Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Wij doen met Jabba een funcursus dus net afhankelijk van de omstandigheden welke activiteit we doen en dan kan je met sneeuw nog alle kanten op natuurlijk. Ik vermoed dat de behendigheid woensdag wel afgezegd zal worden. Maar dat geeft niks, we spelen lekker door in de sneeuw

dierenfan schreef:Ik ben altijd vol verbazing te lezen dat een opvang geen intacte reuen wil. In het hoogseizoen hadden wij het liefst geen loopse teven binnen maar verder was alles mogelijk. Loops op zich ook wel buitenom hoogseizoen. Intact of niet heeft weinig te maken met wel of niet sociaal zijn.
20-30% in mijn groepen is nu intact en dat bevalt prima. Incidenten heb ik nauwelijks maar bij diegene die ik gehad heb is eigenlijk altijd een intacte reu betrokken geweest. Een reu kan prima sociaal zijn maar toch conflict veroorzaken, dat is geen of of. Meest irritante aan de intacte reuen vind ik het pissen overal
En de baasjes die dat maar normaal vinden (tja, reu hea!) gadverdamme. En fun fact: ik heb drie buitenspeel rondes per dag en er zijn honden die dat veel te veel vinden en een ronde overslaan; bijna allemaal intacte reuen. Ik vind ze veel prikkel gevoeliger en om moeten gaan met de hormonen in een roedel setting kost ze flink wat energie.
Bij ons kunnen we met deze aantallen daar prima naar accommoderen maar voor de balans in mijn groepen hoef ik er gewoonweg niet meer 

kiwiwitje schreef:Hier zijn intacte reuen gelukkig gewoon toegestaan.. al verschillende intacte reuen(en teven) bij t pension hier ondergebracht.
Maar heel eerlijk, ik zou dat ook niet vermelden als fokker. Ik heb er geen ervaring mee dat intact niet toegestaan word, eerder t ras niet en dat vermeld ik wel.
Onze reuen pissen overigens ook niet wild, mogen over het algemeen ook niet aan de riem plassen zonder toestemming.
De intacte reuen die ik heb zijn ook stabiel inderdaad, maar ze komen niet altijd zo binnen. Meeste gecastreerde reuen zijn vooral watjes. De opdringerige honden heb ik ook maar vind dat niet perse liggen aan castraten maar meer aan het ras
(kuch, retrievers en kruisingen van) Karin_deB schreef:Welke omgeving zoek je?
Al gekeken op petbnb.nl ?
Hier gaat DJ 1x per week naar de opvang (op dinsdag). Goed voor zn sociale contacten haha, het is een roedel opvang.
En anders kan hij naar mn schoonouders (die hebben geen dieren) dus dat is wel fijn.
Respect als je geen achterban heb, dat lijkt mij oprecht heel lastig!
"conflict" dat ik meemaak zijn vaak specifieke reuen met een zekere houding binnen eigen woonomgeving / wijk. Dan geeft die van mij aan wat zijn grens is. En hij is wat haatdragend naar een paar hele specifieke reuen, die ooit vervelend naar hem hebben gereageerd en dat is echt Not Done geweest in zijn ogen.
hij heeft heilig respect, voordeel van opgroeien met teven op stal. Hij zegt nog net geen mevrouw tegen ze.