Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

72Melanie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 13:05

Seni schreef:
Melanie; mag ik je adviseren geen hindernissen van hout te maken. Been there, done that... veeeel te zwaar. Voor 4 sprongen woog het echt veel te veel. Zelfs met een klein steekkarretje niet ideaal.
Ik heb ze nu van pvc gemaakt. Stuk lichter. Ze hebben een pin aan de onderkant zodat ik ze in de grond kan steken.

Dankjewel voor de tip!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 16:44

MissAnnemijn schreef:
Een Sheltie. Daar lopen er best wel veel van haha :') als de catalogus er is kijk ik voor mijn startnummer.

Ik heb startnummer 161

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 20:02

KarinW86 schreef:
MissAnnemijn schreef:
Een Sheltie. Daar lopen er best wel veel van haha :') als de catalogus er is kijk ik voor mijn startnummer.

Ik heb startnummer 161

Ik 74 :D

KarinW86

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 21:16

Ok! Ga het in de gaten houden zondag hihi

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 21:38

MadelonSunny schreef:
@KimD Wat is je startnummer? :)
Seni heeft 8 en ik 102.

Nummer 3, 17 & 108! Ik kan dus even goed opletten bij jullie. Sta dan al klaar. :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 21:41

72Melanie27 schreef:
Ik zie geen topic over agility toestellen, dus ik plaats mijn vraag hier.
Heeft iemand ervaring met het zelf maken van agility toestellen?
Ik ga vanmiddag even hout halen voor de sprongen. de sla om ga ik gewoon aanschaffen, die kosten niet zoveel.

Graag tips!

Een goede degelijke slalom kost behoorlijk wat. Die van ons was vrij goedkoop, €325,- euro, scharnier slalom.

Alu sprongen heb je voor zo'n €50,- tot €75,- euro, en hoe meer je er koopt, hoe meer korting. Meestal dan. :P

72Melanie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 10:34

Ik ga vanavond met mijn vader beginnen aan het maken van de toestellen.
Mijn vader zit in het hekwerk dus heeft ontzettend veel ideeën.
De balken voor de sprong maak ik van pvc pijpjes, dus niet te zwaar voor de hond.
Nou vroeg ik me af of jullie leuke ideeën hebben qua kleuren. Vanmiddag ga ik de verf halen :)

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 10:41

KimD schreef:
MadelonSunny schreef:
@KimD Wat is je startnummer? :)
Seni heeft 8 en ik 102.

Nummer 3, 17 & 108! Ik kan dus even goed opletten bij jullie. Sta dan al klaar. :D

Ooh wauw, genoeg te rennen jij! :=

Bij ons afkijken heeft weinig zin _O- Training ging gisteren ook weer niet goed. Ik vind het handelen echt moeilijk :7
Bij Angelique wel. Zij is de reden dat we elke keer op de prijsuitreiking moeten wachten :')

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 10:48

Ach MadeleonSunny als jullie maar lol hebben toch.

Hier gisteren weer lesje balans en coördinatie gehad. Mevrouw was kapot na die tijd haha

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 11:42

Hallo allemaal! Mag ik mij hier melden?
Met mijn twee honden Mitch (BC) en Pepsi (BCxAussixLabrador) loop ik nu al enige tijd te racen in behendigheidsparcoursjes.

Afbeelding
Mitch is de debutanten-veteraan: heel slim, heel snel en met heel veel potentie maar loopt helaas vanwege gezondheidsproblemen alleen maar voor de lol een debutanten wedstrijdje mee. Hij is wel lekker slordig en ziet een parcours meestal als 1 groot feestje. :Y)

Afbeelding
Pepsi is een helicopter in opleiding: ze is niet snel maar wel nauwkeuriger en kwispelt zo hard tijdens een parcours dat ze in staat is om op te stijgen. Ze heeft nog geen lessen gevolgd (afgezien van enkele proeflesjes), maar vanaf April zullen we dat wel gaan doen met als doel om uiteindelijk een licentie aan te vragen. Ter illustratie van haar helicopter staart een filmpje van onze laatste wedstrijd in Laag-Soeren (2de plaats):
https://goo.gl/photos/BKwjMb7oGphVki2HA

Ze zijn beiden over het algemeen heel gevoelig voor mijn houding, dus die lessen zijn vooral voor mij een grote leerschool denk ik...

En we hebben zaterdag weer een debutantenwedstrijdje in Rotterdam! *\o/*

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 11:52

MadelonSunny schreef:
KimD schreef:

Ooh wauw, genoeg te rennen jij! :=

Bij ons afkijken heeft weinig zin _O- Training ging gisteren ook weer niet goed. Ik vind het handelen echt moeilijk :7
Bij Angelique wel. Zij is de reden dat we elke keer op de prijsuitreiking moeten wachten :')

Ik ben benieuwd!

Voor Guinness is het weer de eerste serieuze wedstrijd sinds lange tijd. Ik heb me voorgenomen om weer eens "alles of niks" te lopen met hem.

We hebben nu zoveel maanden getraind en de druk op de ketel opgevoerd dat ik benieuwd ben wat het gaat worden. Ik had zelf het idee dat hij door mijn "stress" niet voluit liep en lekker op zijn dooie gemakkie ging lopen, want dan liet ik alles los en liep op zijn gemakkie mee.

Maar met Jan heb ik daar serieus aan gewerkt en dit is de eerste wedstrijd waar ik van plan ben alles in de strijd te gooien en proberen diezelfde motivatie te behouden bij hem.

Met Puk is het haar allereerste wedstrijd, daar verwacht ik totaal niks van. Ik heb haar bij debutanten ingeschreven voor de nieuwe indrukken, vreemde mensen, mensen in en om de ring etc. Als zij aan het einde van de dag geen mensen heeft opgegeten ben ik een heel trots vrouwtje. <3

Als jullie me met die piranha heel hard zien zweten is het zenuwzweet, het is maar dat jullie het weten. :')

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 11:54

KimD schreef:
Ik ben benieuwd!

Voor Guinness is het weer de eerste serieuze wedstrijd sinds lange tijd. Ik heb me voorgenomen om weer eens "alles of niks" te lopen met hem.

We hebben nu zoveel maanden getraind en de druk op de ketel opgevoerd dat ik benieuwd ben wat het gaat worden. Ik had zelf het idee dat hij door mijn "stress" niet voluit liep en lekker op zijn dooie gemakkie ging lopen, want dan liet ik alles los en liep op zijn gemakkie mee.

Maar met Jan heb ik daar serieus aan gewerkt en dit is de eerste wedstrijd waar ik van plan ben alles in de strijd te gooien en proberen diezelfde motivatie te behouden bij hem.

Met Puk is het haar allereerste wedstrijd, daar verwacht ik totaal niks van. Ik heb haar bij debutanten ingeschreven voor de nieuwe indrukken, vreemde mensen, mensen in en om de ring etc. Als zij aan het einde van de dag geen mensen heeft opgegeten ben ik een heel trots vrouwtje. <3

Als jullie me met die piranha heel hard zien zweten is het zenuwzweet, het is maar dat jullie het weten. :')

Ik zou er bijna voor langskomen om je te zien zwoegen :') :')

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 12:49

Leonyr, laag soeren was de wedstrijd die ik organiseerde. Wat leuk!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 13:17

Welkom Leonyr

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 13:31

mirriejj schreef:
KimD schreef:
Ik ben benieuwd!

Ik zou er bijna voor langskomen om je te zien zwoegen :') :')

Hahahaha Bedankt hè! _O-

Leonyr, Welkom! Gezellig! En wat een mooie honden. :D

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 14:00

Bedankt! Wat top! Was echt ontzettend te spreken over de organisatie. Heel helder allemaal, hele goede voorzieningen en erg leuk dat er zo veel prijsmateriaal was geregeld.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 14:32

Iedereen succes met de wedstrijden dit weekend

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 22:48

Iedereen succes dit weekend! Ik ga op een oor, morgenvroeg om 6u in de auto. :Z

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 22:56

Welkom Leonie! :D

@maj0 Haha ja dat hebben we zeker :D

Succes allemaal!

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 23:22

Dankje Madelon!

Iedereen succes! Plaatsen jullie wel filmpjes van de parcourtjes?

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 10:28

Ik heb helemaal geen wedstrijd dit weekend! Gelukkig zo wel een seminar, dus we gaan lekker trainen vandaag :D

Iedereen succes dit weekend!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 10:41

Mijn eerste ronde zit erop, super trots! Guinness was gemotiveerd en viel niet terug in tempo. *\o/* Twee fouten, maar die was ik zelf schuld, geen enkele schuld aan de hond. >;)

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 10:56

Fijn Kim! Heb je net niet meer zien lopen. Hier was het een foutloos rondje. Apetrots op der omdat ze zonder mij moest rennen. Hele erg rugpijn dus dacht eigenlijk niet eens rond te komen!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 19:07

Gefeliciteerd dames!
Wij hebben heerlijk getraind. Csiv heeft geweldig gewerkt. Daarna hebben ze nog even gewandeld met een vriendin van me en haar honden. Samen door het water!

Afbeelding

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 20:29

Goedzo Angelique!

Leuke foto Marleen