Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mar_X schreef:Warboel: Wat wordt ze al groot!
Nayomi: Mijn pup krijgt ook vlees van energique en dat wou ze in het begin ook slecht eten, nu ik er gekookt water over heen gooi eet ze het zo goed als elke keer op.
Hier gaat het gelukkig een stuk beter, Silke eet nu goed en ze groeit hard! Ze plast nu ook wat regelmatiger, helaas liever wel binnen maar dat gaat vast goedkomen. Hier in het veld loopt ze inmiddels wel los, vind het zelf wel spannend omdat ze niet echt aandacht voor mij heeft maar als ik wegloop komt ze gelukkig wel.
De antibiotica kuur is inmiddels afgelopen en het is niet verbeterd, zelf heb ik het gevoel dat het het alleen maar erger is geworden, eerst was er alleen maar een druppel pus zichtbaar en nu is dat vaak toch wat meer. Ik moest het elke keer als ik buiten was geweest afvegen maar daar leek het alleen maar erger van te worden dus dat doe ik nu nog maar 1 of 2 keer per dag. Ik heb het een en ander opgezocht over puppyvaginitis en vrijwel overal staat dat het overgaat na de eerste loopsheid en dat antibiotica bijna nooit wat doet, dit zei de fokker ook. Ben net even met haar naar de praktijk geweest om haar te wegen en bij de assistente aangegeven dat de antibiotica niks gedaan heeft en dat de fokker zei dat het vaak vanzelf over gaat maar daar was ze het niet echt mee eens geloof ik. Ik heb zelf de opleiding tot paraveterinair gedaan en het kwam er op neer dat ik wel beter moest weten maar ik kan me niet herinneren dat we op school dit onderwerp hebben gehad. Ik heb voor volgende week een afspraak gemaakt en dan gaan ze nog even kijken, ben benieuwd wat ze dan willen gaan doen want ik zie het niet zitten om haar weer antibiotica te gaan geven en ik wil haar liever de eerste tijd ook gewoon vlees blijven geven omdat ze dat goed eet, brokken krijg ik er niet genoeg van in op een dag, dus maar afwachten of ze daar weer op terug komen. Tijdens de afspraak gaan ze ook bloed afnemen voor het titeren, ben erg benieuwd wat de uitslag gaat zijn!
CupCakes_ schreef:Waar is die schattige puppy gebleven Warboel?![]()
Hier hebben we net een kuurtje achter de rug met Jip. Hij bleef pus houden bij zijn fluit, dus veel spoelen en een kuurtje. De dierenarts gaf wel aan dat hij dat zou kunnen houden, vanwege alle hormonen die nu opspelen. Nu spoelen we minimaal 1x per dag, want het kuurtje is al even voorbij maar er blijft pus uit komen.
De dierenarts gaf wel aan de castreren eventueel zou kunnen helpen, maar dat het niet helemaal zeker is of het helpt.
Hoe is jullie ervaring bij reuen hiermee? Gaat dit na de puberteit over? Of is de optie echt alleen castreren? Wij zijn alle opties aan het bekijken en informatie hierover aan het verzamelen. Tot die tijd blijven we minimaal 1 keer per dag spoelen.
[ [url=m/uNUyD2.jpg]Afbeelding[/url] ]