Hèt vogeltopic !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lukasje

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 18:15

Oh wat goed! Dat is toch nog snel gegaan!

En jij? Ga je zelf voor nieuwe vogels?

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 18:47

Vind het moeilijk om haar weg te brengen morgen, dit is beter voor haar. Kan ze kiezen uit 4 mannen ;)
Ik laat de kooi gewoon in huis staan en kijk wat er op mijn pad komt. Hopelijk komt pikachu nog thuis en misschien komt er bij de dierenambulance iets leuks binnen

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 11:14

Ha jongens, ff advies nodig. Een van mijn kakqariki's gebruikt haar pootje niet meer en houdt hem omhoog langs haar lijf. Ze zitten nu voor de derde dag op rij in de kooi maar er lijkt niet echt verbetering in te zitten; is er bij de dierenarts iets aan te doen? Ik vraag me een beetje af wat er anders gedaan kan worden dan rust geven, maar niets doen voelt ook niet goed. Bestaat er iets als pijnstillers voor vogels wat ik haar kan geven? Ze vliegen normaal veel los dus ik denk dat ze hem gewoon ergens bezeerd heeft, pootje ziet er ook niet gek uit. Ik weet niet zo goed wat wel/niet te doen.

Edit: Ik kon net onder haar pootje kijken en er zit een soort wit bobbeltje. Denk dus dat daar iets van een ontstekinkje zit waar ze last van heeft. Ik hou 't in de gaten ;o

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 12:17

Castilja schreef:
Ha jongens, ff advies nodig. Een van mijn kakqariki's gebruikt haar pootje niet meer en houdt hem omhoog langs haar lijf. Ze zitten nu voor de derde dag op rij in de kooi maar er lijkt niet echt verbetering in te zitten; is er bij de dierenarts iets aan te doen? Ik vraag me een beetje af wat er anders gedaan kan worden dan rust geven, maar niets doen voelt ook niet goed. Bestaat er iets als pijnstillers voor vogels wat ik haar kan geven? Ze vliegen normaal veel los dus ik denk dat ze hem gewoon ergens bezeerd heeft, pootje ziet er ook niet gek uit. Ik weet niet zo goed wat wel/niet te doen.

Edit: Ik kon net onder haar pootje kijken en er zit een soort wit bobbeltje. Denk dus dat daar iets van een ontstekinkje zit waar ze last van heeft. Ik hou 't in de gaten ;o

Update: Ga maandag naar de dierenarts. :)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 14:15

Ah, hopelijk is dan haar pootje snel genezen!

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 19:23

Straks met de dochter van Flik bij de DA geweest. Ze zag er beroerd uit. Zat in het hoekje op de grond. Ze werd wel gevoerd door haar broer. Ze had genoeg eten in de maag. Heeft vitamine en calciumspuit + 10 dagen antiobiotica. Kreeg net ern foto dat ze al boven in de kooi op stok zat aan de trosgierst te knabbelen :D
Groesbeek bij de Aam heeft ook een vogelarts _/-\o_

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 19:32

Gelukkig is ze snel opgeknapt +:)+ !

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 17:54

Op het werk bij de buurman was een grasparkiet in de mestput geland %)

Afbeelding

Ja neem maar mee, ik verzorg deze wel en probeer de eigenaar te vinden:o

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 19:16

Ach nee, het arme dier! :(:)
Hopelijk heeft hij geen mestwater binnen gekregen!

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 21:26

Hij heeft gelijk gegeten toen hij mij kwam. Is nog jong en heel tam, zit nu lekker op stok te slapen
Afbeelding

Afbeelding

Morgen eerst goed voer halen voor de uk

3 soorten nu in huis, neophema van 14 jaar, valk van 2 jaar en deze uk

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 04:03

Maar de duts toch <3

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 09:41

Och!! Wat lief dat je hem hebt opgevangen en wat fijn dat het relatief goed gaat <3

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 13:47

Skipper vind hem volgens mij wel leuk. Kooien staan tegenover elkaar, hij is zachtjes aan het brabbelen ipv hard :P

Dit was vanmorgen
Afbeelding
Skipper klom toen na hem toe

Alle 3 in diepe rust, wat een stilte :=

Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 16:57

Leuk om zien!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 08:32

Hallo iedereen! Alles oke met de gevleugelde vriendjes?

Bij mij ging het laatst niet zo goed. Ondanks dat ik geen broedkastjes had gehangen, is mijn bourkes pop toch fanatiek aan het broeden gegaan. Haar eerste kuiken vond ik ‘s ochtends dood terug en nadien ging ze nog maar af en toe op haar ei’tjes zitten om vervolgens volledig te stoppen.
In dezelfde periode stierf ook mijn turquoisine pop |( .

Nu heb ik een vraag: een nieuw turquoisine vrouwtje is reeds besteld dus over een week of 3 krijgt mijn man opnieuw gezelschap. Maar, kies ik nu best een vrouwtje in dezelfde kleur (wildkleur) als het vorige , of maakt de kleur niet uit?
De turquoisine man zit bij het bourkes koppel. Ik had de 2 koppels steeds samen zitten. Maar wanneer dat nieuwe vrouwtje komt, hoe pak ik dat dan volgens jullie best aan? Zet ik haar even apart? Zet ik haar en haar mannetje samen maar apart van de bourkes? Of drop ik haar meteen bij de 3 vogels in de volière?

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 18:25

Hier gaat alles goed. We zijn begin dit jaar verhuist! Nu deel ik de slaapkamer niet meer met de vogels, en hebben ze hun eigen kamer. Ook zijn er weer vogels bij in de opvang.
Afbeelding
Dima, een grijsroodstaart dame die ernstig heeft geplukt.
Afbeelding
En dit is de 52 jarige Jacco!! Met tragisch verleden.
Afbeelding
En dan nog Rikkie! Een jardine van onbekende leeftijd

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 19:13

Er heeft zich nog niemand gemeld voor het grasparkietje. Hij gaat nu achter Flik en Skipper aan als ze los vliegen. Hun over de zeik telkens:(
Had het graag anders gezien, Flik en Skipper gaan voor. Dierenambulance is nu niet bereikbaar, morgenvroeg maar weer proberen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 19:25

Lukasje schreef:
Hallo iedereen! Alles oke met de gevleugelde vriendjes?

Bij mij ging het laatst niet zo goed. Ondanks dat ik geen broedkastjes had gehangen, is mijn bourkes pop toch fanatiek aan het broeden gegaan. Haar eerste kuiken vond ik ‘s ochtends dood terug en nadien ging ze nog maar af en toe op haar ei’tjes zitten om vervolgens volledig te stoppen.
In dezelfde periode stierf ook mijn turquoisine pop |( .

Nu heb ik een vraag: een nieuw turquoisine vrouwtje is reeds besteld dus over een week of 3 krijgt mijn man opnieuw gezelschap. Maar, kies ik nu best een vrouwtje in dezelfde kleur (wildkleur) als het vorige , of maakt de kleur niet uit?
De turquoisine man zit bij het bourkes koppel. Ik had de 2 koppels steeds samen zitten. Maar wanneer dat nieuwe vrouwtje komt, hoe pak ik dat dan volgens jullie best aan? Zet ik haar even apart? Zet ik haar en haar mannetje samen maar apart van de bourkes? Of drop ik haar meteen bij de 3 vogels in de volière?

De kleur maakt op zich niet uit!
Ik zet nieuwe vogels altijd wel even apart tot ik zeker weet dat ze gezond zijn, maar iedereen doet dat weer anders.

Benfan, wat fijn dat je verhuisd bent! Extra ruimte is veel fijner natuurlijk!
Sabine: Wat jammer! Dan zou ik idd ook de dierenambulance inschakelen.
Grasjes kunnen echt gemeen fel zijn helaas. En dan zijn het echt kleine pitbulls :=

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 23:39

Sinds zondag heb ik er een nieuwe aanwinst bij: Blitz

Afbeelding

Ik was met een vriendin naar de open dag van Hope for wings. Waar heb je het 1,5 uur over in de auto...
Ik had op mp een advertentie gezien, daar in de buurt. Opgebeld, die vogel werd opgehaald. Maar er zat nog een andere.
Deze was s morgens het nest uitgegooid door de ouders, en op het bolletje toegetakeld door de kwartels.
Overlegd met vriendin, we komdn kijken :P
Daar aangekomen, valkje bleek 5 weken te zijn, bolletje kaal met wat bloed. Besloten om hem/haar mee te nemen. Kreeg advies om 4x daags nog pap te geven.
Ze woog 69 gram toen we thuis waren. Zijn nu een paar dagen verder, ze was straks 76 gram voor het eten. Ze eet wel al wat trosgierst, eivoer en zaadjes.
Skipper was was bij de 1ste kennismaking al heel happy en een andere vogel. Hij kwam bij ons zitten. Hij kent opstappen in de kooi en op stok nu. Skipper zoekt Blitz altijd op, zit heel veel bij Blitz. Hij schreeuwt zowat niet meer. Ik ben heel blij dat ik deze keus gemaakt heb, zoveel liefde dat Skipper laat zien. Met voeren zit hij er ook altijd gelijk bij.
Moet ik zo doorgaan om nog 4x per dag te voeren? Tot Blitz boven de 80 gram zit met een 'lege' maag?
Tips of adviezen zijn welkom :o
Fokker gaf een vogel ook nooit zo jong mee werd er nog gezegd >;)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 00:13

Anders moet je even Cayenne om advies vragen? In ieder geval, veel geluk ermee! Super dat Skipper zo positief reageert!

Zelf ben ik ook wel benieuwd hoe mijn mannetje gaat reageren wanneer hij straks een nieuw vriendinnetje krijgt. Hopelijk ook zo positief.

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 00:23

Zij zal het bericht ook wel lezen :o
Dit had ik niet gedacht. Straks was hij ook de kleine aan het voeren <3 tenminste die beweging deed hij bij Blitz.
Hoop dat het bij jou ook zo gaat _/-\o_

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 02:13

:wave: :D
Wat apart dat de kweker aangeeft zo'n kleine normaal gesproken nog niet te laten verhuizen, maar het vervolgens wel doet. Ik vind dat de kweker daar zelf een verantwoording in heeft en zou hem dan niet laten verhuizen tot hij 100% zelfstandig is. Er kan zoveel mis gaan bij het voeren van pap... Imo laat een goede kweker ten alle tijden zijn/haar vogels pas verhuizen wanneer ze 100% zelfstandig zijn. Nu schuift die persoon de verantwoording ook wel heel makkelijk op jou af :o
Maar sowieso bij iedere voeding er op letten dat de krop wel leeg is. De krop moet per 24 uur minstens één keer helemaal leeg zijn geweest. Anders is er een kans op kropontsteking en daar kunnen ze heel ziek van worden.
Ik zou het op deze manier nog even een dag of drie aankijken. Hij/zij is net verhuisd, dus dan hebben ze even nodig om te acclimatiseren. Als hij echt wat zaadjes pelt (soms lijken ze te eten maar zijn ze nog niet sterk genoeg om de zaadjes te pellen) kun je afschalen naar drie keer en goed in de gaten houden dat hij wel echt zelf eet.
En uiteraard ruim voldoende eivoer geven, want dat is nog heel belangrijk voor zo'n jonge vogel :j

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 02:26

Cayenne schreef:
:wave: :D
Wat apart dat de kweker aangeeft zo'n kleine normaal gesproken nog niet te laten verhuizen, maar het vervolgens wel doet. Ik vind dat de kweker daar zelf een verantwoording in heeft en zou hem dan niet laten verhuizen tot hij 100% zelfstandig is. Er kan zoveel mis gaan bij het voeren van pap... Imo laat een goede kweker ten alle tijden zijn/haar vogels pas verhuizen wanneer ze 100% zelfstandig zijn. Nu schuift die persoon de verantwoording ook wel heel makkelijk op jou af :o
Maar sowieso bij iedere voeding er op letten dat de krop wel leeg is. De krop moet per 24 uur minstens één keer helemaal leeg zijn geweest. Anders is er een kans op kropontsteking en daar kunnen ze heel ziek van worden.
Ik zou het op deze manier nog even een dag of drie aankijken. Hij/zij is net verhuisd, dus dan hebben ze even nodig om te acclimatiseren. Als hij echt wat zaadjes pelt (soms lijken ze te eten maar zijn ze nog niet sterk genoeg om de zaadjes te pellen) kun je afschalen naar drie keer en goed in de gaten houden dat hij wel echt zelf eet.
En uiteraard ruim voldoende eivoer geven, want dat is nog heel belangrijk voor zo'n jonge vogel :j

Lekker makkelijk ja :(
Thanks voor de info, had al aardig wat info gevinden op internet. Kwam ook kropontsteking tegen, zit je niet op te wachten bij zo'n ukkie.

Te lief om niet te delen <3
https://youtube.com/shorts/RFNfBHxdcVk? ... 5Gt1wKgVeI

horselover22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 12:23

Aaah wat een cutie zeg <3 en zo leuk dat je andere vogel ook happy is nu hij er is veel geluk met cutie hoor dat ie maar groot en sterk mag worden

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 21:29

Maar het dutske toch <3 .