bloed, zweet en tranen gekost. Letterlijk en figuurlijk. :')
Flou is heel onzeker, dus ben al lang blij dat ze naar me toe komt om te eten. Enkel 1x per jaar vangen voor haar DA bezoekje. Kan haar nu ook wel goed vangen eens ik haar in het nachthok krijg. Maar haar daar krijgen is niet simpel. :P
En dan Autumn. Tja, bijna 2 jaar oud. Geboren toen ik op kot zat dus heb weinig tijd gehad voor haar opvoeding. En haar moeder was te lief. Zij heeft het leiderschap overgenomen op 3 maanden leeftijd en gromt er heel wat op los bij etenstijd. Verder doet ze wel niet echt iets en is ze best lief. Maar ik kijk niet uit naar haar DA bezoek want vorig jaar was het een hel om haar gepakt te krijgen. :+

Ik ga eens zoeken!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 22:58

Klopt Gigi, ik heb NHD's <3
Over het algemeen zijn ze echt heel rustig. Alleen die twee nieuwe jonkies zijn iets brutaler. Komen gelijk naar me toe, maar willen nu ook al wel 's hun tanden heel zachtjes overal in zetten := En dus ook in m'n vinger als ik te lang wacht met weghalen van m'n hand :')

Hoe doen jullie dat trouwens, een konijn corrigeren? :7

Even stiekem wat haar weggehaald <3 En weet nu zeker dat er nog 4 in het nestje zitten :+: Alle 4 andere kleurtjes: zwart, grijs, licht bruin en vos (? :') ), iets donkerder bruin in ieder geval, Japanner <3 <3

Afbeelding