Kittenkletstopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 19:39

Hier komen ze helemaal niet naar buiten, ik wil niet dat ze elders overlast veroorzaken en ik heb liever ook geen platte kat of verdwenen kat oid.
Frisse lucht kunnen ze vanaf morgen wel opsnuiven, dan komt een vriend de nieuwe hordeuren monteren zodat ik bij een beetje redelijk weer 's morgens vroeg de buitendeur en de voordeur kan opengooien wanneer ik thuis ben.
En omdat het een dunne omlijsting is kunnen ze ook naar buiten/in de hal kijken en interactie hebben met mijn buren als ze willen. :D

Voor degenen die hun kat(ten) wel naar buiten willen doen (en dan niet in een afgesloten tuin/ren) zou ik zeggen:
na castratie en op z'n vroegst als ze 6-9 maanden oud zijn, kittens van bijv 3-4 maanden zijn echt nog kleutertjes en mensenkleutertjes laat je over het algemeen ook niet zonder toezicht naar buiten. :)

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 20:18

Ja Karel gaat voorlopig ook absoluut nog niet naar buiten hoor. Helemaal als ie dan keihard miauwend naar me toe komt rennen als ie schrikt ofzo en dat ik m moet troosten.. Held op sokken <3 Het liefst hou ik m voor altijd lekker binnen := Maar hij zit al ontzettend te loeren naar buiten voor t raam en de andere kat mag ook gewoon lekker naar buiten dus uiteindelijk hij ook :j

Elvi_Elisa

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 21:50

Ik denk inderdaad ook dat we ze eerst gewoon aan het riempje houden. Opzich hebben wij wel grote tuin met plein erachter dus als ze dan straks hier dik 2 maand zijn ofzo als we thuis zijn beetje los dat ee toezicht houden. Voorlopig sowieso alleen als we thuis zijn, gelukkig hebben we nog een oudere kat dus als ze die gewend zijn zullen ze die vast eel beetje "volgen" en alle katten hierachter gaan eigenlijk niet verder dan het pleintje en twee straten (allemaal kleine rustige straatjes) . Maak me geen zorgen maar denk wel dat ik ze tijd echt goed vast of in de gaten ga houden! Wil m'n kindjes niet kwijt raken haha

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 21:57

Hier komen ze niet buiten ook niet als ze volwassen zijn. Worden binnenkatten :)

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 22:14

Bij mij blijven ze ook binnen. Woon vlakbij de snelweg.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 02:33

Oh nee ik woon gewoon in een wijk met aan de ene kant van het huis water en aan de andere kant een pleintje dus wat dat betreft is het wel veilig. Maar ik hoop wel dat Karel net als onze vorige katten gewoon uit zichzelf in de tuin blijven O:)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 13:40

Tonic ❤️

Afbeelding

En genomen vanaf een mooie hoek <3

Afbeelding

Ik vind dat hij echt wat dikker moet gaan worden, hij verhaart ook enorm

En Ginger <3

Afbeelding

Afbeelding

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 15:10

Wat een plaatjes

Elvi_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 00:54

Wat zijn ze toch knap Renee! <3

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:24

Ik ben stomverbaasd . Vandaag nieuw nat voer van almo nature binnen gekregen maar dan in mouse variant, de katten zijn er dol op :o wel met water aangelengd, maar dit eten ze op en is niet 3 euro per blikje xD nou heb ik wel een hele boel natvoer staan wat ze niet op gaan eten wat wel echt zonde is.. Peperduur. Maar misschien ooit xD

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:26

Pffffff, Vroeg een aantal dagen geleden nog die vlooien vraag. Maar Joop heeft nu echt vlooien, echt gadverdamme!!!! Gelijk spul gehaald, m helemaal gekamt, zoveel mogelijk in de was gedaan.... En spray voor in huis gehaald en vrijwel alles gesprayd! IEWL!!!!!

Echt niet grappig....

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:29

Bij mij deed program en comfortis de vlooien de das om... Had ook een heel erge vlooienplaag. Succes !

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:31

Ahh ik wil me hier ook graag melden:
Ben zojuist bij een katertje van zes weekjes oud wezen kijken.
Hij komt over drie weekjes bij mij wonen!
Echt n ini minitje nog, mensen hebben drie witte katten waarvan eentje op het punt stond gecastreerd te worden, was aan de poezenpil maar was onverhoopt toch zwanger geraakt met als resultaat Karel de grote, 1 kitten dus.
Op de foto's is zijn bekkie nogal vies want hij had echt net n bakje natvoer leeggeslobberd haha!
Afbeelding

Afbeelding

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:38

Mao had helaas ook vlooien. Had een tablet meegekregen van de da. (ze kwamen er bij de sterilisatie achter en kon geen pipet door het rompertje) helaas niet alles weg. Nu heeft ze een seresto band om. Geen vlo meer gezien!

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:40

Ahh wat een dotje <3

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:49

Hier geen vlo gezien, alleen wel allemaal zwarte "bolletjes" in z'n vacht en wat larfjes ofzo. Nou, alles hopelijk goed behandeld... Brrrrrrr, zo goor! Morgen maar weer in huis.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 22:47

_PassoaJus schreef:
Hier geen vlo gezien, alleen wel allemaal zwarte "bolletjes" in z'n vacht en wat larfjes ofzo. Nou, alles hopelijk goed behandeld... Brrrrrrr, zo goor! Morgen maar weer in huis.

Wat ook belangrijk is om dagelijks te gaan stofzuigen. Zodat de eitjes geen kans krijgen.
Zelf deed ik in de stofzuigerzak antivlooien spray.

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 23:16

Hier groeit Luna goed! Ze reageert al goed op haar naam en is eigenlijk een heel relaxed katje!
Zou dat van noorse boskat afkomen?
Ze vindt alles best, aaien optillen knuffelen, spelen met onze ADHD Spaanse hond..
Heerlijk zo'n karakter!
Ben ook begonnen met om de dag borstelen incl snoepjes, dacht dan went ze alvast goed!

Wat wel gek was, afgelopen weekend was ze eigenlijk erg sloom, veel slapen, op een gegeven moment lag ze zelfs in de kattenbak(!!)
Ze at en dronk wel goed, gebruikte ook kattenbak maar zoo sloompies!

Ik dacht als t maandagniet beter is sta ik bij de dierenarts!
Dussss besloot Luna zondag einde van de dag en nacht flink te gaan spelen en rennen, hahaha
Gelukkig maar!

Ze bleek ook trouwens vlooien te hebben toen we haar ophaalden bij de fokker, brrrrrr
Heb haar in de auto al pipetje aangebracht, en bij thuiskomst preventief de hond en andere kat behandeld... Getsie!
Er zitten nog wel wat zwarte puntjes in haar vacht, maar die komen met borstelen eruit... Geen vlo meer gezien gelukkig!

Ze groeit hard vinden we...

Afbeelding

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 23:26

Ik duw regelmatig een spot-on in de nek en zo nodig laat ik een program-injectie zetten.
Program is een vlooien anticonceptie dus ze gaan er niet dood van maar worden steriel waardoor de eitjes niet uitkomen.
En ik behandel het huis, alle mandjes en kleedjes gaan zowiezo geregeld (lees:2x per maand) in de was op 60c.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 07:24

Vlooien heb ik 1 keer gehad. Waarschijnlijk hadden ze die meegenomen vanaf fokker. Was er zo vanaf met spray voor omgeving, kleedjes wassen en spot on.

Heb voor volgende week een afspraak gemaakt bij de dierenarts voor enten. Maak me nu al zorgen hoe ik ze allebei in de reismandjes ga krijgen. :=

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 07:49

Hier geen last gelukkig van vlooien. Worden keurig op tijd gepipet.

Dat geluid dat ie maakt terwijl die aangerend komt hahahaha

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 09:19

Oooo men hoe cute! Wat een prachtkatten zijn dat ook zeg!!!

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 09:38

Hallo bakkers

Ik wil heel graag jullie advies we hebben er een nieuwe kitten bij

Onze Gizmo van 9 maanden is heel erg lief en heeft echt rustig afgewacht de kleine was meteen van het blazen en grommen toen we vanochtend wakker werden lag gizmo onder een keukenkastje en grace onder de bank

Hoe lang moet je dit aankijken wij laten ze nu volledig met rust en geven gizmo alle liefde zodat ze weet dat het goed is

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 10:04

Katten sowieso niet samen laten als je er niet bij bent, geeft enkel stress. Introduceren op de juiste manier is echt heel belangrijk. Vooral geuren uitwisselen is essentieel. Laatst zelf nog gehad, kitten terug na 3 weken, ik dacht, die kennen ze nog wel, niet dus. Uit elkaar, kitten goed ingewreven met kleding van mij, katten weer aan die kleding laten ruiken. Vervolgens heeft kitten een nacht bij mij in bed geslapen, rook vervolgens dus weer helemaal naar mij en toen was alles weer goed en was het alsof hij nooit weggeweest was.

http://www.praktijkvoorkattengedrag.nl/ ... ieuwe-kat/

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 10:24

Klopt maar wij hebben geen deuren in ons appartement alleen bij de toilet en badkamer dus in overleg met het asiel eerst de kitten in reismand gelaten en toen dat goed ging deurtje open gedaan

Kitten is totaal niet bang rent en springt in het rond tot gizmo in de buurt komt dan blaast ze alles bij elkaar daarna springt ze direct weer rond en komt gezellig op de bank kroelen