Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Muppett schreef:Hoi allemaal, ik meld me hier ook. Ik heb een puberpup reu van bijna 10 maanden.
Hij komt uit het asiel en is waarschijnlijk een Labrador/pointer kruising. We hebben hem nu 3 maanden.
Mijn reu is uiteraard ook nog intact en heeft flink last van zijn hormonen momenteel. Hoe doen jullie dat met een pussige voorhuid? Bij mij ligt de vloer bezaaid met groene druppels, ik vind dat erg smerig...
Esther schreef:Ik zal ook nog even voorstellen, ik heb een pup van 2022en een pup van 2025, gisteren was ze 8 maanden oud.
Twee tollerdames, de jongste is een pup van de halfzus van de oudste.
[ Afbeelding ]
Leo schreef:Eens trouwens dat conflict en drama vooral vanuit teven is en niet de reuen"conflict" dat ik meemaak zijn vaak specifieke reuen met een zekere houding binnen eigen woonomgeving / wijk. Dan geeft die van mij aan wat zijn grens is. En hij is wat haatdragend naar een paar hele specifieke reuen, die ooit vervelend naar hem hebben gereageerd en dat is echt Not Done geweest in zijn ogen.
Naar teven heb ik een doetje, zegt Ja en Amen op alleshij heeft heilig respect, voordeel van opgroeien met teven op stal. Hij zegt nog net geen mevrouw tegen ze.
Die van ons hadden geen idee wat er gebeurde, maar vonden het wel geinig dat die mee ging rennen.

Konstantine schreef:Wat een leuke sneeuwfoto's komen er voorbij
Welkom Ineke en Muppett!
Groene druppels klinkt wel als een ontsteking, dat heeft onze pup een poosje terug ook gehad. Op zich ook zo weer over hoor, hij liet het goed behandelen. Als je hond minder tolerant is met aan de edele delen frunniken is het misschien lastiger.
Ik wist niet dat opvang zo lastig is voor een intacte reu. Wij hebben gelukkig nog geen externe opvang nodig gehad en sowieso een castratieclausule in het aankoopcontract, al willen we daarmee wel tot het laatste moment wachten i.v.m. uitgroeien.
Het is wel fijn om te weten dat castraten minder gevoelig voor prikkels zijn, want erg prikkelgevoelig is 'ie wel
Toen hij klein was reed hij ook wel eens op grote knuffels, maar dat hebben we afgeleerd en we kennen hem nu ook beter, dus kunnen zijn emmertje prikkels beter managen.
Wel heel fijn en belangrijk (top dus!!) dat jullie zo lang mogelijk willen wachten. Vroeg-castratie geeft zo veel ellende!
kiwiwitje schreef:T begin verergert t meestal dus daar wel rekening mee houden.
Lastig als hij zo moeilijk eet. Dat helpt niet met supplementen.