Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-18 17:56

En hij is echt heel klein :')
Ze hebben er vandaag heel even opgestaan. Mogen er nu nog zovaak op als ze willen. Gewoon even wennen aan de band want een beetje gek vinden ze het nog wel. Ze moeten natuurlijk nog even gaan snappen dat de band zo hard gaat als ze zelf lopen en dat de band langzamer gaat en stopt als hun dat doen. Maar dat komt wel goed. Vandaag even snel foto’s gemaakt maar wil ze morgen buiten over doen. Kunnen we een beetje de spiertjes in de gaten houden. Ook wel leuk om te zien denk ik.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 18:38

Hmmm odinn heb ik ook niet altijd 100% onder controle. Als hij een leuke hond tegenkomt en die wil spelen kan ik roepen wat hij wil maar hij rent en speelt gewoon door. Lastig wel. Verder wil ik hem altijd in zicht hebben. Ik wil hem niet moeten gaan zoeken. Vandaag was hij wel echt heelmstout en rende onder een fietser. Gelukkig mankeerde die niets en is Odinn alleen maar heel erg geschrokken. Hoop dat hij er iets van geleerd heeft.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 19:16

Zooo net weer kilo's runderkophuid, runderstaarten, varkensneuzen, runderoren, lamskophuid, konijnenoren, geperste pensbotjes enz enz besteld. De tonnen zijn ergens komende week weer afgeladen vol

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 19:18

Mooie loopband!! Al ben ik blij dat de mijne liever buiten door weer en wind lopen haha. Maar kan een uitkomst zijn voor jullie natuurlijk!!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-18 19:43

Ja echt een uitkomst! Niet alleen voor het wandelen maar om te trainen is het ook een uitvinding. Die man waar we deze vandaan hebben die sport blijkbaar met zijn honden. En die traint hier dus echt het rennen op en dat gaat super goed.
Zal zo wat foto's uploaden. Vanmiddag vonden ze het blijkbaar zo leuk, ondanks het wennen, dat toen we er net weer langs kwamen dat ze er gelijk weer voor stonden. Dus weer beide even een paar minuutjes gespeeld..

Waar bestel jij die snacks dierenfan? Ben nog opzoek naar een fijn adres.

Afbeelding

Afbeelding

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 19:58

Toevallig iemand met husky's?

Ben er zelf niet zo kapot van dit gebruiken voor sport training. Je kweekt idd bespiering, dat klopt uiteraard. Voor jullie honden een makkelijke manier. Echter wat je bij de sporthonden die zo getraind worden goed merkt is dst een egale, altijd hetzelfde aanvoelende loopband eerder blessures geeft dan een top conditie om te werken.

Immers in de meeste sporten werk je buiten waar de ondergrond absoluut niet vlak is en dus hele andere spier belasting krijgt. Daarom ben ik blij gewoon buiten vele kilometers te kunnen maken en s zomers zwemmen zodat ze in de winter goede conditie hebben voor het sporten.

Snacks bestel ik runderkophuid per 5 kg bij zooplus en 3x per jaar bestel ik bij www.pensstaafjes.nl omdat hun kwaliteit knaagwerk stukken beter is dan gemiddeld bij zooplus. Daarnaast kan ik via mijn werk naar de groothandel dus neem ook veel gelijk vsnaf de groothandel. Ze knagen hier idd erg veel haha. Beter te verwend dan verwaarloosd

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 20:04

Ik vind je loopband ook geweldig <3 Hier hebben we ruim de mogelijkheid om te fietsen dus vind het niet zo nodig.

Bij pitbulls (de Amerikaanse pitbull) zie ik ze veel voorbij komen. Die worden natuurlijk erg slank getraind en niet voor het bulken.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-18 20:08

Nee zeker geen husky’s. Hij heeft staffords en had nog iets anders dacht ik.
Wat je zegt klopt. Alleen dat is dus niet het geval bij deze banden. Deze zijn standaard “geveerd”. Dit door de manier hoe de loopband gemaakt word en door het materiaal van de band. De band geeft dus mee. En het is dus niet zoals de houten banden die er zijn. Daar worden zeker blessures van gemeld. En dan heb je nog verschillende soorten banden. Gebruik je ze intensief echt als training voor (top)sport dan kun je ze nog met schokbrekers of vering bestellen (niet precies onthouden omdat het voor ons niet van toepassing is). Hun zijn vroeger ook begonnen met hout. Maar hebben heel het systeem en de band helemaal aangepast om inderdaad het vlakke en egale weg te halen.

Wij gaan hem gewoon als uitlaat klep gebruiken. De manier van lopen en de snelheid die ze op den duur mogen en kunnen lopen, kunnen wij ze aan de lijn niet geven. O.a. Omdat ze niet los mogen van ons en omdat de plekken waar ze zo kunnen rennen niet lang genoeg zijn. En als er iets is wat je juist niet wil, zowel op vlakke als op “ruwe” ondergrond, is dat ze idiote draaien gaan maken op snelheid. Het is hier deels om de ellende in de winter of met bloedhitte (evt dus met airco) op te vangen en om ze gewoon een uitlaat klep te geven en iets wat ze leuk vinden om te doen.

Snacks ga ik naar kijken!

Iemand ervaring met Snacks4dogs?

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 20:20

Ik ben zo blij dat wij hier een hele fijne shop hebben met mooie gedroogde snacks, kvv, vlees snacks etc.. Goede kwaliteit snacks. Die winkel is ook echt alleen maar vlees en snacks, heerlijk :D Van de gewone dierenwinkel in verpakking vind ik altijd zo´n chemisch geurtje hebben.

Olly gaat meestal mee, ze zijn groot fan van hem daar :+

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 20:33

Hier ook 1 dierenwinkel met super goed assortiment echter de prijzen zijn in webwinkel stuk fijner met 6 grote fanatieke knagers. Ik doe net niks met een zakje van 100 gram kophuid of 10 runderoren enz haha

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-18 20:36

Wij halen de snacks meestal bij Kivo. Maar op de een of andere manier nemen we altijd te weinig mee :')

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 21:54

kiwiwitje schreef:
Wij halen de snacks meestal bij Kivo. Maar op de een of andere manier nemen we altijd te weinig mee :')

Kivo ook leuke kwaliteit en nette prijzen! Dat te weinig ken ik wel... Hoewel nu al. Erg lang oke want besteld sowieso om de maand brok bij zooplus en dan bestel ik altijd wat snacks mee. We zitten nooit meer zonder sinds de laatste 3 jonge honden. Kenzo is de oudste van die 3 en zeer fanatieke knager. Heeft hij niet genoeg knaagwerk bij alleen thuis zijn en nog wel energie dan gaat hij verder aan hout werk en stenen (zit dan in kennel dus geen probleem maar heb liever dat hij gewoon knaagwerk pakt haha).

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-18 21:59

dierenfan schreef:
kiwiwitje schreef:

Kivo ook leuke kwaliteit en nette prijzen! Dat te weinig ken ik wel... Hoewel nu al. Erg lang oke want besteld sowieso om de maand brok bij zooplus en dan bestel ik altijd wat snacks mee. We zitten nooit meer zonder sinds de laatste 3 jonge honden. Kenzo is de oudste van die 3 en zeer fanatieke knager. Heeft hij niet genoeg knaagwerk bij alleen thuis zijn en nog wel energie dan gaat hij verder aan hout werk en stenen (zit dan in kennel dus geen probleem maar heb liever dat hij gewoon knaagwerk pakt haha).

Ja daar halen we ook het vlees. Super tevreden en krijgen meestal ook korting. Niet mega veel hoor. Maar alles is leuk natuurlijk.
Dus nu snacks bijzoeken. Ook omdat kivo niet alles heeft en dingen proberen is altijd leuk.
Snacks4dogs heeft ook veel, kan ik afhalen maar ken niemand die t geprobeerd heeft. En ik ben een miep dan.

Zooplus bestellen we meestal gelijk voor een aantal maanden tot bijna een jaar brok haha

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 22:27

Vlees is hier te prijzig en niet te doen qua hoeveelheid (dan zo'n 4 kg p dag nodig) . Brok nu 100 kg in 2 maanden nodig en voeren diverse merken maar bestel dat hooguit met 100 kg tegelijk dus.

Snacks4dogs zegt mij wel wat maar denk van een evenement af ofzo. Geen idee qua kwaliteit maar heb eigenlijk nog nooit ergens probleem mee gehad. Enkel dat bijv bij zooplus runderoren lekker goedkoop zijn maar daarvan zijn 3 oren net zo groot als 1 oor bij de groothandel bijv. Voor onze honden net formaat te klein.
Verder zoals afgelopen zomer doe ik bij warm weer alle snacks eerst 48 uur in de vriezer en daarna weer veilig laten ontdooien en dan pas de voorraad tonnen in. Dit om beestjes te voorkomen. Omdat ik best wat kg s tegelijk bestel ligt het hier soms paar maanden en dan heb ik graag dat het ongedierte vrij is. Heb ooit 1x kevertjes er in gehad en daar gruwel ik van haha

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-18 22:53

Ieuw. Beestjes. Daar gruwel ik ook van. Goeie tip als ik dat dus ga bestellen. Vriezer is er groot genoeg voor!
De afmetingen van veel snacks vind ik dus ook een dingetje. Ben bang dat ze dan te snel proberen door te slikken..

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 22:58

Leslie krijgt dog lovers gold brokken.
Momenteel nog 170gr x2 per dag.
Ik betaal 34 euro voor een zak van 13kg
Gekocht op 13-9 en is morgen op.
Dus 38 dagen mee gedaan dus dat is net 0.90 cent per dag. Goed te doen en hier doet ze het erg goed op.

Snacks koop ik in de dierenwinkel of via zooplus en is van alles

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-18 23:06

AfricanLady schreef:
Leslie krijgt dog lovers gold brokken.
Momenteel nog 170gr x2 per dag.
Ik betaal 34 euro voor een zak van 13kg
Gekocht op 13-9 en is morgen op.
Dus 38 dagen mee gedaan dus dat is net 0.90 cent per dag. Goed te doen en hier doet ze het erg goed op.

Snacks koop ik in de dierenwinkel of via zooplus en is van alles

Heb ooit uitgerekend wat we aan brok en kvv in een jaar uitgeven maar heb t niet onthouden haha
We halen van wolf of wilderness altijd de zakken va 1kg en dan met de actie. Dan zijn ze de helft van de prijs dus 2,50 ofzo voor een zakje. Daar doe ik, op 90/120gram na 12 dagen mee voor 2 honden. (Kom dan voor 1 hond een paar dagen te kort, voer t naast de kvv)

En een hele tijd geleden was er iets met ons pakket gebeurd. Spullen van een ander erbij en kapotte zak brok. En toen kregen we heel de bestelling (de goede) opnieuw. Dus al brok in de aanbieding en daarna nog het zelfde aantal gratis *\%/*
Maargoed das natuurlijk een mega uitzondering.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 23:23

Hier vandaag ook naar de winkel gegaan. Ook een zelfstandige die wel alles een beetje heeft maar ook vooral in kvv, rauw en gedroogde voeding doet. Sinds we hebben ontdekt dat naya intolerant is voor rund een nieuwe ladings gekocht van varkensneuzen, lamshuid, lamsluchtpijp, kippenlong en longsnacks. Dan lamsbeloningsnacks en van lever.

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-18 03:30

Ziet er netjes uit Lara!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 05:10

Qua door slikken ben ik nergens bang voor. Ze krijgen gerust wat te knagen met alle 6 los bij elkaar zonder dat wij erbij zijn. Gerust iets van 5 cm lang als dat net zo uit komt en nog nooit in vele jaren 1 probleem gehad hier mee.

Wat dat betreft vind ik hier los lopen riskanter dan knaagwerk haha.

Overigens buffelhuid dat geven wij niet. Dat kan ik wel geven maar is zeer voordelig want niet 1 vd 6 peinst er over om daar zijn tanden in te zetten. Zelfs bakstenen zijn lekerder kennelijk. Die kleine witte staafjes met gedroogde kip, eend of zalm er rond die gaan er weer wel vlot in

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-18 09:01

Ik pak alles af als ik t te klein vind en gooi t weg. Ze krijgen ook niks als wij weg zijn :o

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 11:01

Botten en dergelijke pak ik ook af als die te klein worden, andere snacks daarentegen niet.

Skye heeft gister zijn laatste puppy les gehad en mag nou de A gehoorzaamheid overslaan en gelijk examen daarvoor doen. Best een beetje trots op die kleine terror pup <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-18 11:11

Dat is knap BL! Wat leuk ook!

Ja snacks mogen ze meestal inderdaad wel gewoon opeten. Wel een beetje afhankelijk van wat het is en hoe dik/stevig.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 12:42

Hier dus alles tot op het einde op en wordt nooit weg gepakt. Maar hier wordt ook erg veel geknaagd dus ze kunnen er erg goed mee overweg en zijn niet gulzig. Het is gewoon dagelijkse kost eigenlijk net als brok eten.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-18 12:48

Hier ligt ook altijd wel knaagspul. Soms komen ze er een dag niet aan. Maar heb er dus 1 (chick :P ) die vind dat alles van haar is. Alles wat zij kan eten, dus er iets vanaf kan breken en op kan eten dat moet ook snel op tenzij ze in haar bench krijgt. En ik vind die kleine stukken van hoefjes maar ook van staven of kophuid dan wel spannend om op te laten eten. Soms gaat zo'n hoefje ineens hard en dan is het gewoon op zonder problemen. Maar als ik het zie pak ik het af.

Ze krijgen bij ons geen eten of speelgoed als we weg zijn. Maar dat is meer ''voor het geval dat''