gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 22:27

Ik denk dat als ik zou fokken een foto zou vragen van het verblijf, en ze óf per twee zou verkopen, óf zou vragen of er al een konijn aanwezig is.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 22:28

Dat zegt ook wel wat over die fokker dan... :roll:

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 22:33

Ik denk dat ik het ook daar laat koppelen inderdaad!
En zorgen voor neutraal terrein.

Coconut

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 22:37

Veel makkelijker en minder gedoe thuis. Ik vond het maar wat spannend.
In de opvang zien ze heel snel welke wel en niet geschikt is.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 10:29

Heeft iemand een idee om te zorgen dat Lou stopt met aan de tralies bijten? :\ Ik weet het echt niet meer... Ik denk niet dat het is om bij Lilly te geraken, want hij bijt aan de kant die niet naar haar "wijst". Speelgoed heeft hij (denk ik) ook genoeg. Even een foto van zijn ren:
Afbeelding
Ik weet dat het eigenlijk net niet groot genoeg is, maar als ze weer naar buiten mogen hebben ze 4 m².

De groenten hang ik meestal ergens aan op, zodat ze moeite moeten doen om eraan te geraken. Ook vul ik soms een wc-rolletje met hooi en in het midden iets lekkers. Hun brokjes krijgen ze in een voerbal.

Iemand een idee waarom hij dit doet? Er komen nu ook al kleine stukjes van de coating af en daar ben ik toch niet zo'n fan van... :\

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 11:19

Eunomia schreef:
En anders had je moeder haar verantwoordelijkheid moeten nemen en geen nieuw konijn aan moeten schaffen.

Overigens verbaast het mij ook dat er blijkbaar fokkers zijn die een konijn alleen plaatsen. Of zouden zijn er mensen die daarover liegen?

Fokkers plaatsen regelmatig alleen uit :) heel, heel vaak. Gaat meer om het geld natuurlijk.
Heb pas één fokker meegemaakt die blij was dat een van zijn konijnen in een grote ren met maatjes kwam. Maar dat was niet verplicht ofzo.
Dat vind ik zo erg, inderdaad bewust basisbehoeften afpakken van een dier. Je bewust zijn van en toch niets veranderen.

Ik heb overigens ook zelf gekoppeld maar raad ook aan het uit te besteden wanneer je weinig ervaring hebt. Om de reden die Eunomia ook geeft, je vraagt je snel af of iets hoort.

Ik bleef er overigens altijd het eerste halfuur bij. Als ze elkaar niet moeten merk je dat al gauw. Daarna, mits het goed ging, ging ik m'n eigen dingen doen. Wel af en toe spieken natuurlijk.

Feestje hier! Oma is genezen van de EC (en is boos dat ze geen appelmoes meer krijgt. Dan ga je met je billen in je hooibak zitten...)
Afbeelding

En Nala en Meneer de Wit zijn verhuisd naar de woonkamer. Laatstgenoemde heeft zich ontpopt tot hamster :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 11:59

Dat hoofdje van dr ook :'). Ze is ect beledigd of niet?

Gistermiddag stoffer naar z'n vakantieadres gebracht. Gisterochtend zat meneer gezellig op m'n kledingstoel en lag ie daarna lekker onder de tafel te slapen :').

Afbeelding

Afbeelding

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 12:45

Eoweyn: Super dat Oma genezen is! +:)+ Ik heb ook van die konijnen die in hun hooibak/drinkbak gaan zitten, vooral als iets niet naar hun zin is :') .

Esther: Hoe schattig kunnen konijnen slapen <3 . Lilly slaapt ook regelmatig super schattig maar ze slaapt altijd heel diep en het duurt even voor ze wakker is en door heeft dat er iemand met eten aankomt :') . Zo dacht de oppas op een morgen dat ze dood in haar hok lag, tikte ze tegen de tralies, geen reactie :z . Na een paar keer tikken werd madam wakker maar dan is ze altijd meteen aan de andere kant van de kooi, gek konijn :+ .

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 18:45

Wat een leuke foto Esther :')

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 22:47

kom ik weer even binnenvallen :D

ik hou al tijden hier in de buurt de opvangen in de gaten voor een leuk maatje voor mijn dame. Helaas gewoon niets wat bij ons beide past. Nu zit ik toch dan te denken om een jonkie te nemen. Weten jullie fijne (hobby) fokkers van dwergjes?

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 23:40

Cute, Esther <3

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 23:55

Ach gos kijk 'm nou <3 diep in dromenland, haha.

Ja,mevrouw is echt beledigd :=
Hier presteren sommigen het zelfs om IN de hooiruif te gaan zitten...

Ik ken geen goede fokker, kan me haast niet voorstellen dat er niets in de opvang zit :P

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 08:05

In de hooiruif :')? Hoe dan? Lijkt me echt een super grappig gezicht :').

Ik ken geen goede fokkers eigenlijk.. hebben ons vorige konijntje wel van een fokker, maar dat was 18 jaar geleden :+.

elselianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 14:43

Hoi allemaal!
Na een tijdje meelezen wil ik toch proberen ook mee te praten!
Ik heb eigenlijk altijd al konijnen gehad maar ik heb ze echt mishandelt vergeleken nu. Mijn konijnen zaten altijd alleen. Tot het ineens super veel in het nieuws kwam dat konijnen beter niet alleen kunnen. We hebben meteen actie ondernomen! Helaas is mijn vorige hangoor toen weggelopen en nooit meer terug gekomen. Ik vind dit echt ontzettend jammer maar ik vermoed het ergste. :(

Toen zat zijn vriendinnetje dus alleen en hebben we maar weer 1 'gehaald'. Ik heb de koppeling zelf gedaan en het ging gelijk gewoon goed. Ze hebben een paradijsje van 1.30 lang en hoe diep of hoog het is geen idee. Ze zitten samen met mijn 4 kippen maar die kunnen zelf in en uit het hok komen. De konijnen lopen alleen los op mijn paddockje als ik er ben omdat ik het niet meer vertrouw sinds mijn vorige hangoortje dus is 'weggelopen'.
Meet Stip & Pip
Afbeelding

Afbeelding
En hun hok.
Afbeelding

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 15:09

De hemel is een sterretje rijker....

Net hebben we Nijn laten inslapen....

Vanmorgen lag ze verlamd in het hok en lopen ging niet meer....
Aanmodderen met medicatie is niet eerlijk tegenover haar.
De dierenarts had ook geen idee waar de hoge koorts vandaan kwam (over de 40 graden).

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 15:13

Sterkte :(:)! Ook voor Guus, die moet z'n maatje missen.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 15:56

Sterkte Coconut :(

Welkom Elselianta! Wat goed dat je zo je best hebt gedaan om je konijn gelukkig te laten zijn. Wel heel jammer van je hangoor :(

Wil trouwens wel zeggen dat veel mensen niet weten dat konijnen groepsdieren zijn. In dierenwinkels (waar toch veel konijnen(info) wegkomen) ligten ze je te vaak niet goed in. Als ik ook naar de lokale petsplace ga zitten de dieren ook allemaal alleen. Het journaal heeft er trouwens wel goed aan gedaan dit meer in het nieuws te halen, je ziet en hoort toch steeds meer mensen die het beginnen te snappen. Zelf wist ik dit ook niet voordat ik een jaar geleden dit topic binnen viel. Echter wouden mijn ouders ook geen nieuwe dieren in huis, en is mijn Candy ingeslapen. Die heeft ook altijd alleen geleefd, die fout ga ik niet opnieuw maken.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 16:08

Elselianta: Wat een leuke konijnen heb je! En idd goed dat je zo veel moeite hebt gedaan ze een mooi leven te geven! Wel jammer natuurlijk ven je hangoor...

Coconut: Oh nee! :( Laatst zei je nog dat ze echt ouder begon te worden maar zo snel had ik het niet verwacht! Veel sterkte! Ook voor Guus! :(:)

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 18:32

Dank jullie wel, meiden.
Het is ontzettend rot, maar ook goed....

Optie was om antibiotica te geven als koortsremmer en het "aan te kijken". Nou, nee. Mijn konijn is geen proefkonijn!

De dierenarts stond ook met tranen in zijn ogen en vond het heel erg. Hij zei ook toen we weggingen:"ik verwacht je alleen nog voor een vaccinatie o.i.d.".
Hele aardige man, ben heel blij dat het zo gegaan is eigenlijk.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 18:35

Jeetje... Heel veel sterkte :( dat had ik niet verwacht nadat het net zo de goede kant op ging..

Sterkte voor Guus! Ik hoop dat ie zich niet te snel te eenzaam voelt.

Es_ther schreef:
In de hooiruif :')? Hoe dan? Lijkt me echt een super grappig gezicht :').

Ik ken geen goede fokkers eigenlijk.. hebben ons vorige konijntje wel van een fokker, maar dat was 18 jaar geleden :+.

Ik heb grote zelfgemaakte ruiven, waar bijna een hele plak hooi in past.
Mijn halfwildjes wegen nog geen 1,5 kg en op de een of andere manier passen zij tussen de houten spijlen door.
De eerste keer dat ik dat ontdekte raakte ik zo wat in paniek omdat ik al een halfuur de rennen en tuin aan het doorzoeken was op zoek naar Lolo..
Komt meneer uit de ruif gewurmd, rekt zich uit en gaat zitten vreten. Oh, zocht je mij?

Hier zie je de spijlen:
Afbeelding

En hier Lolo erin. Meneer graaft zich ook echt in, dus er ligt ook hooi over hem heen. Je moet het weten anders denk je dat ie pleite is :')
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Eoweyn_x op 31-07-17 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 18:37

Eoweyn_x schreef:
Ach gos kijk 'm nou <3 diep in dromenland, haha.

Ja,mevrouw is echt beledigd :=
Hier presteren sommigen het zelfs om IN de hooiruif te gaan zitten...

Ik ken geen goede fokker, kan me haast niet voorstellen dat er niets in de opvang zit :P

Er zitten wel nijntjes in de opvang, maar helaas niets wat bij ons past :(

Coconut schreef:
De hemel is een sterretje rijker....

Net hebben we Nijn laten inslapen....

Vanmorgen lag ze verlamd in het hok en lopen ging niet meer....
Aanmodderen met medicatie is niet eerlijk tegenover haar.
De dierenarts had ook geen idee waar de hoge koorts vandaan kwam (over de 40 graden).

Sterkte :(:)

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 18:53

Guus is wel ontdaan.....eet wel goed en is opeens heel knuffelig.

Heb al even op de site van het asiel gekeken en een leuke voedster gevonden. Niet om Nijn snel te vergeten, maar puur voor Guus. Hij moet niet te lang alleen zitten....

Plus ik heb nog twee weken vakantie. Kan ik ook goed kijken of het echt goed gaat (werken beide fulltime).

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 19:24

Mooie ruiven! Ik zou sowieso denken dat ie weg is :').

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 22:37

Net was ik de keuteltjes uit de ren aan het vegen en die doen ik dan even in een klein emmertje zodat ik ze in één keer in de container kan gooien. De emmer zat al goed vol en Lilly vond het toch wel héél interessant :)) . Ze sprong er zo in en kiepte toen met emmer en al om >;) . Gek beest :') . Ze is zo'n leuk, nieuwsgierig dametje met karakter <3 .

Omdat ik ze graag laat wennen aan af en toe oppakken heb ik nog een poging gedaan daarnet. Natuurlijk begon ze weer weg te lopen en te spartelen. Ik ben haar gewoon rond haar buikje blijven vasthouden en dan meteen mijn hand onder haar kont als ik ze optilde. Doe ik haar hier pijn mee? Hoe de DA de konijnen zomaar even oppakt vind ik anders toch nog even een stukkie heftiger := . Het is maar dat als ik steeds ga toegeven dat ook niet echt gaat meehelpen natuurlijk...

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 10:02

Mijn Chester wil ook altijd in de emmer springen. :P

En hier worden ze ook niet graag opgepakt. Enkel Wokkels vind het niet erg (maar ook niet leuk). Dus die pakte ik vroeger soms nog wel, maar na haar zwangerschap en castratie lijkt haar buik gevoeliger te zijn geworden, dus nu enkel nog voor de dierenarts. Flou heb ik deze keer eindelijk gewoon kunnen vangen, anders is dat ook op de manier hoe DA het doet. Dus nee, denk niet dat je ze er pijn mee doet. Dat spartelen doen ze voornamelijk om los te geraken, omdat ze het dus niet willen.