gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eunomia

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 22:45

Fijn dat het de goede kant op gaat, Coconut. :)

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 19:25

Sinds vandaag hebben we weer een klein konijntje nadat we 3 weken geleden het konijn hebben laten inslapen door gas in de maag.

Dit is Pluk. Een Nederlands dwerghangoor ram. Geboren op 20 mei en is dus nu precies 10 weken!

Afbeelding

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 19:28

Wat een schatje! <3 Krijgt hij straks wel een vriendinnetje?

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 19:30

MoppieFilou schreef:
Wat een schatje! <3 Krijgt hij straks wel een vriendinnetje?

Ik wist dat deze vraag zou komen maar nee dat mag helaas niet.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 19:33

Jammer voor je konijntje .. Krijgt hij wel een mooie ren in de tuin?

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 19:43

Es_ther schreef:
Jannickee schreef:
Is een viertal bij beide geen optie?

Nora chillt hem even voor het raam :+
[ [url=m/ZUJz92.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een gaaf konijn!

Dankjewel! :D

Fijn dat het weer de goede kant op gaat met Nijn!

xxxmh gecontroleerd met je vriendje! Ik kan mij inderdaad herinneren dat jij geen tweede konijn mocht. Jammer dat je er wel dan nog een keer voor hebt gekozen om een konijn alleen te houden.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 19:52

MoppieFilou schreef:
Jammer voor je konijntje .. Krijgt hij wel een mooie ren in de tuin?

Hij heeft een hok van 2 verdiepingen. 1.50 m breed en 60 cm diep. De ren is 1.50 m bij 1 m. En loopt dagelijks los in huis.

Edit
Laatst bijgewerkt door xxxmh op 29-07-17 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 19:54

Citaat:
xxxmh gecontroleerd met je vriendje! Ik kan mij inderdaad herinneren dat jij geen tweede konijn mocht. Jammer dat je er wel dan nog een keer voor hebt gekozen om een konijn alleen te houden.

Konijn is niet van mij maar van mijn mmoeder en die heeft al haar hele leven konijnen gehad die allemaal alleen zaten en zijn allemaal gelukkig en gezond oud geworden.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 20:41

Ik weet nu heel goed dat ik nooit meer een konijn alleen zou willen houden. Ookal heeft ie een groot hok, ook al word ie gecastreerd. Ik vind dat rotsmoesen voor eigenbelang.

Wij hebben wel weer konijnen op het oog, een groep van ongeveer 5-6 teddy's. Maar dit is wel puur uit medelijden. Al vind ik teddys geweldig! ;) Wel gaan ze dan eerst een rondje trimmer, want die klitten zelf weghalen zie ik echt niet zitten. Bijhouden is geen probleem :P

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 20:48

Ik meld me maar weer af van dit topic :wave:

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 21:05

Het is goedbedoeld :)
Ook ik zou geen konijn genomen hebben als het er één was. Eén konijn is geen konijn. Maar sommige mensen maken nog steeds andere keuzes.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 21:16

Nogmaals het konijn is van mijn moeder dus heb ik er niks over te zeggen.. ik dacht alleen laat ik leuk het konijntje voorstellen..

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 21:38

De ren is al een goede zet, en hij zal het vast ook leuk vinden dat hij in huis mag! :) Misschien stiekem toch eens schattige foto's van konijnen in een opvang aan je moeder laten zien :P .

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 21:39

Kiekeboefje schreef:
Ik weet nu heel goed dat ik nooit meer een konijn alleen zou willen houden. Ookal heeft ie een groot hok, ook al word ie gecastreerd. Ik vind dat rotsmoesen voor eigenbelang.

Wij hebben wel weer konijnen op het oog, een groep van ongeveer 5-6 teddy's. Maar dit is wel puur uit medelijden. Al vind ik teddys geweldig! ;) Wel gaan ze dan eerst een rondje trimmer, want die klitten zelf weghalen zie ik echt niet zitten. Bijhouden is geen probleem :P

Teddy's zijn leuk hè :D . Lilly zit hier altijd vol klitten ondanks dagelijks kammen, dus hou er rekening mee dat er Teddy's bestaan die hopeloos zijn :') . Maar hier (alleen bij Lilly) knip ik de vacht tot er ongeveer één cm over blijft. Als ze ondertussen aan het eten is gaat dat prima!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 21:49

xxxmh schreef:
Nogmaals het konijn is van mijn moeder dus heb ik er niks over te zeggen.. ik dacht alleen laat ik leuk het konijntje voorstellen..

Snap ik heel goed hoor. Zal nu misschien ook half Bokt over me heen krijgen, maar ik heb Nijn ook ruim 3 jaar alleen gehouden uit pure onwetendheid...... Toen goed ingelezen, informatie gezocht over koppelen,verhuisd en een vriendje uitgekozen. Mijn konijn is nog nooit zo blij geweest. Wat voelde ik me achteraf een sukkel....

Ik weet nu een ding: een konijn hoort NIET alleen. Konijnen zijn zo leuk samen! Alleen kwijnen ze helemaal weg. De tips worden hier goed bedoeld.

Citeer even een vriendin: "konijnen worden al gefokt voor ons plezier,geef ze dan ook een koninklijk leven!". Daar ben ik het helemaal mee eens. Daar hoort dus liefde, aandacht, ruim verblijf, goede verzorging en een maatje bij!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 21:58

Ik vind dat je een konijn bewust ontzien van zijn eerste levensbehoeften niet goed kunt praten.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 22:00

Eunomia schreef:
Ik vind dat je een konijn bewust ontzien van zijn eerste levensbehoeften niet goed kunt praten.

Klopt. Helemaal mee eens!!!
Fijn dat steeds meer mensen zich nu wel gaan inlezen en een maatje zoeken!!!

Bewust een dier alleen houden, nee :n, dan ben je bij mij aan het verkeerde adres...

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 22:03

Vroeger hadden we Nijntje ook alleen..

Nu zit stoffer nog wel even alleen, maar we hebben na onze vakantie een date gepland met een opvang!
Dan zijn z'n hormonen wel weg en kunnen we rustig gaan koppelen.

Hoe hebben jullie dat gedaan?

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 22:11

Hier zo gedaan;

Ren heel goed geschrobd met citronella en schoonmaakazijn. Tegels met name geschrobd. Ren leeg gemaakt en alle dingen van Nijn eruit gehaald (knuffels en kleedje). Nijn in de bench en Guus in zijn reismandje. Toen de verblijven van de twee konijnen in de ren gezet en de deurtjes open gedaan. Er ruim 3 uur bij gezeten en toen gingen ze zichzelf uitgebreid wassen :) toen met rust gelaten en elk uur weer even gekeken. Bleken ze al dikke maatjes :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 22:12

Mijn ram heeft ook tijdelijk alleen gezeten in verband met castratie, maar dat is natuurlijk wat anders dan een konijn bewust zijn hele leven alleen laten zitten.

Ik heb hier de koppeling zelf gedaan, maar ik zou je aanraden het toch bij een opvang te doen. Ik vind/vond het zonder ervaring best pittig en heb nu nog geregeld een momentje van "hoort dit?"

Overigens zit mijn koppel nu in een compleet nieuw verblijf, dus schoonmaken was niet nodig. :)

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 22:18

MoppieFilou schreef:
De ren is al een goede zet, en hij zal het vast ook leuk vinden dat hij in huis mag! :) Misschien stiekem toch eens schattige foto's van konijnen in een opvang aan je moeder laten zien :P .

Aan mijn moeder ligt het niet maar aan me vader.. :(

Moest wel lachen net: had een balletje met belletje in zijn hok gedaan en die tikte die perongeluk aan en doodeng vond ie het... durfde die er niet meer langs en ineens pakte die het balletje en vond hem niet meer eng haha

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 22:21

Maar of je nu één of twee konijnen hebt... Wat heeft ie ertegen?

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 22:22

En anders had je moeder haar verantwoordelijkheid moeten nemen en geen nieuw konijn aan moeten schaffen.

Overigens verbaast het mij ook dat er blijkbaar fokkers zijn die een konijn alleen plaatsen. Of zouden zijn er mensen die daarover liegen?

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 22:27

Eunomia schreef:
En anders had je moeder haar verantwoordelijkheid moeten nemen en geen nieuw konijn aan moeten schaffen.

Overigens verbaast het mij ook dat er blijkbaar fokkers zijn die een konijn alleen plaatsen. Of zouden zijn er mensen die daarover liegen?

Wij hebben hem ook bij de fokker gehaald en eerlijk gezegt dat we er 1 nemen en dat vond ze prima.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 22:27

MoppieFilou schreef:
Maar of je nu één of twee konijnen hebt... Wat heeft ie ertegen?

Hij wilt het gewoon niet en zegt geen reden tegen mij.. misschien tegen mijn moeder wel gezegt maar heb geen idee dus.