Kittenkletstopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 13:24

_PassoaJus schreef:
Hier geen vlo gezien, alleen wel allemaal zwarte "bolletjes" in z'n vacht en wat larfjes ofzo. Nou, alles hopelijk goed behandeld... Brrrrrrr, zo goor! Morgen maar weer in huis.

nou lees ik dit maar balou heeft dit dus ook , zijn dat dan vlooien eitjes ? zo ja moet ik dan het vlooien spul van de da geven , moet wel zeggen dat het helemaal niet meer zo erg is als eerst en het er nu niet zo veel zijn maar denk vraag het gelijk fftjes

_PassoaJus

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:40

Nou ik dacht vlooien... Van die eitjes oid of "ontlasting". Maar zag ook wat rupsjes in z'n mandje. Dus ontlasting na gekeken en niets gevonden, straks wel ff ontwormen nog maar dus ook ontvlooi want dacht echt vlooien.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:45

hij is vorige week bij de da weer ontwormt en moet eind deze maand weer een pilletje ik heb tot november pilletjes.

dus toch even voor de zekerheid die ontvlooi pippetjes van de da gebruiken ?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:47

Die van mij waren en zijn ontwormd en ontvlooit met stronghold.

Is een pipet en dus ook in 1x klaar.. zou je dat niet liever doen dan iedere maand een pil er in?

Denk dat t ook goedkoper is dan beiden los kopen.

Mij werd geadviseerd als ze straks groter zijn 2x per jaar ontwormen (blijven binnen) en toch wel iedere maand een vlooienpipetje (omdat wij vlooien mee kunnen nemen aan kleding enz).

Ga dan op aanraden van de dierenarts Advantage gebruiken. Die doet t erg goed zeiden ze. Die heb je in alleen ontvlooien variant maar ook ontvlooien én ontwormen.

Frontline werd afgeraden omdat ze daar steeds meer resistentie bij zien (ik vraag ze oren van t hoofd daaro als k er ben hahaha).

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 17:37

ik heb zo speciaal pakket van de da daar betaal ik iedere maand 13 euro dan voor en daar zit de ontworming en ontvlooi spule gratis bij in :D ik gebruik idd ook advantage

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 19:32

Hier hadden ze ook zo'n pakket voor 11 of 16 eu per maand of ed bij de DA, entingen, controles etc zat hier dan bij. Werd voor 7 katten alleen even té :}

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 22:59

Brr.. vlooie! Ik krijg er de kriebels van!

Hier al twee dagen op rij het horror verhaal van de ontwormtablet :+ Karel at 'm zo op met een vleesje erom heen. Maar Kaatje is kieskeurig. Niet met vlees, verschillende keren achterin haar bekje geduwd, maar dan tuft ze t toch weer uit. Uiteindelijk fijngemaakt, papje gemaakt met water eb dmv een pipetje in de keel... vond ze ook niet leuk, maar hierbij bleef het meeste hangen.
De dierenarts in Belgie (we wonen dichtbij de grens) had ook pipetjes voor te ontwormen. En vlooien en teken zaten er ook bij. Dat word het de volgende keer dus voor Kaat. Dat gevecht ga ik niet ieder kwartaal voeren, is voor ons allebei niet leuk.

Maar vlooien... gaat dat met katten veel harder dan met honden in huis dan?
Mijn ouder behandelde 2x per jaar de honden met anti vlooien en teken spray en nooit een vlooi gezien! Ik wordt al akelig als ik er aan denk! :o

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 08:01

Hier zijn ze wel voor de zekerheid behandelt tegen vlooien, maar geen vlo gezien gelukkig.
Ontwormen ging wel goed, bij Kasper moest hij in zijn keel geduwd worden, Minoes at hem zo uit mijn hand op zonder iets eromheen.

Ze groeien hard hier. Alleen moet Kasper volgende week al gecastreerd worden. Hij begint te rijden op Minoes. Ook moeten we ze regelmatig uit elkaar halen omdat hij gericht in haar keel bijt en hoe hard ze ook gilt en probeert los te komen, hij laat niet los.
Verder spelen ze heel veel en slapen minder.

Afbeelding
Afbeelding

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 20:41

Afbeelding

Afbeelding

Ondeugende Maes

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 20:53

Wat een prachtige kat!

Ik kreeg vandaag ook nog een foto van Kareltje:

Afbeelding

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 21:33

Welk merk kittenbrokjes raden jullie mij aan hier?

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 21:55

Ik denk dat ik hier ga kijken om de kittenbrok van applaws te geven maar ik weet nog niet hoe ik dat ga doen met 2 volwassen katten in huis...

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 22:05

Nou. Die heb ik dus ook net besteld bij zooplus, met nog wat leuke kattenspeeltjes natuurlijk!
Ik weet ook nog niet precies hoe ik dat aan ga pakken. Denk dat ik de bench weer even tevoorschijn haal zodat karel straks daar in alle rust kan eten als Snorretje ook binnen is. Zal vast wel goedkomen.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 22:51

Veel Kareltjes hier :D

Mijn Karel moet maandag voor z'n tweede enting. Ben benieuwd hoe m'n kleine man het gaat doen. De reis van het asiel naar huis heeft ie alleen maar lopen blèren, hij houdt niet zo van de auto geloof ik :')

We hebben nooit katten gehad die met speeltjes wilden spelen, enkel met dopjes en touwtjes etc. Toch Karel maar speelmuisjes gegeven en hij heeft ze alle 3 vermorzeld :') Z'n bijnaam is inmiddels Karel de Sloper _O-

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 22:57

Haha ja ik zag idd al wat Karels voorbij komen. Is toch ook gewoon een leuke naam voor een kater.
De kat die ik al heb speelt sowieso graag met speeltjes aan n hengeltje en muisjes vind de hond ook heus leuk dus mocht Karel ze niks vinden worden ze toch wel gebruikt!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 23:01

Ik word helemaal gestoord van Ginger -:(- ze bijt mijn dure oplaadkabels door, mijn dure oortelefoons, alles wat ze maar te pakken krijgt in een onoplettend moment.... ze deed dit in het begin maar toen was het een tijdje weggeweest en nu laatste maand is ze weer flink bezig geweest -:(-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 23:05

Dat herken ik.. effe 2 muizen erdoor van 80eu ps + een headset van 130.. Verzekering deed er niks mee... Voordat wij die kabelbeschermers konden proberen werd Fiddle helaas blind, enige voordeel ervan is dat ze geen kabel meer heeft aangeraakt.. :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 23:31

Pfff.... Ik ga maar wéér een lading dure kabels inslaan. Ik probeer ze altijd zo goed mogelijk op te bergen, maar dat kring pakt het zelfs als het in mijn tas ligt of als het ergens onder ligt. Ik snap echt niet waarom ze het doet :

heb deze besteld, kijken of dit iets is. Geen idee hoe de kwaliteit is, zolang die maar in de Iphone SE past....
http://www.ebay.com/itm/391501404537?_t ... EBIDX%3AIT
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 03-08-16 23:43, in het totaal 1 keer bewerkt

JudithKaneau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 23:42

Ach, ik kom ook even een foto dumpen van mijn knappe grijze boerderijkat Moos. *\o/*

Afbeelding

Krijg hem niet groter, grrrr...

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 23:55

Yeah goede daad gedaan! Er liep op mijn werk al een paar weken een vreemde kat. Kwam ik hem tegen op fb was de poes al bijna 5 weken vermist! Gelukkig hebben de baasjes haar vanavond kunnen vangen! De poes helemaal miauwen gewoon ontroerend om te zien.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 06:49

Kenyada schreef:

Hier op de Hills Science plan Vet
essentials Kitten.

Wat het verschil is tussen de gewone en degene die alleen bij da en "apotheek" te verkrijgen is weet ik niet.

Da ass. Zei dat enige verschil is dat de brokjes van vetessentials groter zijn zodat kauwen nog meer wordt gestimuleerd. Maar de brokjes zijn maar een ieniminie beetje dikker..

Volgende keer maar weer gewoon de winkelvariant denk k. (Eerst 5 kg opmaken haha)

Schijnt prima brok te zijn en ze kregen t al bij de fokker. Heb het maar gewoon doorgezet. Scheelt weer mengen enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 10:16

Wij geven royal canin fit. Vinden ze allemaal lekker, dat was hier een dingetje dat niet iedereen het at bv met een ander merk dat we probeerden.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 10:26

Hier krijgen ze 2x per dag vers vlees (geen kuipjes meer, daar lieten ze zo'n stinkscheten van! %) ) en er staan de hele dag brokjes van Planet Pet. Veel vlees, veel vet en geen graan. En ze vinden ze lekker!

Wij hebben ze afgelopen zondag nog eens gewogen, want imo waren ze al zoo ontzettend gegroeid! Waren ze allebei in een week 300 gram aangekomen :wow: Dikkertjes...

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 10:41

S_en_Z schreef:
Kenyada schreef:

Hier op de Hills Science plan Vet
essentials Kitten.

Wat het verschil is tussen de gewone en degene die alleen bij da en "apotheek" te verkrijgen is weet ik niet.

Da ass. Zei dat enige verschil is dat de brokjes van vetessentials groter zijn zodat kauwen nog meer wordt gestimuleerd. Maar de brokjes zijn maar een ieniminie beetje dikker..

Volgende keer maar weer gewoon de winkelvariant denk k. (Eerst 5 kg opmaken haha)

Schijnt prima brok te zijn en ze kregen t al bij de fokker. Heb het maar gewoon doorgezet. Scheelt weer mengen enz.

zit buiten evt de grootte vd brok idd vrijwel geen verschil tussen, prijzen liggen ook ong op dezelfde lijn meen ik.
Ik voerde de Hill's VetEssentials Mature Adult en Mo deed het er erg goed op, haar darmpjes kalmeerden enorm. :)

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 11:04

Dat kauwen herken ik, dacht dat ze hier wat door had gevreten maar zijn oude kabels die al kapot waren en kapot horen :')
Ze hangt echt overal in, we hebben 'n loge uit Zweden voor 2 weken die wordt vast ook vanzelf gek haha