Hier komen stukjes hoef er vaak of aan de voorkant of aan de achterkant in stukken uit. Zelfde met kophuid. Dus ze krijgen hier eigenlijk alleen een bevroren Kong of geweien. Als snack stukken gedroogde pens, konijnenoren, runderoren (niet oor Dundy want die maakt er een sport van het zo snel mogelijk door te slikken, op te kotsen en nog een keer op te schrokken).
En ze hebben wel van die Nylabones die ze zo nu en dan heel lekker vinden. Maar als wij weg zijn slapen ze alleen maar.
Nylabone en die troep krijgen ze hier echts niet. Ik laat mijn hond geen nylon in zijn maag krijgen (en ja dit is bewezen! De nylon zakt in de maag en stapels zich gedeeltelijk op). Ik koop al het knabbelmateriaal op show bij diergigant
Ik moet zeggen dat Jasper nog geen enkel stukje van zijn nylabone af heeft gekregen. Ondanks het feit dat hij er iedere dag 2 uur mee bezig is en het eigenlijk een niet sterk genoege variant is ( gekocht voor mijn akita )
Pfoe, ik heb echt r*thonden vandaag. Beide luisteren voor geen ene meter, vliegen op honden af als ze los zijn in het park. dat wordt voor niemand loslopen de komende tijd, vandaag een kwartier gespendeerd om beide weer terug te halen bij verschillende honden vandaan. Ik ben het echt helemaal zat
Calice
Geplaatst: 21-10-18 19:56
Jullie gaan echt zo hard .
Wel steeds globaal meegelezen en foto's gekeken van alle pups die al zo groot zijn geworden . En ook nieuw klein grut gespot .
Over iets meer dan 2 weken wordt Zoë 1 jaar oud . Ze is nu (hopelijk) aardig uitgegroeid en we zijn echt nog dol op haar. Ze draait volledig mee in ons gezin en we hadden geen betere match kunnen hebben met ons . En omdat de tijd zo vliegt, nog een paar foto's.
Wat een mooie @Calice! Wat is ze mooi op gewicht ook.
Nog een andere labrador gespot, wat een leuke hond en badjas Paloedie!
Ik ben vanavond vrij onverwachts weer op bezoek geweest. Meneer is de zwaarste en grootste van het nest, qua karakter zit hij in het gemiddelde van zijn broertjes en zusjes. Foto's maken is wel lastig, zo beweeglijk!
Wat leuk dat je weer bent gaan kijken! Hij word ook vast steeds meer hond he?
Vanmiddag gehoord dat de volle zus van Boellie bevallen is van 5 pups. Geloof 2 reutjes en 3 teefjes. Sta helaas echt niet achter het fokken van dat nest. Maar daar kun je toch niets aan veranderen.
Hoezo sta je niet achter de fok van dat nest kiwitje? Wij mogen pas over 2,5w Week kennismaken met onze toekomstige pup. Tenminste, met alle pups kennismaken en kiezen pas echt met 5/6 weken. Kan niet wachten.
KarmaChansy
Geplaatst: 22-10-18 22:49
Knappe hondjes weer allemaal was dat niet het nest met de zeer jonge teef?
Blooper van vandaag ze waren allebij ook wat beduusd
Ik zou ook moeite hebben met wachten hihi RM. Ik sta niet achter het nest omdat het een puur pretnest en voor het geld is. Mensen die zich absoluut niet verdiept hebben in het ras en wat daar nu qua gezondheid in speelt. En ook uitleg is niet blijven hangen terwijl ze die meerdere keren gehad hebben. Heel gesprek ook gehad over erfelijkheid omdat ze een beetje wilde weten hoe dat dat zat. En als toppunt is ze bij een van de grootste broodfokkers, zeker in de kleur blauw, terecht gekomen voor een reu...
toen ik ze sprak over testen was de teef net 3/4 weken drachtig. PL is makkelijk te testen. Kost je letterlijk 10 minuten en 40/45 euro. Is even voelen en klaar. En dan is het officieel gedaan. Vonden ze helemaal super en gingen ze doen. Uit mijn hoofd is de reu onofficieel ook getest. Want heb daar al eens een vaag briefje van de DA over voorbij zien komen.
Spreek ik hun gister.. zeggen ze ineens; “ja we hebben geen scan laten doen omdat ze toch al zwanger was.” Dus ik zeg ; rontgen bedoel je? (Want de echo staat op haar fb) Zegt ze ; “ nee van de test die jij bedoelde”. Waarop ik nog maar even gezegd heb; Patella? Das geen scan. en dat het fijn is dat alles goedgegaan is dat ik vast wel foto’s op haar fb zie verschijnen.
Dus daarom sta ik er niet achter heb met hun al vanaf december contact. Toen wilden ze eerst showen omdat je anders niet kon fokken(wat niet waar is.) dus zijn ze 1x naar show geweest. Heb toen al vanalles uitgelegd omdat ze wilde fokken en dan maak je nog zo’n domme keuze. Is weer lekker aangepraat dat er blauw op moest. Dat levert geld op. Want die zijn er niet veel. (Nee klopt, je word er mee doodgegooid.)
Hahahaha lekker dat sarcasme tussen die haakjes. Ja fokken voor het geld vind ik ook niet tof. Zeker als mensen zich in risicovolle rassen erdoor blind laten maken en geen rekening houden met genen (aandoeningen, ziektes, afwijkingen) en fokken op kleur. Wij hebben ook voor een risico ras gekozen (duitse herder) en gaan daarvoor naar een erkende fokker waarvn alle honden gescant en gerontgend worden en bij raad van beheer staan. En ik volg de kennel al 7/8 jaar via facebook en heb al vaker wat fotobewerk opdrachtjes gedaan voor de fokster. Met dit ras moet je ook niet een hondje kopen van een random advertentie op Marktplaats. Vaak zie je ook bij erkende fokkers dat alle pups al gereserveerd zijn voordat ze geboren worden. Was bij ons ook al. Wel heel leuk om je pup vanaf voor de geboorte al te volgen.
Bij dit nest is gekozen voor een geteste reu met veel zwart en een zwarte geteste teef. Er zit ook nog langhaar en korthaar in maar dat is volgens mij nog even een verrassing. Beestjes zijn 5 dagen oud. Weet niet vanaf wanneer je dat kunt zien wat de vacht doet.
Een 'oeps' nest kan gebeuren. Je doet er weinig aan. Maar bewust fokken en dan ook met een reu vanuit de broodfok, nee. Ik snap dat men de broodfokhondjes heel zielig vinden en willen redden. Maar je houdt alles ermee in stand. Jammer.
Vandaag was toch wel heel leuk. We hebben een besloten facebookgroep voor het nestje. We mochten zelf de naam bedenken voor in het paspoort/stamboom. Moest met een R beginnen. Dus wij hebben Ravi gekozen. Vond de fokster een gave naam. Ondanks dat de pups nu ter wereld zijn is nog nooit letterlijk gezegd 'jullie krijgen er 1'. Ik vind het allemaal spannend want natuurlijk worden we wel behandeld als dat we over 4 weken een pupje mogen kiezen. We worden perfect op de hoogte gehouden en alles. Maar het voelt ergens nog heel onwerkelijk. Vandaag plaatste de fokster de namen die tot nu toe bekend zijn. Daar stond Ravi ook tussen dus dat was weer even een besefmomentje van ja hij komt naar ons. Haha. Echt vet.
Ja maar dat is dus wel wat de fokkers van deze kleur zeggen, ze zijn er niet veel... zeldzame kleur. Of dure kleur. En ja hoor daar gaat alles weer rollen. En als je dan echt miept.. een officiele test via de RvB voor PL kost je serieus 44,- als je dat al niet meer uit wil of kan geven. Fok dan niet. Maar verdiep je ook gewoon eens in het ras en in de fokkers en in de aandoeningen. Normaal trek ik het me niet zo aan maar nu
Juist heel goed dat je zo je best hebt gedaan een fijne fokker te vinden. En het is ook super spannend. Ik vind de puppytijd zo leuk! Ik durf niet te zeggen vanaf wanneer je de lengte van de vacht gaat zien. Heb eigenlijk alleen ervaring met korthaar.. en de langharen op stage en werk mochten we pas bij als ze al echt een beetje vacht kregen
Ianthe
Geplaatst: 23-10-18 21:59
En aan oepsnestjes kan je ook wat doen hoor, die hoeven niet geboren te worden. Genoeg kruisingen in het asiel die een leuk huisje zoeken, meer pups van ongeteste ouders zijn niet nodig.
Leuk dat je zelf de stamboomnaam mocht kiezen.Ik heb er ook al eentje voor mijn toekomstige pup, ken de fokker goed dus help mee met namen verzinnen;)
Ik vind oepsnestjes altijd een beetje lastig. Wij gaan Dexter zolang alles goed gaat intact laten, hij heeft nog nooit interesse getoond in een teef op een andere manier dan hij bij reuen doet (likt graag geslachtsdelen ). Maar zoals ik hier al eens verteld had, wij waren ooit eens op een hondenveldje met stuk of zes honden, allemaal reuen. Komt iemand bij met haar hondje en gooit m los in de groep. Vraagt ze na een kwartier spelen opeens 'oh zijn het trouwens reuen? Want die van mij is hoog loops...' Tja, als die van mij er in die tijd op gedoken is vind ik dat echt heel stom maar niet mijn schuld. Of moet ik aan elke hondeneigenaar vertellen dat mijn hond een intacte reu is?
Natuurlijk neem je als intacte reuen eigenaar verantwoordelijkheid maar ik vind dat het gevaar meer ligt bij de loopse teef. En dan heb ik het niet over gevallen van loopse teef aan korte lijn en loslopende reu in aanlijngebied natuurlijk. Zo'n situatie spreekt voor zich imo.
Ik vind het beide verantwoordelijkheid. Ik ben absoluut tegen het fokken zonder testen en eigenlijk ook zonder stamboom. Meerdere onderzoeken hebben al uitgewezen dat zonder het te weten in bastaards de inteelt ook belachelijk hoog is. Geef mij maar een goed gefokte stamboomhond hoor!
Ook mensen die honden intact laten waar al meerdere keren lichamelijk wat aan gescheeld heeft met sterke hint naar erfelijk snap ik niet.
Eigenlijk beide. Als er een risico is dat ze kunnen dekken zou ik absoluut geen enkel risico willen nemen. Al is de kans klein. Ik zou geen enkel risico nemen.
xLaraaj
Geplaatst: 23-10-18 22:46
Bwa. Mijn intacte bc reu heeft tog ook nooit een oepsnestje veroorzaakt. Was een tophond en al heel onderdanig. Is ook nooit op geur van een loopse teef ofz weg gelopen of last gehad van zijn hormonen (Geluk hebben) Zo een topkerel ga ik er geen 2 van vinden
Edit: moest het ooit gebeurd zijn zou ik wel mijn verantwoordelijkheden opnemen natuurlijk. Oepsdekkingen moeten geen oepsnestjes worden
ZoZenn
Geplaatst: 23-10-18 23:24
Kaus schreef:
Wij gaan Dexter zolang alles goed gaat intact laten, hij heeft nog nooit interesse getoond in een teef op een andere manier dan hij bij reuen doet (likt graag geslachtsdelen ).
Freaking dit
Hutcherson
Geplaatst: 23-10-18 23:39
Bij onze staleigenaresse is wel een oeps nestje gekomen. Eigenlijk twee. Ze heeft een jonge reu (intact) en wilde hem wel laten castreren als hij oud genoeg was. In een oogwenk schiet hij toch het huis uit terwijl de dames (gescheiden van hem) hun ochtendritueel doen was het raak. Kon je nooit optijd bij zijn.
Er bestaat natuurlijk een keuze om het weg te laten halen. Maar dat vond ze geen prettig plan. Ze zijn echt wel heel leuk die pups. Hopelijk krijgen ze allemaal een fijn huis! Ze had heleboel geïnteresseerde en doet goed onderzoek aan wie ze ze meegeeft.