Cavia topic! Deel 2; we whiepen verder....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmie

Re: Cavia topic! Deel 2; we whiepen verder....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 23:14

Alles voor andijvie he ;)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 08:42

Haha ze heeft wel humor! Mooi dat het zo goed gaat met d'r

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-17 09:28

Is zeker mooi.
Hier geen buitendagje voor de binnencaafs, zelfs de rest buiten laat zich niet zien :D

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 10:46

Jr mag ze bijna wel zwembandjes geven haha

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 13:20

:wave: Stille meelezer komt zich melden.
Ik heb zelf geen cavia's, maar vind ze wel enorm leuk en heb ze vroeger ook gehad.
Ik kan erg genieten van jullie verhalen <3

Nog een vraag; ik kwam net dit nieuwsbericht tegen. Zou het echt kloppen? :?
http://www.omroepbrabant.nl/?news/26915 ... orgen.aspx

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 13:27

Ja ik geloof het wel :j Volgens mij heb ik al eens eerder iets gehoord over iemand die tegelijkertijd met een cavia een long-ziekte had.

Nibbit is echt een oplichter :') Ze wil geen Critical Care meer, behalve als ik haar vriendinnetje ernaast zet. Die vindt het heel lekker, maar die mag het niet van Nibbit want het is van háár. Dus ik geef het haar nu met haar vriendinnetje, dan eet ze het netjes op :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-17 13:39

Wij -als mens- kunnen zoveel ziekten krijgen van onze dieren... daar wil je niet bij stil staan :D

Mooi dat je een trucje hebt om het haar toch te laten eten.

Hier gelukkig nu een zonnetje en de dames/heren buitencaafs zijn blij dat ze weer het hok uit mogen :D

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 18:47

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 19:05

Het zijn hele lijsten, gelukkig komt het overgrote deel maar zelden voor..

lavie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 20:57

Hoii allemaal, een tijdje niet gereageerd maar het is ook druk druk druk hier haha.

@Melody: Wat fijn dat Nibbit zo lekker doorgaat! Ben echt blij dat te horen!

Mijn cavia had ooit een keer schurft ofzo en daar heb ik toen een hele nare bruine plek van gekregen op mijn wang, echt een verkleuring van de huid... zag er niet uit! Ik weet niet meer precies wat het was want het is al lang geleden maar het ging vanzelf over! Hopen dat het nooit terugkomt. := Inderdaad, je kunt vreemde dingen van je dieren krijgen...

Hier gaat trouwens alles goed. Olly groeit als kool en z'n lange haren beginnen al een beetje op te komen. Hij wordt steeds brutaler en begint bij elk ritseltje luid piepend te laten weten dat hij honger heeft. Bas vindt het heerlijk dat er zo'n jong ding bij hem in de kooi zit. (Al moet hij toch echt even duidelijk maken dat de brokjes in het bakje toch eerst door HEM moeten worden opgegeten :D .) Ik post morgen ofzo wel weer even een fotoshoot!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 20:28

:wave: Mag ik me ook even melden in dit topic? Geloof dat ik ooit, lang lang geleden wel eens gereageerd heb maar typisch ik heeft het weer niet lang volgehouden om te blijven reageren. :o

Helaas is mijn lieve beer Björn donderdag overleden. Hij was al erg oud, zijn precieze leeftijd wist ik niet, maar we waren verbaasd dat hij het zo lang al zo goed deed. Hij heeft een tijd schurft gehad waardoor hij hele erge jeukaanvallen kreeg. (Leek op epilepsie) Gelukkig is dit met goed behandelen weggegaan, al vreesden we toen voor het ergste.. Hij heeft nog zeker 3 mooie jaren gehad. Heel lief dier was het.. Ik heb hem gewoon levensloos gevonden in zijn hok. We denken dat hij een vredig is heengegaan. De dag ervoor heeft hij nog lekker buiten gezeten en was hij helemaal okay, buiten dat hij mager werd.
Afbeelding

Jammer genoeg liet Björn dus zijn beste maatje achter, mijn CH-teddy Launo. Ik vond Launo op de bovenste verdieping maar wat te zitten. Ik had besloten om hem voorlopig terug in mijn kamer te zetten, zodat hij toch wat companie had. Vroeger heeft hij in mijn kamer gezeten, dus hij is het wel gewend. Ik denk dat hij die aandacht wel fijn vindt. Hij fleurde weer een beetje op.

Donderdag zelf nog een oproepje geplaatst dat ik een vriendje zocht voor Launo. Ik had graag terug een CH-Teddy of iets in die aard omdat hij zo'n geweldig karakter heeft. Heb nog maar weinig van die aanhankelijke cavia's gehad. Heel veel reacties gehad, maar uiteindelijk gekozen voor een hele schattige Lunkarya. Vandaag ben ik hem gaan ophalen.

Nou, het is een enorm schattig beestje met een heel lief karakter. Zijn naam is Skyline's Morty, of kort Morty. (Skyline is de naam van de cs) De kennismaking verliep redelijk vlot. Het begon met 2 heel verlegen cavia's, gevolgd door een heuse achtervolgingsfase en nu uiteindelijk geëindigd in 2 goede vriendjes. :) Ze zitten constant samen. Heerlijk om te zien.

Afbeelding
Afbeelding

Boefjes zijn het wel hoor. Die kleine haalt het jonge terug uit Launo. Alles waar hij aan knaagt, moet Launo ook aan knagen. :=

Kimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 20:54

Wat een knapperd was Bjorn! Maar fijn gedachte dat hij vredig is gegaan!

En wat een dotjes die twee, leuk koppeltjes om te zien!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 23:42

Sneu dat Bjorn niet meer is. Maar je twee nieuwe zijn erg schattig

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-17 09:16

Het is een leuk stel zo samen :)

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 13:23

Ooh ik heb ook al veel te lang hier niet meer gereageerd. Heb het erg druk gehad.

Wat jammer van Bjorn, gelukkig is hij zelf vredig heen gegaan. Wat een leuk stel heb je daar samen nu! Gaat dat vrijwel altijd goed, een kleintje bij een volwassen cavia zetten?

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 13:58

Bij 2 beren is het wel handig om inderdaad voor een vriendje van tussen de 4 à 6 weken te kiezen. Later wordt het koppelen lastiger omdat ze dan meer aan rangordebepaling doen en er één beertje de dominante wilt worden. Echter nooit problemen mee gehad hier, maar dus wel altijd een jonkie erbij gezet.

Hoe het met zeugen gaat, durf ik niet goed te zeggen. ;)

De kleine is echt zo'n leukerd <3 Helemaal onverschrokken en hij zit geen minuut stil haha. Hij loopt hier ook over de laminaat, wat mijn andere caaf dus echt niet doet.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 15:59

Jackytje schreef:
Bij 2 beren is het wel handig om inderdaad voor een vriendje van tussen de 4 à 6 weken te kiezen. Later wordt het koppelen lastiger omdat ze dan meer aan rangordebepaling doen en er één beertje de dominante wilt worden. Echter nooit problemen mee gehad hier, maar dus wel altijd een jonkie erbij gezet.

Hoe het met zeugen gaat, durf ik niet goed te zeggen. ;)

De kleine is echt zo'n leukerd <3 Helemaal onverschrokken en hij zit geen minuut stil haha. Hij loopt hier ook over de laminaat, wat mijn andere caaf dus echt niet doet.

Maar de nieuwe caaf komt bij iemand vandaan dus hadden geen keuze :) de nieuwe zit nu vaak bij onze beer in zijn hok erbij en dit gaat eigenlijk wel prima. Ook wel beetje stoer doen maar ook samen in her huisje slapen <3

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 22:30

Wij zijn compleet! Zijn anderhalve werk geleden verhuisd naar ons nieuwe huis. Daarvoor ongeveer een halfjaar bij schoonouders gebivakkeerd, met de caafs. Nu het schilderwerk klaar is en t meeste stof weg is, de cavia's vanavond eindelijk opgehaald :o nog wel in een tijdelijke kooi, hun eigen -zelfgemaakte- kooi paste niet in de auto. Blij dat ze er weer zijn :+:

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-17 22:40

Nu wachten op het mooie nieuwe hok dan maar :D

Kimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 22:44

Oh dat ziet er gezellig uit!

Morgen mag ik eindelijk om 16.00 mijn caafjes op gaan halen, wachten duurde me nogsteeds te lang..

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 11:19

Ondertussen nog maar een paar uurtjes wachten Kimmie :D veel plezier!

Hier was de erker toch nog te leeg, maar even opgevuld O:)

Afbeelding

Een van de twee was ook aardig obese geworden, ze konden bij Mn schoonouders er weinig uit ivm twee honden. Tijd voor wat meer beweging nu :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-17 11:27

Ja, weinig beweging geeft dikke cavia's. Zo hebben ze lekker de ruimte. Ook handig die scharnierende wanden. Misschien de hele erker voor het raam cavia-zonnekamer maken... krijg je vast veel bekijks ook :D

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 11:37

Ja bijna Kimmie!! *\o/* *\o/*

Die van mij krijgen meer dan genoeg beweging en toch heb ik een paar dikzakken :')

Nibbit gaat goed, de 2 weken zijn vandaag om :D Haar wond is wel echt een gat, dus dat moeten we goed schoonhouden.

Kimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 17:27

Eindelijk zijn de beebs thuis! Een leuke goodiebag van de opvang meegekregen, lekkere dingen zat daar voor hun bij.

Ze zijn nu nog even aan het wennen aan de ruimte, komen net echt direct van de moeder af. Maar zag de oudste net al stiekem van de witlof eten <<)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-17 17:30

Leuk hoor dat kleine spul :D