Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
dierenfan schreef:De gemiddelde buitenland afkomstige hond in pension maakt dat ik daar absoluut niet voor zal gaan. Zie veel teveel onzekere, bange, willen ontsnappende honden die sowieso niet los kunnen en je zeer voorzichtig en met veel geduld aan moet lijnen wil je niet gebeten worden en vervolgens (met dubbele lijn) op omheinde weide aangelijnd uit moet laten waar nadien de helft toch de behoefte in de kennel doet omdat het aanlijnen en uitlaten zo stressvol is dat ze dan niets kunnen doen.
Veel x poedels hebben die neiging ook overigens.
Gelukkig met wat extra werk en aandacht verbeterd het meestal vlot maar regelmatig blijft het spannend voor die honden. Ik kan enkel medelijden hebben met zulke honden en vraag me dan serieus af of ze in hun ogen ook "gered" zijn.
Overigens uiteraard zijn er ook geweldig leuke buitenlandse honden maar zou er dus zelf niet aan beginnen
Zoe_97 schreef:Bijtringen zijn niet bedoeld om op te eten hè. Deze botjes met smaakjes wel. Als je een bijtring wil vergelijken kan je het beter vergelijken met een rubber bot zoals bv van kond.