Puppy erbij 2018

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-18 14:28

En terecht dierenfan. Hij heeft ook echt een heerlijke kop!

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 14:34

dierenfan schreef:
De gemiddelde buitenland afkomstige hond in pension maakt dat ik daar absoluut niet voor zal gaan. Zie veel teveel onzekere, bange, willen ontsnappende honden die sowieso niet los kunnen en je zeer voorzichtig en met veel geduld aan moet lijnen wil je niet gebeten worden en vervolgens (met dubbele lijn) op omheinde weide aangelijnd uit moet laten waar nadien de helft toch de behoefte in de kennel doet omdat het aanlijnen en uitlaten zo stressvol is dat ze dan niets kunnen doen.
Veel x poedels hebben die neiging ook overigens.

Gelukkig met wat extra werk en aandacht verbeterd het meestal vlot maar regelmatig blijft het spannend voor die honden. Ik kan enkel medelijden hebben met zulke honden en vraag me dan serieus af of ze in hun ogen ook "gered" zijn.

Overigens uiteraard zijn er ook geweldig leuke buitenlandse honden maar zou er dus zelf niet aan beginnen

Tsja ik heb er vele zelf gehad en opgevangen en nog nooit zo´n hond gehad gelukkig.

Hele bange of zieke honden horen hoor niet in Nederland vind ik. Weet dat er ook een stichting is die speciaal honden naar Nederland haalt die van alles en nog wat hebben. Besteed je geld dan aan het land zelf om daar een mooi asiel te maken en haal alleen honden naar Nederland die echt sociaal zijn en makkelijk een baasje vinden.

Uit degene die ik heb gehad was er maar eentje die bangig was, maar in de 3 maanden dat ik haar had is ze zo veranderd, ze leerde echt van mijn honden en ging als een super leuke sociale hond naar haar nieuwe baasje.

Voor mij ging het trouwens niet om het redden hoor, ik wilde gewoon een leuke hond :+ Heb er maar eentje gehad die ik `gered` heb, het 14 jarige opatje. Die heeft nog 8 maanden bij mij gezeten totdat ik hem moest laten inslapen.

Het is gewoon jammer dat stichtingen alles kunnen doen en er weinig toezicht op is. Sommige zijn zo slecht bezig, ook met hoe ze honden laten ophalen die net er zijn. Ergens op een parkeerplaats bij een snelweg tankstation en dan een simpel lijntje eraan. Tsja, als een hond er net is moet je gewoon voorzichtig zijn. Ben weleens bij aankomsten geweest van een andere stichting en daar werden de benches in een bak gezet van een manege en pas als alles binnen stond, deur dicht en dan eruit halen en goed aanlijnen.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 14:48

Van jongs af aan hadden wij herplaatsers/asielhonden in huis (hollandse herder, mechelse herder, keeshondjes, schapendoes en nu mijn oeder een Roemeense mix). 1 x een eigengefokte pup gehouden. Ikzelf heb ook een pup meegenomen vanaf mijn vorige werk, Tjech pup van 13,5 week, bijna dood, maar wonderbaarlijk toch overleefd. Helaas op 2,5 leeftijd met hele slechte heupen en gedragsproblemen haar besloten in te slapen. Daarna besloten voor een zelfgekozen pup te gaan. En nooit een dag spijt gehad vna Quebbel. En dan nu Roetsj, tot op heden ook geen spijt van ;) Ik weet nog niet wat de volgende wordt, al neig ik erg naar een Aussi pup, het kan ook maar zo toch een herplaatser worden. Eerst Roetsj maar opvoeden en stabiel hebben, dan kijk ik verder.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-18 14:52

Gezien jouw bijzondere naamkeuze begin ik steeds nieuwsgieriger te worden hoe je de rest van de hondjes genoemd hebt Fannetje :P

En bijzonder is positief bedoeld! :D

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 14:52

Mijn lieve dame uit Curacao, al 9 jaar bij mij <3
Afbeelding

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 15:07

Kim, de enige die ik nog een naam heb gegeven (naast Quebbel en Roetsj) was de Tjech: ja dat werd gewoon Lupa (Canis Lupa op haar stamboom). De rest was door mijn ouders gegeven (of heette eigenlijk al zo): Max, Teddy, Tosca, Queeny, Sanne, Cinta, Bolleke en Wiefke). Mijn paard heb ik dan wel zelf verzonnen, Fandango. Hij stamt af van Figaro en vond Tango wel mooi klinken, maar moest met een F, dus werd Fandango. Blijkt het gewoon een onderdeel van de Tango te zijn en in het liedje van Queen te horen te zijn ;) Fannetje is dus zijn koosnaampje en ooit (18,5 jaar geleden) was het ook een -tje. Heb hem zelf geboren zien worden (met een beetje hulp van mij dan). Maar idd ik hou niet zo van standaard, dus als ik het voor het kiezen heb. Loop je iets minder risisco dat als je je hond roept er gelijk 3-4 voor je staan ;) En de R rolt zo lekker voor de aandacht.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-18 15:16

He dat is voor de andere honden toch wel jammer haha. Ik had gehoopt op nog meer unieke namen. Vind dat juist zo leuk iets wat niet zo standaard is! Voor je paard ook een leuke unieke naam. Wel grappig dat het dus al iets bestaands bleek te zijn haha.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 15:25

Kim ze zit nu op dag 53

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-18 15:29

Nog een weekje te gaan dan ongeveer. Spannend!

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 16:17

Ik heb ene klein vraagje, heb die pup van mij en nylabone gekocht, want enorm veel last van wisselen en gewone botten bijt ze niet graag op en har kong knuffels ook niet etc. alleen na 20 minuutjes kauwen lijkt de ene kant al heftig gehavend.., hoort dat zo of? :')

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 16:18

ik denk dat je een te zachte heb dan? voor wisselende pups maakte ik altijd een oude theedoek nat en dan in de vriezer en na een paar uur geven, vonden ze altijd erg fijn

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 16:19

Ik zou nooit nylabone geven. Dat is gewoon nylon, plastic, dat je je hond laat opvreten. Koop beter echt dierlijke botjes (bv op diergigant.nl is er ruime keuze). Of kong heeft bv die roze en blauwe puppybotjes. Daar bijten ze geen stukken af.
Nylabone mocht in mijn ogen uit de rekken gehaald worden. Je gaat zelf toch ook geen plastic eten!

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 16:27

je theedoek nat, of een floss nat en dan poos de vriezer in komt ze der mand niet voor uit en mogen mijn handen het voelen, ze heeft er enorm veel last van. las dat dit een uitkomst was en ze vind hem heerlijk. ligt lekker te knagen voor het eerst (naast een echte koe knieschijf maar daar gaat vriendlief van over zijn nek.. andere dierlijke botjes doet ze niks mee, 5 sec en dan is t klaar. gedroogde ganzen nekken etc stopt ze ook in der holle kies en vervolgens word ik weer lastig gevallen.

Stinken die gedroogde koeien botten vanuit de dierenzaken ook zo als een verse?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 16:34

Je ruikt het wel. Maar ik heb liever iets dat wat ruikt ipv plastic in mijn hond te stoppen hoor :+

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 16:36

ja, maar als je vent constant over zijn nek gaat en je een boze gefrutreerde pup hebt.., dan sta je toch een beetje met je handen in het haar.., maar pak deze af, en dan maar een gewoon botje. desnoods maar ff mee terug

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 16:36

We geven kinderen toch ook bijtringen en fopspenen?
Als ze er stukken uit knagen lijkt het me niet best en pak ik het ook af, maar gewoon om een beetje op te knagen lijkt het me op zich geen probleem.

Botten krijgen ze binnen niet, haal altijd van die verse dingen en dat stinkt je echt je huis uit :+

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 16:40

Bijtringen zijn niet bedoeld om op te eten hè. Deze botjes met smaakjes wel. Als je een bijtring wil vergelijken kan je het beter vergelijken met een rubber bot zoals bv van kond.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 16:41

Zoe_97 schreef:
Bijtringen zijn niet bedoeld om op te eten hè. Deze botjes met smaakjes wel. Als je een bijtring wil vergelijken kan je het beter vergelijken met een rubber bot zoals bv van kond.

Zijn toch gewoon kauwbotjes mag ik hopen? :oo
Leek me gewoon met smaak zodat het aantrekkelijker werd om te gebruiken, niet omdat het kapot moet. :o

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 16:45

Maar zowat elke honde bijt stukken van die mylabones af. Van de gewone speelgoed rubbere botjes dus niet. Er zijn verschillende onderzoeken dat er ik de maag stukken nylon achterblijven en bolletjes nylon in de stoelgang zitten. Ook wanneer ze zoals voorgeschreven gebruikt worden.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 16:45

nee, het is de bedoeling dat ze het af kunnen knagen, splintertjes.., maar hier gata er veel vanaf. dus t ligt nu in de kast. zo af en toe onder toezicht mag ze dan wel. we zoeken maar vrdr naar andere oplossingen, ze heeft me tegen het plafond. kan er slecht mee om gaan op t moment ;( heb letterlijk alle tips geprobeert omtrend bijten, wisselen etc. maar ff tot rust komen.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 16:47

wortelen in de vriezer ?

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 16:49

die had ik nog niet gevonden, dat kan ik nog proberen. dankje. zo nog ff naar de supermarkt crossen.

het is alsof ze het leuker vind dat er gelijk wat lekkers vrijkomt met het bijten en knagen dan botjes waar weinig aanzit

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 16:54

Een hardere nylabone?

Onze hele enthousiaste langer van 35 kg heeft echt nog geen enkele stuk van zijn bot gekregen. Een krasje zit erin en dat Na 4 weken iedere dag 3 uur ermee bijten, spelen en rond gooien.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 16:59

Hier vonden de pups de wortels in de vriezer geweldig. Niet om op te eten hoog, maar op het in 1000kleine stukjes te kunnen knagen :+

Hier heeft naya een hertengewei met zo van dat merg maar begin meer en meer te twijfelen voor haar tanden ...

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 17:01

Hier zouden ze zo´n nylabone echt niet boeiend vinden. Ook dingen waar amper wat vanaf komt is niet hun ding.

Sowieso krijgt Olly ook niets wat te hard is, wil graag zijn tanden heel houden voor de show;) Van die koeienbotten geef ik niet. Hier vinden ze runderkophuid lekker en van die grote oren..maar dan niet die dunne, die hebben ze zo op. Die goede stevige;) Ook runderoren en konijnenoren met vacht zijn favoriet.