Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 08:58

Ja, ik vond het echt heel leuk. Wil hier wel graag meer over gaan leren, gedrag, dus tzt eens kijken of ik ergens een cursus/opleiding kan gaan volgen gewoon puur voor mezelf. Mocht iemand hier in thuis zijn, hoor ik het graag. Reizen is an zich geen probleem, maar als er iets in de buurt van Limburg zou zijn, zou dat wel voorkeur hebben.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 09:32

Je kunt de opleiding gedragsdeskundige volgen, dat doen veel mensen ernaast. Maar je krijgt een hoop handvaten waar je zelf een eigen visie op moet creëren.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 09:39

Simoonzel schreef:
Als we het toch over poedels hebben :+

We hadden zondag een wandeling met nakomelingen van de fokker. Was super gezellig! Helaas konden de nestgenoten van Popo er niet bij zijn (zijn broertje woont op 3 uur rijden enkele reis en zusje is met een heel triest verhaal terug bij de fokker) dus dat was wel jammer. Zijn moeder bleef thuis bij de fokker om op zusjelief te passen. Zijn beide oma's waren er wel bij en een aantal pups van oma (dus... tantes en ooms?). En nog wat pups van haar andere teef waar hij wel iets van bloed mee deelt maar pas generaties terug.

Echt allemaal leuke lieve honden! Popo was wel het rustigst viel op maar hij was bij de groepswandeling iets overdonderd door alles volgens mij. Hij loopt zelden zo netjes naast wahaha. Met loslopen kwam hij wel los en heeft hij lekker gerend met de hele meute.
Er waren in totaal denk ik 12 honden. Popo was nu al de grootste, oeps, terwijl hij de jongste is. Hij is ook al te groot volgens de rasstandaard.

[ [url=m/zyFYtC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gisteren lekker in het bos wezen spelen. Ik kwam een vriendin/bokker tegen met haar jonge reu dus dat was feest voor die twee. Voor mij minder :+

[ [url=m/v8LUZp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hebben ze Popo vergeten in te kleuren? :+ Sorry, flauw!

Ik vind dat geschoten koppie zo leuk! <3

cursebreaker schreef:
Ja, ik vond het echt heel leuk. Wil hier wel graag meer over gaan leren, gedrag, dus tzt eens kijken of ik ergens een cursus/opleiding kan gaan volgen gewoon puur voor mezelf. Mocht iemand hier in thuis zijn, hoor ik het graag. Reizen is an zich geen probleem, maar als er iets in de buurt van Limburg zou zijn, zou dat wel voorkeur hebben.

Sorry. Met het blaffen doelde ik niet op jou & Ayra! Daar kwam een andere Bokker over vragen, kan alleen de naam niet zo snel terugvinden.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 10:03

KimD schreef:
Je kunt de opleiding gedragsdeskundige volgen, dat doen veel mensen ernaast. Maar je krijgt een hoop handvaten waar je zelf een eigen visie op moet creëren.

Ja, da's idd begrijpelijk ook. Maar meer erover leren lijkt me wel leuk ja.

En dat blaffen idd was meer gewoon een reactie in 't algemeen waar ik het over had. Dacht me even te mengen in het onderwerp, lol. :')

Hier de sleutel van een van de auto's kwijt, de auto die vandaag voor de deur staat, want manlief heeft mijn auto mee. Dat beperkt me meteen enorm met het wandelen met de hond want nu moet ik in de wijk blijven, jammer. Moet ik constant alles aan de lijn doen tot manlief thuis is grr. Hier boven aan de straat zijn ze een circus aan't opzetten. Net eens gaan kijken met d'r en dat vond ze wel interessant allemaal, die tenten en dieren wat ze van verder af zag; paarden & kamelen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 10:23

Dinsdag is standaard mijn hondendag. :+

Ik ga om 13u een Sheltie droppen bij de trimster, dan door om te trainen, sheltie ophalen, weer terug om te trainen, naar huis eten en weer terug om te trainen. _O-

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 10:25

Ja, ik ga vandaag maar omdopen tot trainings dag ook want ik moet wel nog veel oefenen aan de lijn met d'r. Kan ik dan vandaag wat extra aandacht eraan besteden :) Ik kan komende maandag niet naar de cursus omdat ik in London ben, dus ik lig straks anders echt teveel achter als ik niet bezig blijf nu - denk eraan om 1 privé les toch erbij te nemen. Ook al krijgen we alles via mail nog gestuurd, ik vind het toch fijn als iemand eens mee kijkt en adviseert en inspringt op momenten dat ik vastloop.

Lekker druk dagje zo Kim!

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 10:34

Leuk popo zo tussen de zwarte poedels.

Leuke foto's van vieze vrolijke honden.

Kim een lekker hondendagje vandaag.

Gefeliciteerd met Candy. Mooie punten.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-19 10:35

drukke dag Kim! Veel plezier!

wij gaan op jacht voor een vouwfiets. Ik wil kleine stukjes met de honden gaan fietsen. Maar dat is hier niet te doen. Dus met een vouwfiets hebben we meer mogelijkheden.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 10:38

Kiwitje of iemand anders hoe bouw je het fietsen op met de hond ? Of hoe leer je het het beste.

Was beetje fiasco in dorp met Senna. :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-19 10:54

Boellie en Chick snapten het vrij snel om naast de fiets te lopen. Ik gebruikte de fiets een beetje als step en dan hun aan de lijn vasthouden. Maar na een paar meter gewoon opgestapt en een paar meter gaan fietsen. Hun waren heel makkelijk. Had het meeste moeite in het begin met tempo aanhouden en dat ze dus niet gaan trekken. Ze willen HARD. en ik niet _O-

Djes is nog te jong uiteraard. Al zou ik die wel rustig naast de fiets kunnen laten lopen om te wennen. Maar niet daadwerkelijk fietsen

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 11:15

Nou Senna snap nog niet dat aan de andere kant van de lijn de fiets en ik nog zit. :+

Met wandelen is ze eindelijk redelijk braaf maar met fietsen willen we weer achter de auto's aan en de honden achter hek zijn ook leuker. Met andere woorden ze heeft geen aandacht voor mij en de fiets. :o

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-19 11:16

Oh daar gelukkig geen last van :P

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 13:10

Ik heb heel veel honden leren fietsen door gewoon te gaan met die banaan. Met Dexter wel rustig begonnen want die was jong (10,5 maand) dus daarmee letterlijk een minuut per keer opgebouwd :') Maar met andere honden ga ik gewoon op de fiets zitten, hond rechts en trappen. Hond leert vanzelf dat meelopen de beste optie is.

Hoe reageer je op het gedrag van Senna als ze zo doet?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 13:33

Ik pak fiets, hond, stap op en ga rijden. Idem met step. Onlangs step gepakt, 4 honden mee en gewoon gegaan. Ondanks dat 2 vd 4 er geen enkele ervaring mee hadden.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 15:24

Haai, kennen jullie mij nog? :wave:
Afbeelding

Lange tijd niets gepost, wel zo af en toe mee gelezen, hoop nieuwe gezichten en andere knapperds die flink zijn gegroeid.

Hier natuurlijk ook flink gegroeid (van 2,2kg in begin naar nu 9,5kg) in alle opzichten.

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-19 15:34

Heerlijk eigenwijs oortje heeft ze _O-

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 15:53

Wat een leukerd. <3

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 16:39

Ohhh wat een knapperd !

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 16:41

xDenies schreef:
Haai, kennen jullie mij nog? :wave:
[ [url=m/mcFxPn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lange tijd niets gepost, wel zo af en toe mee gelezen, hoop nieuwe gezichten en andere knapperds die flink zijn gegroeid.

Hier natuurlijk ook flink gegroeid (van 2,2kg in begin naar nu 9,5kg) in alle opzichten.

[ [url=m/oJz3YH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb een déjà vu gevoel, alsof ik deze foto's al eens zag en op gereageerd had haha.
Maar echt, wat een knapperd <3 <3

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 16:44

Sorry ik ken alleen een hele kleine puppiewuppie met dezelfde kleuren, of heb je die opgegeten? *D

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 17:07

Kaus probeer niet op der te reageren en blijven te fietsen. Maar ze snokte me zo met fiets zo in de bossen. :+ Heb wel ff gemopperd dat ze een mongool was. :o

Denk dat ik naast de fiets loop door dorp en als ik buiten dorp ben gewoon ga fietsen. In dorp heeft ze denk ik te veel prikkels. Met wandelen ook.

Denise wat groei ze snel zeg.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 17:29

punjab schreef:
Kaus probeer niet op der te reageren en blijven te fietsen. Maar ze snokte me zo met fiets zo in de bossen. :+ Heb wel ff gemopperd dat ze een mongool was. :o

Denk dat ik naast de fiets loop door dorp en als ik buiten dorp ben gewoon ga fietsen. In dorp heeft ze denk ik te veel prikkels. Met wandelen ook.

Denise wat groei ze snel zeg.

Heb je al eens een frontrange harnas geprobeerd? Niet ideaal om mee te fietsen, maar in jouw situatie zou ik dat zeker gaan gebruiken.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-19 17:40

Fietsje binnen!
Afbeelding
Afbeelding

Heb hem nu aangepast omdat ik de handvaten niet mag vastpakken. En daarna een rondje gefietst. En zelfs Djessey's eerste meters naast de fiets gestapt. Want het zadel kan ik heel laag zetten dus heel stabiel mee ''lopen''.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 17:54

kiwiwitje schreef:
Heerlijk eigenwijs oortje heeft ze _O-

Klopt! Die oren weten nog niet helemaal wat ze willen. Ze is volgens mij nog één van de enige in het nest die nog zulke oortjes heeft. Haar broer heeft net zulke enorme puntoren als Bodhi toentertijd.

Dankjewel Biggirl & Welmoed!

Alleen de Diploma-foto cursbreaker, haha. De andere heeft alleen nog maar op instagram gestaan en is gister gemaakt :)

Heh, je hebt me door Simoonzel :P Ik dacht er toch even makkelijk mee weg te komen.

Bizar heh punjab, het is ineens een heel ander hondje. Ik zag puppy foto's op mijn telefoon langs komen en ik schrok toch hoe ieniemienie ze was :P

Handig fietsje kiwiwitje! Zo kan je makkelijk de hort op om naar betere plekken te gaan om te fietsen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-19 17:57

Super handig! We hebben een ideaal stuk om te fietsen. Maar als je mij daar eerst naar toe laat fietsen.. nou ja laatmaar _O- En voor de hondjes schiet dat ook niet op. Maar zo kunnen we veel kanten op. Heel fijn! Vandaag redden we het niet meer om hem echt te testen. Hopelijk de rest van de week nog een paar kansen.