Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 19:07

Sky schreef:
Ben je mal, dit gaat niet aan de lijn hoor. Gewoon op de speelweides en losloop gebieden. Succes met een hond aan de riem laten spelen :+ , dan mag ze alleen snuffelen.

Blijft mijn mening hetzelfde. Als je in het eerste jaar leert dat ze met elke hond mogen spelen dan hou je dat dus zijn hele leven.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 19:08

Nayomie schreef:
Nou, ik kan hier wel echt verdrietig om zijn hoor. Nu weer, loop ik met de pup, komt er een medium grootte hond aan de lijn. Weer met een grote boog er om heen tot 2x toe. En resultaat is dat ik een enorm drukke en terror pup heb achteraf omdat die niet eens de kans kreeg om te ontdekken. Zo jammer dit. Maar ik hoor het toevallig van meer hondeneigenaren met een grote hond. Die lopen inmiddels ergens anders in de omgeving omdat het hier dusdanig een probleem is dat er ruzies door ontstaan. :=

Als je hond niet mag spelen en daar heel gefrustreerd van raakt dan heb je een ander probleem. Ik zou daar dan eerst aan werken. Klinkt nu alsof de energie voor hij het spel in gaat te hoog wordt waardoor het spel sowieso niet leuk zal worden.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 19:17

Zoe netjes gefeliciteerd.

Knappe droge Yoshi.

Hier ook als Senna aan de riem is geen andere honden snuffelen of spelen. Senna is aan de riem heel onzeker. Heb het eindelijk dat ze 9 van de 10x gewoon blijf lopen en andere negeer inplaats van uitvallen. Als ze los is mag ze spelen maar meestal vind ze der speeltje leuker.

x_Jeanine_x

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 19:23

Afbeelding
Afbeelding

Eerder deze week :D

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 21:42

Leuke lieve fotos allemaal Jeanine!

Morax heeft net even kennis gemaakt met de honden van de buren. 3 airedale terriers, ging heel goed! In t begin beetje onzeker, maar daarna brutaal de jongste wat uitdagen(die is 1 en vind t fantastisch). :=

Ik vind buiten vooral mensen die steeds proberen zo'n pup te lokken bloedirritant. We hadden een mini stukje bos gelopen en gingen daarna even 1 drankje en gebakje doen op t terras. Terwijl wij naar onze plek lopen van die geluidjes maken. Lag ie lekker rustig onder de tafel en dan weer doen. Echt pleur op, ik wil em leren rustig te zijn op t terras en niet dat ie her en der heenschiet. Gelukkig reageerde Morax niet :Y)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 21:53

Nayomie ik weet niet of je hier in de buurt woont dan zouden we eens af kunnen spreken.

Mijn puberpup en mijn ouders iniminiepup gaan na 2 dagen erg goed. Abby vond het lastig dat ze zo klein is, maar is nu al veel zachter en rustiger met haar.
Kleine Ziva is ook steeds brutaler, bijt in de oren, wangen, staart en poten van de andere 3. We zijn haar nog even met wat puppymelk aan het aansterken en dat lijkt te helpen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 22:26

Schattig!!

Arianne dat vind ik ook altijd heel irritant. Anderen helpen niet echt mee haha

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 22:49

Zoe_97 schreef:
Hier heeft vandaag kleine Lily haar eerste show gehad :D ze is sinds gisteren 7 maanden oud :D we behaalden 1e plaats veelbelovend en beste puppy van het ras :D

[ [url=m/Nm5Hwv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw gefeliciteerd :D

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 23:05

Gefeliciteerd zoey!

Wij zijn een dagje gaan watersporten. Alleen Joep had het al eens gedaan. Vik en pieter vonden het ook heel leuk!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 07:17

Super leuk Romy! Lijkt me ook echt leuk om een keer te doen maar Popo vindt het waarschijnlijk niet echt leuk door het water hahaha.

@Arianne Vreselijk is dat hè. Je probeert gewoon normaal met je hond te lopen maar iedereen vindt dat je hond contact met hen moet zoeken. Ze lijken er niet eens bij na te denken..? Het is toch geen automatisch proces in je hoofd dat je een puppy ziet en ernaar begint te roepen of geluidjes maken zou je denken. Ik heb het nog steeds wel eens, ook als Popo naast de fiets loopt, wat proberen mensen dan te bereiken? :')
Of, ook fijn, heeeele stoere jongens van een jaar of 14 die proberen een reactie uit te lokken als je langs fietst door hysterisch naar je hond te gaan blaffen. Gelukkig is Popo helemaal niet reactief dus staan ze alleen goed voor lûl. :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-20 07:56

Hier roepen ze ook nog steeds mn honden. En als t geen roepen is gaan ze ze aan kijken en geluidjes maken. en als ik ze er dan blij op af laat gaan dan willen ze niet. Ja roep ze dan ook niet..

Zijn hier nog heel druk dus ik lees vooral mee.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 08:10

Nog zo eentje die ik weer meemaak op weg naar werk dus als ik toch op de klaagstoel zit ...

Hebben jullie er ook vaak last van dat mensen die met een hond lopen die fixeert (gaat staren) als jij eraan komt gaan stilstaan tot je er bent?
Vervolgens bouwt hun hond spanning op tot ik er 1 meter vanaf ben en valt dan uit. Zaterdag ook toen ik aan het fietsen was. Ik kon niet uitwijken want links van het fietspad zat een heg. Een oud vrouwtje met een dikke beagle mix loopt op de stoep met erachter 5 meter breed gras waar ze naartoe kan. Maar de hond gaat liggen en ze gaat ernaast stilstaan en een beetje met een vingertje wijzen waarna hij natuurlijk uitvalt als ik langs fiets en nog net niet mijn hond tussen de spaken heb die dat beest probeert te ontwijken. Ga dan gewoon aan de kant als je weet dat hij dat doet _-:(

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 08:11

Op straat geldt hier dat kinderen die het netjes vragen Toby wel mogen aaien. Kinderen die erop af stormen niet. Toby is gék op kinderen, dus wil hem dat ook niet ontzeggen, maar wel op mijn voorwaarden, en hele drukke kinderen die gewoon erop af stormen is voor niemand leuk.
Zelfde met aangehaald worden op straat: als het bekenden zijn (buren, vrienden, mensen met honden waar Toby altijd mee speelt): prima! Die mensen kent Toby ook. Wildvreemden? Nope.
Op stal gelden overigens 'stalregels': daar heeft Toby veel mensen-vrienden zogezegd, en die halen hem graag aan. Dat mag, zolang de staldeur open is. Leg ik hem tijdens het trainen in de rijbaan, dan mogen ze hem alsnog aaien. Ligt hij in mijn stal met de deur dicht, dan niet. Zo weet Toby in elk geval dat 'dichte deur' betekent dat er rust is. En verder vindt hij het zelf prachtig om aangehaald te worden, en iedereen op stal is ook wel gek op honden, dus dat vind ik prima. Hij weet ook precies waar hij moet zijn om lekkers te scoren: bij de oudere dame op stal. Die heeft ALTIJD stukjes appel of wortel of komkommer bij zich, en Toby is gék op appel, wortel en komkommer ;) (is naast bij mijn vader dus ook de enige bij wie hij schooit)

@simoonzel herkenbaar ja. Mensen weten zelf zo vaak niet wát ze aan de lijn hebben, of als ze het wel weten: wat het effect daarvan op andere honden is. Heel irritant! Had het er toevallig zaterdag met een vriendin over, hoeveel mensen écht heel weinig kennis hebben, en hoeveel honden er onwijs instabiel zijn, fixeren, of echt reactief zijn. En dat zoveel eigenaren daar dan niets aan doen, en situaties zelfs niet uit de weg gaan, waardoor het dus escaleert...

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 08:21

Ja is heel herkenbaar Simone! Mensen zijn zich echt niet bewust wat er in het hoofd van die hond gebeurt en wat voor invloed dat op jou heeft..

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 08:26

Detroit schreef:
Leuke lieve fotos allemaal Jeanine!

Morax heeft net even kennis gemaakt met de honden van de buren. 3 airedale terriers, ging heel goed! In t begin beetje onzeker, maar daarna brutaal de jongste wat uitdagen(die is 1 en vind t fantastisch). :=

Ik vind buiten vooral mensen die steeds proberen zo'n pup te lokken bloedirritant. We hadden een mini stukje bos gelopen en gingen daarna even 1 drankje en gebakje doen op t terras. Terwijl wij naar onze plek lopen van die geluidjes maken. Lag ie lekker rustig onder de tafel en dan weer doen. Echt pleur op, ik wil em leren rustig te zijn op t terras en niet dat ie her en der heenschiet. Gelukkig reageerde Morax niet :Y)

Toen Skip nog pup was (en nu nog steeds) hadden we last van een nog irritantere versie: mensen die denken het recht te hebben een hond te mogen aaien. En laat Skip nou echt bang zijn voor vreemde en NIET geaaid willen worden..

Paar weken geleden nog, ik had in de dierenwinkel Skip even aan mn vader gegeven en hoor een pad verderop ineens de volgende conversatie ( ongeveer)

Pap: doe maar niet, hij wil niet geaaid worden

Klant: ja maar ik wil aaien.

Pap: niet doen, hondje wil het NIET

klant: dan moet je niet in een dierenwinkel komen met dat beest

Pap: NIET AAIEN zeg ik toch! (Klant ondertussen toch proberen Skip te aaien)

Vervolgens kwam pap met Skip mijn kant op en volgens mij keek die vrouw alsof ze water zag branden toen ik Skip wél kon aaien. (Had waarschijnlijk niet door dat Skip mijn hond is..)

Sommige mensen denken echt dat een hond een algemeen bezit is ofzo ^)
Laatst bijgewerkt door mvdende op 13-07-20 08:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 08:28

Die gedachtegang ook 'hij wil het niet', 'ja, maar ik wil het wel'. WTF? Volgens mij heeft zo'n dier recht op zijn eigen grenzen. Koop zelf maar een hond als je zoveel wil aaien. En koop met die kennis (nou ja, het gebrek daaraan) bij voorkeur maar een knuffeldier ipv een levende ;)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-20 08:31

Als ze het vragen mogen ze t bijna altijd. En we hebben hier een paar mensen waarvan ik weet dat ze graag even kroelen met de honden en andersom dus daar mogen ze zo op af.

Maar starende honden zie ik heel veel helaas..

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 08:33

Skippy01 schreef:
Die gedachtegang ook 'hij wil het niet', 'ja, maar ik wil het wel'. WTF? Volgens mij heeft zo'n dier recht op zijn eigen grenzen. Koop zelf maar een hond als je zoveel wil aaien. En koop met die kennis (nou ja, het gebrek daaraan) bij voorkeur maar een knuffeldier ipv een levende ;)

En dat terwijl Skip dus echt het grootste knuffeldier ter wereld is.. voor bekenden.

Zodra mijn vader ook maar ergens gaat zitten, kruipt Skip bij hem op schoot.

Komt ook regelmatig gedurende de dag even langs gewandeld om een knuffel te halen.

Maar dus niet van vreemde. Daar moet ie niets van hebben. Al wordt hij wel steeds makkelijker, mensen die hem toch in het voorbijgaan even een aai over zn bol kunnen geven, al zijn dat voornamelijk andere hondeneigenaren.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 08:36

kiwiwitje schreef:
Als ze het vragen mogen ze t bijna altijd. En we hebben hier een paar mensen waarvan ik weet dat ze graag even kroelen met de honden en andersom dus daar mogen ze zo op af.

Als Skip het ok oké had gevonden..

Maar een hondje die compleet weg kruipt, wil vluchten vanwege angst, moet je niet doordrammen om dan toch te willen aaien.

Skip wil het zelf gewoon NIET

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 08:41

kiwiwitje schreef:

Ja precies, maar dan is het vragen OF mensen die je kent: prima!

Starende honden vind ik écht oprecht vreselijk. Toby staart naar vogels en konijnen. En ik weet héél goed wat hij dan wil... }> Ik vind het dus niet fijn als een andere hond naar mijn hond gaat staren...

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-20 08:46

mvdende schreef:
kiwiwitje schreef:

Als Skip het ok oké had gevonden..

Maar een hondje die compleet weg kruipt, wil vluchten vanwege angst, moet je niet doordrammen om dan toch te willen aaien.

Skip wil het zelf gewoon NIET

Ik reageerde ook niet op jou.. En daarnaast zeg ik; BIJNA ALTIJD. :)
Dus nee kan ook goed voorkomen. :)

Staren naar konijntjes of vogeltjes doen djes en chick ook. maar naar andere honden vind ik t not done. T vervelende is ook vooral dat een hoop honden staren zonder t kwaad te bedoelen.
Bij ringtraining valt t ook op hoeveel honden er staren. En hoe weinig er eigenlijk honden gedrag kunnen lezen( zowel baasjes als de andere honden)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 08:48

Mijn honden mogen bij vragen ook altijd geaaid worden. Als ze niet willen dan is het hun eigen keuze en hoeft het voor mij niet. Ik heb het met mijn vorige chihuahua wel gezien, die wilde het niet en als ik dan niet keek pakte mensen hem toch op. Die begon uiteindelijk al te snauwen als mensen maar naar hem keken. En ik gaf hem geen ongelijk.

Ik heb net de snackbal weer tevoorschijn gehaald. Pieter en Vik vinden het geweldig! Vik gooit met de bal en Pieter pakt de snoepjes haha.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 08:51

@kiwi ow, dat geloof ik wel hoor, dat ook veel honden staren zonder bijbedoeling. Maar sociaal handig is dat niet altijd... Nou heeft een andere hond er nog wel gevoel bij qua energie 'wat straalt die hond nog meer uit, anders dan dat hij staart?', dat scheelt al wel. Maar vind het zelf niet zo fijn hoor O:)
Ik vind naar andere honden dus ook not done, vogeltjes en konijntjes probeer ik zelfs te beperken, want Toby gaat daar dus wél op fixeren omdat hij die gewoon wil vangen - en dat hoeft van mij dan weer niet per se ;)

@ymor haha geweldig! Slimme Pieter!

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 08:56

Mensen zijn nogal snel opdringerig :+
Hier ook al die geluidjes maken en steeds aankijken. Dan wordt die zo enthousiast op den duur dat hij zo op
Schoot springt. En dan is t ineens niet meer goed. Zit hem dan ook niet te pesten {:)-:(

Maar zo gaat t ook met mensen die hun honden willen laten snuffelen. Ik geef aan dat die van ons niet van grote honden houdt, baasje gaat niet aan de kant en die van ons laat tanden zien. En dan ineens kunnen ze wel aan de kant 8)7

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-20 09:01

Skippy01 schreef:
@kiwi ow, dat geloof ik wel hoor, dat ook veel honden staren zonder bijbedoeling. Maar sociaal handig is dat niet altijd... Nou heeft een andere hond er nog wel gevoel bij qua energie 'wat straalt die hond nog meer uit, anders dan dat hij staart?', dat scheelt al wel. Maar vind het zelf niet zo fijn hoor O:)
Ik vind naar andere honden dus ook not done, vogeltjes en konijntjes probeer ik zelfs te beperken, want Toby gaat daar dus wél op fixeren omdat hij die gewoon wil vangen - en dat hoeft van mij dan weer niet per se ;)

@ymor haha geweldig! Slimme Pieter!

Sociaal gezien is t eigenlijk nooit handig.Want t geeft een heel ander signaal dan bedoeld is. En dan is t niet raar dat andere honden daar op reageren. En als je als hond zijnde veel honden tegen komt die staren zet dat ook wel de toon..

Ik weet dat Chick en Djes ze ook willen vangen. Vooral Chick. Maar die zit altijd aan de lijn dus ze kan niks. :P