Het algemene “Puppy Erbij!” Topic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Het algemene “Puppy Erbij!” Topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-26 19:10

Hier is de sneeuw nog niet helemaal weg. Maar t is vooral slush en gladde rommel. Hondjes lijken ook wel blij dat we op delen weer fatsoenlijk kunnen lopen ipv overal schaatsen :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 19:56

Dívka heeft een hoop zoomies en uitglijers gemaakt in de sneeuw. *\%/*
Mahdutje was vooral heel chagrijnig want zijn piemeltje sleepte door de sneeuw heen. :brr:
Nadeel van een klein hondje met korte pootjes zijn zegmaar. :+

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 20:32

Dat is wel koud ja :')

Fitz was mega blij in de sneeuw :))
Ik ook, al op dit moment wat minder vanwege de dooi, dikke laag slush en vorst die daar het hele weekend overheen komt. Arme paarden %)

Afbeelding

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 06:41

Hoe maak je van een schrokop alleseter een kieskeurig dier? Gewoon LPC operatie laten uitvoeren met bijbehorende berg medicatie er na.....hij mag niets, heeft zeeën van tijd en dus pluist hij zijn voerbak van voor tot achter, van links naar rechts, van achter naar voren en van rechts naar links volledig uit. Om mijn zorgvuldig geplette medicatie op een hoopje achter te laten. In brok, in blikvlees, in vers vlees het is een heel gedoe met uiteindelijk in vleeswaren te stoppen. 2 plakjes zonder, 1 met, 1 zonder en alle wisselende volgordes. Vleeswaren eet hij dus ook niet meer.....
Het is wel gelukt (maar vraag niet hoe dus haha) en net de laatste medicatie er in gekregen *\o/* *\o/*

De komende dagen heb ik nog heel afwisselend kvv in huis want hij krijgt nog wel 3 middelen van puur om rustig te blijven. Woensdag de eerste controle röntgenfoto's!

Het is echt geen kommer en kwel hier hoor. Binnen wat wel kan halen we ook alles eruit. De grootste lol met de geleende denkspelletjes en we krijgen van een andere vriendin nog een lading erbij. We knuffelen en kroelen 3x per dag een half uur liggend op de grond en we wandelen inmiddels al wel uhm 200 meter? Een stukje van 8 rijtjeshuizen zonder garages er tussen. Net niets maar voor ons enorm waardevol en zat te snuffelen op dit stukje. Daarnaast onbeperkt knagen en natuurlijk veel slapen. Echter hij is makkelijk, hij voegt zich naar omstandigheden en lijkt een heel tevreden boef <3

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 07:41

Poeh, je kunt blij zijn dat hij zo makkelijk hiermee om gaat, zo'n jonge hond dat had ook chaos kunnen worden. Ik zie het mezelf niet doen met de jongste in huis, en dan zijn die al twee. :=

Knap van hem!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 08:32

Ik heb er ook respect voor, dat zou hier ook echt niet goed gaan :=
Brave Gabber!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 09:30

Nou, zeg dat.
Mijn low energy Shih Tzu van toen een jaar of 3-4 brak zijn kamerkenneltje af na nog geen 2 weken benchrust ivm vermoedelijke hernia (achteraf 'gewoon' rugpijn).
En dat terwijl hij er onder strikt toezicht regelmatig een uurtje uit mocht, bijvoorbeeld met een kluif in zijn mand, op schoot, korte stukjes uitlaten, maar niet actief-actief zegmaar.
Hij heeft oa de hele dag staan gillen, mopperen, tetteren, met zijn voer- en waterbakken lopen smijten en zich omver gegooid in zijn driftbuien etc tot hij van vermoeidheid instortte, een dutje deed en na een uurtje weer op volle kracht startte. :wow:
En dat ook dusdanig volgehouden dat toen de dierenarts belde om te vragen hoe het ging, ze na mijn 'je hoort hem, hij is pissed off' gelijk zei 'laat hem maar los, zorg dat hij geen gekke bewegingen maakt maar geef hem lekker bewegingsvrijheid'.
Sindsdien is dat ook het devies hier: wel beperken in zijn bewegingen, geen benchrust als dat ook maar even te voorkomen valt.

Dus ja, diep respect hoe Gabber het volhoudt. _/-\o_

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-26 09:40

Ik ben zo blij dat Envie met die breuk toen heel makkelijk was :+
Wat bij haar hielp was uitstapjes. Dus we mochten een paar minuten naar buiten voor een poepje/plasje. Dat werd dus ook met de auto een stukje. Om ergens een paar minuten te snuffelen.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 09:56

Niet alleen heel knap van Gabber maar ook van jou!
Je doet het met liefde maar zoiets zou hier nog een uitdaging worden met werk, 2 kinderen en alle beesten aan huis.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 10:09

kiwiwitje schreef:
Ik ben zo blij dat Envie met die breuk toen heel makkelijk was :+
Wat bij haar hielp was uitstapjes. Dus we mochten een paar minuten naar buiten voor een poepje/plasje. Dat werd dus ook met de auto een stukje. Om ergens een paar minuten te snuffelen.

Dat idee had ik voordien ook. Echter mijn man is bakker dus zeer afwijkende werk en slaap tijden plus paarden in eigen beheer maar wel elders staande. 38 kg met een doorgezaagd bot in een voorpoot krijg ik niet auto in en uit veel te riskante onderneming.
Gelukkig doet hij het zo dus ook meer dan prima! Maar hij krijgt wel puur nervo, calm en tranquil gecombineerd in hoogste vorm hoor! Uiteraard na zorgvuldig geadviseerd te zijn. De nervo valt af als woensdag de röntgenfoto's goed zijn dan ga ik verder met de calm en tranquil. De tranquil koop ik nog bij de calm zal over 1 maand op zijn.

Ik prijs me ook giga rijk met Gabber ondanks dat hij me financieel arm maakt :D . Hij is echt in alles zo ontzettend geweldig <3 gouden karakter.

Zodra hij de 10 weken gepasseerd is en weer los mag spelen gaan we week naar vakantie park Weerterbergen terug met totaal 5 honden. Z'n beste kameraden gaan ook mee dus dan lekker even alles achter ons laten, genieten en bijkomen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 10:50

Ik vind het ook knap hoe hij/jullie ermee omgaan zo. Zeker niet de makkelijkste periode qua levensfase om met zoiets te zitten nu idd.

Medicijnen heb ik gelukkig geen problemen mee. Als ik 'pil' zeg, weet ze niet hoe snel ze naar de keuken moet rennen voor haar 'vleesje' :') Gelukkig dat je klaar bent voor nu met medicatie.

Heb je voor de auto eventueel een loopplank of anders een idee om deze aan te schaffen? Deze gebruikten wij toen Arya in de groei was en we de bench hoger hadden staan in de kofferbak bv. Ik heb deze nog staan voor als ze hem nodig zou gaan hebben als ze ouder wordt. Dat zou dan misschien nog een optie kunnen zijn, op dagen dat je theoretisch wel weg zou kunnen bv. Dan zou je hem toch eens ergens anders kunnen laten snuffelen bv. Anderzijds, al kan het misschien ook wel weer rot zijn om nu een loopplank aan te leren als hij dat nog niet kent, dan heb je kans dat hij juist misschien ongewenst/onbeheerst beweegt weer. Wij hebben er eentje die je 1x dubbel vouwt, super stevig en met hele goede grip.

Maar gelukkig dat hij gewoon thuis al zo goed ermee omgaat en je wat dingen kunt doen qua snuffelwerk en dat helpt :j Daar kun je gelukkig veel mee doen. Hebben wij ook allemaal ingezet na Arya's teen amputatie, toen ze ook een paar weken op minimaal/weinig lopen door het leven moest - al was ze wel iets ouder als Gabber haha.

edit

Wij kregen nog foto's van de fotograaf waar we mee naar de heide waren gegaan vorige week. Heb er nu 3 gekregen en ohhh <3 Krijg er nog 1 nagestuurd en dan ga ik er nog wat bijkopen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 11:00

Die tweede foto <3 die kan zo op een kalender!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 11:04

Zo schattig he, ze lijkt daar ineens ook echt weer zo jong vind ik <3
Er zal in ieder geval wel echt eentje hier vergroot op de muur komen <3
Er ook bewust voor gekozen om niks weg te poetsen, haar niet constant netjes te maken, of alle sneeuw overal in haar vacht weghalen, of haar wilde haren 'temmen' haha. Dit is echt zoals ze is en ik vind het tof dat de fotograaf daar zelf zo mee bezig was.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 11:38

Prachtige foto's!! Enorm sfeervol en echt!

Loopplank niet nodig gelukkig. Heb een vrij lage instap via de zijdeur en vanaf het gras hier kan hij er bijna in lopen. Maar elders zal dat ander verhaal zijn. Alleen eruit tillen lukt mij wel maar alleen er in niet. Ik heb woensdag hulp. We kunnen weer met de auto als ik eerst voorkant en dan achterkant kan tillen. Ik verwacht dat dit nu nog teveel druk geeft aan de voorkant. Uitproberen niet nodig dus doen we ook maar niet. Lopen zelf gaat echt uitstekend inmiddels
Laatst bijgewerkt door dierenfan op 11-01-26 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 11:40

Nee inderdaad, als het niet nodig is dan ook niet doen. Zeker niet met hoe goed hij ermee omgaat nu. Dan komt dat wel weer allemaal. En jaa ze heeft echt een mooi sfeertje in haar foto's <3

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 15:45

Prachtige foto’s <3

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 21:47

Waaaauw prachtige fotos Cursebreaker!! <3

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 21:48

Ik vind het ook echt mega knap van Gabber hoe hij hiermee omgaat, hopelijk blijft hij dat zo volhouden en kan hij er straks weer volop tegenaan!

Oh Cursebreaker wat een práchtige foto’s <3

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 22:18

Wat een geweldige foto's zeg <3

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 22:24

Wat een schitterende foto's van een prachtige hond! Wauw!

Mijn hond krijgt momenteel Panacur tabletten. Ik breek ze in tweeën en doe ze door zijn kvv heen. Hij eet het gelukkig gewoon op. Ben van brokken overgestapt op kvv, want ik heb gelezen dat Giardia vooral teert op koolhydraten. Bij de lokale dierenwinkel kon ik rollen diepvries kvv kopen wat best betaalbaar was. Het ziet er in elk geval een stuk gezonder uit dan het vlees van Smuldier...

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 22:25

Moet er niet aan denken om zo'n jonge hond rust te moeten laten nemen. Sterkte er nog mee.

Puberdame van 8 maanden oud haar oren zijn bevroren ofzo, ze doen het in ieder geval niet. Ze moet de straat uit aan de slappe lijn lopen, helemaal nu het glad is. Vanaf pup heb ik het met haar geoefend, het lijkt wel of ze alles vergeten is.. :x
Het is een fase, het is een fase, het is een fase... enz.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-26 06:35

Mooie foto’s curse!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 07:01

Esther schreef:
Moet er niet aan denken om zo'n jonge hond rust te moeten laten nemen. Sterkte er nog mee.

Puberdame van 8 maanden oud haar oren zijn bevroren ofzo, ze doen het in ieder geval niet. Ze moet de straat uit aan de slappe lijn lopen, helemaal nu het glad is. Vanaf pup heb ik het met haar geoefend, het lijkt wel of ze alles vergeten is.. :x
Het is een fase, het is een fase, het is een fase... enz.

Zo herkenbaar :')
Zulke grote flappers, maar werken, ho maar.

Al was hij gisteren los op het hondenstrand echt heel braaf! Hij zag een hond in de verte en was al vol gas vertrokken, maar hij kwam toch tot stilstand en vervolgens netjes terug toen we riepen.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 07:53

Nou jeetje echt Dierenfan, wat doet Gabber het goed in deze situatie en jij ook! Echt onwijs knap! En fijn, want een gefrustreerde hond met zo'n blessure is ook echt vreselijk.
Toen Fitz 5 maanden was heeft hij een teen van zijn achterpoot verbrijzeld gehad in een stom ongeluk. Het was middenin de zomer (2022) die zo verschrikkelijk heet was. Ik had gelukkig vakantie toen het gebeurde maar hij moest ook absolute rust. Heel veel puzzelen, snuffelen, likken.. een afgezet stuk bij de bank gemaakt zodat hij altijd bij ons kon zijn. En in een wandelkar wandelen. Dat laatste was tegelijkertijd soms ook moeilijk omdat hij ook zo graag wilde lopen.
Het is uiteindelijk goed geheeld, na nog een hoop ellende met zijn huid onder het gips door de warmte. Hij heeft de periode ook heel goed doorstaan maar ik vond het wel zwaar.

Prachtige foto's van Arya <3

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 14:38

Ik kom ook hier even binnen vallen. Wij staan op de wachtlijst voor een nestje wat elk moment geboren kan worden *\o/* en wat is die voorpret leuk!!

Nu ben ik opzoek naar een puppy ren, maar wil graag wit metaal… en schijnbaar is dat een hele lastige combo. Iemand suggesties waar ik zo iets kan krijgen (voor kleine pup)

Afbeelding