Dat geldt voor gekochte druiven. Hier komen ze uit eigen tuin
melody7
Geplaatst: 15-09-17 16:37
Ik gaf het ook al langer en hier leven ze ook nog, dat wil niet perse zeggen dat het goed voor ze is. Nu ik ervoor gewaarschuwd ben geef ik het gewoon niet meer, ik vertrouw op mijn dierenarts & assistente
Hij is ook qua karakter heel erg leuk. Lekker relaxed en zeker geen herrieschopper. Hij communiceert wel heel grappig, tandenknarsen en piepen. En dan is er niks aan de hand zo praat ie terug als ik tegen hem praat.
Och Kimmie! Wat een ontzettend leuke caafjes heb je toch! Ik vind het altijd heerlijk om naar ze te kijken. Hier mogen de heren s'avonds los in de kamer (banken en kabels afgedekt) en Ollie durft iedere dag een stapje meer te zetten. Zo leuk om cavia's te zien ontdekken.
Ohhh.. zijn druiven giftig? Dat wist ik niet. Ik heb al mijn cavia's tot nu toe druiven gegeven en ze hadden er nooit last van. Maar de heren die ik nu heb houden toch niet van druiven dus geen probleem haha!
Ik heb jullie raad nodig. Een week geleden had Bassie diaree. Het was niet heel erg alleen de keutels waren gewoon vormloos. Verder was er niks aan de hand, hij at, speelde, dronk enzovoort. Dus ik keek het 2 dagen aan en inderdaad. Het was weer helemaal goed. Maar nu heeft hij het dus weer. Niet zo erg deze keer maar ik vraag me nu wel af hoe dit kan. Iemand ervaring hiermee? Ook deze keer is hij springlevend.
Wat heeft ie gegeten nu en eerder dat het kan veroorzaken ??
yvje86
Geplaatst: 16-09-17 09:57
Wat voer je hem? Bij groente/fruit met teveel vocht kunnen de keutels flink zacht zijn. Genoeg ruwvoer van goede kwaliteit voeren helpt bij goede ontlasting.
Hij krijgt s'ochtends altijd andijvie en hooi. In de middag een paar plakjes witlof. S'avonds krijgt hij brokjes en een beetje muesli, nog een beetje groente (andijvie, komkommer, witlof), en weer een grote pluk hooi.
Dit heeft hij altijd al gekregen dus ik begrijp niet waarom het nu ineens gebeurd. Ik geef hem nu weer meer hooi want dat zou inderdaad helpen.
Mira283
Geplaatst: 16-09-17 10:06
@lavie22 hij is zo'n vijf/zes jaar of ouder. Ik ga met de voorganger mee van de groente. Komkommer zit veel vocht in. Misschien kan dat het zijn?
Ik zit inderdaad te denken. Komkommer geef ik sinds kort weer en een volgens mij was de eerste keer na de eerste diaree eergisteren. Dus als hij daar inderdaad niet zo goed tegenkan zou dat het verklaren.
Hier wennen ze rustig aan. Hebben goede en wat mindere momenten, maar dat is ook nog wennen natuurlijk.
Passen nu nog in mn hand
Andre (omdat ze mij met dr looks doet laten denken aan andre van duin) al super brutaal en vaak op onderzoek uit. Kan soms achter het behang geplakt worden
Allemaal helemaal relax en zen in de armen van mn vriend
Awh wat schattig! Heb ze hier ook op schoot wel in een theedoek ivm plassen. Vooral Arrow vind het heerlijk die geniet en kletst de oren van je hoofd
Kimmie
Geplaatst: 16-09-17 21:13
Ja voor het plassen moet ik idd ook even kijken wat lekker werkt. Andre heeft al 2 keer ondergepiest haha
Ze wonen nog wel samen op de onderste verdieping. De trap is toch nog wel heel spannend en onbekend voor ze. Maar ze zijn nog zo mini dat ze lekker de beentjes kunnen strekken.
Ik vind het toch altijd weer zo jammer als het weer het niet meer toelaat om buiten de cavia's in het gras te hebben.... Waarom moet Nederland toch altijd regen hebben Ah kleutercaafjes Ik weet nog dat mijn stiefzus even thuis was toen ik mijn cavia's kreeg (woont op zichzelf), die werd ook meteen ondergeplast.. Weer zo'n goeie eerste indruk haha. Tegenwoordig zijn ze redelijk zindelijk (klopt even af)
Je hebt speciale doeken die hebben een plastic tussenlaag of anders een bedonderlegger.
Taartje
Geplaatst: 17-09-17 11:52
DubbelDun schreef:
Je hebt speciale doeken die hebben een plastic tussenlaag of anders een bedonderlegger.
Die zijn echt een redding hier! Ouwe pluis plast enorm veel en kan het al helemaal niet ophouden dus ik was elke dag drijfnat vd plas. Nu ik twee plasmatten heb kan hij heerlijk uren bij me liggen en blijf ik lekker schoon
Cocodox
Geplaatst: 17-09-17 19:58
DubbelDun schreef:
Wat een leukerds! Je zou ze zo ophalen maar het huis is vol
Vandaag is een historische dag... Bassie heeft het trappetje door! . Dat had ik niet zien aankomen . Het hok wordt voor hem nu ineens 2 keer zo groot.
Alleen doen ze nu wel iets raars... Bas zit steeds achter Ollie aan. Hij gaat dan boven op Ollie zitten en met zijn neus door Olly zijn vacht bewegen. Olly begint dan hoog te piepen maar laat het soms ook toe. Ik heb gevoelt en er zijn geen bijtwondjes. Is dit berengedrag?